____ 188 ---- Koliko je vlada za železnice potrosila I. 1871. in koliko bode letos potrebovala? Dunajski politični časnik „Politische Fragmente" na to vprašanje daje sledeče poročilo: Država je s „Loydom" vred 17 železnicam za poroka, da kapital, ki so ga podvzetniki vtaknili v stavbo železnic, jim nese gotovih obresti toliko, da ne trpijo nobene škode, marveč še upravniki in uradniki prav mastne plače imajo, za eno osebo po 10.000, 20.000 in cei6 do 40.000 gold. na leto. Leta 1871. je podpora, ki jo je vlada žeieanicam dajala, znesla 8 milijonov in 520.500 gold., le t os pa bo znesla 20 milijonov in 783.600 gld., tedaj še več kakor dvakrat toliko memo 1. 1871. Tako, na priliko, je Rudolfova (naša gorenjska) železnica leta 1871. dobila državne podpore 2 milijona in 900.000 gld., letos pa dobi 5 milijonov in 966.000 gold.; južno-ae-verno-nemško-sklepna železnica (Sudnorddeutsche Ver-bindungsbahn) je leta 1871. dobila 410.000 gold., letos dobi 1 milijon in 139.600 gold. Gori navedeni časnik po pravici trdi, da ustavoverska stranka v državnem zboru ni železnic delala zavoljo potrebe, ampak delala jih je iz političnih razlogov in jim velikansko podporo iz državne blagajnice dovoljevala le zato, da je svojim privržencem naklonila bogatih dohodkov in zato je dr. Herbst s svojo stranko kar milijone sipal med svoje ljudi. „Politische Gdnnerschaft" — piše navedeni časnik — „war die Triebfeder, dass seibst der elendste Faiseur eine Eisenbahnunternehmung mit staatlicher Zin-sengarantie zu Stande bracbte". — In ti ljudje, ki so v državnem zboru krvavi denar davkoplačevalcev tako potratno trosili, ti obetajo zdaj varčnost v svojih volilnih programih, se ve da le za to, da bi nevedne vo-lilce na limanice vjeli!