koli. Ko smo že pri nevarnosti posameznih vej oblasti, povejmo Se to. da je od vseh treh vej prav gotovo najbolj nevarna, ker se najlažje odtuji demokratičnemu procesu, prav izvršilna veja oblasti, medtem ko je nasilje zakonodajne veje nekoliko bolj vezano na omejitvene učinke demokratičnega procesa. Tako izvrSilna kot zakonodajna veja pa sta izrazito izpostavljeni nevarnosti, ki smo jo imenovali »oficialnost«, ravno zato ker sta v primerjavi s sodno vejo oblasti relativno odtujeni adresatu svojih normativnih projekcij. II. Če je pravo pretežno procesno takrat, ko deluje in posluje brez vnaprejšnje danosti, formalne in dejanske sposobnosti in izenačenosti svoje implementacije, skratka brez tistih značilnosti, ki jih navajajo za esencialne elemente pravnosti (Unger 74), se postavlja vpraSanje, kaj od običajne koncepcije prava sploh Se ostane, če ga pričenjamo zdaj dojemati bolj procesno, dinamično in če se manj zanaSamo na njegovo formalno vnaprejšnjo danost ne glede na to, ali je govor o »lex certa« ali o načelu legalitet. kakrSno poznamo v njegovi najbolj skrajni različici v kazenskem pravu. Zato je prav. da si pobliže ogledamo prav ta dejavnik legalitete, ki vsaj v kontinentalni Evropi velja za nosilni steber pravne predvidljivosti in s tem pravne varnosti. Mit o vnaprejšnji in gotovi danosti in abstracto izglasovane norme je seveda utemeljen v semantični določnosti, ki naj bi bila fiksirana v pisani in objavljeni besedi. Toliko, kolikor je ta določnost tista vnaprej določena oblika, ki naj determinira vsebinske odločitve takrat, ko je norma aplicirana, je pravo po svoji naravi gotovo formalna in formalistično-semantična veda (Ihering). Globlja filozofska in celo metafizična vprašanja (Heidegger) se sprožajo ob postavitvi te podmene, te predpostavke. To, kar je tudi očitno, pa je nekaj drugega. Že sama izbira gornje premise pravnega silogizma je namreč predeterminirana z njenim obstojem kakor tudi selektivna percepcija, ki ločuje od nebistvenih tista bistvena dejstva, ki so taka v luči tako izbrane gornje premise. Poleg tega rekombinacije gornjih premis. ki so nujne, da bi se našla konkretnosti ustrezna pravna norma (kombinirana!), dokazujejo, daje bistvo mita o »lex certa« v najboljšem primeru danost ene črke abecede, ki se kombinira z drugimi črkami v ustrezno (kakor p. Rethinking the Militan Parjdigni. INOIJIRV, Vo) 34. 4/IWI Brigitte Saunwrin. F.ufopean Security. The imtitutional diallenge. InternatHiniil Defense Revie«. Vol. 26. 1/1993 Rjfhjfi) H liJInijn. Securing Europe. Tlie Tuentieth Century Fund. Inc . Llnited Kingdom. 1991 Bjorn Moller. Rcvilsing the Security Dilemma in Europe. Brasuy's (UKI. 1991 Herman de Lange. The CSCE and Security in Europe. Helsinki Monitor. Vol 3. .V1992 JANEZ PECAR* Policijski profesionalizem in specializacija (Izhodišča za izpopolnjevanje in usposabljanje) Omne frequens Studium suscitât ingenium (Stalno učenje spodbuja um) Ce naj bi upoštevali čas in družbene razmere, v katerih smo. z vsemi njihovimi negativnimi procesi in dogodki, najbrž stojimo pred dilemami nacionalnega sistema policijskega izobratevanja. Pri tem se moramo ukvarjati z vprašanji, kot so: kdo sploh študira, zakaj, česa se uči, kdo ga uči. kako dojemati policijsko izobraževanje. ali je sedanji sistem zadosten, in če ne, kaj spremeniti, kaj s spremembami doseči' itd. Danes se moderna policija v svetu ukvaija z mnogimi področji sodobnega izobraževanja, ki zapušča tradicionalne modele ali pa vanje čedalje bolj vključuje poleg vsega drugega ludi novo filozofijo menedžmenta kljub pogostemu upiranju spremembam. Ker pa čedalje bolj naraščajo potrebe po policijski dejavnosti in po večji količini znanja ne le v njeni lastni organizaciji, ampak tudi zunaj nje. in ker tudi javnost v marsičem izvaja zase razna policijska opravila, so gibanja za policijske reforme vedno pogostejša, podobno kot jim je izpostavljeno vsako veliko podjetje, ki se mora prilagajati zahtevam, da ne stagnira. In ker koncept • profesor a kriminofcigigo. direktor Initituta za knminologno pri Pras-ni fakulteti » LtuMiani ' Gle(tudiBohigian.s. 140 '