izvajalci modulov - profesorji, docenti in asistenti ter koordinatorji programa, pa tudi administrativno osebje. Predvsem želimo zbrati tiste informacije, ki bi lahko prispevale h kvalitetni izvedbi študijskih programov na naši fakulteti. Sistem evalvacije, ki ga predpisuje tudi zakonodaja na področju visokega šolstva, bo omogočil zbiranje tudi tistih informacij, ki zanimajo financerje, in o katerih jim mora fakulteta poročati. Jeseni bomo nadaljevali s pripravo metodologije za evalvacijo, oblikovali pa bomo še vprašalnik za spremljanje kvalitete posameznih modulov, ki ga bodo izpolnjevali študenti, vpisani v modul (ali pa so ga redno obiskovali); evalvacijo modula bomo izvedli le, če bodo posamezni izvajalci modulov na to pristali. Prav tako bomo po izvedenem modulu omogočili tudi predavateljem, da podajo mnenje o svojem izvedenem programu. Namen evalvacije ni vzpostavitev nekakšnega dopolnilnega sistema habilitacije, pač pa vidimo smiselnost v zbiranju informacij za kvalitetno izvajanje študijskih procesov. Na podlagi takšnih ocen bo možno izluščiti oceno predavateljevih predavanj in nastopov, ki bo pomagala predvsem predavateljem pri morebitni modifikaciji svojega izvajanja; informacije bodo lahko pomagale vodjem študijskih programov pri izbiranju kvalitetnih predavateljev. Evalvacij ski sistem bo možno le izjemoma in po potrebi - npr. ob izvolitvah v naziv — uporabiti kot dopolnilo pri oblikovanju mnenja študentov, ki ga bo pripravil Študentski svet ISH s pomočjo evalvacijske skupine. Ko bo metodologija izdelana, jo bomo predstavili tudi senatu ter študentom. Evalvaciji bomo namenili tudi forum, na katerem bodo predstavljena metodološka izhodišča ter obrazci, ki jih bodo lahko študenti prekopirali v svoje datoteke in izpolnjene vrnili v zaklenjeni predal; nekaj prostora bomo namenili tudi predlogom in komentarjem o evalvaciji. Alenka Janko Spreizer Model računalniško posredovane komunikacije za potrebe izobraževalnih in drugih javnih inštitucij v mestu Ljubljana v smeri izboljšanja interaktivne komunikacije A Model of Computer-Mediated Communication for Fulfilling the Needs of Educational and Other Public Institutions in Ljubljana, Aiming to Improve Interactive Communication Le modele de la communication mediatisee par ordinateur en vue des besoins des institutions d'education et des autres institutionspubliques ä Ljubljana dans le sens d’ameliorisation de la communication interactive Skupina raziskovalcev in raziskovalk letošnjem letu pričela v praksi na ISH - Fakulteti za podiplomski udejanjati idejo, da bi raziskovalne humanistični študij, Ljubljana je v aktivnosti, ki potekajo znotraj fakultete, pridobile nov kanal, prek katerega se lahko študenti in študentke ISH aktivno vključijo v raziskovalni proces na ISH. Možnost vključevanja študentov in študentk v raziskovalni proces je bil namreč tudi eden izmed ciljev ustanovitve ISH - Fakultete za podiplomski humanistični študij. V ta namen je bil izdelan in pripravljen tudi pričujoči raziskovalni projekt. Raziskovalni projekt je pridobil finančna sredstva na podlagi javnega razpisa za sofinanciranje raziskovalnih projektov za potrebe Mestne občine Ljubljana. Projekt je zastavljen pragmatično, saj bodo rezultati raziskovanja uporabni za širok krog raziskovalcev in uporabnikov računalniško posredovane komunikacije. Sam projekt je razdeljen v dva vsebinska sklopa, in sicer: 1. Virtualni forumi V sklopu tega dela projekta načrtujemo vzpostavitev štirih poskusnih on-line forumov, ki bi bili vključeni tako v izobraževalni kot tudi v raziskovalni del programa Fakultete za podiplomski humanistični študij. Trije forumi bodo predvidoma delovali v okviru individualnega raziskovalnega dela (IRD) študentskih skupin na izbranih študijskih smereh ISH, četrti forum pa bo sestavni del projekta, ki se ukvarja z evalvacijo učnega procesa na ISH. Vsak forum bo imel svojega mode-ratorja-koordinatorja, ki bo koordiniral in usklajeval aktivnosti znotraj posameznega foruma. Komunikacija med študenti oziroma študentkami, ki sodelujejo v raziskovanju, se bo torej deloma prenesla na forume, s čimer bodo ti lahko postali učinkovito komunikacijsko sredstvo. V sklopu tega segmenta projekta se bomo ukvarjali tudi z oblikovanjem izhodišč za analizo forumov na ISH. Analiza forumov se bo pričela takoj ob začetku delovanja le-teh. Na podlagi analize bomo skušali ugotoviti tipologijo in značilnosti računalniško posredovane komunikacije v virtualnih forumih, v zaključni fazi projekta pa bomo oblikovali tudi smernice za prihodnje analize virtualnih forumov in ocenili primernost računalniško posredovane komunikacije za specifično prakso v raziskovalni in izobraževalni dejavnosti. Analiza online komunikacije v forumih bo torej opravljena z namenom raziskati možnosti, ki jih skupini daje računalniško omrežena tehnologija. Na podlagi analize komunikacije, vprašalnikov in opazovanja z udeležbo bomo lahko preverili, ali se v on-line forumih vzpostavlja kolaborativna računalniško posredovana komunikacija (RPK), kije konceplualizirana kot proces skupne kreacije, v kateri udeleženci/ke ustvarjajo skupne interese in se približujejo skupnim ciljem, ki jih lahko med samim potekom komunikacije tudi redefinirajo. 2. Virtualna knjižnica V sklopu segmenta virtualne knjižnice načrtujemo tehnično postavitev internetnega portala Virtualne knjižnice ISH. Internetni portal bo omogočal iskanje, pregledovanje in možnost branja tekstov v elektronski obliki. V ta namen je potrebno tekste oblikovati v pdj. formatu. V tej obliki se bodo namreč v naslednjih fazah projekta realizirala seminarska dela podiplomskih študentov. Načrtujemo torej, da bi v prvem koraku znotraj knjižnice postavili izbor seminarskih nalog po posameznih programih in smereh, ki se izvajajo na ISH. Te naj bi v prihodnosti izhajale letno kot periodična elektronska publikacija. Kasneje bi znotraj virtualne knjižnice v elektronski obliki pričela izhajati tudi magistrska in doktorska dela. Ob koncu projekta, ko bo virtualna knjižnica že delovala, načrtujemo tudi primerjavo oziroma analizo kodov informacij (avdio/ tekstualni/vizualni). Predvidoma naj bi bila narejena diskurzivna analiza in analiza perspektive uporabnikov. Predstavljeni projekt pomeni velik izziv in novo možnost, ki jih v sklopu svoje izobraževalne in raziskovalne ponudbe ISH ponuja svojim raziskovalcem in raziskovalkam ter študentom in študentkam. Komunikacija prek znanstvenih on-line forumov namreč zahteva intelektualno angažiranost in pripravljenost na kritično razmišljanje, pa tudi Samoiniciativnost samih raziskovalcev in raziskovalk ter študentov in študentk. Le na ta način lahko nastane kvaliteten produkt medsebojnega razumevanja in interpretacije ter refleksije danih problemov. On-line forumi predstavljajo odlično polje za divergentno mišljenje, za preizkušanje manj predvidljivih in variabilnih kontekstov, ki si jih udeleženci foruma lahko neprestano postavljajo in se s tem tudi ločujejo od predhodnih, pogosto hermetično zaprtih konceptov in paradigem, stališč in vse prepogostih samoumevnih predpostavk. Virtualna knjižnica pa hkrati predstavlja pomembno obogatitev v polju raziskovanja in izobraževanja na fakulteti. Tadej Praprotnik P.S. Ker bo ta številka Monitorja izšla približno v času pričetka delovanja forumov, že na tem mestu vabim vse študente/ke in raziskovalce/ke, in nasploh vse zainteresirane, naj se pridružijo tej novi obliki komunikacije. Če pa ne mislite aktivno sodelovati v forumu, lahko vsaj poškilite vanj. Morda se vam utrne ideja za kak nov forum. Individualno raziskovalno delo s študenti (IRD) - socialna antropologija Individual Research Work with Students (IRW) - Social Anthropology Recherche individuelle des etudiants (RIE) - anthropologie sociale V sklopu individualnega raziskovalnega dela pri socialni antropologiji je bila skupina študentov in študentk vključena v projekt z naslovom Zunanje meje, notranje meje: razmejevanje krajin in identitet v Sloveniji v 19. in 20. stoletju, pod mentorstvom prof. dr. Bojana Baskarja. Zaradi pomanj- kanja financ projekt v realnosti ni potekal, delo s študenti v okviru IRD socialna antropologija pa se je kljub temu vsebinsko navezovalo na določene dele omenjenega projekta. V prvem semestru smo se lotili prebiranja literature s področja antropologije krajine, delo pa je bilo organizirano v