NOVICE - ZANIMIVOSTI Poslovni filozof De Brabandere na Otoccu navdušil vodilne poslovneže jugovzhodne Evrope Luc de Brabandere, poslovni filozof in svetovalec za strateško odločanje vodilne svetovne družbe Boston Consulting Group, je na slavnostni večerji na gradu Otočec navdušil izbrano omizje več kot 40 vodilnih menedžerjev največjih gospodarskih družb iz jugovzhodne Evrope. Njegovo predavanje o ustvarjalnosti kot pristopu k snovanju poslovnih strategij izven uveljavljenih poslovnih modelov, struktur in omejitev so udeleženci sprejeli z odobravajočimi komentarji in vprašanji, ki so med vodilnimi poslovneži v regiji še obogatila dialog o ustvarjalnosti. Srečanje vodilnih poslovnežev jugovzhodne Evrope Vodilna svetovna svetovalna hiša The Boston Consulting Group (BCG), ki te dni zaokrožuje prvo uspešno leto delovanja na območju držav jugovzhodne Evrope, je na gradu Otočec organizirala ekskluzivno poslovno srečanje in poslovno večerjo za izbrane vodilne menedžerje podjetij iz Slovenije, Hrvaške, Srbije, Madžarske in BiH. Vrhunec večera je bil več kot 45-minutni nastop mojstra govorništva Luca De Brabanderja, v katerem se je osredotočil na ključna sporočila iz njegove zadnje knjige (Thinking in New Boxes - Razmišljati v novih škatlah) in jih ponazoril z nekaterimi prebojnimi dosežki in tudi primanjkljaji vodilnih svetovnih korporacij. Ustvarjalnost kot ključna sestavina inovativnosti »Inovativnost je spreminjanje sveta. Ustvarjalnost pa je spreminjanje tega, kako gledamo na svet,« je De Brabanderjevo ključno sporočilo. Ob koncu predavanja je bil zadovoljen tudi sam: »Vesel sem, da lahko z Luc de Brabandere (foto: arhiv BCG) vodilnimi poslovneži delim spoznanje, da pri BCG-ju nismo tisti klasični svetovalci, omejeni na vnaprej določene modele in pristope z ličnih grafičnih prikazov. S strankami smo sposobni poglobljenega razmišljanja o njihovih izzivih onkraj okvirov, znotraj katerih delujejo danes.« De Brabandere deli proces ustvarjalnosti na 5 korakov: najprej je treba dvomiti o vsem in nato raziskati vse možnosti okoli nas. Neumorno je treba tvoriti nove, tudi najbolj nore ideje, med njimi izbrati ideje, ki bodo prinesle prebojne rezultate, in jih spreminjati v konkretne rešitve. Peti korak terja neusmiljeno ovrednotenje izbranih rešitev in njihovo smiselnost uresničevanja. Avtor izpostavlja podjetja, ki s takim pristopom ustvarjajo svojo strateško vizijo, izvajajo načrtovanje scenarijev, razvijajo nove produkte in storitve in se osredotočajo na ustvarjanje nove vrednosti izven obstoječih poslovnih modelov in struktur - izven obstoječih »ška-tel«, kot nagovarja tudi naslov de Brabanderjeve zadnje knjige, ki je nastal v soavtorstvu s kolegom Alanom Inyjem. O avtorju in poslovnemu filozofu Lucu de Brabanderju De Brabandere je avtor in soav-tor 13 knjig in kolumnist pri različnih časopisih. Najbolj odmevni sta njegovi zadnji knjigi Thinking in New Boxes (2013) in The Forgotten Half of Change (2006). Poučuje na Louvain School of Management in na École Centrale v Parizu. V zadnjem času so bila zelo priljubljena njegova spletna predavanja na globalni izobraževalni platformi Coursera MOOC. De Brabanderov sklop predavanj na temo Strategija: kaj se lahko menedžerji naučijo od filozofije? je v Franciji dosegel prvo mesto, saj se je nanj preko Coursere prijavilo več kot 100.000 študentov z vsega sveta. O globalni svetovalni družbi BCG Boston Consulting Group (BCG) je globalna svetovalna družba, vodilna v svetu na področju poslovne strategije. Partnersko deluje s klienti v zasebnem in javnem sektorju ter v nepridobitnih dejavnostih na vseh koncih sveta in zasleduje priložnosti z najvišjo dodano vrednostjo. »Spoprijemamo se z najbolj kritičnimi izzivi in sodelujemo v poslovnih preobrazbah in zasukih. Naš strankam prilagojen pristop temelji na sodelovanju na vseh ravneh in povezuje poglobljeno razumevanje razvoja sodobnega poslovanja in delovanja trgov z izzivi naših strank. Tak pristop zagotavlja doseganje ubran-ljivih konkurenčnih prednosti, gradnjo bolj usposobljenih organizacij in zagotavlja trajnostne poslovne rezultate,« je vodilo BCG. Družba BCG je bila ustanovljena leta 1963, je v zasebni lasti in ima 81 uradov v 45 državah. Več informacij je na voljo na spletni strani www.bcg.com. Jurij Giacomelli. Ventil 21 /2015/ 6 431