83 Šolska knjižnica, ljubljana, 27 (2018), 1/2, 83-84 Gregor Škrlj Spremenjena Bibliopedagoška šola 2018 Letošnja Bibliopedagoška šola je bila drugačna v tem smislu, da je bila uvrščena med ESS-pro- jekte, zato udeležencem ni bilo treba plačati kotizacije. Tudi datumsko je bila prestavljena iz »tradicionalnega« marca v april. Prva izvedba se je zgodila Hotelu Lavender, Strunjan, druga v Centru Draš, Maribor.  Udeleženci smo se seznanili s področjem, s katerim se šolski knjižničarji neposredno ne ukvarjamo, vseeno pa moramo razmisliti, kako omogočiti uporabo šolske knjižnice v polni meri vsem učencem na šoli. Tudi tistim s posebnimi potrebami. Biserka Lep, svetovalka ZRSŠ, nam je posredovala koristne usmeritve, predvsem pa je dragocen seznam literature in virov za nadaljnje raziskovanje tega področja. Knjižničarji veliko svojega delovnega časa preživimo sede ob delu za raču- nalnikom. Kaj kmalu se začnejo pojavljati razne bolečine v vratu, hrb- tu, rokah ... Svetovalka za šport Špela Bergoč nam je predstavila tako v teoriji kot praksi vaje, s katerimi lahko izboljšamo svoje počutje in poskrbimo za zdravje na delovnem mes- tu. Kako spodbujati branje s pomočjo glasbe, nam je predsta- vila Tadeja Mraz Novak. Pred to delavnico si niti predstavljali nismo, kako je možno z glasbo spodbuditi željo in interes za branje. To smo v delavnici preizkusili tudi sami in bilo je zelo učinkovito, predvsem pa zabavno doživetje. Zelo aktualna tema je v tem času obdelava gradiva. Tereza Poličnik Čermelj iz NUK-a nam je predstavila določene posebnosti, na katere naletimo ob vnašanju gradiva v knjiž- nični katalog, in izvedeli smo, katere rešitve so najbolj praktične in kako ravnati v posameznih primerih. Jerca Cvetko in Jure Engelsberger sta poskrbe- la, da smo spoznali v teoriji in še bolj v praksi gledališče kamišibaj. To je primerno tako za najmlajše poslušalce kot tudi za nas, odrasle. mAlI IN VelIKI ODmeV 84 Gregor Škrlj: Poročilo s strokovnega srečanja Bralna motivacija in raznolikost gradiv Posebna oblika aktivnosti za spodbujanje branja v šoli so bralni klubi. Svojo večlet- no prakso nam je predstavila Metka Kostanjevec, ki na Prvi gimnaziji Maribor vodi bralna kluba tako za dijake kot za sodelavce. Posre- dovala nam je veliko koristnih nasvetov in namigov, kako začeti, kje se lotiti in kateri naslovi so že preizkušeni in se obnesejo za pogovor v skupini. Prav vsako predavanje je prineslo nova znanja, ideje. Nekateri preda- vatelji so poudarili bolj teorijo, drugi prakso. Vsak je lahko od izobraževan- ja odnesel nekaj, kar bo v prihodnje lahko uporabil pri svojem delu. Ob koncu so udeleženci, polni novih znanj, spoznanj, izmenjali še dragocene izkušnje in mnenja. Gregor Škrlj Poročilo s strokovnega srečanja Bralna motivacija in raznolikost gradiv V soboto, 3. 2. 2018, je v Knjižnici Domžale potekalo strokovno srečanje Bralna moti- vacija in raznolikost gradiv, ki ga je v okviru literarnih prireditev Bralnice pod slamnikom organizirala Založba Miš. Strokovno srečanje je bilo namenjeno mentor- jem branja, učiteljem slovenščine in drugim, ki pri delu z mladimi uporabljajo knjige in druga gradiva kot pripomočke za spodbujanje branja in za motivacijo za branje. S programom so organizatorji želeli udeležencem predstaviti nekatera teoretična izhodišča ter približati primere dobre prakse vabljenih predavateljev. Srečanje je s predavanjem Bralna motivacija in raznolikost gradiv začel dr. Igor Saksida, nato je mag. Nataša Konc Lorenzutti predstavila