V Mercatorjevih prodajalnah lahko kupite nakupno pismo, katero je nova možnost za nakupe V mesecn oktobru je potrošnike v večjih trgovskih lokalib, kateri so tudi na področju občine Vič, MERCATOR - KIT opozarjal reklamni lepak z naslednjo vesbino: »PO-TROŠNIKI tukaj lahko kupite NAKUPNA PISMA z ugodnostjo vezave denaija od enega do treh mesecev za nakup v katerikoii prodajalni SOZD MERCATOR - KIT. Apoeni pisma so 5.000 in 10.000 dinarjev. Nakupno pismo kot nov način sodelo-vanja med trgovci in kupci je od ponedelja 11. novembra že v prodaji v določenih Mer-catorjevih prodajalnah po vsej Sloveniji. Omenimo še nekaj nadrobnosti, da boste bolje seznanjeni z Nakupnim pismom. Z nakupom omenjenega pisma potrošnik veže denar za določen čas pri trgovcu na drobno, s tem pa pridobi pravico do določenih obre-sti. Po preteku enega, dveh ali treh mesecev je nakupno pismo mogoče vnovčiti v vseh 1520 Mercatorjevih prodajalnah. Vrednost pisma oziroma znesek, ki ga lahko nakupo-valec pisma porabi za nakup blaga je od nakupne vrednosti večji za višino obresti. Kupci lahko zbirajo med pet in deset tisoč dinarskim pismom. Kako se bo denar obre-stoval? Denar se bo pri enomesečni vezavi obrestoval po 40-odstotni obrestni meri, pri dvomesečni vezavi po 46-odstotni obrestni meri, pri trimesečni vezavi pa bo obrestna mera znašala 61-odstotkov. Prednosti nove- ga načina prodaje bodo objestranske. Trgo-vina bo dobila denar za izboljšanje preskrbe in to ceneje ceneje kot če bi si ga isposodila v banki seveda, kupec pa bo z dobljenimi obrestmi praktično udeležen v prihodku. Lahko zapišemo, da bo tako kreditiranje zapolnilo tudi vrzel v bančni posojilni politi-ki, zakaj? Pri Mercatorju je čas vezave do treh mesecev, v banki pa OD tri mesefe naprej, obrestovanje pa je v tem času občut-no ugodnejše od bančnih obresti na vpogled-ne vioge 7,5-odstotka. Obrestno mero bodo pri Mercatorju sproti prilagajali večjim spre-membam inflacije oziroma bančnih obrest-nih mer, vendar to ne bo veljalo za že kup-ljena pisma. Kot običajno bosta tudi tukaj kupec in trgovec nosila določeni del tvega-nja. Po zapadlosti bo moral kupec nakupno pismo v celoti vnovčiti, če pa bo nakupil manj, kot je vredno pismo, bo za razliko lahko dobil na primer darilni bon ali podo-ben vrednostni papir. ne pa gotovine. De-lavci Mercatorja pričakujejo velik odziv, saj je prodaja nakupnega pisma preprosta in koristna, zaupali pa so nam tudi to, da pri-pravljajo še nove oblike sodelovanja s po-trošniki. MERCATOR-KIT kot eden od nosilcev razvoja trgovine v slovenskem pro-¦ storu se tega dobro zaveda, zato išče najbolj-še oblike sodelovanja med njimi in potroš-niki. VLADIMIR ŠUŠL