GLASILOSOCIALISTICNEZVEZE DELOVNEGA UUDSTVA OBCINf GROSUPLJE Načrtovanje gradnje II. faze Dvorov v Grosupljem Po naročilu Sklada stabnih zemljišč občine Grosuplje je Urbanistični in-štitut SRS iz Ljubljane izdelal posebne strokovne podlage v variantah, ki bodo podlaga za kasnejšo izdelavo Zazidalnega načrta Dvori II. faza. Pri-pombe in predloge sprejema Komite za varstvo okolja in urejanje prostora občine Grosuplje. Kratka obrazložilev obeh variant: Varianta 1 Novo naselje enodružinskih hiš obli-kovno zaključuje že zgrajeni južni del Dvori 1 v celovito zazidavo, koncipirano okrog osrednjega zelena prostora — mestnega parka, v katerega se stekajo glavne peš povezavc danega območja. in sicer: jugovzhod — severozahod (center mesta — dom za starejše občane), sever — jug (turistično oskrbni center ob avtoce-sU —športni park — Adamičeva ccsta). Ta osrednji parkovno urejeni prostor de-finirajo naslednji objekti: na zahodu ob-jekti graščine Brinje, na severu stanovanj-ski objekti in objekti vrtca in šole, na vzhodu objekt strelišča in KS ter arkadni hodnik (nadkrit prostor kot zaščita spre-hajalcev pred soncem, dežjem in obenem vizuelna zaključitev parkovnega prostora proti vzhodu) in na jugu že zgrajeni stano-vanjski objekti Dvori 1. Osrednji parkov-ni prostor se preko večjega zelenega re-kreacijskega pasu ob Grosupeljščici nave-zuje na športni park, ki je lociran na skrajnem severnem delu obravnavanega območja. Območje športnega parka v povezavi z območjem moiela oblikuje večjo športno-rekreacijsko cono, namenjeno prebival-cem širšega območja Grosuplja. Športni park je ciobro promemo dostopen. in sicer: za motorni promet iz ceste, ki pelje v Je-.ovo vas in na AC priključek, za peš pro-¦ met pa po peš poti ob Grosupeljščici ali pa predvidenem koridoru za pešče ob Ljub-Ijanski cesti. Ob cesti v Jerovo vas so predvidene parkirne površine, ki se lahko nadopolnjujejo s predvidenimi parkirnimi površinami na drugi slrani ceste v sklopu turističnooskrbnega centra ob AC. Urbanisiični koncept zasnove sloni na dveh večjih grupacijah stanovanjskih enodružinskih hiš — zazidava »dvorov« na vzhodnem in zazidava »ulice« na za-hodnem bregu Grosupeljščice skupno 109 hiš. V zazidavi dvorov —stanovanjsko območje/vzhod je predvidena gradnja 47 objektov v treh skupinah dvoriščne zazi-dave. Garažiranje za stanovalce je predvi-deno v individualnih garažah v stanovanj- skih objektih z dovozom iz dvoriščnega prostora. V ulični zazidavi — stanovanj-sko območje ob Ljubljanski cesti — je predvidena gradnja 59 vrstnih hi5 z indi-vidualnimi garažami. Prometno se ulica navezuje na Ljubljansko cesto preko se-vernega priključka in preko novopredvi-denega podaljška ulice vzhodno od nase-!ja »Marles«. Priključek nove ceste je oblikovan v blagi krivini, ki onemogoča J razvijanje večjih hitrosti motomega pro-J meta, kar je nujni predpogoj predli zasnove. Varianta 2 Koncepcija zazidave predvideva sledno zazidavo »dvorov« ali stanovanj skih objektov v gručah vzdolž poto Grosupeljščica. Razlika v organizaciji programa med to varianto in varianto 1 jel v lokaciji športnega parka, ki je tu delno' (nogometno ignšče) zadržan na obstoječi lokaciji. To pomeni tudi zmanjševanje osrednjega primarnega prostora in javne-ga programa, namreč po tej varianti ni predvidenih prostorov za otroško varetvo. Predvidena koncepcija zazidave omo-goča kontinuirano gradnjo do novo pred-videnega turistično-oskrbnega centra ob avtocesti, kat naj bi pripomoglo k fizični pripojitvi tega dela k mestu, brez vmesnih prostih presledkov. Del programa športnega parka, ki vse-buje tenis igrišča, košarkarško igrišče, ba-linišče. venis dvorano in športni klub, je lociran ob Ljubljanski c. na severnem ro-bu lokacije; drugi del: nogometno igrišče z atletsko stezo in tribunami, keglišče in strelišče pa na obstoječi lokaciji, južno od naselja »Marles«. Zazidalna zasnova pred-videva gradnjo 120 individualnih hiš v strnjeni zazidavi v 8 dvorov (A-H) z 9—19 objektov. Garažiranje je predvide-no v individualnih garažah v stanovanj-skih objektih z dovozi z dvorišča. Dvori so za motorni promet oskrbova-ni iz novo predvidenih stanovanjskih cest, se pa tudi navezujejo na predvidene peš komunikacije ob Grosupeljščici.