60-letnica univ. prof. dr. Hubertusa Murrenhoffa 19. avgusta 2013 je univ. prof. dr. Hubertus Murrenhoff dopolnil 60 let. Ob tej obletnici so na Inštitutu za fluidnotehniške pogone in krmilja pri Univerzi v Aa-chnu (Institut fur fluidtechnische Ahtriebe un Steuerungen (IFAS) der RWTH Aachen) 16. avgusta organizirali enodnevni kolokvij in dan odprtih vrat z okoli 150 gosti iz visokega šolstva, industrije in gospodarstva. Moderator proslave je bil dr. Peter Suffe iz Bosch Rexroth Pneumatics GmbH. Uvodno predavanje z naslovom Hidravlični hibridni pogoni - povečanje učinkovitosti na temelju robustne tehnologije je imel dr. Frank Bauer iz Hydac Technology GmbH, podlaga s poudarki na obravnavi značilnih lastnosti hidravličnih akumulatorjev. Prof. dr. Hubertus Murrenhoff V nadaljevanju pa so sledili prispevki o drugih vprašanjih razvoja fluidne tehnike, kot so: - Revolucija tehnike avtomatizacije z bioničnimi koncepti v prihodnosti (dr. P. Post - Festo), - Sistemska integracija pri mobilni hidravliki (dr. Ch. Kempermann -Fluidtronics), - Razvoj hidravličnih enot z iztiskanjem s sodobnimi razvojnimi metodami (dr. D. Breuer - Bosch Rexroth). Predavanjem so sledili ogled laboratorija, zakuska in izmenjava izkušenj. Hubertus Josef Murrenhoff je bil rojen 13. avgusta 1953 v mestu Gladbeck, dežela Nordrhein-Westfalen, kot sin kovača. Po osnovni šoli in gimnaziji v rojstnem kraju je študiral na RWTH v Aachnu - smer »osnove strojništva«. Študij je končal v marcu leta 1978. Od aprila 1978 do oktobra 1986 je deloval kot znanstveni sodelavec na Inštitutu za hidravlične in pnevmatične pogone in krmilja (IHP) na RWTH. V tem času je inštitut vodil profesor dr. Wolfgang Backe. Sodeloval je pri raziskavah in razvoju za industrijo in pri pedagoškem delu inštituta. V januarju 1983 je promoviral z disertacijo »Regulacija variabilnih hidrosta-tičnih enot z iztiskanjem v omrežjih s konstantnim tlakom«. Od februarja 1983 naprej je deloval v IHP kot glavni inženir, odgovoren za okoli 80 sodelavcev, od tega okoli ene tretjine znanstvenih asistentov. Inštitut je bil v tem času z okoli dvema tretjinama sredstev sofinanciran z javnim delom na razvojno-raziskovalnih projektih in delom za industrijo. V novembru 1986 se je prof. H. Murrenhoff zaposlil v industriji, najprej pri Barmag AG (tekstilni stroji, stroji za predelavo plastičnih mas, pozneje pa hidravlika za avtomobilsko teh- niko) do julija 1987, pozneje pa kot pomočnik predsednika HSC Controls Inc. v Buffalu, ZDA, za razvojne programe ter inženirsko menedžer-ske sisteme. HSC je bil v tem času poznan izdelovalec servoventilov in servopogonov za letalsko in medicinsko tehniko, s 150 sodelavci. Od avgusta 1988 naprej je bil direktor inženiringa in prodaje, odgovoren za konstrukcijo, razvoj in prodajo v nacionalnih in mednarodnih zastopstvih. Od oktobra 1989 naprej je deloval kot podpredsednik družbe. Oktobra 1991 je dr. Murrenhoff postal vodja firm Magnet-Schulz (MSM) in Elektromechanik (EM) v Memmingenu v Allgauu. MSM je poznan izdelovalec elektrome-hanskih naprav, kot so stikalni in proporcionalni magneti, sklopke in posebni ventili za avtomobilsko, letalsko in biomedicinsko industrijo. EM pa je bila v tem času neodvisna družba za razvoj in konstrukcijo tovrstnih naprav in sestavin za te trge. Od oktobra 1994 je dr. Hubert Murrenhoff direktor Inštituta za fluidno-tehniške pogone in krmilja (IFAS) s sočasno povezavo ustrezne katedre na Tehniški visoki šoli v Aachnu (RWTH). IFAS je nastal iz prejšnjega uveljavljenega IHP-ja, ki ga je do 1994 vodil prof. W. Backe. Prof. Murrenhoff je tudi soizdajatelj uveljavljene strokovne revije O + P Ölhydraulic und Pneumatik (Hidravlika in pnevmatika). Čestitkam ob rojstnem dnevu dr. H. Murrenhoffa se z veseljem in spoštovanjem pridružuje tudi uredništvo revije Ventil. Po O + P 57(2013)9, str. 8 Pripravil pom. urednika A. Stušek F6 Institut für fluidtechnische Antriebe und Steuerungen RWIHAACHEN UNIVERSITY