Katollšk cerkven list. Danica izhaja vsak petek na celi poli, in velji po poŠti ea celo leto 4 gld. 60 kr., za pol leta 2 gld. 40 kr., za retert leta 1 gld. 30 kr. V tiskarniei sprejemana ca leto 4 gold., za pol leta 2 gld.. za fetert leta 1 gl; ako zadene na ta dan praznik, izide Danica dan poprej. Tečaj XXX. V Ljubljani 14. kimovca 1877. List 37. Sporočilo bratovščine presv. Slednjega Telesa za leto 187G/79. (Dalje.) Razdelili so se paramenti, po tem ko so bili po cerkveni zapovedi blagoslovljeni, tako, da je dobila: 1. Predmestna fara sv. Petra v Ljubljani: 1 stoto, 2 obhajilni burzi. 2. Hiralnica pri sv. Jožefu v Ljubljani: 2 masna plašča, 1 albo. 3 humerale, 1 cingulum. 3. Sent-Vid nad Ljubljano: 1. plnvijal. 4. Dobrova: 1 koretelj, 1 štolo za obhajila. 5. Brezovica: 1 velum, 1 stolo za litanije. 6. Sostro: 1 pluvijal. 7. Preska: 1 masni plašč. 8. Jezica: 1 antipendij. 9. Sv. Katarina v Topolu: 1 masno srajco, 3 humerale, 1 cingulum, 1 štolo za litanije, 6 rutic. 10. Sora: 1 mašni plašč. 11. Stara Loka: 2 altarni blazinici. 12. Selice: 1 obhajilno burzo in štolo. 13. Trata: 1 mašni plašč. 14. Železnike: 1 velum, 2 koretlja. 15. Nova Oslica: 1 velum, 1 potezaj. 16. Zalilog: 1 pluvijal. 17. ReteČe: 1 albo, 3 humerale, 1 cingulum, 1 stolo za obhajila, 3 korporale, 3 pale, 12 purif., 6 rutic. 18. Bukovšica: 1 mašni plašč. 19. Sorica: 1 mašni plašč. 20. Cirklje: 2 albi, 6 humeralov, 2 cingula, 2 stoli za obhajila. 21. Sent-Juri pri Kranju: 1 mašni plašč. 22. Teržič: 1 masni plašč. 23. Smlednik: 2 altarni blazinici. 24. Preddvor: 2 burzi za obhajila, 1 stolo za litanije. 25. Podbrezje: 1 mašni plašč. 26. Duplje: 1 mašni plašč. 27. Terbovje: 1 mašni plašč. 28. Radolica: 1 mašni plašč. 29. Gorje: 1 mašni plašč, 1 stolo za litanije. 30. Boliinska Bistrica: 1 velum, 2 obhajilni burzi, 6 korporalov, 6 pal, 24 purif., 12 rutic. 31. Brtznica: 1 velum, 1 štolo za litanije. 32. Dovje: 1 mašni plašč, 2 oltarni blazinici. 33. Lesce: 1 albo, 3 humerale, 1 cingulum, 1 štolo za obhajila. 34. Ljubno: 1 albo, 3 humerale, 1 cingulum, 1 obhajilno štolo. 35. Rateče: 1 antipendij, 1 obhajilno burzo. 36. Komenda: 1 pluvijal. 37. Dob: 2 altarni blazinici, 1 štolo za obhajila. 38. Berdo: 2 altarni blazinici. 39. Nevlje: 1 štolo za obhajila, 1 albo, 3 humerale, 1 cingulum, 3 korporale, 3 pale, 12 purifikatorjev, 6 rutic. 40. Sela: 6 korporalov, 6 pal, 24 puritik., 12 rutic, 1 koretelj, 1 albo, 3 humerale, 1 cingulum. 41. Tuj niče: 1 masni plašč. 42. GoriČica: 1 velum, 1 koretelj. 43. Radomlje: 1 antipendij, 1 altarni pert. 44. Vodice: 1 albo, 3 humerale, 1 cingulum, 1 koretelj, 12 nurifik., 6 rutic. 45. Rova: l burzo za obhajila. 46. Šmarna Gora: 1 velum. 47. Stranje: 1 koretelj, 1 albo, 3 humerale, 1 cingulum. 48. Zlato polje: 1 mašni plašč, 1 burzo za obhajila. 49. Verhpolje pri Moravčah: 1 koretelj, 1 štolo za litanije. 50. Cemšenik: 1 mašni plašč. 51. Dol: l pluvijal. 52. Sv. Helena: 1 koretelj, 1 albo, 3 humerale, 1 cingulum, J3 korporale, 3 pale, 12 purifik., 6 rutic. 53. Sent-Gotarf/.: 1 velum, 1 burzo za obhajila. 54. Kolovrat: 2 altarni blazinici, 1 altarni pert, 1 antipendij. 55. Peče: 2 altarni blazinici, 6 humeralov. 56. Cešnjice: 1 pluvijal, 3 korporale, 3 pale, 12 purifik., 6vrutic. 57. Sent-Vid pri ZatiČini: 1 velum. 58. Zalina: 1 mašni plašč, 1 štolo za obhajila, 3 pale, 1 albo, 3 humerale, 1 cingulum. 59. Pnljica: 1 mašni plašč. 60. Kopanje: 1 mašni plašč. 61. Šmartno pri Litiji: 1 mašni plašč, 1 štolo za obhajila, 12 rutic. 62. Račje: 1 mašni plašč, 1 štolo za obhajila. 63. Seutjuri pod Kumom: 1 oltarni pert. 64. Dobovec: 1 mašni plašč, 1 burzo za obhajila. 65. Janče: 1 mašni plašč. 66. Sent-Rupert: 1 mašni plašč. 67. Trebelno: 1 velum, 1 štolo za litanije. 68. Mokronog: 1 velum, 1 štolo za litanije. 6*.». Sv. Trojica pri T*rCiču: 1 pluvijal. 70. Mirna: 1 vmašni plašč. 71. Selo pri Sumbergu: 1 albo, 3 humerale, 1 cingulum, 3 korporale, 3 pale, 12 puritik., 6 rutic. 72. Sv. Križ poleg Turna: 1 velum. 73. šent-Jernej: 1 plašček za ciborij, 2 obhajilni burzi in 2vštoli. 74. Čatež: 1 velum. 75. šmihel pri Novem mestu: 1 antipendij, 1 obhajilno burzo in 1 štolo. 7o. Mirna Peč: 1 albo, 3 humerale, 1 cingulum, 1 koretelj, 1 štolo za obhajila, 3 korporale, 3 pale, 12 puritikatorjev, 6 rutic. (Konec nasl.) Lenoba Je gnjnsoba. Na eno reč zlasti vsakdanji ljudje premalo gledajo, na to namreč, da bi brez dela ne postajali in ne postopali. Mnogi, k< na delo čakajo, po cele dolge ure, po poldne, e postajajo in posedajo med praznim šnekedra-njem, n. pr. tako imenovani postrežčeki po mestih, mn» i;i delavci pri vodah, nakladavci in razkladavci, po aedavci po sencah, po zimi tudi mnogi možki po kmetih itd. Ali bi se ne moglo dobiti kako delo, da bi delavci imeii kaj opraviti tudi ta čas, ko na delo čakajo? Ženske so v tej reči bolj praktične ter imajo vedno pri sebi vezenje (štrikanjej, po kmetih pa kolovrat, ter take, ki so pridne, nič ča a ne zgubč. Moški so v tem veliko boij nemarni in mnogi nočejo poiskati dela, če se d& tudi dobiti. Sploh rečeno: vsak naj bi si iskal dela, ker lenobi in prazno postopanje je mati vsih pregreh. Pii Mariji jc bila zvesta spremljevavka njene čistosti njena vedna delavnost, kakor piše Dosenbah; predobro je namreč vedila, da nečista strast raste v mehkužnosti in tudi v lenobi. Lenoba je začetek vsih pregreh. Tako se glasi po skušnji poterjeni izrek sv. Duha, ki je postal pregovor. Z nečim se človeški duh vendar mora pečati, zakaj popolnoma nedelavnega si ga je težko misliti. Kdor si sam ne d& dela, temu d£ nekdo tirug opravilo, tisti uamreč, ki vedno stoji pred vratmi našega serca, da bi priprežal trenutek, v kterem bi če splazil v serce. Zato so stari duhovni učeniki navadno rekli s sv. Avguštinom, da delaven človek je skušan od enega hudiča, len pa od brezštevilnih. Zato tudi sv. Bernard lenobo imenuje zbirališe skušnjav in hudobnih misel, mater brezpametnega žlobodranja, grob živega človeka. V lenobi se tedaj ne more nobena čednost dobro obnesti, naj manj pa čistost. Kakor v mlakužah in stoječih vodah žive le nečiste živali, tako bodo tudi človeškemu duh u pri pomanjkanju zadostnega opravila le nečiste miili iz temnega podzemeljskega brezna dajale opravila. Kaj druzega uči skušnja? Vsled nedelavnosti so močni oslabeli in modri zgubili modrost. Kdo se ne spominja Samsona, Davida, Salomona in toliko drugih? Kje najdemo tudi sploh več razuzdanosti, ali mar pri tistih, ki od jutra do večera terdo delajo? Ali ne ve-likoveč pri tistih, ki čas z lenobo tratijo in zapravljajo ? Koliko nemarnega govorjenja se zgodi pri skupnem praznem posedauji po kerčmah, ali pa po druzih krajih! In ktere dni se več greha dela, ob delavnikih, ali ne veliko več ob nedeljah in praznikih, kteri se namesto v posebno službo Božjo obračajo v leno posvetno službo? Pač bi bilo torej želeti, da se ljudje ob nedeljah, kjer je prilika, tudi zvečer ob nedeljah cerkve bolj lastč in sploh več molijo. Koliko jih mora pričati, da so bili takrat napadani od nečistih skušnjav, ko so leno doma posedali, leno na oknu sloneli ali na hišnem pragu stali, leno po cestah in Bprehajališih se vlačili! Posl usai tedaj, kersanska mladost, svet, kterega je da! sv. Hieronim miadenču, ki ga je prosil za pomoček zoper skušnjave, namreč: „Delaj vedno kaj, da te hudobni duh ne najde nikoli brez opravila." Ta svetnik je bil nad seboj spoznal moč tega pripomočka. Da bi živel v čednosti, se je že mladeneč podal v samoto; pa tudi tje so šle skušnjave za njim. Ogenj mladosti je skušal ohladiti s postom in telesnim pokor jenjem; toda zastonj, tudi zdaj je bil njegov duh neprenehoma nad-legovan od nečistih skušnjav. Kaj stori? Ne se zadovoljen z vednostnimi deli, s kterimi se je že pečal, ker je študiral latinske klasike, s tem ne še zadovoljen, začel se je učiti še hebrejskega jezika. Tako težavna se mu je zdela ta njegova vednostna naloga, da mu je večkrat serčnost upadala, da bi jo spolnil; toda uka-željnost ga je zopet vedno spodbaJala. In glej, s to prizadjano pridnostjo je dosegel zaželeni namen, namreč rešenje od hudih skušnjav. ,,Bogu hvalo dajem, piše, da od britkega semena učenja tergam sladko sadje." — Tudi tvojemu duhu naj primerno opravilo jemlje čas in priložnost, da ne boš mislil na uevarne ali grešne reči. Sploh pazi na oči in vse počutke, da skoz nje ne pride smert v dušo. Čast in blagor mu, kdor zvesto rabi te pripomočke ter po izgledu Marijinem Bogu z neomadežanim telesom služi iu s čist-.m sercem d<«pade! Toliko bo vr.či čast, toliko veči blagor, kolikor močnejši so sovražniki, kolikor huji je boj. Tedaj na vsak način preč z lenobo in brezdelav-nostjo! Mlad človek, ki je bil še le pred kratkim prišel v pušavo, je tožil velikemu svetniku, da je vedno skušan in napeljevan, da bi serčnost zgubil. Svetnik ga tolaži in mu obljubi, da bo pri Bogu zanj prosil in mu pridobil zmago zoper skušnjave. Mladi človek pa zopet pride in toži, da ni dobil Lič pomoči. Ker le vse nič ne pomaga, prosi sveti starček Boga, naj mu d& spoznati, kaj je s tem Človekom. Res mu je pokazal Bog tega mladega pušavnika v njegovi celici, kako je s križem rokama del dneva prespal in leno živel. Pokliče ga k sebi in mu pove, kaj je zvedil zastran njegove lenobe. Mladeneč je obstal, da je res tako, se je poboljšal, začel pridno delati in kmalo ni bilo več skušnjav. Tako Bog hoče tudi pri tebi, katoliški človek! Nikar se postopaje in beračevaje ne opravičuj, rekoč: „minam dela". Dela moraš ti iskati, samo ne bo za teboj prišlo, in drugi, ki sami delajo, ti ga tudi ne morejo vselej iskati. In če si v veči nevarnosti zastran čednosti, bolj moraš delati, ne predolgo spati, život svoj moraš zatajevati. Delo, molitev, post prežene nečistega duha. Nekaj o kine * ki h vražah in malikih. Misijonarji po Kini in druzih jutrovih krajih med drugim poročajo tudi o vražah in malikih na Kineškem. Kitajsko deržavstvo, med vsemi na zemlji naj veče, šteje čez 400 milijonov prebivalcev, tedaj še enkrat toliko, kolikor Rusija, Avstrija, Francosko, Nemčija in Italija skupaj. Veliko tisuč je že katoličanov, pa pre-nezmerna večina je poganov; pač je treba toraj moliti za spreobernjenje tolikih slepih malikovalcev. Nedavno so listi misijonskih naznanil (Katb. Mi?s.) prinesli tudi nekaj maliških slik v podobi altarjev. Ker je namreč malikovanje skaženo, popačeno razodenje, toraj tudi katoliške oltarje nekako posnemajo. Pa kako strahotne pošasti so po njih oltarjih! Kaj posebnega je, da povsod, kjer ne poznajo pravega Boga, imajo toliko opraviti s kačami, drakoni in preostudnimi pošastmi. Tudi prestoli kineških malikov, kakor so v listih misi- jonskih naznanil fotografirani, so postavljeni zraven stebrov, ktere ovijajo strašansko velike, široko zevajoče kače. Odkar je bil satan perva človeka zapeljal v kačji podobi, od takrat ta izvirni sovražnik svoje zmote in laži trosi v kačji podobi; pri vsih sleparstvih mora biti kača. Kjer ni križa, tam je kača. Čitatelji gotovo še dobro pomnijo, kar je pred nekaj časom obširno na-znanovala „Danica" o nekdanjem kačjem malikovanji po Egiptu. Med kitajskimi malikovavci tedaj še vedno gospoduje strašilo kač, drakonov in enacih grozovitnost. Kakor sploh malikovavci, tako tudi Kitajci imajo le krive zapopadke od unega sveta in prihodnjega življenja, od Boga in njegovega češenja; naj več pa pravega Boga še čisto nič ne poznajo. Skoro vsaka hiša ima svoje malike, pa tudi vsaka vas, vsako mesto časti lastnega malika, kteremu je sozidana „pagoda", tempelj. Na omenjenih fotografijah, ki so povzete prav v pago-dah, so razni maliki. Na pervi sedi na prestolu Džen-Hoang, ki ga časte za gospodarja zemlje, ob desnici mu st »ji Ven, malik vojakov, ob levici Vu, malik učenjakov, ob strani strahovit zmaj ovija steber; drugo je gosta skladba nekakih podolgastih tri- in večkotnikov in druzih raznih figur. Na drugi podobi, zraven strahotne tudi zevajoče kače na stebru, sedi na prestolu malik Tien-Hoang, ki veljd za vladarja nebes in derži v roki nekak ,,sveti osemkotnik", druga gosta šara je enako iz osemkotnikov in druge ropotije; ob strančh mu stojita dva druga malika. Tretja podoba je nekako žensko „nebeško godčevstvo" z zastavo (ali ne mara godčev-skim orodjem), ki ima v sredi tudi nekako pošast, podobno zmaju, škorpijonu, ali kaj? Kako so tudi druge kineške šege popačene iz izvirnega razodenja, kaže naslednje. Lansko poletje ni bilo navadnega dežja, kterega je bilo padlo meseca avgusta komaj par kapljic, in je tako bila skoraj popolnoma v nič djana jesenska žetev. Tudi v Kini spoznd vsak take nadloge za šibe iz nebes, in vsi so molili za dež; kristjani so prosili pravega Boga, pogani pa po svoji šegi svoje malike. Kakor pa celo mnogi kristjani imajo gerde vraže, da more kak človek točo napraviti itd., tako je enacih vraž med malikovavci še več. Ondi stanuje nek mandarin, vikši vradnik ali verski služabnik, kteri je v slabem slovesu, da ondi nikoli ne dežuje, kjer on stanuje, in toraj so mu dali pridevno ime: „suhi mandarin". Že večkrat je spremenil službo in kraj , pa nikoli ne more otresti od sebe zopernega priimka. Kaj stori? Da bi podložnemu ljudstvu vcepil boljši misii od sebe, opravlja očitne vaje pobožnosti. Silno se posti in moli; pa kljubu temu ni padla kapljica dežja z neba. Zdaj ima v svojem stanovanji 24 z vodo napolnjenih verčev ; 24 po ajdovsko pobožnih žensk mora vsak dan te verče obstopiti, in nekake izreke prepevati. Zadnjič se je celo očitno spo-vedoval ter se glasno obtožil svojih grehov, rekel je, da so njegovi grehi krivi splošne šibe. Dal se je 24 ur zapreti v ječo s hudodelniki, je z njimi ostudne jedi vžival in na vratu nosil hlod, kakor hudodelci. Zraven tega je poskušal tudi neke vraže... Ljudstvo pogansko v obhodih nosi seboj svoje malike in jih prosi dežja. Ako morajo pa dolgo čakati na uslišanje, veržejo malike v kako mlakužo, jih valjajo po blatu, ter jih mnogoverstno zaničujejo, češ, da bi jih s tem omečili k uslišanju. Naj hujše dneve ima tako imenovani ,,deževni drakon" (zopet ,,kača"!), ki ga čaatč za gospodarja čez oblake, misleči, da zamore oblake zbirati in razganjati, jih na nebesu priderževati, ali pa ko dež jih na zemljo pustiti padati; z vsemi sredstvi si prizadevajo, da bi pošast preverili in sebi naklonili. O da bi pač ti ubogi ljudje spoznali, kako neumne, smešne in prazne so vse njih šege, in v čem da je pa prava, edino rodovitna pobožnost! Kako se tudi med pogani nahaja kak izgled poštenosti, kaže naslednja dogodba. Zadnje leto si je bil nek kristjan prihranil nekaj malo denara, kar je bilo zanj velik zaklad. Ker je pa spoznal, da v lastni hiši nima zadosti varnosti, ga sklen® i/nu-iti v varstvo nekemu poganskemu soroduiku, v čejrar rokah bi bil boljše zavarovan pred tatovi. Ta je imel sv. j ;a-«tni denar nad izbo (pod streho) skrit v posodah, z žrom napolnjenih, in je skril tudi denar svojega prijatia po takih posodah. Neko jutro zapazi veliko luknjo v zidu, skoz ktero ao bili tatje prederli, in odnesli žitne posode z njegovim lastnim denarom; tiste z denarom kristjanovim pa so nedotaknjene pustili. Velika je bila skušnjava, da bi se bil odškodoval z denarom svojega prijatia, in mu bil tako povernjen vsaj en del žalostne zgube: kdo bi bil zamogel njegovo nepoštenost na dan spraviti? Kako nepošteno bi bil v taki okolišini delal marsikter evro-pejsk liberalec in „švindler"! Vse drugač ie ravna! naš Kinez; precej gre k svojemu prijatlu, ter mu natančno povč ves dogodek in reče: .,Tvoj zaklad ni dalje varen pri meni; zdaj pridi ponj in ga odnesi, ne pogreša pa se ne en sold. Glejte tedaj, kristjani, da vas pogani in malikovavci v poštenosti ne premagajo in ne osramotujejo! Ogled po Slovenskem In dopisi. Iz Ljubljane. (Sveto Detinsfvo in njnjovi obrtko-vavci) Ni gerših ljudi na svetu kakor so sovražniki svoje lastne vere in njeni preganjavci in obrek' vavci. Ni ga lepega djanja in naprave, da bi je ti ljudje z blatom ne mazali. Kolikor lepši je sad, toliko huje ga ose objedajo. Tudi prelepo „sv. Detinstvo" je to poskusilo. Ze davno je znan zanikarni francoski časnik „Siecle" zarad svoje zagrizene sovražljivosti zoper katoliško vero; zato ee ni nič čuditi, da G. iistopada 1875 se je bil zakadil celo v prelepo društvo svetega Detinstva. Obre-koval je nesramni časnik, da tiste naznanila misijonarjev, kako da v Kini starši otroke izpostavljajo in zametu jejo, so prazne laži; pa da denar, ki ga zbira bra-tovšina sv. Detinstva, se ne obrača za otročje sirotišnice, ampak za politiške namene. To je pač naj hujše raz-žaljenjenje poštenja zoper misijonarje same in zoper vse, ki se pečajo s sv. Detin3tvom. In kdo bi verjel, da to ostudno obrekovanje se je tudi v Ljubljani ne le slišalo, ampak tudi ponavljalo! Tako hitro in del^č se razširjajo laži in obrekovania, ktere služijo frajmavrar-jem, da čemijo cerkvene naprave! Toda „laž ima kratke noge", pravi pregovor po pravici. Vodnik sv. Detinstva preč. gosp. pl. Girardin si je štel v sveto dolžnost za poštenje društva se potegniti, kajti to zadeva vesoljni katoliški misijon. Tožil je torej obrekovanja časnikarja Carcey-a, lastnika tega lista, zloglasnega About-a, in tiskarja Chaira. Sodnija se je vsestransko popolnoma prepričala, da je bilo „Siecle-vo" pisanje res naj krivičniši obrekovanje in izrekla je obsodbo 23. grudna 1875. Razglasila je namreč sodnija zatožene, da so krivi obrekovanja, in obsodila jih je, da so morali 1000 frankov škode poverniti, razen tega so morali pa še kazen plačati: Carcey in About vsak 300 frankov, Chair pa 100 frankov. (Eden malih udov sv. Detinstva, ko je to čital, je pristavil: .,Kaj to? Prepovedali, prepovedali naj bi taki časnik!"... Tako sodi nepopačeno serce.) Naj se tedaj primejo za nos tudi Ljubljančanje, kteri so obrekovanje širili in naj zdaj laži preklicujejo, kteri so jih sejali, zakaj obrekovanje je Bmertni greh in ob enem tatvina, ki se mora popravljati s povračevanjem dobrega imena. Iz Železnikov, 8. septembra. Danes leži na mertva-ikem odru eden zmed naj bolj verlib možakov naie fare, mlinski posestnik in občinski odbornik Matevž Klobčič, po domače Martinek, ki se je uinoč po kratki bolezni preselil v boljšo domačijo, kot je zemlja v naših otožnih časih. Kajni (oče I. 1874 umerlega blagega frančiškana o. Dominik-a) sicer ni bd kak novošegen oh-kanec, ampak ie priprost mož, pač pa dober kristjan in zraven tudi izversten narodnjak. Blagor slovenske domovine mu )e bil ena naj glavnejših želji, in o volitvah šel bi bil v ogenj za pravično narodno reč. Tudi med onimi, ki so z velikim trudom postavljali pervi temelj za našo novo cerkev, nahajal se je rajni v pervi versti. Naj mu vse to poplača milostni Bog z odliko večne slave! J. L. Jli«ijon«ke »poroiHa r. P. Valjavca. XLI. Sveto podan je v Zabnicah na Koroškem od 11.-19. sušca 1872. (Konec tega oddelka.) Solze serčnega ginjenja so se potem utrinjale po licih viiemu pastirju lepe kerške vladikovine, in 4. aprila t. 1. je takole odpisal gospodu sporočevalcu vŽabnice: ,.Obširno in tolaživno sporočilo čast. župnijstvado 25. p. m. o obhajanji misijona v Zabnici po dveh očetih jezuitih v dnevih od 11. do 19. sušca t. 1. se na znanje vzame z izrazom nadpastirjevega veselja ter se gosp. župniku Kerčniku za oskerbljenje misijona in za ne-utrujeno spovedovanje njemu in gosp. kaplanu Wieserju izreka preserčna zahvala z gorečo željo, da bi vsejano dobro seme sad rodilo v ouhovniji in bi tudi druge du-hovnije spodbujalo k posnemanju." Kerški knezo-škofijski ordinarijat v Celovcu, 4. aprila 1872. V alt nt in s. r. Gosp. župnik je dal vso duhovnijo svojo v posebno varstvo Jezusovemu presv. Sercu, zato zdaj zapisovanje v apostoljstvo molitve ali bratovšino Jezusovega Serca dobro napreduje. Poročil sem, nam piše v Kepnje tudi v tej zadevi, mil. škofu. Do 7. aprila se jih je čez 300 oglasilo (vsa duhovnija ima komaj dober tisuč duš), ki so volje pristopiti. Do 1. maja, mislim, bo vse poravnano, da bo družba Jezusovega Serca vstanovljena. To je sad sv. poslanja. Z Božjo pomočjo mislim to doseči, da se naši ljudje nc bodo več sramovali tudi med letom hoditi obilneje k spovedi in sprejemati ss. zakramente. In res, doseglo se je, nam piše v Šmartno na misijon, prišlo jih je veliko k spovedi — pervič morda, kar duhovnija pomni, — ljudi med letom, pravim, k spovedi 2. in 3. maja v cerkev sv. lina? Misijon yse doseže. Ostra, pravi, je bila vaja, pa dobra šola v Zabnicah. Liberalci, menim, bodo vse zgubili pri Zabničanib, sosebno zdaj ko vejo sporočevalca na Terbiži, ki je pisal ,,Freien Stimmen" in judovskim mavtarskim listom na Dunaj, kakor so: ,,Neue treie Presse4', „Morgenpost", „Tagespost" itd. Ta sporočevalec je brezposlenjak, tujec, ki je veliko soboto v očigled slovesne procesije s presv. Kešnjim Telesom slonel na mostovži s pokrito glavo in tlečo smodko med zobmi... Zares čudno jc, koliko je bivanje dveh ubozih jezuitov napravilo vika in krika! Meniii so, s tim poslanja na Koroškem med Slovenci udušiti. Velik vihar so zares naredili po časnikih nemških mavtarskih zoper nas — jeli bo pa Bog in kolika časa poslušal in gledal to divjanje zoper Kristusa svojega, nas bo pa v kratkem skušnja učila. Se enkrat se Bogu iz serca zahvalim, da mi je dal na Koroško med svoje brate priti in njegov sv. evangelij oznanovati. 3. julija je prišel preč. g. župnik žabniški v Repnje nas obiskat. Pravil je, koliko dobrega je storilo pervo poslanje na Koroškem. Bolna oseba, ki je njemu in nam toliko skerbi napravila, je zdai popolnoma zdrava, in kar je še več, veliko boljša je od prej. Nikoli še ni bila tako pametna v vsem življenji kakor je zdaj po srečno prestani toliki skušnji. Uni ovaduh pa, ki je misijon in misijonarja hotel ogerditi, je brez službe na Terbiži. (Bog spreoberni njega in vse slepe sovražnike sv. reči na prošnje Marije Device, zakaj taki ljudje so čez vse nesrečni že na tem svetu, — kaj še le v večnosti! Vr.) Tako se je Bog sam potegnil za svojo reč; prošnje od sv. Jožefa v devetnici so veliko storile pri presv. Serci Jezusovem. To preljubeznjivo močno Serce vse naše zovražnike v nič dene, kadar koli se mu priporočamo v svojih potrebah. Naj bo še kaj tako težavnega, vse premaga, vse predere ono — zato naj bo vedno preslavljano presveto, premogočno Serce Jezusovo. O začetku šolskega leta. Ntko/iko zlati/t z