Naša dmštvena zborovanja. Važni sklepi glede kmetijsko-nadaljevalnega šolstva pri Mežiškem učit. društuu. — Tudi učileljice naj sodelujejo. — Nameščanje novincev. — Kritika novih učnih načrtov. Marenberško društvo zahteoa ustanovitev obrambnega fonda za učiteljstvo. — Protesti učiteljstva proti kršitvi zakona v Moderndorferjevem slučaju. Vabila = UČITELJSKO DRUŠTVO ZA MARIBORSKI ŠOLSKI OKRAT zboru ie 8 januaria or. i. ob 10. uri v »Narodnern domu« v Mariboru po siedečem six>redu: 1. Zapisnik in diODisi. 2. Predlosi. želie in nasveti k osnutkn riove^a šolskep-a .zakona. 3. Volitve novp?a odbora. 4. Slučakosti. = UČITEL.TSKO DRUŠTVO ZA MESTO PTUT IN PTUTSKI ŠOLSKI OKRAI Ima v soboto, dne. 8. ianuaria 1927 ob 10. uri svon letni abčni zibor s sledečim vzporedom: 1. Zapisnjk. 2. Djdpisi. 3 Poroči'0 o •uradniiskem kon^resu (ooroča tov. Šestan). 4. Poročilo diruštvenih funkcionariev. 5 Voljfve. 6. Slučainosti, želie in predlorf. Zboruiemo kakor navadno v »Mladlikj«. Ako ob 10. uri občni zbor ni sklepčen se vrši čez eno uro novi občni z,bor ki br> r>ri vsakem. številu članov sklepčen. — Predsedtiik. PoroSila: + Zborovanje učiteljskega društva za Mežiško dolino dne 2. oktobra v Mežici. V uvodnih besedah otnenja predsednik od- govorno in častno nalogo našega društva v našem stanovskem pokretu. Pri verifikaciii zapisnika zadnjega zborovanja se tov. Doberšek zahvaljuje tov. Zegi za prireditev in spretno vodstvo rokotvornega tečaja v Ouštanju Nato stavi in utemeljuje sledeči nujni predlog, ki ga zbor soglasno sprejme: Ugotavljamo, da kljub ponovnim protestom od naše in druge strani letos zopet ob pričetku šolskega leta ni bilo poskrbljeno za pravočasno popolnitev izpraznienih učnih mest in nekatere šole še danes čakajo na učitelja. Zato pozivljamo poverjeništvo k najodločnejšim korakom. da se te napredku šolstva in ugledu države ob rneji skrajno kvarne razmere vendar enkrat uredijo in se dožene tudi vzrok teh abnormalnih razmer. O pokrajinski skupščini v Celju poroča tov. Moderndorfor. Njegova izvajanja dopolnjuje tov. Gačnik. Našim zastopnikom se izreka za njih odločen nastop zahvala. Z odobravanjem se sprejme tudi s humorjem podano poročilo tov. Doberška 0 glavni skupščini v Beogradu. Kot glavna točka dnevnega reda sledi referat tov. sres. šol. nadzornika Močnika o kmetijskem nadaljevalnem šolstvu. Vsestranski, strokovnjaško podani obravnavi predmeta sledi daljša debata, ki vede do sledečih sklepov: 1. Uvidevajoč veliko važnost nadaljnje izobrazbe in vzgoje naše kmetske mladine po dovršeni osnovni šoli smo za to, da se ustanovljo povsod, kjer so za to dani najnujnejši pogoji, kmetijske nadaljevalne šole in sicer za enkrat z neobveznim obiskom. 2. Ker je ženska mladina v enaki meri potrebna izobrazbe kot moška, naj se tovarišice učiteljice z vnemo posvetijo študiju kmctijskega nadal.tevalnega in gospodinjskega šolstva in se v tej smeri tudi praktično udejstvujejo. 3. Od vlade in vseh drugih poklicanih činiteljev pričakujemo, da stremljenja učiteljstva v tem oziru podpre.io in zlasti siromašnim občinam pomagajo s potrebiiiml denarnimi sredstvi. 4. Učiteljstvu se naj da prillko, da se temeIjito usposobi za svojo vzgojno in izobraževalno nalogo med kmetsko mladino. 5. Tov. sreskega šolskega nadzornika naprošamo, da prevzame inicijativo za ustanovlienje kmetijskih nadaljevalnih šol v okraju ter skliče v najkrajšem času sestanek interesentov iz celega sreza v svrho razgovora in nadaljnjih ukrepov v tej zadevi. Kot zadnja točka dnevnega reda se obravnava novi učni načrt za osnovne šole. Tov. Močnik, bivajoč kot gost v naši sredi, kritikuje v daljših izvajanjih načrt z vidika sodobnih pedagoških načel in izsledkov eksperimentalne psihologije in prihaja do zaključka, da ie načrt v celoti in v svojem temelju zgrešen. Radi nedostajanja časa se naroča odboru, da načelno stališče našega društva formulira v posebni resoluciji. Olede uporabe načrtov v praksi se bo nadaljeval razgovor na enem izmed prihodnjih društvenih zborovanj. Ob koncu se še sprejme sklep. s katerim se pozivlja poverjeništvo k energični intervenciii radi načina razdelitev nagrad po členu 40. uradn. zakona, pri kateri razdelitvi se ie osnovno šolstvo popolnoma prezrlo in se ni priznala nagrada niti onim težavnim službam na samotnih, hribovitih, obmejnih šolah, ki bi jo pred vsemi drugimi službami zaslužile. Dodatek: Sklep odbora v zadevi učnega načrta se glasi: Novi učni načrt za osnovne šole ni le površno, stvarno pomanjkljivo sestavljen, ampak z vidika priznanih pedagoških in psiholoških načel v celoti in v svojem temelju zgrešen. Popolnoma neuporabljiv je za naše šole z osemletno šolsko obveznostjo, ker je prikrojen za štiriletno šolsko obveznost in ga radi tega ni mogoče spraviti v sklad s starimi učnimi načrti za višjo stopnjo, ki deloma vsebuje isto snov kakor novi. Po našem prepričanju ie enoten detajliran učni načrt za vse šole v državi brez ozira na različno šolsko obveznost v posameznjh pokrajinah pedagoško in praktično nemogoč. Odločno ugovarjamo načinu, kako se rešujejo taka za vse osnovno šolstvo važna vprašanja brez sodelovanja učiteljstva in drugih poklicnih uiktorjev in pripisujemo temu dejstvu glavno krivdo, da smo dobili učni načrt, ki se ga moramo pred pedagoškim svetom naravnost sramovati. Pozivljamo poverjeništvo, da izposluje razveljavljenje tega učnega načrta. \ +Učiteljsko društvo za marenberški okrai jc zborovalo v Vuhredu dne 11. dec. 1926. 1. Zadnji zapisnik se prebere pri prihodnjem zborovanju. 2. Posebnih dopisov ni. 3. Predavanje: Smernice za zbiranje domoslovnega materijala. Poročal tov. B. Jurančič. Da spoznamo otroka do dna, se moramo poglobiti v njegovo okolico. Zato proučujmo lokalno ljudsko zgodovino, bajke in pravljice, šege in navade, vra;le ter jim iščimo pravo vzročnost! Nadalje, odkrivajmo naravne lepote, rodovitnost zemlje, zakopane zaklade. Pojasnjujmo naravne pojave fosf.iriciranja, ognja sv. Elma, podzemeljskih jam, ki še tvorijo danes temelj vraževerstvu, posebno v hribovju. Nabirajmo originalne ljudske izraze, ornamentiko itd! Ilustrirajmo produktivnost tal, klimatične razmere, gospodarstvo in trgovino, alkoholno vprašanje in socialni položai ljudstva z uradnimi štatistikami. Predavatelj je podal podroben načrt za zbiranje domoslovnega materijala. Redakcijski odbor ga bo še predelal ter razposlal na vsa šolska npraviteljstva marenberškega okraja. Isti odbor bo pri vsakem zborovanju sprejemal nabrano snov. Tovariši naj prinašajo tudi kamenine svoioga šolskega okoliša v Vuhred, kjer se bodo sestavile mineraloške zbirke za vse šole v okraju. 4. Slučajnostl. Resolucije: a) Učiteljstvo marenberškega okraja bdločno protestira proti premestitv.i tov. Vinka Moderndorferja v Mežici brez predhodne disciplinske preiskave ter apelira na Poverjeništvo UJU Ljub];ana, da ukrene vse potrebno, da se premestitev v.kine. b) Marenberško učiteljsko društvo poziva Poverjeništvo UJU Ljubljana nai nemudoma ustanovi organizačni obrambni sklad. To je možno, ako se določi za fond ,1 Din kot vsakomesečni prispevek od članarine. Marenberško učit. društvo je pripravljeno sprejeti v svrho realizacije obrambnega sklada tudi zvišanje članarine. Obrambni sklad naj opravlja poseben odsek, ki ne sme razpolagati z denarjem v drugačne svrhe. b) Sestava podrobnih učnih načrtov se preloži na poznejšo dobo. c) Pri januarskem zborovanju razpravljata o projektu šol. zakona tov. Lešnik in Pahor. č) Redni občni zbor se vrši v prvi polovici januarja. 5. Rokotvorni tečaj pod vodstvom tov. Kosa z Mute. Tokrat je bilo na programu izrezovanje zvezd, lepljenje geometrijskih likov, siilhuet in raznih drugih figur iz raznobarvnega papirja. Pri prihodnjem zborovanju se rokotvorni tečaj nadaljuje. Predsednik: B. Jurančie.