Oznaka poročila: ARRS-CRP-ZP-2012-05/42 ZAKLJUČNO POROČILO O REZULTATIH CILJNEGA RAZISKOVALNEGA PROJEKTA A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROJEKTU 1.Osnovni podatki o raziskovalnem projektu Šifra projekta V4-1019 Naslov projekta Vseživljenjsko e-izobraževanje na področju ekološkega kmetijstva Vodja projekta 5085 Franc Bavec Naziv težišča v okviru CRP 2.02.01 Vseživljenjsko e-izobraževanje na področju ekološkega kmetijstva Obseg raziskovalnih ur 724 Cenovni razred A Trajanje projekta 10.2010 - 09.2012 Nosilna raziskovalna organizacija 482 Univerza v Mariboru, Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede Raziskovalne organizacije -soizvajalke Raziskovalno področje po šifrantu ARRS 4 BIOTEHNIKA 4.03 Rastlinska produkcija in predelava Družbeno-ekonomski cilj 09. Izobraževanje 2.Raziskovalno področje po šifrantu FOS1 Šifra 4.05 - Veda 4 Kmetijske vede - Področje 4.05 Druge kmetijske vede 3.Sofinancerji2 Sofinancerji 1. Naziv Ministrstvo za kmetijstvo in okolje Naslov Dunajska 22 Ljubljana B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROJEKTA 4.Povzetek projekta3 SLO Zaradi povečevanja skrbi za okolje in človeka postaja ekološko kmetovanje vse pomembnejši člen celotnega življenjskega cikla. V tem kontekstu pridobiva vseživljenjsko e-izobraževanje na področju ekološkega kmetijstva vse večji pomen. S ciljem približevanja znanj širši strokovni in laični javnosti je bil cilj tega projekta na podlagi raziskave mednarodnih izkušenj in domačega znanja ponuditi potrebna znanja preko vsebin e-izobraževanja. V ta namen smo preverili načine e-komunikacij v državah Evropske unije in širše ter se odločili za širše uporabljan oblikovni ter vsebinski del. Pri pripravah vsebin je sodelovalo 18 udeležencev (profesorjev, raziskovalcev oziroma asistentov). Na podlagi vsebin (zahtevajo permanentno dopolnjevanje!), delavnice s predstavniki svetovalcev in člani združenj ekoloških kmetov ter s študenti smo oblikovali končni portal (domena http://eko-edu.uni-mb.si) z uvodnim delom v ekološko kmetijstvo in 19 različnimi moduli (zakonodaja, rodovitnost tal v ekološkem kmetijstvu, okoljevarstveni vidiki ekološkega kmetijstva, posebnosti biodinamičnega kmetovanja, ekološka živinoreja s poudarkom na govedoreji, ekološka prašičereja, ekološka oskrba travinja, ekološko poljedelstvo, ekološko sadjarsvo, ekološko vinogradništvo, ekolško zelenjadarstvo, pridelava in predelava zelišč, ekološko varstvo rastlin, ekološko semenarstvo, ravnanje po spravilu pridelkov in skladiščenje v ekološkem kmetovanju, komunikacije, promocija, marketing in kontrola kakovosti, multifunkcionalnost ekološkega kmetijstva - turizem, svetovanje v ekološkem kmetijstvu - posebnosti. Diseminacija oziroma preverjanje uporabe nekaterih modulov iz projekta potrjuje možnost uspešne rabe portala za informativne in izobraževalne namene. Na podlagi predstavitev projekta v medijih in na srečanjih (Alpe Jadran Biosimpozij oziroma mednarodni simpozij o ekološkem kmetovanju, sejem Agra in drugih predstavitev doma ter v tujini) lahko zaključimo, da je e- portal uporaben. Kljub temu, da predstavlja veliko dodano vrednost v smislu izobraževanja, pa potrebuje dodatne podpore v finančnem in organizacijsko tehničnem smislu, da bo projekt v smislu ažurnosti in uporabnosti dolgoročno ostal živ. ANG Due to increased concerns for the environment and human health, organic farming is becoming an increasingly important part of the whole life cycle. In this context also the lifelong e-learning focused on organic farming is of great importance. With the aim to bring the knowledge on organic farming to the wider, professional and laic audience, the objective of this research project, based on international experience and own knowledge, was to offer the required knowledge and contents through e-learning platform. For this purpose, different methods of e-communications in EU and wider were tested, and according to the gain information the widely adopted form was accepted. The course content preparation draws on the work of 18 co-workers (professors, researchers or assistants). According to the content (requires permanent updating), workshops with representatives of the extension service, members of associations of organic farmers and the students the portal (domain http://eko-edu.uni-mb.si) have been created. The portal comprises the introduction to the organic farming and 19 different modules (legislation; soil fertility in organic agriculture; environmental aspects of organic farming; the particularities of biodynamic farming; organic livestock production with the emphasis on cattle breeding; organic pig production; organic grassland management; organic field crop production; organic fruit growing; organic viticulture; organic vegetable production; cultivation and processing of herbs; organic plant protection; organic seed production; post-harvest, storage and particularities in organic processing; communication, promotion, marketing and quality control; multifunctional organic agriculture - tourism; extension service in organic farming - particularities). Dissemination and application of some modules confirm the possibility of effective use of the portal for informational and educational purposes. According to the project' presentations carried out in the media and symposiums (Alpe Adria Biosymposium, and International Symposium on Organic Agriculture, Fair Agra and others national and international events) we can conclude that the project' output is an useful platform, but it needs additional support in the financial and organizational-technical terms which will enable the sustainability of the project. S.Poročilo o realizaciji predloženega programa dela na raziskovalnem projektu4 Zaradi povečevanja skrbi za okolje in človeka postaja ekološko kmetovanje vse pomembnejši člen celotnega življenjskega cikla. V tem kontekstu pridobiva vseživljenjsko e-izobraževanje na področju ekološkega kmetijstva vse večji pomen zlasti za področje izobraževanj v kmetijstvu in na podeželju, kjer so razvojne, socialne in ekonomske razmere precej slabše v primerjavi z urbanimi okolji. S ciljem približevanja znanj širši strokovni in laični javnosti je bil cilj tega projekta na podlagi raziskave mednarodnih izkušenj in domačega znanja ponuditi potrebna znanja preko vsebin e-izobraževanja. Poleg študentov in svetovalcev ter ekološkim kmetom in kmetom v preusmeritvi v ekološko kmetijstvo je portal namenjen tudi izobraževanju mladih, izobraževanju diplomantom, ki ekološkega kmetijstva v dodiplomskem študiju še niso poslušali, izobraževanju za konvencionalne in ekološke kmetovalce kot inovativna oblika izobraževanja v okviru KOP, izobraževanju mladih prevzemnikov kmetij ter brezposelnim v okviru izobraževanj, ki jih organizirajo Zavodi za zaposlovanje. Moduli so tako namenjenih tudi drugim področjem - tako z vidika poznavanja pridelave in reje kot tudi z vidika potrošnika (kakovost ekoloških živil v primerjavi s konvencionalnimi, prepoznavanje živil na tržišču in razlike med načini pridelave) ter z vidika varovanja okolja (vpliv načina kmetijstva na emisije toplogrednih plinov, varovanje podtalnice, okoljski odtis - footprints). Z namenom vzpostavitve portala (okolje eXe s prilagoditvami v Moodlu) smo preverili način e-komunikacije v državah Evropske unije in širše ter se odločili za širše sprejet oblikovni ter vsebinski del. Pri pripravah vsebin je sodelovalo 18 udeležencev (profesorjev, raziskovalcev oziroma asistentov). Na podlagi vsebin (zahtevajo permanentno dopolnjevanje), delavnice s predstavniki svetovalcev (T. Pevec, M. Ploj) in člani združenj ekoloških kmetov (M. Turinek, S. Grmšek) ter z 10 skupinami študentov smo oblikovali končni portal (domena www.eko-edu.uni-mb.si) z uvodnim delom v ekološko kmetijstvo in 19 različnimi moduli (zakonodaja, rodovitnost tal v ekološkem kmetijstvu, okoljevarstveni vidiki ekološkega kmetijstva, posebnosti biodinamičnega kmetovanja, ekološka živinoreja s poudarkom na govedoreji, ekološka prašičereja, ekološka oskrba travinja, ekološko poljedelstvo, ekološko sadjarsvo, ekološko vinogradništvo, ekolško zelenjadarstvo, pridelava in predelava zelišč, ekološko varstvo rastlin, ekološko semenarstvo, ravnanje po spravilu pridelkov in skladiščenje v ekološkem kmetovanju, komunikacije, promocija, marketing in kontrola kakovosti, multifunkcionalnost ekološkega kmetijstva - turizem, , svetovanje v ekološkem kmetijstvu - posebnosti). Diseminacija oziroma preverjanje uporabe nekaterih modulov iz projekta potrjuje možnost uspešne rabe portala za informativne in izobraževalne namene. V portal se je registriralo preko 110 uporabnikov, večinoma študentov, ki testirajo posamezne module in podajajo povratne informacije na delovanje, uporabnost in prilagodljivost spletne strani, posameznih modulov in vsebovanih informacij. Kot npr. v primeru vsebine modula Ravnanje po spravilu, skladiščenje in posebnosti v ekološki predelavi je v okviru predmetov "Požetvene tehnologije in kakovost njivskih rastlin" (študijski program Agronomija) in "Varnost in kakovost kmetijskih pridelkov" (študijski program Ekološko kmetijstvo) je testiralo skupaj 14 študentov. Študenti so bili ustno anketirani o primernosti vsebin, stopnji zahtevnosti in načinu podajanja vsebin (e-oblika). Vsi so izpit uspešno opravili in izrazili pozitivno mnenje. Podobni rezultati so bili doseženi z modulom Pridelovanje zdravilnih zelišč, Ekološko poljedelstvo, itd. Zavedamo se, da vsi moduli ne morejo biti enaki za vse zainteresirane skupine, kljub temu pa je odgovornost na nosilcu modula, da izbere primerne oblike in vsebine za določeno strukturo udeležencev. Na podlagi predstavitev projekta v medijih in na srečanjih (Alpe Jadran Biosimpozij oziroma mednarodni simpozij o ekološkem kmetovanju, sejem Agra in na drugih predstavitvah doma ter v tujini) lahko zaključimo, da je e- portal uporaben, vendar pa potrebuje dodatne podpore v finančnem in organizacijsko tehničnem smislu, da bo projekt dolgoročno ostal živ, kar je bilo poudarjeno ob predstavitvi projekta na Kmetijski oddaji Radia Maribor 22.9.2012. Module smo ponudili zainteresiranim kot formalno obliko elektronskega vseživljenjskega izobraževanja s širšim on-line dostopom, zato verjamemo, da se bo število uporabnikov povečevalo. 6.Ocena stopnje realizacije programa dela na raziskovalnem in zastavljenih raziskovalnih ciljev5 V okviru projekta smo razvili Uvodni modul v ekološko kmetovanje in 19 modulov oziroma vsebin namenjenih vseživljenjskemu izobraževanju (zakonodaja, rodovitnost tal v ekološkem kmetijstvu, okoljevarstveni vidiki ekološkega kmetijstva, posebnosti biodinamičnega kmetovanja, ekološka živinoreja s poudarkom na govedoreji, ekološka prašičereja, ekološka oskrba travinja, ekološko poljedelstvo, ekološko sadjarsvo, ekološko vinogradništvo, ekolško zelenjadarstvo, pridelava in predelava zelišč, ekološko varstvo rastlin, ekološko semenarstvo, ravnanje po spravilu pridelkov in skladiščenje v ekološkem kmetovanju, komunikacije, promocija, marketing in kontrola kakovosti, multifunkcionalnost ekološkega kmetijstva - turizem, svetovanje v ekološkem kmetijstvu - posebnosti). Nekateri moduli so bili s skupino potencialnih uporabnikov tudi desiminirani in uspešno uporabljeni pri izobraževanju študentov. Rezultati kažejo, da lahko nekateri moduli služijo kot podpora izobraževanju študentov, svetovalcev, kmetov in so uporabni tudi kot vir informacij za širšo javnost. Zaradi tega je oblikovan prosto dostopen spletni modul, ki nudi v osnovi zainteresiranim splošne informacije, za delo na portalu in uporabo učnih vsebin pa morajo pridobiti gesla. Projekt je bil v skladu z načrtom dela predstavljen na mednarodnih Alp Jadran Biosimpozijih, na Sejmu AGRA v Gornji Radgoni, na več izobraževanjih kmetovalcev, predvsem pa študentom na izbranih modulih ekološkega kmetijstva, pri čemer smo opravili več desiminacij projekta s študenti in udeleženci izobraževanja KOP. Ocenjujemo, da je projekt izveden do te mere, da je mogoče portal uspešno uporabljati in v odvisnosti od zainteresiranosti nosilcev modulov tudi dograjevati. 7.Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega projekta oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine6 Večjih ostopanj pri projektu ni, smo pa povečali vsebinski del - vključili smo npr. ekološko prašičerejo, ki predstavlja pomemben del neizkoriščenih možnosti za razvoj ekološkega kmetijstva, saj je sedaj v ekološki reji le 0,5% živali. Dejstvo je, da portal ne more biti nikdar tako dober, da ga ne bi bilo mogoče s sodobnimi orodji in vsebinami še dograjevati. To zahtevajo tudi sprotne spremembe v zakonodaji s področja ekološkega kmetijstva, ki se nenehno dopolnjuje. Glede na interes in možnosti nadaljnje eksploatacije pa predstavlja realno osnovo za nadgrajevanje obstoječih vsebin in izdelave novih modulov. S.Najpomembnejši znanstveni rezultati projektne skupine7 Znanstveni dosežek 1. COBISS ID 2928940 Vir: vpis v poročilo Naslov SLO Novi pristopi k izobraževanju o ekološkem kmetijstvu - primer Slovenije ANG Organic farming education with some new approaches - case of Slovenia Opis SLO Med novimi pristopi v razvoju ekološkega kmetijstva je tudi izobraževanje. Predstavljen je pomen in razvoj e-portala. ANG One of the new aproaches in organic farming development is also education. This work represents the aim and development of e-learning Web site. Objavljeno v Agron. glas., 2009, letn. 70, št. 6, str. 587-589., Avtorji / Authors:BAVEC, Martina, GROBELNIK MLAKAR, Silva, PAŽEK, Karmen, ROZMAN, Črtomir, RADICS, Laszlo, SZALAI, Zita, BAVEC, Franc Tipologija 1.02 Pregledni znanstveni članek 9.Najpomembnejši družbeno-ekonomsko relevantni rezultati projektne skupine8 Družbenoekonomsko relevantni dosežki 1. COBISS ID 3375148 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Vseživljensko e-izobraževanje na področju ekološkega kmetijstva ANG E- long life learning in organic agriculture Opis SLO Predstavljena sta bila namen in raba e-portala. ANG The aim and use of E-leraning Web site were represented. Šifra F.34 Svetovalna dejavnost Objavljeno v AGRA; 2012; Avtorji / Authors: Bavec Franc, Grobelnik Mlakar Silva Tipologija 3.25 Druga izvedena dela 2. COBISS ID 3248940 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Izobraževanje na področju ekološkega kmetijstva - Univerza v Mariboru (Slovenija) ANG Education on organic farming - University of Maribor (Slovenia) Opis SLO Predstavljen je bil način izobraževanja na področju ekološkega kmetijstva s posebnim poudarmom na e-izobraževanju. ANG The system of education of organic farming with special attention to e-learning was represented. Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v The regional conference on organic education in EU and SEE "Agricultural educational network - a tool for developing agriculture", Budva, Montenegro, 8th - 9th December 2011]. Budva, 2011; Avtorji / Authors: Bavec Franc, Bavec Martina Tipologija 3.15 Prispevek na konferenci brez natisa 3. COBISS ID 3202604 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Vzpostavitev platforme za komunikacijo med znanostjo in prakso v ekološkem pridelovanju hrane Creating a platform for communication between science and practice in ANG organic food system Opis SLO Preštudirane so intedisciplinarne povezave in načini za uspešno komunikacijo med različnimi deležniki v procesu (proizvajalci, trgovci, predelovalci, potrošniki). Projekt se nadaljuje v LOVEt II. ANG Different multidiciplinary relationships and tools for succesful communication between different participants in the process (producers, traders, processors and consumers) were studied. Šifra F.23 Razvoj novih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Objavljeno v Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede; 2011; [45] f.; Avtorji / Authors: Bavec Franc Tipologija 2.12 Končno poročilo o rezultatih raziskav 4. COBISS ID 2908460 Vir: vpis v poročilo Naslov SLO Primeri povezanega koncepta prenosa znanj (pridelava, predelava, trženje) v ekološkem kmetijstvu. ANG The cases of interdisciplinary concepts of knowledge transfer (production, processing and marketing) in organic food sector. Opis SLO Znanje mora biti dostopno tudi preko elektronskih medijev. Med najbolj učinkovitimi je elektronsko podprto vseživljensko učenje. ANG The knowlege needs to be transfered throue the electronic media. One of the most efficent system is e-learning spport from the Web. Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v Biosimpozij, Hoče/Maribor, 27.-29. 1. 2010. Raziskovanje in prenos znanja v ekološkem kmetijstvu : zbornik. Hoče: Fakulteta za kmetijstvo in biositemske vede, Inštitut za ekološko kmetijstvo in Katedra za ekološko kmetovanje, poljščine, vrtnine in okrasne rastline, Bavec F. /Bavec M. Tipologija 1.04 Strokovni članek lO.Drugi pomembni rezultati projektne skupine9 V februarju 2011 smo bili povabljeni s strani Univerze v Beogradu k sodelovanju v prijavi projekta TEMPUS Joint regional project z naslovom "Development of courses for vocational training of non-university teachers and experts at Faculties of Agriculture in WB countries" (DEVOTEd). BAVEC, Martina in sod. Organic farming education with some new approaches - case of Slovenia V: JOŠT, Marijan (ur.), MILJKOVIČ, Ivo (ur.). Organic agriculture - contribution to sustainable ecosystem : Proceedings of the 2nd Mediterranean conference on organic agriculture in Croatia, Dubrovnik, April 2-6, 2008. , 2008, str. 353-355. [COBISS.SI-ID 2648364] BAVEC, Martina, GROBELNIK MLAKAR, Silva, PAŽEK, Karmen, SZALAI, Zita, BAVEC, Franc. Ecologica : e-learning tool for organic farming. V: POSPIŠIL, Miran (ur.). 43rd Croatian and 3rd International Symposium on Agriculture. Zbornik sažetaka. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu: Agronomski fakultet, 2008, str. 34-35. [COBISS.SI-ID 2630188] BAVEC, Martina. Final report for Leonardo da Vinci pilot project "Ecologica" in Slovenia. Maribor: Fakulteta za kmetijstvo, 2008. 1 mapa (loč. pag.), ilustr. [COBISS.SI-ID 2631468] BAVEC, Martina, GROBELNIK MLAKAR, Silva, PAŽEK, Karmen, BAVEC, Franc, SZALAI, Zita. Ecologica - online learning in organic farming : [predavanje na CDS 16 Side Event on Organic Farming, UN Headquarters, New York, 6th of May, 2008]. New York: UN Headquarters, 2008. [COBISS.SI-ID 2937644] BAVEC, Martina. Ecologica - koncept vseživljenjskega učenja na področju ekološkega kmetijstva s pomočjo sodobnih metod in praktični prikaz : [predavanje na posvetu z mednarodno udeležbo "Aktualno na področju ekološkega kmetijstva 2008", ki ga je organiziral Inštitut za ekološko kmetijstvo Univerze v Mariboru v vili Pohorski dvor v Pivoli, 13.2.2008]. Pivola, 2008. [COBISS.SI-ID 2627372] ll.Pomen raziskovalnih rezultatov projektne skupine10 11.1.Pomen za razvoj znanosti11 SLO Projekt predstavlja indirekten pomen v razvoju znanosti na področju kmetijstva. Znanost ne more biti sama sebi namen, ampak potrebuje čim bolj uspešen in atraktiven prenos znanj. Projekt sovpada s projektom LDV LOVEt I in LOVEt II - platformo prenosa znanj od raziskovalcev do uporabnikov, kjer sodelujemo s 15 zainteresiranimi ustanovami iz EU. Še posebej pa smo povezani pri oblikovanju ekoloških e-vsebin z madžarskim združenjem za ekološko kmetijstvo MOGERT, kmetijsko fakulteto iz Nitre (Slovaška), Čeških Budjevic (Češka), Rige (Latvija) in Tallinna (Estonija) ter Biocertom iz Italije. ANG The project represents an indirect importance in the development of science in the field of agriculture. Science cannot be an end in itself, but requires the most attractive and successful transfer of knowledge. The project coincides with the project LDV LOVEt I and LOVEt II - a platform of knowledge transfer from researchers to users, where we (participants in the present project) collaborate with 15 institutions from the EU. We are particularly involved in the econtents design with the Hungarian Association for Organic Agriculture MOGERT, Agricultural college in Nitra (Slovakia), Czech Budejovice (Czech Republic), Riga (Latvia) and Tallinn (Estonia) and Biocert from Italy. 11.2.Pomen za razvoj Slovenije12 SLO Ekološko kmetijstvo je v slovenskem prostoru novost, ki jo uvajamo v prakso v zadnjem desetletju. Zaradi specifičnih ovir - predvsem nizka izobrazbena struktura kmečkega prebivalstva ter pomanjkanja za to področje usposobljenih svetovalnih služb, je prenos novosti v prakso počasen. Zato je uvajanje inovativnih izobraževalnih metod, kot je vseživljenjsko izobraževanje v e-obliki, velik izziv za področje izobraževanj v ekološkem kmetijstvu. Uvajanje inovativnih izobraževalnih metod, kot je npr. e-izobraževanje, je še zlasti velik izziv za področje izobraževanj v kmetijstvu in na podeželju, kjer so razvojne, socialne in ekonomske razmere precej slabše v primerjavi z urbanimi okolji. ANG Organic farming is a relatively new feature in Slovenia, which has been introduced into the practice just in the last decade. Due to specific constraints - the low educational level of the rural population and the lack of qualification of extension service in the area of organic farming, the transfer of innovation into the practice is slow. Therefore, the introduction of innovative teaching methods, such as lifelong learning in the form of e-learning, is a major challenge in the field of education in organic agriculture. The introduction of innovative teaching methods is particularly challenging in the area of education in agriculture and in rural areas, where development, social and economic situation is much worse than in the urban environments. 12.Vpetost raziskovalnih rezultatov projektne skupine. 12.1.Vpetost raziskave v domače okolje Kje obstaja verjetnost, da bodo vaša znanstvena spoznanja deležna zaznavnega odziva? n v domačih znanstvenih krogih 0 pri domačih uporabnikih Kdo (poleg sofinancerjev) že izraža interes po vaših spoznanjih oziroma rezultatih?13 1-1 kmetije, svetovalci, študentje 12.2.Vpetost raziskave v tuje okolje Kje obstaja verjetnost, da bodo vaša znanstvena spoznanja deležna zaznavnega odziva? □ v mednarodniln znanstveniln krogiln P1 pri mednarodniln uporabnikiln Navedite število in obliko formalnega raziskovalnega sodelovanja s tujini raziskovalnimi inštitucijami:14 Glavni pobudnik ideje in sodelovanja je Corvinus University Budimpešta. Pri oblikovanju ekoloških e-vsebin pa smo sodelovali tudi z madžarskim združenjem za ekološko kmetijstvo MOGERT, kmetijskimi fakultetami iz Nitre (Slovaška), Čeških Budjevic (Češka), Rige (Latvija) in Tallinna (Estonija) ter z Biocertom iz Italije. Kateri so rezultati tovrstnega sodelovanja:15 C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja in obdelavo teh podatkov za evidence ARRS • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v pisni obliki • so z vsebino letnega poročila seznanjeni in se strinjajo vsi soizvajalci projekta • bomo sofinancerjem istočasno z zaključnim poročilom predložili tudi študijo ali elaborat, skladno z zahtevami sofinancerjev Podpisi: zastopnik oz. pooblaščena oseba in vodja raziskovalnega projekta: raziskovalne organizacije: Univerza v Mariboru, Fakulteta za Franc Bavec kmetijstvo in biosistemske vede ŽIG Kraj in datum: [hoče/Maribor |l5.10.20l2~ Oznaka prijave: ARRS-CRP-ZP-2012-05/42 1 Zaradi spremembe klasifikacije je potrebno v poročilu opredeliti raziskovalno področje po novi klasifikaciji FOS 2007 (Fields of Science). Prevajalna tabela med raziskovalnimi področji po klasifikaciji ARRS ter po klasifikaciji FOS 2007 (Fields of Science) s kategorijami WOS (Web of Science) kot podpodročji je dostopna na spletni strani agencije (http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/sifranti/preslik-vpp-fos-wos.asp). Nazaj 2 Podpisano izjavo sofinancerja/sofinancerjev, s katero potrjuje/jo, da delo na projektu potekalo skladno s programom, skupaj z vsebinsko obrazložitvijo o potencialnih učinkih rezultatov projekta obvezno priložite obrazcu kot priponko (v skeniranem PDF formatu) in jo v primeru, da poročilo ni polno digitalno podpisano, pošljite po pošti na Javno agencijo za raziskovalno dejavnost RS. Nazaj 3 Napišite povzetek raziskovalnega projekta (največ 3.000 znakov v slovenskem in angleškem jeziku) Nazaj 4 Napišite kratko vsebinsko poročilo, kjer boste predstavili raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja, rezultate in učinke raziskovalnega projekta in njihovo uporabo ter sodelovanje s tujimi partnerji. Največ 12.000 znakov vključno s presledki (približno dve strani, velikosti pisave 11). Nazaj 5 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11) Nazaj 6 V primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa raziskovalnega projekta, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega projekta oziroma v primeru sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine v zadnjem letu izvajanja projekta (obrazložitev). V primeru, da sprememb ni bilo, to navedite. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 7 Znanstveni in družbeno-ekonomski dosežki v programu in projektu so lahko enaki, saj se projekna vsebina praviloma nanaša na širšo problematiko raziskovalnega programa, zato pričakujemo, da bo večina izjemnih dosežkov raziskovalnih programov dokumentirana tudi med izjemnimi dosežki različnih raziskovalnih projektov. Raziskovalni dosežek iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Nazaj 8 Znanstveni in družbeno-ekonomski dosežki v programu in projektu so lahko enaki, saj se projekna vsebina praviloma nanaša na širšo problematiko raziskovalnega programa, zato pričakujemo, da bo večina izjemnih dosežkov raziskovalnih programov dokumentirana tudi med izjemnimi dosežki različnih raziskovalnih projektov. Družbeno-ekonomski rezultat iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Družbenoekonomski dosežek je po svoji strukturi drugačen, kot znanstveni dosežek. Povzetek znanstvenega dosežka je praviloma povzetek bibliografske enote (članka, knjige), v kateri je dosežek objavljen. Povzetek družbeno ekonomsko relevantnega dosežka praviloma ni povzetek bibliografske enote, ki ta dosežek dokumentira, ker je dosežek sklop več rezultatov raziskovanja, ki je lahko dokumentiran v različnih bibliografskih enotah. COBISS ID zato ni enoznačen izjemoma pa ga lahko tudi ni (npr. v preteklem letu vodja meni, da je izjemen dosežek to, da sta se dva mlajša sodelavca zaposlila v gospodarstvu na pomembnih raziskovalnih nalogah, ali ustanovila svoje podjetje, ki je rezultat prejšnjega dela _ - v obeh primerih ni COBISS ID). Nazaj 9 Navedite rezultate raziskovalnega projekta iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 7 in 8 (npr. ker se ga v sistemu COBISS ne vodi). Največ 2.000 znakov vključno s presledki. Nazaj 10 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://sicris.izum.si/ za posamezen projekt, ki je predmet poročanja Nazaj 11 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 12 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 13 Največ 500 znakov vključno s presledki (velikosti pisave 11) Nazaj 14 Največ 500 znakov vključno s presledki (velikosti pisave 11) Nazaj 15 Največ 1.000 znakov vključno s presledki (velikosti pisave 11) Nazaj Obrazec: ARRS-CRP-ZP/2012-05 v1.00c 3C-FD-AD-E6-4B-B3-B2-F8-5C-92-1D-F5-40-55-07-05-1B-55-C1-F7 Povezava: http://eko-edu.uni-mb.si/