DECEMBER Logaške NOVICE OSNUTEK RESOLUCIJA o uresničevanju družbeno ekonomske politike v občini Logatec v letu 1982 I. Osnovne usmeritve In materialni okviri razvoja občine Na osnovi sprejetega dogovora o temeljih plana občine Logatec za obdobje 1981 1985, osnutka Resolucije o družbenoekonomski politiki in razvoju SR Slovenije v letu 1982 in oceno možnosti razvoja občine Logatec v letu 1982 izhajajo predvsem naslednje naloge in usmeritve: - Nadaljnji pospešeni razvoj samoupravnih družbenoekonomskih odnosov ter krepitve vloge združenega dela pri obvladovanju družbene reprodukcije. Prizadevali si bomo za nadaljnje uveljavljanje ustavne vloge občine in pri tem še posebej za krepitev samoupravnega položaja delovnih ljudi in občanov in njihovih samoupravnih organizacij in skupnosti; - dosledno uveljavljanje politike ekonomske stabilizacije ter krepitve zakonitosti o gospodarjenju; - povečanju izvoza. Nadomeščali bomo uvoz surovin, reprodukcijskega materiala in opreme z domačo proizvodnjo panog, kjer je to racionalno; - doseganje višjega dohodka predvsem z večjo učinkovitostjo dela, čimboljšo izrabo zmogljivosti, boljšo organizacijo dela, vsestranskim varčevanjem ter izkoriščanjem notranjih rezerv; - ob delitvi doseženega dohodka bomo še v večji meri povečevali delež za razširitev materialne osnove dela; - zaostajanje za rastjo dohodka pri vseh vrstah porabe (osebne, skupne in splošne); - zavzemali se bomo za stimulativnejše nagrajevanje po delu ter zavarovali življenjski standard delavcev z nižjimi osebnimi dohodki; - investirali bomo v skladu z materialnimi možnostmi, ki ustrezajo kriterijem, ki izhajajo iz družbenega plana SR Slovenije in občine Logatec ter težili k čimhitrejšemu dokončanju že začetih investicij; - počasnejše naraščanje cen kot v I 1981, kar bo možno doseči s selektivno politiko cen v okviru pristojnosti občine; - nadaljevanje začetih nalog na področju krepitve splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite. Na osnovi ocenjenih rezultatov gospodarjenje v letu 1981 in usmeritev ob splošnem zaostajanju razmer na domačem trgu (zmanjševanju povpraševanja, slaba preskrbljenost z repromateriali) in težjih pogojih plasmaja izdelkov v izvoz predvidevamo, da bo razvoj v drugem letu srednjeročnega obdobja potekal v močno zaostrenih ekonomskih pogojih. Ob velikih naporih za stabilizacijo gospodarstva si bomo v letu 1982 prizadevali doseči naslednje okvire razvoja: SRS občina družbeni proizvod (realna rast) 0,2 2 rast zaposlenosti 0,3 % rast izvoza blaga 6 % najmanj 6 rast uvoza blaga manj kot v I. 81 0 rast osebnih dohodkov - 2 % 0 II. Naloge na področju ustvarjanja celotnega prihodka Pogoji za pridobivanje večjega celotnega prihodka in dohodka se v zadnjih letih vse bolj zaostrujejo Zato bo v I 1982 nujno dosegati večji celotni prihodek le na račun boljše izrabe materialnih, naravnih, kadrovskih in drugih proizvodnih pogojev, predvsem pa: - zagotoviti nemoteno preskrbo industrije z osnovnimi surovinami in repromateriali; - zmanjšanje uvoza povsod tam, kjer so možnosti nadomeščanja z domačimi surovinami in repromateriali; - nadaljevati s prestrukturiranjem gospodarstva občine in modernizacijo kapacitet; - hitrejše prilagajanje proizvodnje zahtevam zunanjega in notranjega trga; - dolgoročno načrtovanje kadrovskih potreb z vidika predvidenega razvoja proizvodnje usmerjenega izobraževanja; - uporabo modernih tehnoloških postopkov, večjo uporabo znanja in hiter prenos raziskovalnih dosežkov proizvodnje; - boljši in odgovornejši odnos do dela ter boljše izkoriščanje delovnega časa; III. Naloge na področju razporejanja dohodka in čistega dohodka Razmerja v razporejanju dohodka morajo zagotoviti, da bodo vse oblike porabe rastle počasneje od rasti dohodka. Pri vrednotenju posameznih programov moramo zagotoviti racionalno porabo sredstev ter upoštevati, da mora osebna, skupna in splošna rasti dohodka Skupna poraba bo zaostajala 10 % v globalu, medtem ko bo skupna in splošna poraba na nivoju občine zaostajala za 25 % za rastjo dohodka. Delavci v organizacijah združenega dela bomo pri razporejanju doseženega dohodka upoštevali usmeritev, da mora sta sredstev za osebne dohodke v globalu zaostajati za rastjo dohodka za 10 % Rast sredstev za osebne dohodke v posameznih OZD se bo razlikovala glede na doseženo rast dohodka v odvisnosti od prispevka živega dela ter od rezultatov pri upravljanju in gospodarjenju z družbenimi sredstvi Sredstva za osebne dohodke v državni upravi ter delovnih skupnostih skupnih služb v organizacijah združenega dela, samoupravnih interesnih skupnostih in drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih bodo zaostajala za rastjo sredstev za osebnimi dohodki v materialni proizvodnji. Realni osebni dohodki na zaposlenega v temeljnih organizacijah združenega dela materialne proizvodnje in družbenih dejavnosti bodo zaostajala za rastjo v I. 1981. Izvršni svet skupščine občine bo podpiral družbeni dogovor o uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka v letu 1982 Na osnovi družbenega dogovora o skupnih osnovah za oblikovanje in delitev sredstev za osebne dohodke in skupno porabo bodo delavci v temeljnih organizacijah združenega dela oblikovali stro- Lofiafikf NOVICE kovne podlage za ugotavljanje delovnega prispevka in rezultatov dela slehernega delavca. Sindikati bodo morali s svojimi pobudami prispevati k uveljavljanju delitve osebnih dohodkov po delu in rezultatih dela. Izvajalci in uporabniki v družbenih dejavnostih bodo namenili posebno skrb tistim sestavinam programov, ki najpomembnejše in dolgoročno vplivajo na rast družbene produktivnosti dela. Izvršni svet skupščine občine Logatec bo skupaj z drugimi organi proučil in spremljal gibanje prihodkov delovnih ljudi, ki opravljajo samostojno osebno delo in drugih prejemkov občanov izven delovnega razmerja ter zagotovil učinkovitejše izvajanje samoupravno dogovorjenih obveznosti in davčnih predpisov. Samoupravne interesne skupnosti na področju družbenih dejavnosti bodo v letu 1982 upoštevale omejene materialne možnosti. Ponovno bodo preverile normative in standarde izvajalcev storitev in jih glede na možnosti tudi racionalizrale. Investicijsko politiko v družbenih dejavnostih bomo izvajali v skladu s sprejetim programom samoprispevka in materialnimi možnostmi. IV. Naloge na področju urejanja prostora, komunalne In stanovanjske graditve Skupaj z družbenim planom bomo sprejeli tudi prostorski plan. Za območje naselja Logatec bomo sprejeli urbanistični načrt in z njim opredelili rabo prostora. Na področju komunalnih dejavnosti bomo nadaljevali v zmanjšanem obsegu gradnjo komunalnih naprav (elektrifikacija, vodovod, kanalizacija) v cilju opremljanja stavbnih zemljišč. Po sprejetem urbanističnem načrtu bomo pristopili k postopnemu pridobivanju stavbnih zemljišč. Pristopili bomo k pripravam za investicijsko tehnične dokumentacije za graditev in rekonstrukcijo objektov, katerih financiranje je bilo sprejeto s programom samoprispevka, v okvirih materialne možnosti. Nadaljevali bomo s prizadevanji za večjo družbeno in zadružno graditev stanovanjskih enot. V. Ekonomski odnosi s tujino Ocenjujemo, da se bodo v I, 1982 odnosi na področju izvoza in uvoza še nadalje zaostrovali. Tako bodo še nadalje izvajani ukrepi administrativnega urejanja uvoza s ciljem zmanjševanja le-tega ter dodatni ukrepi za pospeševanje izvoza. Na osnovi tega ocenjujemo, da bomo lahko v občini dosegli letošnji obseg uvoza, kar pa verjetno ne bo zadoščalo potrebam naše industrije Možnosti za večji uvoz bodo dane le pod pogojem, da bomo izvoz povečali za večjo stopnjo kot je planirana. Načrtujemo najmanj 6 % rast izvoza blaga in storitev ob istem obsegu uvoza. Nujna bo preusmeritev tistih temeljnih organizacij združenega dela, ki uvažajo repromaterial in surovine na domače vire in ob istočasni večji usmeritvi v izvoz in s tem izboljšanje stopnje pokritja uvoza z izvozom. VI. Naloge na področju kmetijstva Za realizacijo obvez po samoupravnem sporazumu o medsebojnih pravicah in obveznostih pri uresničevanju ciljev in nalog iz Dogovora o temeljih družbenega plana SR Slovenije za obdobje 1981-19985 v proizvodnji pšenice in sladkorne pese v letu 1981/82 bomo izpeljali program jesenske setve pšenice na.......................ha in spomladanske setve krompirja in pšenice na...................ha. Po planu bomo proizvedli za trg..................ton pšenice in..................... ton krom- pirja. Za realizacijo programa živinorejske proizvodnje bomo na podlagi doma pridelane krme in dokupa močnih krmil proizvedli za trg .................v. ton mesa in....................hI mleka. Z združenimi kmeti bomo opredelili čvrste pogodbene obveznosti in vso tržno naročeno proizvodnjo. Pri realizaciji nalog za racionalnejšo izrabo kmetijskih zemljišč bomo pripravili načine smotrnejšega izkoriščanja1 kmetijskih zemljišč na podlagi izdanih navodil za izvajanje zakona o kmetijskih zemljiščih. Pri zagotavljanju sredstev za investicije v kmetijstvu in intervencije je potrebno poiskati vse možne vire za izpeljavo začrtanega programa. VII. Naloge na področju trga In cen Ob doslednem izvajanju politike cen na vseh področjih ter nadaljevanju ukrepov družbene kontrole cen bomo dosegli nižjo rast cen od letošnje. Politika cen bo usmerjena k ciljem ekonomske stabilizacije k omejitvi stopnje inflacije in k pospeševanju izvoza tako, da stopnja rasti cen ne bo presegla 15 %, kar bo vplivalo na počasnejšo rast življenjskih stroškov. Politika cen bo izrazito selektivna in diferencirana s temeljno usmeritvijo v odpravo izrazitih nesorazmerij v cenah m pridobivanju dohodka Občinska skupnost za cene bo ob kvalitetnejšem delovanju podrobno analizirala zahtevke po krekciji cen. Pri oblikovanju politike cen morajo aktivneje sodelovati tudi potrošniški sveti Organizacije združenega dela, ki so zadolžene za preskrbo na območju občine bodo težile k povečanju svojih zalog osnovnih proizvodov za oskrbo občanov V primeru povečanega povpraševanja in zastoja v dobavah bodo sprejemale potrebne ukrepe in tekoče obveščale IS o stanju na področju preskrbe. V primeru večjih motenj pri preskrbi bo IS SO Logatec takoj ukrepal in sproščal del občinskih blagovnih rezerv. Po normaliziranem stanju pa bo porabljene rezerve obnovil in jih dopolnjeval po sprej-tem programu v okviru materialnih možnosti. VIII. Naloge na področju storitvene In proizvodne obrti Osnovna naloge drobnega gospodarstva je izpopolniti ponudbo in zadovoljevati potrebe občanov in industrije V sedanjem trenutku in tudi v prihodnosti pričakujemo najbolj aktualne naloge na področju izkoriščanja možnosti zaposlovanja v samostojnem osebnem delu in v ostalih enotah drobnega gospodarstva, v prilagajanju vseh teh enot potrebam v luči tekočih gibanj, t.j. v nadomeščanju uvoza surovin in repromateriala, kooperacijskih dohodkovnih obveznosti, posodabljanju tehnologije in povečanju produktivnosti itd., v izboljšani oskrbi ter iskanju možnosti za večjo, cenejšo in kvalitetno proizvodnjo. Nujno bo iskati ustrezne rešitve na področju uvoznih možnosti za delovna sredstva, ki jih ne izdelujemo doma, saj so sedanji cenzusi prenizki. Postopoma bo nujno potrebno pripraviti pogoje za odpravo šuš-marstva, ki zaviralno deluje na razvoj redne obrti. Z zaostrenimi pogoji gospodarjenja se bo spremenila tudi vloga drobnega gospodarstva in miselnost o pomenu in vlogi drobnega gospodarstva kot spremljajoče dejavnosti industrije. IX. Naloge na področju ljudske obrambe in družbene samozaščite V letu 1982 bomo nadaljevali proces podružabljanja in krepitve obrambnega in družbeno zaščitnega delovanja delovnih ljudi in občanov. Najširše aktivnosti vseh družbenih dejavnikov na področju ljudske obrambe in družbene samozaščite bomo usmerjali v razvoj in vsebinsko dopolnjevanje vseh oblik obrambnega in družbeno samozaščitnega usposabljanja delovnih ljudi in občanov. Teritorialno obrambo, civilno zaščito in upravne zadeve v vojni bomo krepili z nadaljnim opremljanjem. Sprejete obrambne načrte bo potrebno dopolnjevati s posebnim poudarkom na uskladitvi dolžnosti in obveznosti z vsemi nosilci načrtov v občini, krajevnih skupnosti in temeljnih organizacijah združenega dela ter jih materializirati. Delovni ljudje in občani bomo na vseh področjih razvijali in utrjevali aktivnosti družbene samozaščite ter krepili narodno zaščito za opravljanje določenih nalog družbene samozaščite in splošne ljudske obrambe. Krepili bomo delovanje delovnih ljudi in občanov ter vseh družbenih dejavnikov za preprečevanje ogrožanja samoupravnih pravic družbene lastnine ter mirnega in varnega življenja. X. Pomembnejše aktivnosti in dokumenti k resoluciji za leto 1982 1 Vsi nosilci planiranja bodo v I. polletju 1982 preverili realnost sprejetih srednjeročnih planov in jih po potrebi uskladiti z novimi izhodišči 2 Komite za družbenoekonomski razvoj in družbeno planiranje bo pripravil bilance sredstev osebne, skupne in splošne porabe ter jo uskladil z določili te resolucije. 3. Skupnost za zaposlovanje bo izdelala podrobnejšo analizo zaposlovanja z namenom čimproduktivnejšega zaposlovanja vseh iskalcev zaposlitve ter analizo štipendiranja 4 Izvršni svet Skupščine občine Logatec bo sprejel dogovor o uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka v letu 1982. 5 Izvršni svet Skupščine občine Logatec bo sprejel dogovor o izvajanju politike cen. 6. Izvršni svet Skupščine občine Logatec bo pripravil usklajen predlog proračuna občine za I. 1982 7. Izvršni svet Skupščine občine Logatec bo sodeloval pri izdelavi predloga dogovora o izvajanju davčne politike v letu 1982 8 Vse samoupravne organizacije in skupnosti morajo do konca leta pripraviti svoje dokumente za I. 1982, pri čemer morajo upoštevati usmeritve in naloge te resolucije. 9. Skupnost za cene občine Logatec bo pripravila program izvajanja politike cen za I 1982 za posamezne proizvode in storitve Na osnovi določil 8 člena Samoupravnega sporazuma o temeljih plana skupnosti otroškega varstva občine Logatec za obdobje 1981 1985 je skupščina skupnosti otroškega varstva na svoji 13 seji dne 23 11. 1981 sprejela PRAVILNIK 0 postopku razvrstitve neposrednih uporabnikov vzgojno varstvene dejavnosti v dohodkovno skupino lestvice za diferencirano udeležbo v ceni storitve VVZ Kurlrček Logatec 1 UVODNA DOLOČILA 1. člen S tem pravilnikom se določa postopek za razvrstitev staršev neposrednih uporabnikov (v nadaljevanju: zavezanci plačila storitev) v dohodkovne skupine za diferencirano udeležbo v ceni storitev v vzgojno varstvenem zavodu (v nadaljevanju: VVZ). 2. člen S tem pravilnikom razvrščamo zavezance plačila storitev v ustrezne dohodkovne skupine lestvice za diferencirano udeležbo v ceni storitve za pridobivanje prihodka v neposredni svobodni menjavi dela 3 člen Skupščina skupnosti otroškega varstva Logatec določi pogoje in višino prispevka staršev h kritju mesečne cene za vzgojnovarstvene storitve na otroka Organizacije združenega dela, delovne skupnosti, druge samoupravne skupnosti, družbenopolitične skupnosti, družbene organizacije ali druge pravne osebe lahko prispevajo k stroškom za opravljanje vzgojnovarstvene dejavnosti v korist zavezancev plačila storitev o čemer odločajo njihovi organi upravljanja Višina njihove udeležbe v ceni storitve znaša v sorazmerju, ki je enaka obveznosti plačila storitve po neposrednemu uporabniku. II RAZVRSTITEV ZAVEZANCEV PLAČILA STORITEV V DOHODKOVNE SKUPINE LESTVICE ZA DIFERENCIRANO UDELEŽBO V CENI STORITVE 5 člen Ugotavljanje neto dohodka za časovno obdobje preteklega leta se lahko izključi v primeru, v kolikor je eden ali več članov družinske skupnosti nastopil delo in pričel pridobivati dohodek v tekočem letu Zavezanec, ki je nastopil prvikrat delo v tekočem letu ali začel opravljati gospodarsko dejavnost s samostojnim delom, je udeležen v ceni storitve in razvrščen v ustrezno dohodkovno skupino na osnovi ugotovljenega dohodka doseženega v enem ali več mesecih tekočega leta Ugotovljeni mesečni dohodek na družinskega člana na osnovi dohodka obračunanega v tekočem letu se zmanjša za 15%. 6 člen V osnovo za ugotavljanje materialnega položaja družinske skupnosti in razvrstitve v ustrezno dohodkovno skupino se ne vštevajo naslednji prihodki: - dohodek od inovacij, jubilejnih nagrad, odpravnina ob upokojitvi, pomoč družini ob smrti 7 člen V osnovo za razvrstitev zavezanca v ustrezno dohodkovno skupino se morajo upoštevati vsi prihodki iz 4. člena tega pravilnika doseženi v preteklem letu za vse aktivne člane družinske skupnosti Po določilu v ovodu navedenega samoupravnega sporazuma VVZ skupaj s službo socialnega skrbstva ali z organi OZD preveri pravilnost priglasitve o številu družinskih članov in dohodkov družine v kolikor je podan dvom o točnosti podatkov s strani zavezanca plačila storitev. 4. člen V osnovo za ugotavljanje socialnega položaja družine se upoštevajo vsi dohodki ne glede na vir po katerih jih družina ima. Med dohodke družine štejejo: dohodki od dela, vse oblike nadomestil dohodka, dohodki od opravljanja kmetijske dejavnosti ali samostojne poklicne ali gospodarske dejavnosti, prejemki iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja in starostnega zavarovanja kmetov, dohodki po predpisih o varstvu borcev in vojaških invalidov, dohodki od premoženja, štipendije, preživnine, ter vse že dodeljene socialne dajatve in drugo. 8. člen Pri ugotavljanju neto dohodka na člana družinske skupnosti se za člana družine šteje občan pri katerem otrok stalno prebiva oz. mu pripadajo vse pravice, dolžnosti in odgovornosti starševstva, njegov zakonec, otroci staršev in bratje ter sestre Bratje in sestre se štejejo v družinsko skupnost občana le v primeru, da so za delo nesposobni in so vzdrževane osebe te družine V družinsko skupnost se šteje tudi občan, ki trajnejše živi v družinski skupnosti ne glede ali obstaja razmerje na osnovi sorodstva svaštva oziroma zakonske zveze. III. POSTOPEK IN RAZPOREDITEV ZAVEZANCEV V USTREZNO DOHODKOVNO SKUPNO LESTVICO ZA DIFERENCIRANO UDELEŽBO V CENI STORITEV 9 člen Postopek razvrstitve izvede VVZ Za ugotovitev neto dohodka družinske skupnosti se uporablja enotna tiskovina - potrdilo o neto osebnih dohodkih za preteklo leto. Potrdilo je VVZ dolžan zahtevati od vseh članov družinske skupnosti, ki pridobivajo prihodek VVZ je dolžan, da uporabnika seznani z načinom izpolnitve potrdila z opozorilom, da je podatke o neto osebnih dohodkih skupaj z izjavo o drugih osebnih dohodkih dolžan sporočiti na navedenem potrdilu najkasneje v 15 dneh od dneva vročitve tiskovine. 10. člen Zavezanec lahko odkloni izjavljanje o neto osebnih dohodkih iz delovnega razmerja in o drugih osebnih dohodkih. VVZ je dolžan, da v tem primeru pridobi pismeno izjavo zavezanca o odklonitvi izjavljanja o dohodkih družinske skupnosti. Zavezanec, ki je odklonil izjavljanje, se mora opozoriti, da bo razporejen za udeležbo v ceni storitev v najvišjo dohodkovno skupino. Šteje se, da je zavezanec odklonil izjavljanje tudi v primeru, če Šteje se, da je Zavezanec, ki je odklonil izjavljanje, se mora opozoriti, da bo razporejen za udeležbo v ceni storitev v najvišjo dohodkovno skupino. Šteje se, da je zavezanec odklonil izjavljanje tudi v primeru, če do roka, ki ga določi VVZ ni predložil navedenega potrdila. 11. člen Zavezanca plačila storitev se razvrsti v ustrezno dohodkovno skupino tako, da se štejejo neto osebni dohodki iz 4 člena tega pravilnika od vseh članov družinske skupnosti. Skupni letni dohodek družinske skupnosti se deli s številom članov družine in nato s tolikšnim številom mesecev, za koliko je ustvarjen dohodek. Ugotovljeni znesek je poprečni mesečni dohodek na člana družine v obravnavanem časovnem obdobju. Nepopolna družina se šteje družinska skupnost v kateri samo eden izmed staršev izvršuje roditeljske obveznosti, pravice ter odgovornosti Status samohranilca oz samohranilke si ne more pridobiti nekdo, ki živi v družinski skupnosti z drugo osebo, 12. člen Član družinske skupnosti ali eden od staršev, kateri je nezaposlen in mu je delo prenehalo brez njegove krivde ter je prijavljen pri pristojni skupnosti za zaposlovanje se šteje v število članov družinske skupnosti kot vzdrževana oseba. V primeru, da ta oseba pridobiva nadomestilo osebnega dohodka za čas nezaposlenosti se ta znesek všteje v osnovo za razvrstitev v ustrezno dohodkovno skupino. V kolikor je eden izmed staršev nezaposlen in so podane vse okoliščine, da bi lahko pridobil delo v združenem delu je VVZ dolžan, da tega člana družine odšteje od skupnega števila družinskih članov Družina ne more pridobiti status samohranilca oziroma samohranilke Občan, ki je odšel na odsluženje kadrovskega roka v JLA iz družinske skupnosti zavezanca se ne všteje v skupno število čianov družine na priglasitev ali po uradni dolžnosti v kolikor sama ugotovi spremenjeno stanje izvede postopek razvrstitve zavezanca v ustrezno dohodkovno skupino. VVZ je dolžan, da sam ali na zahtevo zavezanca prične postopek za spremembo razvrstitve v ustrezno dohodkovno skupino predvsem v naslednjih primerih: - nesreča v družinski skupnosti, smrt enega izmed staršev, neozdravljiva bolezen, nezaposlenost brez svoje krivde, trajna invalidnost otroka, ki dopolni 15 let starosti, velika gmotna škoda zaradi požara, poplave in slično - trajnejša zapustitev družinske skupnosti po enem od staršev - razveza zakonske zveze - odhod na odsluženje kadrovskega roka v JLA - nastop prestajanja kazni, daljši od 3 mesecev - neizterljiva preživnina za otroka kljub izvršilnemu postopku in posredovanju pristojnega organa za socialno skrbstvo zaradi neznanega bivališča ali drugih vzrokov zavezanca plačevanja preživnine - in za druge primere o katerih da svoje mnenje pred uvedbo postopka za spremembo razvrstitve dohodkovne skupine IO SOV občine Logatec Razvrstitev v ustrezno dohodkovno skupino in obveznost plačila storitev iz prejšnjega odstavka prične veljati od 1. v naslednjem mesecu po izvedenem postopku. VVZ, ki je po uradni dolžnosti uvedel postopek za novo razvrstitev v ustrezno dohodkovno skupino lahko uveljavi zahtevek za večjo udeležbo v ceni storitve od 1. naslednjega v mesecu nastale spremembe, vendar največ za eno leto nazaj Uveljavljanje višje udeležbe v breme zavezanca plačila storitve se izvede takrat, kadar je dokazano, da je zavezanec z namenom, da bi pridobil premoženjsko korist v manjši udeležbi cene storitve z napačnimi podatki spravil v zmoto VVZ 14. člen VVZ ne more rezervirati mesta in ne sprejeti plačila za morebitno rezervacijo prostora za otroka, za katerega je izvršen vpis To določilo velja v primeru, če je otrok sprejet v VVZ, pa ga starši ne pošiljajo v VVZ in s tem ne koristijo storitve 15. člen Vzgojnovarstvena dejavnost se za otroka vključenega v VVZ opravlja brez prekinitve vse delovne dni v koledarskem letu. Zavezanci plačila storitve ne morejo od VVZ zahtevati, da se za čas letnih počitnic oziroma dopustov zmanjša njihova obveznost. Oskrbnina se obračunava vsak mesec za 24 dni, ne glede na delovne dni v mesecu Oskrbnina so plačuje plačuje s položnico in sicer najkasneje do 25 v mesecu Akontacija pa se plačuje z vsemi plačilnimi instrumenti. Za dojenčke se štejejo otroci do 2,5 let starosti S 1 naslednjim mesecem se začnejo obračunavati kot predšolski otroci. Določila prejšnjega odstavka pa ne veljajo za tiste otroke, ki še uporabljajo zavodno perilo. Ti se še naprej obračunavajo kot dojenčki, vendar najdalj do 3. leta starosti. 16. člen Starši kot zavezanci plačila storitve lahko vsak čas pismeno ali ustno na zapisnik sporočijo VVZ, da odjavljajo otroka od nadaljnjega koriščanja storitve v VVZ. Sporočilo o prenehanju koriščenja storitve v VVZ oddajo najkasneje 15 dni od dne izpisa. Ob dnevu izteka izpisnega roka prenehajo vse medsebojne pravice in dolžnosti opravljanja vzgojnovarstvenega dela. 13. člen V kolikor se v koledarskem letu bistveno spremeni gmotni položaj družinske skupnosti ali da se zmanjša število članov skupnosti je pravica in dolžnost na strani zavezanca, da priglasi VVZ spremembo in predloži ustrezno potrdilo o dohodkih družinske skupnosti s posebnim ozirom na spremenjeno stanje. VVZ je dolžan, da IV. KONČNE DOLOČBE 17. člen Zavezanci plačila storitev lahko vložijo pritožbo na svet VVZ, če ugotovijo, da niso razporejeni v ustrezno dohodkovno skupino v roku 15 dni po prejemu položnice. Pritožba se vloži pismeno ali ustno na zapisnik v VVZ VVZ je dolžan da odloči o pritožbi najkasneje v roku 30 dni oziroma v roku 60 dni od prejete pritožbe V primeru, da v roku 30 dni ni možno odločiti o pritožbi, mora VVZ pismeno sporočiti, da bo pritožba rešena do roka 60 dni od dneva vložitve Zoper odločbo (sklep o rešitvi pritožbe) pristojnega organa upravljanja VVZ ima občan pravico, da v roku 15 dni od prejema odločitve VVZ vloži pritožbo na izvršni odbor SOV občine Logatec Izvršni odbor odloči o pritožbi najkasneje do 30 dni od dneva pritožbe oz v roku 60 dni. Zoper odločbo IO SOV občine Logatec ni možna pritožba Občan ima pravico da uporabi redna pravna sredstva v tem, da sproži spor pri pristojnem temeljnem sodišču 18. člen IO SOV je pristojen, da za posamezne primere poda razlago tega pravilnika. Razlaga podana s strani izvršnega odbora SOV je za vse udeležence obvezna 19 člen Pravilnik začne veljati z dnem sprejetja, uporablja pa se od 1 5 1981 dalje Logatec, 23 11 1981 Predsednik skupščine de Gleria Dušan, I r. Na podlagi zakona o družbenem varstvu otrok (Ur. I. SRS št 35/79), 33. člena zakona o vzgoji in varstvu predšolskih otrok (Ur I SRS št. 5/80), po sklepu seje zbora uporabnikov in seje zbora izvajalcev Skupščine skupnosti otroškega varstva občine Logatec z dne 23 11 1981 svet Vzgojno varstvenega zavoda Kurirček Logatec v širši sestavi r az g I a š a PRAVILNIK o kriterijih in načinu sprejemanja predšolskih otrok v vzgojno varstveni zavod Kurirček Logatec 1 člen S tem pravilnikom so opredeljeni in opisani kriteriji ter pogoji za sprejemanje predšolskih otrok v starosti od 7 mesecev, izjemoma od 5 mesecev do vstopa v osnovno šolo v Vzgojno varstveni zavod Kurirček Logatec (v nadaljevanju: VVZ) 2. člen Otroci se sprejemajo v dnevno varstvo na podlagi prijave na posebnem formularju za sprejem otrok v VVZ O sprejemu otroka v VVZ odloča komisija za sprejem otrok v dnevno varstvo. Komisijo za sprejem otrok sestavljajo člani, ki jih imenuje svet VVZ izmed delegatov delavcev VVZ Kurirček, staršev in uporabnikov v svetu, ter najmanj dveh članov, ki ju imenujeta pristojna krajevna skupnost in skupnost otroškega varstva Sestav komisije in način dela je določen v tem pravilniku 3 člen V VVZ se sprejema praviloma duševno in telesno zdrave otroke Vzgojno varstvena organizacija, pri kateri je poseben oddelek za otroke z motnjami v telesnem in duševnem razvoju sprejema in razvršča otroka v ustrezni posebni oddelek strokovna komisija Strokovna komisija za razvrščanje otrok z motnjami v telesnem in duševnem razvoju, ki je organizirana pri občinski skupnosti socialnega skrbstva ugotovi stopnjo prizadetosti in o tem izda izvid in mnenje Za otroke, za katere izda ta strokovna komisija mnenje se praviloma uporabljajo določbe tega pravilnika. 4 člen Prijavo za sprejem v VVZ vložijo starši ali zakoniti skrbniki Po vložitvi prijave VVZ lahko prične postopek za ugotovitev dejanskega stanja, če organ VVZ meni, da so v prijavi pomanjkljivi podatki ali dvomi o točnosti posameznih navedb. Vlagatelj prijave je na opozorilo VVZ dolžan, da v določenem roku priloži morebitne manjkajoče listine (izvid o zdravstvenem stanju, mnenje pristojnega organa socialnega skrbstva ipd.) če se v prijavi uveljavlja prednost za sprejem otroka v VVZ. 5. člen Prijavo za sprejem otrok sprejema VVZ skozi vse leto. VVZ lahko določi čas sprejemanja v delovnem dnevu (uradne ure) Sprejeto prijavo se vpiše v evidenco prijav in označi z zaporedno številko Sprejemajo se samo prijave že rojenih otrok 6 člen Ne glede na določila 2 odstavka 3 člena tega pravilnika se lahko v redni oddelek VVZ sprejme tudi otroka z lažjimi motnjami v telesnem in duševnem razvoju Sprejem se opravi sporazumno s pristojno komisijo in sicer največ do 3 mesecev Če v tem roku vzgojiteljski zbor ugotovi, da se otrok ne more vključiti v življenje in delo skupine ali negativno vpliva na ostale otroke, predlaga ustrezni strokovni službi preusmeritev otroka v ustrezno institucijo ali privatno varstvo 7 člen Komisija za sprejem otrok v VVZ šteje 9 članov. Komisijo imenuje svet VVZ Kurirček v širši sestavi in jo sestavljajo: - 2 delegata delavcev v svetu VVZ - 2 delegata staršev in uporabnikov v svet VVZ - 3 delegati, ki jih imenuje krajevna skupnost Naklo - 1 delegat, ki ga imenuje krajevna skupnost Tabor - 1 delegat, ki ga imenuje zbor uporabnikov občinske skupnosti otroškega varstva 8 člen Pri delu komisije obvezno sodelujeta socialna delavka in patro-nažna sestra. Člani komisije so delegirani za dobo 2 let in so lahko ponovno imenovani, če ni v statutu VVZ drugače določeno. 9 člen Komisija dela na sejah Za organizacijo in pripravljanje sej skrbi ravnatelj VVZ ali druga pooblaščena oseba ter predsednik komisije Komisija na 1. seji izmed sebe izvoli predsednika in namestnika predsednika Član komisije, ki ga delegira delovna skupnost VVZ ne more biti izvoljen za predsednika ali namestnika komisije. Seja je sklepčna, če je navzočih več kot 2/3 vseh članov. Ravnatelj ali druga pooblaščena oseba je odgovoren, da se uresničujejo odločitve komisije v skladu z določili zakona in statuta VVZ Seji lahko prisostvuje ravnatelj ali drugi strokovni delavci, vendar nimajo pravice, da odločajo o rešitvi prijave kadar se uporabljajo kriteriji za sprejem po določilih 12. člena tega pravilnika 10 člen Seje komisije so tajne. Komisija ima sejo najmanj enkrat letno. Na seji se piše zapisnik Zaključki iz zapisnika s seznamom sprejetih otrok morajo biti na vpogled staršem. Iz zaključkov zapisnika mora biti med drugim razvidno: - poimenska prisotnost članov komisije in drugih, ki so se udeležili seje - ugotovitev o številu prostih mest v VVZ po oddelkih - podatki o številu nerešenih vloženih prijav iz evidence VVZ - seznam otrok, kateri so bili sprejeti v VVZ - seznam otrok s prioritetnim vrstnim redom po določilu 12 člena, če tako določi komisija za sprejem. Sklep komisije o ugodni rešitvi oziroma neugodni rešitvi prijave pošlje VVZ staršem Tajnost podatkov, ki so razvidni iz prijav, mora biti zagotovljena Starši so dolžni, da v roku, ki ga določi komisija za sprejem pismeno potrdijo, da bodo otroka vključili v VVZ. V obvestilu o ugodni rešitvi prijave, ki ga sprejmejo starši od VVZ se sporoči dan vključitve otroka v VVZ Če starši ne pripeljejo otroka v VVZ ob določenem dnevu ali ne sporočijo zadržek, je pristojni organ VVZ upravičen, da v roku 8 dni od dneva določenega za vključitev otroka v VVZ z uradnim zaznamkom ugotovi, da so starši umaknili prijavo. Pristojni organ VVZ ima na podlagi takšne ugotovitve pravico, da iz prioritetnega seznama vključi v VVZ otroka, ki je prvi na tem seznamu 11. člen V primeru, da je v VVZ dovolj prostih mest za otroke posameznih starosti, se prijave ne obravnavajo na seji komisije, temveč se izvrši sprejem in vključitev otrok po odločitvi v statutu določenega pristojnega organa VVZ. 12 člen Kriteriji za sprejem otrok v dnevno varstvo so naslednji: 1 Otroci obojestransko zaposlenih staršev 2. Vzgojno, materialno in socialno ogroženi otroci. 3. Otroci, ki jim je zaradi motenj v telesnem in duševnem razvoju treba nuditi posebno skrb 4 Otroci, ki jim je bilo odloženo obiskovanje pouka v prvem razredu osnovne šole. 5. Otroci staršev, ki združujejo delo v OZD v Logatcu in združujejo sredstva po samoupravnem sporazumu o združevanju sredstev za izgradnjo in obnovo šolskih in vzgojnovarstvenih objektov. Kriteriji iz prejšnjega odstavka imajo enako težo Pri izpolnjevanju istega števila kriterijev od 1. - 4 točke ima prednost otrok, ki izpolnjuje še 5 kriterij. K 2., 3. in 4. točki tega člena mora dobiti komisija ustrezno mnenje, ki ga dobi od pristojnega organa socialnega skrbstva, zdravstvene službe ali šolske svetovalne službe. 13. člen Zoper sklep komisije za sprejem otrok v VVZ se lahko vsak tisti, ki ima pravni interes, pritoži na svet VVZ Kurirček v širši sestavi v roku 30 dni po prejemu pismenega odpravka sklepa. Svet VVZ v širši sestavi je dolžan, da odloči o pritožbi najkasneje v roku 30 dni od dneva prejema pritožbe. Pritožba se vloži pri ravnateljstvu VVZ v katerem je bila obravnavana prijava za sprejem otroka v VVZ. Odločitev sveta VVZ v širši sestavi je dokončna 14 člen Pravilnik je bil obravnavan in sprejet na seji zbora uporabnikov in na seji zbora izvajalcev skupščine skupnosti otroškega varstva občine Logatec dne 23 11 1981 Po določilu v uvodu navedenega zakona svet VVZ Kurirček širši sestavi razglaša ta pravilnik kot splošni akt v samoupravnem urejanju medsebojnih odnosov. Za razlago tega pravilnika pooblašča skupščina skupnosti otroškega varstva občine Logatec izvrši odbor skupnosti otroškega varstva občine Logatec 15 člen VVZ je dolžan, da v roku 30 dni od dneva sprejetja tega pravilnika razglasi veljavnost uporabe Predsednik skupščine SOV občine Logatec Dušan de Gleria I r Pravilnik je svet VVZ Kurirček v širši sestavi razglasil kot splošni akt VVZ Kurirček Logatec in prične veljati od 23. 11. 1981 dalje. Predsednik sveta VVZ Kurirček v širši sestavi: Treven Bernarda l.r. PREGLED INVESTICIJSKIH OBJEKTOV V GRADNJI IZ RAZVOJNEGA PROGRAMA PTT NA OBMOČJU OBČINE LOGATEC 1 Naročniško omrežje Vrh - Hlevni vrh - Hleviše - Lavrovec Vrednost po sporazumu je 0,9 mio din. Rok za zaključek je 31. 10 1980 Objekt še ni v celoti zaključen Omrežje bo omogočilo vključitev 20 tf naročnikov KS mora dostaviti obračunsko situacijo in uporabno dovoljenje. 2. Naročniško omrežje Rovte - Petkovec. Investitor je KS Rovte Predračunska vrednost po sporazumu je 0,5 mio din in ga v celoti financira KS Po sporazumu naj bi bil objekt zaključen do 31 12. 1980. Fizično je objekt zaključen Izgradnja omrežja omogoča vključitev 40 tf. naročnikov na ATC Rovte 3. Razširitev KATC Logatec za 600 tf. priključkov Dobavitelj Iskra Pogodbena vrednost je 4,9 mio din. Pogodbeni rok je 15. 6. 1980 Finančna realizacija je 92 odst., s tem, da je oprema dovoljena v celoti, montaža pa je obračunana 80 odst Fizično so dela opravljena 90 odst Zaključek montažnih del in aktiviranje objekta sta pogojena z aktiviranjem sistema Vrhnika-Logatec 4 PCM Vrhnika-Logatec. Dobavitelj Iskra. Pogodbena vrednost je 2,8 mio din Rok po pogodbi je 25. 10. 1980 Objekt je zaključen, uporabno dovoljenje pričakujemo 5. Za zaključevanje tf naročnikov je predvidena izgradnja KKO Logatec v letu 1982. 6. Prostori za pošto Rovte so zgrajeni, pošta že obratuje. Pogodbena vrednost zgradbe in opreme znaša 2.483.567,70 din. Iz gradiva za 3. zasedanje skupščine območne SIS za PTT promet Ljubljana LogaAfce NOVICE Izvajanje politike cen v občini Logatec Spremljanje in odločanje o zahtevkih po dvigu cen izdelkov in storitev iz občinske pristojnosti (storitve samoupravnih organizacij in skupnosti ter storitve in izdelki samostojnih obrtnikov) se je do leta 1980 izvajalo preko oddelka za gospodarstvo in Izvršnega sveta Skupščine občine Logatec V začetku januarja 1980 je bil sprejet Zakon o temeljih sistema cen in družbeni kontroli cen, ki je odgovornost izvajanja politike cen prenesel na skupnost za cene Skupnost za cene občine Logatec se je konstituirala na podlagi samoupravnega sporazuma na prvi seji sveta skupnosti 22 4 1981 Svet skupnosti je bil sestavljen po delegatskem načelu in sicer: dva člana je imenoval Izvršni svet izmed svojih članov, šest članov je delegirala Gospodarska zbornica občin ljubljanske regije, po enega člana pa so delegirali OK SZDL, OS ZSS in konferenca potrošnikov Na svoji prvi seji je svet za predsednika skupnosti in sveta izvolil tov ŠINKOVCA, delegata Kmetijske zadruge Logatec Skupnost je za opravljanje strokovnih del pooblastila Komite za družbenoekonomski razvoj in družbeno planiranje pri SO Logatec Naloge, ki jih opravlja skupnost so: - sodeluje pri pripravljanju osnov za določanje politike cen v SR Sloveniji, - predlaga ukrepe za izvajanje politike cen, - nudi strokovno pomoč pri samoupravnem sporazumevanju in družbenem dogovarjanju in sodeluje pri njihovem sklepanju, - opravlja naloge družbene kontrole cen, - predlaga ukrepe neposredne kontrole cen, - spremlja in analizira gibanje cen in izvajanje politike cen Do sprejetja že omenjenega Zakona o temeljih sistema cen in družbeni kontroli cen obrtniki niso bili dolžni pošiljati cenikov Oddelku za gospodarstvo SO Logatec v potrditev, pač pa le v spremljanje, zato je bil nadzor nad nivojem cen obrtnih storitev v občini zelo slab. S sprejetjem novega zakona pa so bile določene kazni za tiste obrtnike, ki cenikov ne bodo pošiljali v potrditev sedaj pristojnim skupnostim za cene. Obvezno pošiljanje v potrditev Skupnosti za cene občine Logatec pa je bilo določeno tudi z odredbo, ki je bila objavljena v Uradnem listu SRS št 27 z dne 24 9 1981 Na podlagi omenjenih predpisov zato strokovna služba Skupnosti za cene občine Logatec poziva vse, katerih cene so v pristojnosti občine in ki nimajo potrjenih cenikov, da ji le - te čimprej pošljejo in tako obenem omogočijo realno spremljanje nivoja cen v občini Skupnost za cene - strokovna služba Na podlagi 61. člena Zakona o družbenem varstvu otrok (Ur. I. SRS, št 35/79), Samoupravnega sporazuma o temeljih plana Skupnosti otroškega varstva občine Logatec za obdobje 1981-1985 in Dogovora o enotnih merilih za pridobitev pravice do minimalnega obsega denarne pomoči, je skupščina Skupnosti otroškega varstva občine Logatec na svoji 13. redni seji dne 23. XI. 1981 sprejela SKLEP o povečanju višine denarne pomoči otrokom i. Denarna pomoč se poveča za: - 150,00 din mesečno in je 1 100,- din mesečno za otroka, ki je upravičen do denarne pomoči po I. točki 1. podtočki sklepa o višini denarne pomoči in dohodkovnih pogojih v letu 1981, - 170,00 din mesečno in je 850,00 din mesečno za otroka, ki je upravičen do denarne pomoči po I. točki 2 podtočki sklepa o višini denarne pomoči in dohodkovnih pogojih v letu 1981; - 140,00 din mesečno in je 500,00 din mesečno za otroka, ki je upravičen do denarne pomoči po I točki 3 podtočki sklepa o višini denarne pomoči in dohodkovnih pogojih v letu 1981; - 140,00 din mesečno in je 500,00 din mesečno za otroka iz kmečke in druge družine, ki mu je pomoč nujno potrebna in je upravičen do denarne pomoči po II točki sklepa o višini denarne pomoči in dohodkovnih pogojih v letu 1981. II Ta sklep se objavi v glasilu »Logaške novice«. Sklep se uporablja od 1. 10. 1981 SKUPNOST OTROŠKEGA VARSTVA OBČINE LOGATEC Skupščina Štev: 06 - 17/78 Datum: 23. XI. 1981 PREDSEDNIK SKUPŠČINE de Gleria Dušan, l.r Na podlagi 61. člena Zakona o družbenem varstvu otrok (Ur. I. SRS, št 35/79), Samoupravnega sporazuma o temeljih plana Skupnosti otroškega varstva občine Logatec za obdobje 1981-1985 in Dogovora o enotnih merilih za pridobitev pravice do minimalnega obsega denarnih pomoči, je skupščina Skupnosti otroškega varstva občine Logatec na svoji 13. redni seji dne 23 XI 1981 sprejela SKLEP o višini denarnih pomoči in dohodkovnih pogojih v letu 1981 i. Pravico do denarne pomoči ima v znesku: 1. - 950,00 din otrok, če je dohodek družine, v kateri živi oz v katero spada, do 2200 din mesečno na družinskega člana, 2 - 680,00 din otrok, če je dohodek družine, v kateri živi oz v katero spada, 2200 do 28000 din mesečno na družinskega člana, 3 - 360,00 din otrok, če je dohodek družine, v kateri živi oz. v katero spada, 2800 do 39000 din mesečno na družinskega člana Pri ugotavljanju upravičenosti do denarne pomoči se upoštevajo vsi dohodki ne glede na vir ali predpis, po katerih jih družina ali otrok ima. Kot dohodek občanov, ki z osebnim delom z lastnimi sredstvi opravljajo gospodarsko ali negospodarsko dejavnost, se šteje dohodek, ki je podlaga za odmero prispevkov oz. davka Dohodek iz kmetijske dejavnosti se upošteva v šestkratnem znesku katastrskega dohodka II Otrok iz kmečke in druge družine, ki mu je pomoč nujno potrebna, ima pravico do denarne pomoči v znesku din 360,00 mesečno, če izpolnjuje naslednje pogoje: - da je dohodek iz kmetijske dejavnosti glavni (poglavitni) vir dohodka njihovih družin ali so brez dohodka, - da živijo v kmečkih gospodinjstvih, katerih skupni katstrski dohodek ne presega 9000 din oz 2800 din katastrskega dohodka letno na družinskega člana. Logaške NOVICE Otrokom iz kmečkih in drugih družin, katerih dohodek presega višino dohodka, določenega v prejšnjem odstavku te točke, se lahko prizna pravico do denarne pomoči, če živijo v težjih razmerah zaradi večjega števila otrok ali bolezni oz. invalidnosti staršev. Komisija za denarne pomoči pri Skupnosti otroškega varstva lahko v izjemnih primerih določi višjo ali nižjo denarno pomoč kot je določena v prvem odstavku te točke, če je to utemeljeno s socialnim stanjem družine Pri ugotavljanju dohodkov družine se poleg katastrskega dohodka upoštevajo tudi vsi drugi dohodki. III. Pravico do povečane denarne pomoči ima v znesku: - 380,00 din mesečno telesno ali duševno prizadet otrok, - 180,00 din mesečno otrok, ki ima edinega hranilca. Pogoj za pridobitev pravice iz prve in druge alinee te točke je, če je ugotovljeno, da je družina zaradi otrokove prizadetosti ali zato, ker ima edinega hranilca, v bistveno težjem socialnem položaju. IV. Pri ugotavljanju socialnega stanja družine se za člane občanove družine štejejo občan, pri katerem otrok živi oziroma h kateremu spada, njegov zakonec oz. oseba, ki živi z občanom v življenjski skupnosti v skladu z zakonom o zakonski zvezi in družinskih razmerjih, otroci in stari starši. Stari starši se štejejo za člane družine, če so brez dohodka oz. imajo lasten vir dohodka, ki ne presega 1.400 - din mesečno s tem, da se dohodek iz kmetijske dejavnosti upošteva v šestkratnem znesku katastrskega dohodka. V. Občan, ki s člani svoje družine živi na kmetijskem posestvu sorodnika, po katerem ima on ali katerikoli član njegove družine pravico do zakonitega dedovanja, se šteje, da ima dohodek iz kmetijske dejavnosti, v kolikor ne dokaže nasprotno. Višina dohodka iz kmetijske dejavnosti iz prejšnjega odstavka te točke se ugotovi tako, da se dohodek iz kmetijske dejavnosti deli na lastnika posestva in člane njegove družine, ki jih on preživlja ter na občanovo družino, če občan ne dokaže, da tega dohodka nima. VI. Občani, ki so uveljavljali pravico do denarne pomoči po dosedanjih predpisih, morajo predložiti dokazila o upravičenosti do denarne pomoči najpozneje do 15. aprila 1981, sicer se jim s 1 majem 1981 ustavi izplačevanje denarnih pomoči. VII. Ta sklep se objavi v glasilu Logaške novice. Sklep se uporablja od 1 5 1981 dalje. SKUPNOST OTROŠKEGA VARSTVA OBČINE LOGATEC Skupščina Štev. 06 - 17/78 Datum: 23. XI 1981 PREDSEDNIK SKUPŠČINE: de Gleria Dušan, I. r.