V OKVIRU USMERJENEGA IZOBRAŽEVANJA Priprave za izvajanje proizvodnega dela in delovne prakse Priprave na usmerjeno izobraževanje za-htevajo temeljite priprave in odgovornosti vseh nosilcev kadrovske politike, še posebej pa strokovnih kadrovskih služb v OZD, ki so predvidene za izvajanje proizvodnega de-la (se pravi dela v tistih delovnih organizaci-jah, ki imajo proizvodni značaj) in delovne prakse (torej dela v delovnih organizacijah, ki nimajo proizvodncga značaja). Proizvodno delo in delovno prakso bodo izvajale OZD, ki izpoinjujejo naslednje po-goje: - da zagotovijo kakovostno izvajanje programa proizvodnega dela in delovne prakse, - da imajo usposobljene inštruktorje proizvodnega dela in delovne prakse v ta-kem številu, da skupina ni večja od 8 učen-cev (pri stroju) in pri ročni obdelavi od 16 učencev, - da od vzgojno izobraževalne organiza-cije praviloma ni oddaljena več kot 30 minut vožnje z javnim prevoznim sredstvom. V preobrazbo vzgoje in izobraževanja so se vključile tudi OZD iz naše občine in so že vključene v različne posebne izobraževalne skupnosti. Na območju naše občine so pred-lagane naslednje OZD, ki bodo izvajale proizvodno delo in delovno prakso: Sloveni-jales Žičnica, HOJA, Elektroprojekt, Sav-ske elektrarne, Tovil, TTL, Tiskarna, Ilirija Vedrog, Mercator TOZD Dolomiti, Utensi-lia, DES, Silvaprodukt, IUV Vrhnika, TOZD Galanterija, GG Ljubljana, Kmetij-ska zadruga Ljubljana. Občinska kadrovska služba je 22. aprila že organizirala v Iliriji Vedrog delovni sesta-nek o pripravah pogojev za izvajanje proi-zvodnega dela. Po zanimivi predstavitvi te delovne orga-nizacije in njenem vključevanju v usmerje-no izobraževanje so tudi predstavniki iz ostalih OZD podali stanje v svojih organiza-cijah (koliko inštruktorjev so že usposobili, kako so animirali delavce za prevzem teh nalog, kako bo z vodstvom učencev pri delu itd.). Dogovorili smo se: - naj se skupni razgovori vseh predstav-nikov OZD, kjer bo potekalo proizvodno delo, vršijo mesečno, - da bodo kadrovske službe v OZD sku-paj z delegati PIS v maju preverile, koliko izpolnjujejo pogoje za izvedbo proizvodne-ga dela v primerjavi z učnimi načrti za posa-mezne programe, - da bodo v vseh OZD do naslednjega sestanka animirali vse tiste delavce, ki imajo pogoje, da bi postali mentorji pri izvajanju proizvodnega dela. Nato se bo na ravni obči-ne oblikovala skupina delavcev, ki se bodo preko Zavoda za tehnično izobraževanje usposabljali za inštruktorje, - da bodo na naslednji sestanek povab-Ijeni ravnatelji šol srednjega usmerjenega izobraževanja, da bodo lahko podali pregled števila vpisanih učencev, možnosti načinov sodelovanja... Učenci naj bi bili intenzivno zaposleni, pridobili naj bi si čimveč delovnih izkušenj. Še posebej veliko vlogo bodo odigrale orga-nizacije pri prvem srečanju z delom, prvem obdobju zaposlitve, ki pa je najbolj odloču-joče pri formiranju delovnih navad in delov-nih vrednot. Učenci naj bi si pridobili tudi tak sistem delovnih vrednot, ki bi dolgoroč-no deloval na ekonomsko učinkovitost. DANICA VALENTINČIČ