URN_NBN_SI_doc-ARYHXIWH

57 IZOBRAŽEVALNE POTREBE UPORABNIKOV SPLOŠNE KNJIŽNICE Educational Needs of Public Library Users Simona Šinko Oddano: 28. 8. 2013 – Sprejeto: 3. 3. 2014 1.02 Pregledni znanstveni prispevek 1.02 Review Article UDK 374.7:027 Izvleček Namen: Članek predstavlja izobraževanje uporabnikov v knjižnicah na primeru ugotavljanja nji- hovih izobraževalnih potreb v izbrani splošni knjižnici. Predstavljen je del rezultatov raziskave ugotavljanja potreb in zanimanj uporabnikov na področju izobraževanja, izvedene med upo- rabniki Mestne knjižnice Ljubljana (MKL). V prispevku je poudarjena predstavitev tematskih področij, ki zanimajo uporabnike, najprimernejših terminov za udeležbo na izobraževanju in najprimernejših obdobij leta za izvedbo izobraževanj. Namen predstavitve teh ugotovitev je spodbuditi razvoj primerne ponudbe izobraževanja odraslih ter hkrati učinkovite izrabe kad- rovskih, finančnih in materialnih virov v splošni knjižnici. Metodologija: Osnovni raziskovalni metodi sta deskriptivna in kavzalna neeksperimentalna. V raziskavi je sodelovalo 943 odraslih uporabnikov MKL, ki so izpolnili spletno ali tiskano obliko vprašalnika. Rezultati: Analiza rezultatov je pokazala, da uporabniki izražajo največjo pripravljenost za ude- ležbo na izobraževanjih s področij potovanj, tujih jezikov, književnosti, javnega nastopanja in zdravja, najmanj pa s področij politike, avtomobilizma in matematike. Za najprimernejša termi- na sta se izkazala termina popoldne in zvečer ob delavnikih. Kot najprimernejše obdobje leta pa so izbrali zimo in jesen. Analiza je pokazala tudi nekatere statistično pomembne razlike v odgovorih glede na spol, starost, status in doseženo izobrazbo anketiranih. Omejitve raziskave: Pri uporabi rezultatov je treba upoštevati značilnosti vzorca uporabnikov in okolja, iz katerega prihajajo, ter pomanjkljivosti ankete kot instrumenta za zbiranje podatkov. Uporabnost raziskave: Pridobljeni podatki so uporabni pri pripravi izhodišč za izvajanje izobra- ževalne dejavnosti v MKL in tudi za načrtovanje izobraževalnih programov v drugih primerlji- vih splošnih knjižnicah ter pri drugih ponudnikih izobraževanja odraslih. Rezultati raziskave so

RkJQdWJsaXNoZXIy