POROČILO O IZVRŠITVI PROGRAMA DELA SKUPŠČINE ZA LETO 1980 — NALOGE, ZA KATERE JE BIL PREDLAGATELJ IZVRŠNI SVET Izvršni svet Skupščine občine Ljubljana šiška je na svoji seji dne 30.12.1980 obravnaval stanje na področju realizacije nalog, za ka-tere je bil predlagatelj v programu dela skupščine v letu 1980 Ugotovitev izvršnega sveta je, da je bil program zadovoljivo realizi-ran in na nekaterih področjih tudi presežen z dodatnimi nalogami. V nadaljnjem izvršni svet podaja obrazložitve k nalogam, ki niso bile realizirane: 1. Odtok o spremembi in dopolnitvi odloka o davkih občanov in odlok o spremembi in dopolnitvi odloka o davku na promet nepremič-nin. Sprejetje obeh odlokov je pogojeno s sprejetjem novega zakona o davkih občanov, ki je bil v osnutku na republiški skupščini obravnavan že v letu 1979, spomladi leta 1980 pa kot predlog. Pri obravnavi pred-loga je bil le-ta ponovno vrnjen predlagatelju z zahtevo, da se dopolni s predlogi in dopolnitvami iz razprave. Tudi še s kansejšimi odlaganji sprejema, tako v septembru 1980 in kasneje v decembru 1980 še do danes ta zakon ni sprejet, kar ima neposreden vpliv na sestavo no-vega odloka o davkih občanov. Prav tako je bilo ocenjeno, da je pri-merno skupaj z odlokom o davkih občanov uveljaviti tudi nekatere spremembe in dopolnitve v odloku o davku na promet nepremičnin. Sicer pa ima Izvršni svet oba odloka pripravljena v tekstu osnutka in v kolikor republiški zakon o davkih občanov ne bo sprejet pred mese-cem marcem oziroma aprilom, bomo skupščini predlagali v sprejem samo odlok o spremembi in dopolnitvi odloka o davku na promet ne-premičnin. 2. Problematika izvajanja osnovnega zdravstvenega varstva v ob-čini Ljubljana šiška — dopolnilna informacija SIS za zdravstvo občine Ljubljana Šiška. Na podlagi poročila komiteja za družbene dejavnosti Izvršni svet ugotavlja, da kljub večkratnim urgencam strokovna služba Skupnosti zdravstvenega varstva Ljubljane in TOZD osnov-nega zdravstvenega varstva občine Ljubljana Šiška nista pravočasno dostavila podatke, ki so potrebni za izdelavo naloge. Na osnovi no-vega rokovnika Izvršni svet ugotavlja, da bo to nalogo lahko zagotovil v prvem trimesečju letošnjega leta. 3. Poročilo o izvajanju varstva borcev NOV in vojaških invalidov, ci-vilnih invalidov vojne in drugih vojn 1912—1919. Poročilo je bilo pripravljeno že v letu 1980 in sta ga že obravnavala komisija za borce NOV in komite za družbene dejavnosti v mesecu decembru 1980. Poročilo bo še dopolnjeno s finančnimi podatki po zaključnem računu oziroma po stanju 31. 12. 1980 z upoštevanjem tudi novih predpisov, ki so bili sprejeti v letu 1980. Menimo da bo tako dopolnjeno poročilo omogočilo delegatom celovitejšo predstavitev izvajanja varstva borcev NOV, o čemer naj bi razpravljali v I. trime-sečju 1981. 4. Osnutek odloka o proračunu občine Ljubljana Šiška za leto 1981. Sestava in predložitev skupščini osnutka odloka o proraču.iu občine je v odvisnosti s sprejemom osnovnih planskih dokumentov in izhaja-nja iz enotne bilance splošne porabe v Ljubljani, kakor tudi s spreje-mom izhodišč za financiranje splošne porabe v mestu Ljubljana in občini Ljubljana Šiška za leto 1981. Zadnji naveden dokument je bil dokdnčno usklajen šele v decembru oziroma začetku januarja 1981 med vsemi Ijubljanskimi občinami in mestom ter je na dnevnem redu za sprejemanje na zasedanju skupščine januarja. Izvršni svet je ak-tivno že v decembru na osnovi nastajanja temelječih dokumentov delal na pripravi proračuna, tako da ga bo lahko predložil v osnutku v razpravo in sprejem na skupščini v februarju mesecu. 5. Informacija o vlogi in delu krajevnih skupnosti v občini in poročilo o realizaciji samoupravnega sporazuma o načinu združevanja in upo-rabe sredstev za financiranje pianov in programov razvoja krajevnih skupnosti, financiranih iz združenih sredstev delavcev TOZD in dru-gih delovnih skupnosti za obdobje januar—september 1980. Informacija je bila s strani strokovne službe pravočasno priprav-Ijena in je o njej že razpravljal,ter devet mesečno poročilo sprejel odbor podpisnikov samoupravnega sporazuma z ugotovitvijo, da se ne beleži na tem področju taka problematika, o kateri bi morala raz-pravljati skupščina oziroma zbor krajevnih skupnosti. Vsled tega bo delegatom v prvem trimesečju predloženo celoletno poročilo, skupaj s sprejemanjem enotnega programa za leto 1981. 6. Odlok o organizaciji in delovnem področju upravnih organov in strokovni službi občine Ljubljana šiška. Kot je delegatom znano, je izvršni svet predložil predlog v spreje-manje v novembru mesecu. Na podlagi sklepa skupščine je bil pred-log ponovno prekvalificiran v osnutek in bo lahko predtog za sprejem skupščini predložen ponovno v prvem trimesečju 1981. 7. Družbeni plan občine Ljubljana Siška za obdobje 1981—1985 Glede sprejemanja tega dokumenta se upoštevajo obrazložitev in določila v decembru 1980 sprejetega odloka o spremembi odloka o obvezni pripravi srednjeročnega družbenega plana s prostorskim planom Skupščine občine Ljubljana Šiška za obdobje 1981—1985 8. Za področje pripravljanja in sprejemanja urbanistične dokumen-tacije, ki je bila v programu za leto 1981 pa je Izvršni svet skupaj s Komunaloo skupnostjo občine v nadaljnjem pripravil obširnejše po-ročilo o stanju in vzrokih kasnitve na tem področju. S tem delom poro-čila se tudi podrobneje dopolnjuje ocena o uresničevanju daižbenega plana občine Ljubljana šiška za obdobje 1976—1980, ki ga je skupš-čina že obravnavala in sprejemala. Problematika opremljenosti občine Ljubljana-Šiška z urbanistično dokumentacijo je zelo široka in še vedno kljub dolgoletnim prizade-vanjem še vedno pereča, glede na dejanske potrebe. Srečujemo se s pomanjkanjem dokumentacije za stanovanjsko pozidavo, z neopremljenostjo proizvodnih con, z zaostajanjem na realizaciji že sprejetih urbanističnih dokumentov, ravno tako pa tudi še vedno večjimi zahtevumi po novih površinah, katere pa niso opre-deljene in obdelane z urbanističnimi dokumenti. ^ Program realizacije urbanistične dokumentacije za leto 1980 je bil zasnovan zelo ambiciozno, hotel je rešiti večji del nakopičene pro-blematike. Delo na realizaciji tega programa je bilo vodeno ob organi-ziranosti vseh uporabnikov prostora in vsklajevanju vseh interesov (kar pa nosi s seboj tudi več problemov in zastojev), preko Izvršnega sveta, Komiteja za družbeno planiranje in družbenoekonomske od-nose, Samoupravne komunalne skupnosti. Samoupravne stano-vanjske skupnosti, ter ob sodelovanju Kmetijske skupnosti in pro-gramu Komiteja za družbene dejavnosti. Vsi ti interesi so bili združeni v okviru koordinacije Izvršnega sveta za izdelavo urbanistične doku-mentacije in v okviru koordinacijskih skupin za izdelavo posameznih urbanističnih dokumentov. Delo koordinacije vodene s strani Izvršnega sveta SO šiška se lahko reče, da je bilo uspešno, saj je pomagalo razreševati.več kon-fliktnih situacij in s tem pospešilo delo. Naloge, katere so bile uspešno rešene: — opredelitev površin jn rabe na območju Stanežič.Stališča vseh uporabnikov prostora so usKlajena in je delo na izdelavi zazidalnega načrta sproščeno tako, da se ne pričakuje večjih konfliktnih situacij. Predhodno je potrebno speljati postopek spremembe in dopolnitve GUP. — izdelava novelacije urbanističnega načrta Medvod.Urbani- stična dokumentacija je izdelana do faze osnutka za javno razgmitev s tem, da so bili speljani vsi usklajevalni postopki in usklajeni interesi na tem področju, tako s strani gospodarstva, kmetijstva, urbanizacije in interesov krajevne skupnosti — izdelava zazidalnega načrta Vižmarje pod klancem ŠS 111 Konflikti pri izdelavi zazidalnega načrta namenjenega za stanovanj-sko izgradnjo za delavce družbenih dejavnosti so vsklajeni glede na obstoječe omejitve v prostoru, tako da delo na izdelavi urbanističnega dokumenta lahko teče nemoteno naprej. — opredelitevobmočjaVodice—Bukovica—Šinkovturn. Oprede-litev prostora in možnosti, ki jih nudi področje Vodice—Bukovi-ca—Sinkov turn so bile preverjene na nivoju natečajnega gradiva (s katerim so bili seznanjeni vsi uporabniki tega prostora) in služi kot osnova za nadaljnje delo na tem področju; na izdelavi urbanističnega načrta kateri bo podal nove možnosti razvoja, nova razmerja in opre-delitve prostora. — trasa avto ceste Bratstvo in enotnost Ob obseženih razpravah, ob realizaciji poteka avto ceste Bratstva jn enotnost na področju občine šiška so bile vodene obširne raz-prave in usklajevanja, katere so prinesle tudi določene rezultate o za-gotavljanju posameznih interesov na tem področju. — izdelava zazidalnega načrta ob kamniški progi Določene dileme in razrešitve težavnega položaja ob izdelavi zazi-dalnega načrta za proizvodno cono ob kamniški progi — ŠP 2, ŠM 1 so dorečene glede razdelitve prostora posameznim investitorjem, postavljeni so vsi pogoji in zahteve po zagotavljanju le-teh, za najbolj smotrno in oblikovanje cone. S kritičnostjo se je potrebno ozreti na nekatera druga področja in predvsem usmeriti vse aktivnosti za čim hitrejše reševanje le-teh: — rešitev kompleksnega urejanja in opremljanja cone »Stare Šiške« in reševanje problematike proizvodnih dejavnosti na tem po-dročju. — pospešitev dela na dokončanju zazidalnih načrtov za Gundje — ŠS 109, Vižmarje nad klancem ŠS 110, Vižmarje pod klancem — šS 111, Vižmarje-Brod — šS 112 ob aktiviranju in bolj odgovornemu obnašanju izdelovalcev dokumentacije. — pospešiti izdelavo novelacije urbanističnega načrta Medvod ter s tem omogočiti realizacijo posameznih zazidalnih načrtov na tem območju, kateri pa so vezani na opredelitev stališč in dejavnosti no-veliranega urbanističnega dokumenta višjega ranga. — delo na izdelavi zazidalnega načrta SP-3 — Stegne je občasno zastajalo, predvsem zaradi nevsklajeriih interesov uporabnikov pro-stora na tem območju ter otežkočalo delo izdelovalcem dokumentaci-je. Po terminskem planu naročanja urbanistične dokumentacije za leto 1980 je bilo planirano za izdelavo (odnosno izdelovanje) 37 ur-banističnih dokumentov po terminskem planu realizirano 1 2,70 % po terminskem planu kasnitev manj koz 8 mesecev 15 40,54 % po terminskem planu kasnitev več kot 8 mesecev 3 8,10% po terminskem planu nerealizirano 11 29,27 % po terminskem planu preloženo 7 18,91% Po terminskem planu ftnanciranja je bilo predvideno za izdelavo urbanistične dokumentacije skupaj 27.005,097 novih din in 4.753,000 novih din za izdelavo geodetskih podlog v letu 1980. . Porabljenih sredstev v letu 1980 za izdelavo urbanistične doku- mentacijejebilo 7.506,121 novindint.j.....27,8 % in 3.915.000 novin din ... 82,3% za izdelavo geodetskih podlog. Poudariti je potrebno, da se v sistemu družbenega planiranja po-javlja prostorsko planiranje kot njegov sestavni del in odraz planiranja v prostoru. Posledice nevsklajenosti, kadrovskihtežav, nedovoljnega obveščanja in strokovnega obnašanja se odražajo v prostoru in s tem tudi na samo izdelavo urbanističnih dokumentov. Za realizacijo le teh v taki obliki kakor je podano in za razumevanje problematike, katera se pojavlja ob izdelavi urbanističnih dokumen-tov je potrebno poudariti določene probleme kateri pa niso operativne narave, temveč kompleksni in jih je potrebno razreševati na vseti ni-vojih naše družbe. Ob izdelavi urbanističnega dokumenta in kasnitvi rokov za izdelavo le-tega se pojavljajo sledeči problemi: — premalo ažuriranih geodetskih podlog na območju Ljubljane nasploh in zelo dolg čas izdelave le-teh. Kapacitete delovnih organi-zacij katere izdelujejo navedene geodetske podloge ne zadoščajo potrebam naše družbe. Problem je potrebno razrešiti s smoternejšim pridobivanjem kadrov s sistemom usmerjenega izobraževanja in na-grajevanja, tako da bi stimulirali dejavnost kot tako. — podobna problematika se pojavlja pri izdelavi projektov komu-nalnih naprav. Kapacitete projektantskih organizacij na tem področju ne zadoščajo, število nalog je preobsežno, termini so neusklajeni, kar povzroča kasnitve pri izdelavi projektov. — Ob izdelavi tenminskega plana naročanja in realizacije urbani-stične dokumentacije je predvsem potrebno upoštevati realne roke posameznih faz izdelave dokumentacije in ne težiti s skrajšanju le-teh brez kakršne koli realne osnove. S tem je onemogočeno kontinui-rano delo, pojavlja se kopica problemov kateri se prekrivajo, otežko-čenje je razreševanje le-teh, večajo se stroški in čas izdelave. — Ob razreševanju lastniških odnosov pri urejanju in upravljanju s stavbnim zemljiščem se pojavljajo problemi kateri povzročajo zasta-janje na realizaciji izgradnje po urbanističnem dokumentu. Z bolj angažirano in odgovorno delo na realizaciji izdelave urbani-stičnih dokumentov in izgradnji sami je potrebno stremeti za: — večje vključevanje in seznanjanje s potekom izdelave urbani-stičnih dokumentov. Razširiti je potrebno sestav koordinacije (SZDL, občani krajevnih skupnosti, predstavniki interesnih skupnosti) po po-trebi. Večkratno obveščanje delegatov občinske skupščine s tekočo problematiko in aktiviranje le-teh v bazi. Organiziranjem Komiteja za urbanizem kot strokovnega organa Skupščine in Izvršnega sveta SO Šiška v taki obliki, da bi vključeval vse tiste aktivnosti v prostoru ter aktivno sodeloval v sistemu soča-snega in kontinuiranega družbenega ptaniranja na področju urbani-zma. — Bolj aktivno in strokovno kvalitetno vključevanje samoupravne stanovanjske skupnosti v proces planiranja glede na aktivnosti katere prevzema po družbenem planu z organiziranim in odgovornim pristo-pom do potreb uporabnikov. — Terminska in strokovna izdelava urbanističnih dokumentov na osnovi spoštovanja zakona o urbanističnem planiranju in kriterijev vrednotenja prostora, ob vzpostavljanju realnih rokov na podlagi polne odgovornosti vseh prisotnih zainteresiranih v določenem ob-močju. — Naročanje urbanistične dokumentacije mora biti družbeno opredeljeno kot potrebno, ekonomsko verificirano in urbanistično opredetjeno. Ob sami izdelavi je potrebno stremeti za vključitev vseh prisotnih akterjev v prostoru, ob polnem odgovornem angažiranju, ob upoštevanju realnih potreb in možnosti, ob upoštevanju realnih rokov realizacije, kakor narekuje samoupravni sistem naše družbe. Za leto 1981 se predvideva realizacija urbanistične dokumentacije opredeljena z Resolucijo o izvajanju družbenega plana za leto 1981, s tem da se naloge, katere niso izvršene v letu 1980 prenašajo v na-slednje leto tako, da se roki izdelave urbanistične dokumentacije po-noVno opredelijo v okvirih realnih možnosti po trimesečjih. Prilagamo plan naročanja izdelave urbanistične dokumentacije za leto 1981 opredeljen v Resoluciji o izvajanju družbenega plana za leto 1981 razdelanega po posameznih otokih in terminsko opredeljenega po trimesečjih (s tem, da so upoštevani tudi predloženi amandmaji na seji Skupščine): LEGENDA: I., II., III., IV. — tromesečja v letu 1981 ^ 1. — obravnava programskega dela (Izvršni svet SO Šiška) ' 2. — obravnava tehničnega dela ZN in javna razgrnitev (Izvršni svet SO Šiška) 3. — potrjevanje zazidalnega načrta (Izvršni svet SO Šiška) 4.'— potrjevanje ZN (seja Skupščine) SEZNAM 1. ŠO 1/1, 2 Urban — naročilo ZN 2. ŠS 1/1 - 3 Spodnja Šiška — IV/1 : 3. ŠS 4/2 Na jami — naročilo ZN 4. ŠR 4 Pod hribom — naročilo ZN 5. ŠS 8/1 Dravlje — že sprejet ZN, v realizaciji 6. ŠS 8/2 Nove Dravlje — I/2, III/3, 4 7. SS 9 Koseze V. faza — 111/1 8. ŠR 9/1 Za Žibertom — ZN 111/1 IV/2 9. ŠS 10 Draveljska gmajna — novelacija ZN — IV/1 10. ŠS11 Stanežiče izločena območja Dvor, Stanežiče —1/2, II/3, 11. ŠS 11/1 Stanežiče nova sosedka — 111/1, III/2 12. ŠS 12 Podutik II. faza — I. etapa — 1/1, III/2 13. ŠS 12 Podutik I. faza — otok 6c — 1/1, III/2, 3 14. ŠS 107/1 Šentvid — 1/1, III/2, 3, IV/4 15. ŠS 108/1, ŠO 6, Šl 6 Sentvid II. — 111/1, 2 16. ŠS 109 Guhclje — II/2, IV/3 17. ŠS 110 Vižmarje nad klancem — I/2, II/3, 4 18. ŠS 111 Vižmarje pod klancem — I/2, II/3, 4 19. ŠS 112 Vižmarje — Brod — I/2, II/3, 4, 20. Mec 1,2,3 Medvode center — 111/1 21. MeS 5 Medvode — Goričane — 111/1 22. MeS 14 Medvode — Svetje — v letu 1982 < 23. MeS 7a Medvode — Preska — II/2, IM/3, 4 24. MeS 19 Medvode — Verje — v letu 1982 25. TšG 201/4 Tacen-center — II/2, IV/3, 4 26. TGŠ 201/5 Tacen — II/2, IV/3. 4 27. TŠG 202/1 c Gameljne — I/2, II/3, 4 28. TŠG 202/1 a Gameljne — 111/1, IV/2 29. TŠG 202/3 b Gameljne — 111/1 30. TŠG 202/4 a Gameljne — 111/1 31. šl 2, ŠS 103 Litostroj — 111/1, 2 II. za industrijsko gradnjo , -f-fip^ 1. ŠP 1/1 Union — 111/1 2. ŠP 1/2 med Rusko in Gasilsko ulico — 111/1 3. ŠP 2, ŠM 11ndustrijskacona ob kamniški progi — II/2, III/3, IV/4 4. ŠP 3 Industrijska cona ISKRA — IMP — I/2, III/3, 4 5. ŠP 6 Industrijska cona Agrostroj — IV/1 6. ŠP 7 Industrijska cona ISKRA — Pržanj — II/2, III/3, 4 7. ŠP 8 Industrijski otok IMP-SKIP — I/2, II/3, 4 8. ŠP9/1, 2 — IV/1 9. ŠP 11/1 Stanežiče — vletu 1982 ^v, 10. ŠP 13/1,2Poljane — 111/1, IV/2 " 11. Mep 1, 2, 3 Industrijska cona Medvode — 111/1 III. za eksploatacijo gramoza 1. G 2 Gramoznica Gameljne — 111/1 IV. urbanistični načrt 1. Novelacija urbanističnega načrta Medvod — I/2, II/3, 4 2. Novelacija urbanističnega načrta Polhograjski dolomiti — IV/1 3. Urbanistični načrt območja Smlednik — Vodice — Bukovica — v letu 1982 4. Novelacija urbanističnega načrta Tacen—Smartno—Gameljne -111/1 IZVRŠNISVET