Oznaka poročila: ARRS-RPROG-ZP-2015/75 Hodili Ж Dii:i №#! ZAKLJUČNO POROČILO O REZULTATIH RAZISKOVALNEGA PROGRAMA (za obdobje 1. 1. 2009 - 31. 12. 2014) A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROGRAMU 1.Osnovni podatki o raziskovalnem programu Šifra programa P5-0049 Naslov programa Management izobraževanja in zaposlovanja v družbi znanja Management of education and emloyment in knowledge society Vodja programa 6165 Dušan Lesjak Obseg raziskovalnih ur (vključno s povečanjem financiranja v letu 2014) 16078 Cenovni razred A Trajanje programa 01.2009 - 12.2014 Izvajalci raziskovalnega programa (javne raziskovalne organizacije - JRO in/ali RO s koncesijo) 7097 Univerza na Primorskem, Fakulteta za management Raziskovalno področje po šifrantu ARRS 5 DRUŽBOSLOVJE 5.04 Upravne in organizacijske vede Družbenoekonomski cilj 10 Kultura, rekreacija, religija in sredstva javnega . obveščanja Raziskovalno področje po šifrantu FOS 5 Družbene vede 5.02 Ekonomija in poslovne vede B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROGRAMA 2.Povzetek raziskovalnega programa1 SLO Izobraževanje oz. še posebej VŠ se smatra kot ključni dejavnik gospodarskega razvoja. VŠZ kot tudi vlade in drugi akterji se morajo zavedati, da igrajo ključno vlogo v »Evropi znanja« in morajo prevzemati svojo odgovornost pri zagotavljanju storitev, ki se od njih pričakujejo. Neuspešnost VŠ sistemov, kjer pride z vidika družbenih potreb in zaposlitvenih možnosti do slabših odločitev potencialnih študentov glede izbire študija, kar vodi do višjih družbenih stroškov v prihodnje, s tem pa se še povečuje stopnja brezposelnih diplomantov. Za naše univerze je značilen prevladujoč vpliv akademikov pri upravljanju, kar odpira vprašanje njihovega ustreznega poslovnega upravljanja in ustreznega vpliva ustanoviteljev na (finančno) poslovanje, zaradi neprimerne sestave in vodenja upravnih odborov, v katerih imajo predstavniki ustanovitelja prešibak, zaposleni na univerzi pa prevelik vpliv. Izobraževanje in zaposlovanje v sodobnih »družbah znanja« zaznamuje upad rodnosti in staranje prebivalstva, šibka udeležba starejših na trgu dela ter visoka stopnja brezposelnosti med mladimi. Večina držav se je v preteklih letih odzivala predvsem z vidika starajoče se populacije oz. s podaljševanjem delovno aktivnega obdobja državljanov ter s t. i. starostno segregacijo trga dela. Slednjo v Sloveniji označuje predvsem zmanjševanje deleža zaposlitev za nedoločen čas med mladimi, glede česar je na prvem mestu v EU. Zaradi vsega tega je ključni raziskovalni izzivzagotoviti večjo učinkovitost in uspešnost VŠ sistema in s tem razrešitev enega ključnih problemov VŠ ne le v Sloveniji ter na ta način vplivati na ustvarjanje pogojev za povečanje zaposljivosti (in samozaposljivosti) diplomantov ter ustrezen razvoj in dinamiziranje trga dela, tako za mlajše kot starejše. Zaradi tega smo uresničili tri skupine ciljev - tiste, ki se nanašajo na VŠ politike in sistemsko financiranje VŠ in VŠZ, upravljanje VŠZ, ter (samo)zaposlovanje mlajših in starejših, ki smo jih uresničevali ne le z vidika VŠ izobraževanja, ampak v prepletu področij kot npr. informatike, managementa, podjetništva, ekonomije in prava. Rezultati raziskovanja so prispevali k razvoju znanj na področju managementa izobraževanja in zaposlovanja ter drugih relevantnih znanosti tako, saj so teoretična spoznanja in modeli upoštevali družbeno stvarnost, kar je zagotovilo večjo družbeno relevanco rezultatov, spoznanj in priporočil, ki jih potrebuje tako znanost kot družba znanja. Rezultati so razvijali teorije, hkrati so uporabni za vse deležnike izobraževanja in zaposlovanja tako na sistemski kot institucionalni ravni. V razmerah, po svetovni gospodarski in finančni krizi ter družbeno-politični krizi v Sloveniji, ki je temu sledila, so znanja z managementa izobraževanja ter zaposlovanja pomembna za zagon gospodarstva, hkrati pa so prišla prav pri uresničevanju evropskih politik, zato so rezultati imeli neposreden pomen za deležnike v Sloveniji, posreden v dialogu med Slovenijo in EU. ANG HE is considered a key factor in economic development. HE institutions, government and others must be aware of the role they play in "Europe of knowledge" and take responsibility in assuring their expected services. The failure of the HE system comes in terms of social needs and employment opportunities to worse study choice decisions of potential students. This leads to higher social costs and increases the unemployment rate of graduates. A characteristic of our universities is dominant influence of academics in management, which raises the question of their proper business management and adequate impact on the founders of the (financial) business. Improper formation of the managing board means the influence of the representatives of the founders is too weak, and that of university employees too strong. Education and employment in modern "social knowledge" has seen a decline in birth rate, an ageing population, weak participation of the older generation on the labour market and high unemployment among young people. Most countries in recent years have responded primarily to the ageing population by increasing the active working-age of citizens with i.e. age segregation of the labour market. In Slovenia, this is characterized by the reduction of permanent employment for young people, in which it is first in the EU. The key research issue was to ensure higher efficiency and success of the HE system and the resolution of, not only in Slovenia, one of the key HE problems, influence the creation of conditions for increased employment (and self-employment) among graduates, adequate development and a dynamic labour market for both younger and older generations. We have realised three groups of goals - HE policies and systematic financing of HE and HE institutions, management of HE institutions and (self) employment of younger and older generations. We have reached these goals in terms of HE with the intertwinement of areas such as IT, management, entrepreneurship, economics and law. The research contributed to the development of knowledge in the field of management in education and recruitment. The theoretical knowledge and models will took into account the reality in the society, thus ensuring a greater social relevance of the results and recommendations, needed by both science and the knowledge society. The results served as the basis for developing theories, and will be useful for all stakeholders in education and recruitment, both at the system and institutional levels. After the global economic and financial crisis, followed by Slovenia's socio-political crisis, knowledge of education management and employment will be crucial for boosting the economy and useful in implementing European policies. Therefore, the results are of direct importance to various stakeholders in Slovenia, as well as of indirect importance to the dialogue between Slovenia and the EU._ 3.Poročilo o realizaciji predloženega programa dela na raziskovalnem programu, (vključno s predloženim dopolnjenim programom dela v primeru povečanja financiranja raziskovalnega programa v letu 2014)2 SLO Raziskovanje se je predvsem odvijalo na področju visokošolskega (VŠ) izobraževanja, v prepletu s komplementarnimi znanstvenimi področji managementa, informatike, podjetništva, ekonomije in prava, pri čemer smo izhajali iz razmer v slovenskem VŠ izobraževanju in na trgu dela, kar zagotavlja večjo relevanco dognanj in priporočil. Rezultati raziskovanja VŠ izobraževanja so: • neustrezna ponudba študijskih programov, predvsem z vidika potreb trga dela in družbe nasploh (tudi zaradi negativnih demografskih trendov). • Trg dela nas opozarja na naraščajočo brezposelnost VŠ^ diplomantov, ki ni le posledica gospodarske in finančne krize, ampak dejstva, da VŠ zavodi ne upoštevajo potreb delodajalcev po diplomantih, kar bi se sicer odrazilo v večji zaposljivosti VŠ diplomantov. • VŠ zavodi pri ponudbi študijskih programov upoštevajo predvsem kadrovske in prostorske zmožnosti VŠ zavodov, značilnosti financiranja VŠ in kratkoročno interese kandidatov za študij. • Vsi štirje socialni transferji v VŠ (štipendije ter subvencije bivanja, prehrane in prevoza) le deloma podpirajo cilje VŠ politik in niso usklajeni s sistemom financiranja VŠ. • Razvoj informacijsko komunikacijske tehnologije v okviru sodobnih izobraževalnih oblik in metod (npr. eizobraževanje oz. »blended« t.j. kombiniranega izobraževanja, MOOC in m-izobraževanja) vse bolj preoblikuje VŠ izobraževanje. • Pri samoevalvaciji izobraževanja sledimo EU in OECD, ki priporočata pomen krepitve zmožnosti izboljševanja kakovosti učenja in poučevanja ter izobraževalnega sistema v celoti. Na področju znanosti - konkretno inštrumentu mladega raziskovalca je teoretična in normativna analiza, predvsem pa empirična raziskava pokazala, da kljub številnim administrativnim omejitvam prenosa znanja v prakso bolje deluje usposabljanje mladih raziskovalcev iz gospodarstva. Na področju managementa smo: • Dokazali, da na znanju temelječe organizacije zahtevajo posebna znanja in zmožnosti, ki jim ohranjajo konkurenčno prednost tudi na daljši rok. • Opredelili model trajnostnega razvoja, ki obravnava ekonomski, družbenopolitični in ekološki vidik in ki izhaja iz primerno oblikovanega sistema managementa znanja in načina vodenja, ki motivira zaposlene in spodbuja njihov osebnostni razvoj. • Izpostavili pomen etičnih in družbenih standardov, ki v Sloveniji žal prispevajo k družbenemu nazadovanju (družnega klima in »kultura«, dvomi v pravno državo, sistemska korupcija in nedokončana tranzicija) in ugotovili, da znanje ne zmanjšuje koruptivnih tveganj, kar je ena od večjih razvojnih zavor Slovenije. Na področjih podjetništva in managerskega izobraževanja smo prispevali: • Nova dognanja o dejavnikih, ki se nanašajo na značilnosti podjetnikov (osebne), značilnosti mrež podjetnikov in značilnosti podjetij (notranje podjetništvo, organizacijske vrednote). • Opredelitev vloge in pomena osebnostnih značilnosti v podjetništvu, ki predstavljajo pomembna znanja za oblikovanje izobraževalnih vsebin iz podjetništva in managementa. Na področju ekonomije smo: • Na ravni politik z ekonometrično analizo mednarodnih podatkov pokazali na primerjalno neučinkovitost vlaganj v izobraževanje v Sloveniji. • S pomočjo pristopa kulturne politične ekonomije opredelili upravljalske razloge za implementacij ski deficit evropskih strategij, ki izobraževanje in zaposlovanje postavljajo na visoko prioritetno mesto. • Kot pomembno omejitev izvajanja strategij prepoznali nasprotovanje interesnih združenj strukturnim reformam in vzroke zanj. • Empirično dokazali šibko povezavo med obsegom študentskega dela in študijskim uspehom samo, če obseg dela preseže določen prag. V naši študiji je to povprečno 18 urah dela na teden. Sezonska komponenta in vrsta dela pa skorajda nimata nobenega vpliva. Na področju pravnih vidikov VŠ izobraževanja in zaposlovanja smo: • Opredelili razloge za trende sprememb pravnega podsistema delovnega in socialnega prava, ki se nanašajo na medsebojno odvisnost izobraževanja in zaposlovanja. • Potrdili, da se je izobraževanje zaposlenih uveljavilo kot eden izmed ključnih dejavnikov fleksibilizacije delovnih razmerij in tudi kot osrednji institut aktivne politike zaposlovanja. • Ugotovili, da institucionalno izobraževanje zaposlenih z VŠ izobrazbo na temelju vseživljenjskega izobraževanja v praksi ni ustrezno uveljavljeno, vse bolj pa se uveljavlja na področju izpopolnjevanja znanj. • Potrdili, da je še posebej v razmerah gospodarske in družbene nestabilnosti, socialni dialog, ki temelji na usklajenosti izobraževanja in zaposlovanja, zelo pomemben za razvoj demokratičnosti razmerij na področju dela, torej tudi za zagotavljanje človekovega dostojanstva na delovnem mestu in za kakovost življenja ljudi, njihovo in celotno družbeno produktivnost in konkurenčnost. Izmed številnih sodelovanj z različnimi tujimi partnerji bi izpostavili sodelovanje s: • Centrom za Higher Education Policies and Studies (CHEPS), Univerze v Twente, Nizozemska, pri raziskovanju VŠ v Evropi in širše. • Maria Curie - Sklodowska univerzo (MSCU) v Lublinu, Poljska, pri projektu »Sinergija - razvoj kompetenc študentov ekonomske fakultete mSCU«. • Evrosredozemsko univerzo - EMUNI, ki je mrežna univerza z 220 članicami iz Evrope in Severne Afrike, predvsem na področju njenega upravljanja, razvoja študijskih programov in uporabe IKT v izobraževanju. Družbenoekonomske spremembe v zadnjem desetletju, še vedno nedokončana tranzicija v Sloveniji, finančna in gospodarska kriza, predvsem pa negativni demografski trendi in zavezanost k uresničevanju Lizbonske strategije zahtevajo bistvene spremembe v delovanju VŠ sistema in zavodov tako glede njegove učinkovitosti in še bolj uspešnosti, t.j. upoštevanje trga dela oz. zaposljivosti diplomantov kot tudi učinkovitejše rabe javnih sredstev in iskanju zasebnih virov financiranja, kar dela rezultate našega raziskovanja dragocene in njihova uporaba bo zanesljivo prispevala k gospodarski rasti in razvoju družbe kot celote. 4.Ocena stopnje realizacije programa dela na raziskovalnem programu in zastavljenih raziskovalnih ciljev3 SLO_ Raziskovalni program je s svojimi znanstvenoraziskovalnimi in družbenoekonomskimi rezultati uresničil pričakovanja in to na vseh področjih, ki se v raziskovalnem programu prepletajo, t.j. izobraževanja in uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije v izobraževanju, managementa, ekonomije ter prava. Uresničeni raziskovalni program s svojimi rezultati neposredno sooblikuje tudi družbo znanja, saj je je med drugimi rezultati raziskovalnega programa za poudariti, da je pod mentorstvom članov programske skupine doktoriralo 33 doktorskih študentov in pridobilo znanstveni magisterij 178 magistrskih študentov. Za izpostaviti velja tudi vključenost članov raziskovalnega programa v raziskovalne programe EU, v druge mednarodne raziskovalne in razvojne programe ter drugo mednarodno sodelovanje ter vključenost v projekte za uporabnike izven financiranja ARRS in izkazane povezave z družbenimi dejavniki. Zato ocenjujemo, da je program dela raziskovalnega dela v celoti uresničen in ni kvalitativnih, niti kvantitativnih odstopanj od pričakovanj._ 5.Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega programa oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave programske skupine v letu 20144 SLO_. Ni bilo sprememb. 6.Najpomembnejši znanstveni rezultati programske skupine5 Znanstveni dosežek 1. COBISS ID 1537110724 Vir: COBISS.SI Naslov SLO E-študij v slovenskem visokošolskem prostoru ANG E-study in Slovenian Higher Education Opis SLO Svetovni trendi izvajanja študija na daljavo oziroma e-študija se širijo tudi v slovenski visokošolski izobraževalni prostor. Tako za študijsko leto 2014/2015 visokošolski zavodi, za dodiplomski študij na daljavo, razpisujejo 930 vpisnih mest. Iz razpisa izhaja, da se študij na daljavo pojavlja le na izrednem študiju, čeprav bi takšen način študija, predvsem ker se študij izvaja prek spleta (e-študij), lahko predstavljal tudi način izvedbe rednega študija. V medijih se pojavljajo dvomi o kakovosti študija na daljavo, zato v prispevku prikazujemo pregled zakonodaje in spremljajočih dokumentov ter izpostavljamo kritične točke, na katere bi pri izvajanju e-študija morali biti pozorni. E-študij je le način izvedbe študija, pri čemer bi, ob upoštevanju sodobnih pedagoških pristopov, študij moral biti usmerjen na študenta in njegovo dejavnost ter doseganje učnih izidov akreditiranega študijskega programa. Enotna bi morala biti tudi presoja kakovosti izvedbe študija, za katero predlagamo, da se iz presoje prehodnosti, števila diplomantov ter časa trajanja študija, usmeri v presojo sistemov za spremljanje doseganja učnih izidov ter odgovornosti zanje. Področje presoje učnih izidov in doseženih kompetenc postavlja slovensko visoko šolstvo pred veliko preizkušnjo. ANG The global trends of distance education or e-learning, are spreading into Slovenian higher education. Consequently, Slovenian higher education institutions are launching distance undergraduate programmes for the 2014/2015 academic year, with 930 available places. It is clear from programme enrolment that distance education only occurs on part-time study programmes. However, studying online (e-study) could also represent a full-time study method. Based on doubts raised in the media relating to the quality of distance education, this paper presents an overview of legislation and supporting documentation and highlights critical points, which need be taken in account when e-study is being implemented. E-study is merely the way in which the study is performed, and taking into account modern pedagogical approaches, studies should focus on the student and their activities and the achievement of learning outcomes of on an accredited study programme. The same approaches need to be taken when evaluating the performance of the suggested study programme. The assessment of the students' transition, the number of graduates and the duration of the study need to focus on assessment systems to monitor the achievement of learning outcomes and responsibility for them. The field of the assessment of learning outcomes and competences achievement put Slovenian Higher Education to the test. Objavljeno v Pedagoška obzorja;Pedagoška fakulteta; Pedagoška obzorja; 2014; Letn. 29, [št.] 3/4; str. 139-155; Avtorji / Authors: Florjančič Viktorija Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 2. COBISS ID 1536149444 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Slovenski mladi raziskovalci in njihova motivacija pri prenosu znanja v gospodarstvo ANG Slovenian young researchers' motivation for knowledge transfer Opis SLO Članek je rezultat 3 letne raziskave, kjer smo analizirali program za spodbujanje znanosti in doktorski študij imenovan »mladi raziskovalci« za usposabljanje raziskovalcev, je bil razvit v Sloveniji. Od začetka financiranja je v programu sodelovalo že več kot 6.000 mladih doktorandov. V tej študiji smo identificirali motivacijo mladih raziskovalcev za vstop v program, njihovo oceno usposabljanja in povezave do prenosa znanja v prakso kot glavne ideje programa. Dve skupini za usposabljanje, »akademski mladi raziskovalci« in »mladi raziskovalci iz gospodarstva« sno primerjali, da bi ocenili, ali vrsta usposabljanja vpliva na prenos znanja. Analize kažejo, da so mladi raziskovalci iz gospodarstvu bolj vključeni v neposrednem prenosu znanja in njihova motivacija za to je predvsem vsebinska. »akademski« mladi raziskovalci pa pri tem potrebujejo več zunanjih spodbud, njihova osnovna motivacija je usmerjena v produkcijo raziskav. V članku so diskutirane tudi implikacije tega programa za Slovenijo, kot tudi za politike usposabljanja novih doktorandov v visokošolskih sistemih drugih držav. ANG A programme for the promotion of science and doctoral studies called the Young Researchers Training Programme has been developed in Slovenia. Since it began, the programme has been substantially funded and over 6,000 young people have participated in it. However, no evaluation of the programmes effectiveness has yet been conducted. In this study we identified young researchers motivation for entering the programme, their assessment of the training and links to knowledge transfer into practice as the principal idea behind the programme. Two training groups, university based young researchers and company based young researchers, are compared in order to assess whether the type of training affects knowledge transfer. The analyses show that young researchers in the economy are more involved in direct knowledge transfer and their motivation to do so is mainly intrinsic. On the other hand, university based young researchers need extrinsic incentives to cooperate in projects in economic sector, for their motivation is more oriented towards academic research. Implications for Slovenia, as well as for other countries higher education policies, are discussed. Objavljeno v Elsevier; Higher education; 2014; Vol. 68, no. 2; Str. 185-206; Impact Factor: 1.124;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 0.911; A'': 1;A': 1; WoS: HA; Avtorji / Authors: Arzenšek Ana, Košmrlj Katarina, Trunk Širca Nada Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 3. COBISS ID 275816960 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Pravni temelji delovnih in socialnih razmerij ANG Legal bases of the labour and social relationships Opis SLO Znanstvena monografija obravnava glavna vprašanja individualnih in kolektivnih delovnih razmerij, vprašanja uslužbenskih razmerij in tematiko pravne ureditve socialne varnosti. ANG The scientific monograph deals with the main issues of the individual labour relations and collective labour relations, issues about the legal position of civil servants and the legal frames of the social security. Objavljeno v IUS Software, GV založba; 2014; 350 str.; Avtorji / Authors: Vodovnik Zvone Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 4. COBISS ID 3894231 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Simulacija dohodkovno pogojene šolnine v tranzicijskem gospodarstvu ANG A simulation of an income contingent tuition scheme in a transition economy Opis SLO Članek izrablja izjemno bogate longitudinalne podatke o vseh udeležencih delovne sile v Sloveniji in in simulira delovanje odložene šolnine, pri katerem bi obveza plačila pogojena z zaslužki po opravljenem študiju. Rezultati kažejo, da bi pri osnovni varianti (povrnitvi 20 odstotkov stroškov študija in 2-odstotni letni obremenitvi zaslužka) 55% odplačevalcev poravnalo svoj celotni dolg v dvajsetih letih, 19% ne bi po dvajsetih letih odplačalo nič dolga in neodplačani dolg bi znašal 13.5% celotnega dolga. Ker bi izrabili že obstoječe informacijske sisteme in bi se plačilo izvedlo hkrati s plačilom dohodnine, bi dodatni stroški, potrebni za izvedbo sistema, znašali le približno pol odstotka pobrane šolnine. ANG The paper takes advantage of exceptionally rich longitudinal data on the universe of labor force participants in Slovenia and simulates the working of an income contingent loan scheme that seeks to recover part of schooling costs. The simulations show that under the base variant (where the target cost recovery rate is 20% and the contribution rate is 2%), 55% of individuals would have repaid their entire debt within 20 years; 19% of individuals still would not have repaid any of their debt after 20 years; and the ''leakage'' of the scheme due to uncollected debt would have been 13.5% of total lending. By piggybacking on existing administrative systems, implementation costs would be minimal, amounting to less than 0.5% of collected debt. Objavljeno v Elsevier; Higher education; 2009; Vol. 57, no. 4; Str. 429-448; Impact Factor: 0.856;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 0.847; A'': 1;A': 1; WoS: HA; Avtorji / Authors: Vodopivec Milan Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 5. COBISS ID 12406945 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Financiranje visokega šolstva in njegova socialna razsežnost na Hrvaškem : analize in usmeritve politik ANG Higher education funding and the social dimension in Croatia: analysis and policy guidelines Opis SLO Publikacija predstavlja glavni rezultat ACCESS projekta, ki sintetizira podatke, analize in razprave, ki so potekale v času odvijanja projekta (od 2010 to 2013). Namen publikacije je zagotoviti kreatorjem politik, visokošolskim deležnikom in širši zainteresirani javnosti zanesljive podatke in strateške usmeritve, potrebne za uresničitev reforme visokega šolstva na Hrvaškem, vključujoč pri tem tudi reformo sistema finančnih pomoči študentov. ANG This publication represents the main result of the ACCESS project, synthesizing the data, analyses and discussions that took place during the project's duration (from 2010 to 2013). The aim of the publication is to provide policy-makers, higher education stakeholders and the wider public with reliable data and policy guidelines necessary to undertake higher education funding reform in Croatia, including the reform of the student financial support system. Objavljeno v Institute for the Development of Education; 2013; 100 str.; Avtorji / Authors: File Jon, Farnell Thomas, Doolan Karin, Lesjak Dušan, Šćukanec Ninoslav Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 7.Najpomembnejši družbeno-ekonomski rezultati programske skupine6 Družbeno-ekonomski dosežek 1. COBISS ID 2236119 Vir: vpis v poročilo Naslov SLO Mednarodna revija za upravljanje v izobraževanju ANG International journal of management in education Opis SLO Lesjak, Dušan (glavni urednik 2007-) ANG Lesjak, Dušan (editor in chief 2007-) Šifra C.04 Uredništvo mednarodne revije Objavljeno v Inderscience, ISSN 1750-385X. http://www.inderscience.com Tipologija 3.25 Druga izvedena dela 2. COBISS ID 259517440 Vir: vpis v poročilo Naslov SLO Mednarodna revija za management, znanje in učenje ANG International journal of management, knowledge and learning Opis SLO Trunk Širca, Nada (glavni urednik 2012-) ANG Trunk Širca, Nada (editor-in-chief 2012-) Šifra C.04 Uredništvo mednarodne revije Objavljeno v MFDPŠ, ISSN 2232-5107. http://www.ijmkl.si Tipologija 3.25 Druga izvedena dela 3. COBISS ID 9417244 Vir: vpis v poročilo Naslov SLO Mednarodna revija za trajnostno gospodarstvo ANG International Journal of Sustainable Economy Opis SLO Egon Žižmond (Glavni urednik 2008-) 1 ANG Egon Žižmond (Editor-in-Chief 2008-) Šifra C.04 Uredništvo mednarodne revije Objavljeno v London: Inderscience Publishers, 2008-. ISSN 1756-5804. http://www.inderscience.com/ijse Tipologija 3.25 Druga izvedena dela 4. COBISS ID 266094592 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Trg dela in visokošolski razpis za vpis: Labour market and higher education tender enrolment: an analysis of the labour market in relation to higher education enrolment places as well as the number of students and graduates ANG Labour market and higher education tender enrolment: an analysis of the labour market in relation to higher education enrolment places as well as the number of students and graduates Opis SLO Analiza trga dela in visokošolski razpis za vpis je namenjena osvetlitvi visokošolskega razpisa za vpis z vidika razmer na trgu dela, ki je premalo upoštevan dejavnik sooblikovanja vsakoletne ponudbe študijskih programov in njihovih vpisnih mest posameznih visokošolskih zavodov. V analizi so prikazani osnovni podatki o trgu dela, to je o brezposelnih, brezposelnih iskalcih prve zaposlitve, številu prostih delovnih mest in o vseh zaposlitvah za osebe s končano najmanj visokošolsko (ponekod višješolsko) izobrazbo, in sicer po izobrazbi in študijskem področju. Predstavljeni so podatki o številu diplomantov, študentov ter vpisnih mestih za dodiplomske in enovite magistrske študijske programe po vrsti izobraževanja in študijskih področjih. Vzpostavljena je povezava med trgom dela, vpisnimi mesti, študenti in diplomanti. ANG The analysis of the labour market and higher education tender enrolment is meant to highlight the higher education enrolment tender in terms of the situation on the labour market, which is currently not respected enough as a factor when designing the annual supply of courses and their enrolment places of individual higher education institutions. The analysis shows basic data of the labour market, i.e. on the unemployed, unemployed people seeking their first job, the number of job vacancies and on all employment opportunities for persons who have completed at least secondary (if not higher) education, after finishing education and/or their field of study. Presented herein is data on the number of graduates, students and entry places for undergraduate and uniform master's degree programmes by type of education and fields of study. A link is established between the labour market, enrolment places, students and graduates. Šifra F.30 Strokovna ocena stanja Objavljeno v Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport; 2013; Avtorji / Authors: Marjetič Eva, Lesjak Dušan Tipologija 2.13 Elaborat, predštudija, študija 5. COBISS ID 267504384 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Aktivno državljanstvo z managementom znanja & inoviranjem ANG Active citizenship by knowledge management & innovation Opis SLO Mednarodna znanstvena konferenca »MakeLearn: Management, Knowledge in learning« ANG "MakeLearn: Management, Knowledge and Learning International Scientific Conference Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v ToKnowPress; 2013; 66 str.; Avtorji / Authors: Dermol Valerij, Trunk Širca Nada, Dakovic Goran Tipologija 2.25 Druge monografije in druga zaključena dela 8.Drugi pomembni rezultati programske skupine7 9.Pomen raziskovalnih rezultatov programske skupine8 9.1.Pomen za razvoj znanosti9 SLO_ Rezultati raziskovanja so prispevali k razvoju znanj na področju managementa izobraževanja in zaposlovanja ter drugih relevantnih znanosti tako, da so teoretična spoznanja in modeli upoštevali družbeno stvarnost, kar zagotovlja večjo družbeno relevanco rezultatov, spoznanj in priporočil, ki jih potrebuje tako znanost kot družba znanja. Rezultati so razvijali teorije, hkrati so uporabni za vse deležnike izobraževanja in zaposlovanja tako na sistemski kot institucionalni ravni. Raziskovanje je prispevalo nova znanja o učinkovosti in uspešnosti VŠ izobraževanja, ter ustvarilo prepletene in soodvisne koncepte in modele VŠ politik, njim podporne sisteme in instrumente financiranja VŠ ter koncepte in modele upravljanja VŠZ. Pri financiranju VŠ smo razvili modele usklajenega in dopolnjujočega financiranja tako VŠZ (izvajanje izobraževanja) kot študentov (udeležencev izobraževanja). Rezultati in ugotovitve so premaknili raziskovalno in izobraževalno pozornost od študenta in učitelja k diplomantu in njegovemu delodajalcu, od VŠZ k trgu dela oz. družbi znanja. Področje teorij in praks inkluzivnega ravnanja z znanjem in zaposlovanjem mlajših kot tudi starejših predstavlja relativno novost tako v Sloveniji kot tudi drugje. Raziskava je sicer utemeljena na konceptih in teorijah, ki v znanosti že obstajajo in so empirično že obdelane, ne pojavljajo pa se v kombinaciji, ki je uvedena v naši raziskavi. Konceptualni model, ki smo zasnovali in empirično preverili, omogoča razumevanje pomembnih sestavin ravnanja z obema skupinama zaposlenih ter vzročno-posledičnih in korelacijskih povezav med njimi. Poglobljeno smo obdelali koncepte zahtev trga dela in samega dela in avtonomije pri delu, zmožnosti za delo ter njihove usklajenosti z delovnimi mesti, oblikovanja delovnega mesta, organizacijske klime inkluzivnosti, zaznane podpore podjetja, stereotipov, uslužnostnega vodenja, entuziazma pri delu, namer po odhodu ipd. Omenjeni vidiki v slovenskem okolju do sedaj empirično in teoretično še niso bili ustrezno obdelani. Pri proučevanju narave rasti gospodarstva in vpliva izobrazbene strukture na rast gospodarstva smo dali svoj prispevek tudi k razvoju endogenih modelov gospodarske rasti. Ti modeli so zamenjali klasični pristop, ki je proučeval zgolj vlogo velikosti populacije oziroma števila zaposlenih na gospodarsko rast, zaobšel pa je pomen dosežene povprečne ravni izobrazbe prebivalstva. To pomanjkljivost odpravljamo tudi v našem pristopu k analizi dejavnikov gospodarske rasti, ki zamenjuje merjenje produkcijskega faktorja delo s človeškim kapitalom. Naši rezultati so novost tudi glede uporabnosti teh in sorodnih teoretskih modelov na aktualna vprašanja izobraževalne in zaposlovalne politike tako v Sloveniji kot v EU: analiza slabosti pri usklajevanju izobraževalne in zaposlovalne politike na ravni EU pa zagotavlja ne le podlage za nadaljnje raziskovanje, ampak tudi za usmerjanje razvoja slovenske družbe v družbo znanja. ANG HE is considered a key factor in economic development. HE institutions, government and others must be aware of the role they play in "Europe of knowledge" and take responsibility in assuring their expected services. The failure of the HE system comes in terms of social needs and employment opportunities to worse study choice decisions of potential students. This leads to higher social costs and increases the unemployment rate of graduates. A characteristic of our universities is dominant influence of academics in management, which raises the question of their proper business management and adequate impact on the founders of the (financial) business. Improper formation of the managing board means the influence of the representatives of the founders is too weak, and that of university employees too strong. Education and employment in modern "social knowledge" has seen a decline in birth rate, an ageing population, weak participation of the older generation on the labour market and high unemployment among young people. Most countries in recent years have responded primarily to the ageing population by increasing the active working-age of citizens with i.e. age segregation of the labour market. In Slovenia, this is characterized by the reduction of permanent employment for young people, in which it is first in the EU. The key research issue was to ensure higher efficiency and success of the HE system and the resolution of, not only in Slovenia, one of the key HE problems, influence the creation of conditions for increased employment (and self-employment) among graduates, adequate development and a dynamic labour market for both younger and older generations. We have realised three groups of goals - HE policies and systematic financing of HE and HE institutions, management of HE institutions and (self) employment of younger and older generations. We have reached these goals in terms of HE with the intertwinement of areas such as IT, management, entrepreneurship, economics and law. The research contributed to the development of knowledge in the field of management in education and recruitment. The theoretical knowledge and models will took into account the reality in the society, thus ensuring a greater social relevance of the results and recommendations, needed by both science and the knowledge society. The results served as the basis for developing theories, and will be useful for all stakeholders in education and recruitment, both at the system and institutional levels. After the global economic and financial crisis, followed by Slovenia's socio-political crisis, knowledge of education management and employment will be crucial for boosting the economy and useful in implementing European policies. Therefore, the results are of direct importance to various stakeholders in Slovenia, as well as of indirect importance to the dialogue between Slovenia and the EU. 9.2.Pomen za razvoj Slovenije10 SLO V razmerah, po svetovni gospodarski in finančni krizi ter družbeno-politični krizi v Sloveniji, ki je temu sledila, so znanja z managementa izobraževanja ter zaposlovanja pomembna za zagon gospodarstva, hkrati pa bodo prišla prav pri uresničevanju evropskih politik, zato bodo rezultati imeli neposreden pomen za deležnike v Sloveniji, posreden v dialogu med Slovenijo in EU. Ustrezen management izobraževanja tako na sistemski kot institucionalni ravni zagotovlja nekaj rešitev problemov, ki so se nakopičili v zadnjem desetletju po uvedbi bolonjskega procesa in povečani avtonomji VŠZ. VŠZ niso ustrezno upravljani, vse bolj so neučinkoviti, neuspešni in ne upoštevajo potreb trga dela oz. družbe. Rezultati raziskovanja prispevajo k večji učinkovitosti VŠZ in bolj racionalni rabi javnih sredstev. Pri tem so upoštevani cilji in pričakovanja delodajalcev, ki postavljajo vselej nove zahteve in pričakovanja pred diplomante kot tudi sistem izobraževanja. Vse bolj pereč problem, še posebej v nekaterih državah južne Evrope in v Sloveniji, je rast brezposelnosti mladih in zato tudi VŠ diplomantov, zaradi česar je treba zagotoviti sinergijo med VŠ in politikami razvoja gospodarstva in zaposlovanja, kakor tudi rešitvami, ki omogočajo zaposljivost mladih. Poleg problema staranja, se zaradi vzdržnosti sistema javnih financ podaljšuje čas delovno aktivnega prebivalstva, zaradi česar je treba ustrezno ohranjanje zaposljivosti starejših. Raziskava prispevajo tudi na področju samozaposlovanja in spodbujanja prožnejšega in učinkovitejšega trga dela. Raziskava je bila usmerjena na mlade, ki se odločajo za študij in z diplomiranjem vstopajo na trg dela dokaj nepripravljeni na pričakovanja delodajalcev in za negotovosti, na katere tam naletijo. Tako bomo prispevali k razvoju kariere, ki bo temeljila na (de)regulaciji trga dela. Strategija razvoja trga dela in zaposlovanja terja tudi prilagajanje delovnopravne in zaposlovalne zakonske ureditve. Rezultati raziskovanja so prispevali nove sestavine pravne ureditve delovnih razmerij in socialne varnosti ter oblikovanje načel teh dveh pravnih podsistemov, pomembni pa so tudi za dvig motivacije zaposlenih za kakovostno delo in dvig produktivnosti dela, kar prispeva k njihovi in splošni blaginji. Na področju mikroekonomskih in makroekonomskih raziskav so dognanja oz. ugotovitve ekonomskih zakonitosti, ki na ustrezen način dopolnjujejo in zaokrožujejo disciplino managementa. Vprašanje prispevka (rasti) človeškega oz. intelektualnega kapitala k rasti BDP Slovenije z vključitvijo vloge in vpliva VŠZ ter izobraževalnega sistema sodi med najpomembnejše makroekonomske in mikroekonomske analize, ki obsegajo vprašanje vloge in vpliva izobraževanja na rast konkurenčnosti podjetij, gospodarsko rast in trajnostni razvoj Slovenije. ANG After the global economic and financial crisis, followed by Slovenia's socio-political crisis, knowledge of education management and employment will be crucial for boosting the economy and useful in implementing European policies. Therefore, the results will be of direct importance to various stakeholders in Slovenia, as well as of indirect importance to the dialogue between Slovenia and the EU. Proper education management, both at the system and institutional levels, provides solutions to some of the problems that have emerged over the past decade after the introduction of the Bologna process and an increased autonomy of HEIs. The latter are not properly managed, are becoming increasingly inefficient and ineffective, and don't take into account the needs of the labour market. The research contributes to their efficiency and more rational use of public funds, taking into account employers' objectives and expectations of graduates as well as of the education system. Increasing youth unemployment, and thus unemployment of HE graduates, is a serious problem, especially in certain Southern European countries and in Slovenia. Tackling this problem requires a greater synergy between HE and employment policies, as well as solutions contributing to a better employability of youth. The aging population and the increasing working age (to ensure the sustainability of public finances) require action to be taken to enhance and preserve the employability of elderly. Our study contributes to self-employment and to the promotion of a more flexible and efficient labour market. It focuses on i.e. young people who decide to study and after graduation enter the labour market rather unprepared for the uncertainty that awaits them. Thus, we will contribute to their career development, based on the (de)regulation of the labour market. The development strategy for the labour market and employment requires an adjustment of labour law and employment legislation. The results contributes new elements to the legislation related to the employment and social security, and to the design of the principles of these two legal subsystems. Furthermore, they are important in increasing employee motivation to produce quality work and labour productivity, which will contribute to their personal and general welfare. In the area of micro- and macroeconomic research, are new findings related to economic laws, which appropriately complement and complete the management discipline. The contribution of human/intellectual capital growth to Slovenian GDP growth, including the role and impact of HEIs and the education system, is the most important area of macro- and microeconomic analyses, covering the impact of education on the increased business competitiveness, economic growth and Slovenia's sustainable development. 10.Zaključena mentorstva članov programske skupine pri vzgoji kadrov v obdobju 1.1.2009-31.12.201411 10.1. Diplome12 vrsta usposabljanja število diplom bolonjski program - I. stopnja 114 bolonjski program - II. stopnja 24 univerzitetni (stari) program 176 10.2. Magisterij znanosti in doktorat znanosti13 Šifra raziskovalca Ime in priimek Mag. Dr. MR 32194 Jasna Auer Antončič o 0 0 0 Darjan Bernik o 0 □ 28328 Tina Bratkovič Kregar o 0 0 24971 Mateja Brejc o 0 □ 26111 Žiga Čepar O 0 □ 36540 Sergej Gričar o 0 □ 0 Goran Humar o 0 □ 19108 Timotej Jagrič o 0 □ 0 Mitja Jeraj o 0 □ 0 Romana Kajdiž o 0 □ 0 Alojz Klaneček o 0 □ 22110 Kristina Knific o 0 □ 34597 Jože Kocjančič o 0 □ 27606 Tanja Kosi Antolič o 0 0 32173 Suzana Laporšek o 0 0 22664 Benjamin Lesjak o 0 □ 26368 Massimo Manzin o 0 □ 30836 Tine Nagy o 0 0 26073 Bojan Nastav o 0 0 0 Drago Papler o 0 □ 0 Anton Peršič o 0 □ 28026 Sandra Radoš Krnel o 0 □ 0 Katarina Rojko o 0 □ 0 Marko Rajter o 0 □ 27943 Karmen Rodman o 0 □ 30479 Igor Stubelj o 0 □ 28765 Klemen Širok o 0 □ 0 Jure Škrbec o 0 □ 10783 IVAN TOROŠ o 0 □ 0 Karmen Verle o 0 □ 0 Franci Vidic o 0 □ 0 Tina Vukasovič o 0 □ 0 Jasna Alič 0 o □ 0 Marko Aškerc 0 o □ 0 Milojka Bačovnik Kompre 0 o □ 0 Nevenka Bandelj 0 o □ 0 Kristina Bele 0 o □ 0 Dušan Bihar 0 o □ 0 Karin Birk 0 o □ 0 Blanka Bizjak 0 o □ 0 Emil Bizjak 0 o □ 0 Branka Bobek 0 o □ 0 Dušan Bogataj 0 o □ 0 Lavra Bogataj Derlink 0 o □ 0 Aleksandra Bola Natek 0 o □ 0 Mojca Borišek 0 o □ 0 Sandra Boškin 0 o □ 0 Domen Božeglav 0 o □ 0 Petra Božič 0 o □ 0 Jana Brešar 0 o □ 0 Irena Breznik 0 o □ 0 Simona Cerovšek 0 o □ 0 Janja Cigoj 0 o □ 0 Aprila Cotič 0 o □ 0 Renato Čižmešija 0 o □ 0 Urša Čož 0 o □ 0 Boris Čuk 0 o □ 0 Tanja Dakić 0 o □ 0 Tomaž Deželak 0 o □ 0 Vera Djurić Drozdek 0 o □ 0 Katarina Dolgan 0 o □ 0 Peter Dular 0 o □ 0 Milena Đukić 0 o □ 0 Helena Felicijan 0 o □ 0 Bojan Ferlež 0 o □ 0 Evelyn Filip 0 o □ 0 Polona Frajzman 0 o □ 0 Matjaž Frank 0 o □ 0 Andreja Furar 0 o □ 0 Saša Heath-Drugovič 0 o □ 0 Mirko Horvat ® o □ 0 Mateja Hribernik ® o □ 0 Katarina Gala ® o □ 0 Katja Gašparič ® o □ 0 Dušan Gerdin ® o □ 0 Boštjan Gerk ® o □ 0 Branimir Glinšek ® o □ 0 Stanka Golob ® o □ 0 Vanesa Grabar ® o □ 0 Sanja Gradišnik ® o □ 0 Tadej Grah ® o □ 0 Sergej Gričar ® o □ 0 Barbara Grintal ® o □ 0 Stavka Grmek Ugovšek ® o □ 0 Manica Gros ® o □ 0 Nataša Gržinić ® o □ 0 Marjana Guberac ® o □ 0 Simona Gutman ® o □ 0 Klavdija Höfler ® o □ 0 Marjetka Hostnik ® o □ 0 Benja Hrvatič ® o □ 0 Mateja Hrvatin ® o □ 0 Valneja Jagodnik ® o □ 0 Maja Jamšek ® o □ 0 Niko Jandl ® o □ 0 Vesna Jašič ® o □ 0 Mirko Javeršek ® o □ 0 Mateja Jevšnik ® o □ 0 Alojzija Jordan Simončič ® o □ 0 Jakob Jurček ® o □ 0 Kristina Jurinčič ® o □ 0 Zvonka Kladnik ® o □ 0 Mojca Klevže Šuman ® o □ 0 Denis Benjamin Kmetec ® o □ 0 Barbara Kobale ® o □ 0 Darja Kobe ® o □ 0 Jožica Kobe ® o □ 0 Tina Kociper ® o □ 0 Helena Kojnik ® o □ 0 Alenka Kolarič ® o □ 0 Igor Kolenc ® o □ 0 Sarah Kosmina ® o □ 0 Iztok Košir ® o □ 0 Dunja Kovač ® o □ 0 Marjan Kovačič ® o □ 0 Simon Kovačič ® o □ 0 Martina Kovačič Kuzmič ® o □ 0 Irena Kozar ® o □ 0 Kati Kozlevčar ® o □ 0 Bernardka Koželj ® o □ 0 Judita Kožuh ® o □ 0 Mojca Kremsar ® o □ 0 Aleš Krenk ® o □ 0 Sabina Kristan ® o □ 0 Alan Križaj ® o □ 0 Jernej Križmančič ® o □ 0 Tomaž Krstič ® o □ 0 Mateja Kunc ® o □ 0 Andreja Lenc ® o □ 0 Anja Lesjak ® o □ 0 Marjeta Logar ® o □ 0 Iris Lojevec ® o □ 0 Tjaša Luin ® o □ 0 Nevenka Malavašič ® o □ 0 Nevenka Marolt ® o □ 0 Simona Marolt ® o □ 0 Vita Medvešek ® o □ 0 Anja Meglič ® o □ 0 Miha Mermal ® o □ 0 Mojca Miklič ® o □ 0 Tina Misajlovski ® o □ 0 Andreja Mlakar ® o □ 0 Marica Mlakar ® o □ 0 Kristijan Mlinar ® o □ 0 Melita Moretti ® o □ 0 Lidija Murk ® o □ 0 Primož Nagode ® o □ 34551 Andrej Naraločnik ® o 0 0 Trajče Nikoloski ® o □ 0 Sabina Omić ® o □ 0 Bernarda Oset ® o □ 0 Janez Ožbolt ® o □ 0 Sandra Pahić ® o □ 0 Boris Pavlič 0 o □ 0 Ana Pavlovski 0 o □ 0 Gašper Pečkaj 0 o □ 0 Borut Petek 0 o □ 0 Jože Petkovšek 0 0 □ 0 Julija Pirnat 0 o □ 0 Roman Pirnat 0 o □ 0 Silvo Pivk 0 o □ 0 Tanja Planinc 0 o □ 0 Dejan Plastovski 0 o □ 0 Nadiža Pleško 0 o □ 0 Igor Podbrežnik 0 o □ 0 Iris Podobnik 0 o □ 0 Ramon Podreka 0 o □ 0 Mateja Posavec 0 o □ 0 Renata Potočnik Šeško 0 o □ 0 Vlasta Pozman 0 o □ 0 Maja Praprotnik 0 o □ 0 Aleš Pravdič 0 o □ 0 Martina Prevejšek 0 o □ 0 Darko Prezelj 0 o □ 0 Tatijana Racić 0 o □ 0 Sabina Ravničan 0 o □ 0 Matej Rebec 0 o □ 0 Melita Rebič 0 o □ 0 Zdenka Repanšek 0 o □ 0 Majda Repnik 0 o □ 0 Sebastjan Repnik 0 o □ 0 Marija Rok 0 o □ 0 Ivan Ropar 0 o □ 0 Suzana Rot 0 o □ 0 Boštjan Rus 0 o □ 0 Sonja Rus 0 o □ 0 Martina Saje 0 o □ 0 Bernarda Savšek 0 o □ 0 Kristina Skomina 0 o □ 0 Marko Starc 0 o □ 0 Brigita Stergar 0 o □ 0 Sveto Stojanovski 0 o □ 0 Vera Sušec 0 o □ 0 Maja Šebalj ® o □ 0 Robert Šegula 0 o □ 0 Marjana Šenica Jančar 0 o □ 0 Tina Šiftar 0 o □ 0 Barbara Škabar 0 o □ 0 Maja Škrjanc 0 0 □ 31238 Dejan Šraml 0 o □ 0 Gorazd Šoster 0 o □ 0 Matjaž Štibelj 0 o □ 0 Adam Šuligoj 0 o □ 0 Biljana Todorović 0 o □ 0 Dušica Todorović 0 o □ 35501 Nastja Tomšič 0 o □ 0 Ivan Toroš 0 o □ 0 Sergej Tratnik 0 o □ 0 Božidar Trbić 0 o □ 0 Janja Turk 0 o □ 0 Sonja Turk 0 o □ 0 Marjan Turnšek 0 o □ 0 Mojca Turnšek 0 o □ 0 Franci Tušek 0 o □ 0 Veren ka Tuta 0 o □ 0 Andrej Valentinčič 0 o □ 31237 Lina Kaldana 0 o □ 0 Aljaž Viraj 0 o □ 0 Suzana Vičič 0 o □ 0 Jagoda Vitez 0 o □ 0 Gordana Vladisavljević 0 o □ 0 Ines Vodopivec 0 o □ 0 Robert Vodušek 0 o □ 0 Alenka Volk 0 o □ 0 Irena Weber 0 o □ 0 Urška Zajc 0 o □ 0 Anton Zidar 0 o □ 0 Martina Zorko 0 o □ 0 Maja Zupin 0 o □ 0 Monika Žagar 0 o □ 37545 Sabina Žampa 0 o □ 0 Alja Žekar 0 o □ 0 Aleksandra Železnik 0 o □ 0 Dejan Žohar 0 o □ 0 Damjana Žun ® o □ 0 Bojana Županc ® o □ 0 Dominik Žužman ® o □ Legenda: Mag. - Znanstveni magisterij Dr. - Doktorat znanosti MR - mladi raziskovalec ll.Pretok mladih raziskovalcev - zaposlitev po zaključenem usposabljanju14 Šifra raziskovalca Ime in priimek Mag. Dr. Zaposlitev 32194 Jasna Auer Antončič o ® A - raziskovalni zavodi v 28328 Tina Bratkovič Kregar o ® A - raziskovalni zavodi v 27606 Tanja Kosi Antolič o ® D - Javni zavod v 32173 Suzana Laporšek o ® A - raziskovalni zavodi v 30836 Tine Nagy o ® C - Gospodarstvo v 26073 Bojan Nastav o ® E - Tujina v Legenda zaposlitev: A - visokošolski in javni raziskovalni zavodi B - gospodarstvo C - javna uprava D - družbene dejavnosti E - tujina F - drugo 12.Vključenost raziskovalcev iz podjetij in gostovanje raziskovalcev, podoktorandov ter študentov iz tujine, daljše od enega meseca, v obdobju 1.1.2009-31.12.2014 Šifra raziskovalca Ime in priimek Sodelovanje v programski skupini Število mesecev 1 v Legenda sodelovanja v programski skupini: A - raziskovalec/strokovnjak iz podjetja B - uveljavljeni raziskovalec iz tujine C - študent - doktorand iz tujine D - podoktorand iz tujine 13.Vključevanje v raziskovalne programe Evropske unije in v druge mednarodne raziskovalne in razvojne programe ter drugo mednarodno sodelovanje v obdobju 1.1.2009-31.12.201415 SLO Biloslavo: • Interreg Slovenija -Italija Strateški projekt: Know-US • CEBBIS - Central Europe Branch Based Innovation Support, Program Srednja Europa -Central Europe CEE Bojnec: • Comparative Analysis of Factor Markets for Agriculture Across the Member States ,Centre for European Policy Studies, Bruselj, Belgija, 7. Okvirni program EU 245123 • Transparency of Food Pricing, University of Exeter, Exeter, Velika Britanija, 7. Okvirni program EU 265601 • International comparisons of product supply chains in the agro-food sectors: determinants of their competitiveness and performance on EU and international markets, Leizniz institut fuer agrar-entwicklung in Mittel und Osteeuropa, Nemčija, 7. Okvirni program EU 312029 Florjančič: • Enhancing the quality of distance learning at Western Balkan higher education institutions (DL@WEB). University of Kragujevac [UNIKG], TEMPUS IV Lesjak: • ACCESS - Towards Equitable and Transparent Access to Higher Education in Croatia, Tempus SM project • projekt HANDSON ICT4T, EU LifeLong Learning project Ruzzier: • CEBBIS - Central Europe Branch Based Innovation Support, mreža 11 partnerjev iz Centralne Evropske regije • ClusterPoliSEE - 25 članic partnerstva pokriva 11 različnih SEE programov različnih dežel (8 EU MSs and 3 IPA) Trunk Širca: • EU LAJF (EU Learning, Action, Job, Fun) • EU+PIK@ (EU+Podjetnost, Iniciativnost, Kreativnost) • EU-Pika (Politike, Institucije, Kooperacija, Akcije) • Inkluzivne prakse ravnanja s starejšimi delavci, koordinator Erasmus University Rotterdam, the Netherlands Drugo mednarodno sodelovanje: Dolenc: • Znanstvenoraziskovalno sodelovanje med UP FM in Department of Economics, University of Maryland Novak: • Znanstvenoraziskovalno sodelovanje med UP FM in University of Vassa Ruzzier: • Nuvolak. Dvojezično informacijsko spletno podjetniško stičišče je nadgradnja uspešne slovenske spletne platforme MIKROBIZ (www.mikrobiz.net) Bojnec: • Znanstvenoraziskovalno sodelovanje med UP FM in o Bratislava Law School o Corvinus University of Budapest. o »Ss. Cyril and Methodius«, Institute of Economics o National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine • Medakademijski projekt SAZU in Madžarska akademija znanosti Vodopivec: • znanstvenoraziskovalno sodelovanje med UP FM in Department of Economics, Iowa State University 14.Vključenost v projekte za uporabnike, ki so v obdobju trajanja raziskovalnega programa (1.1.2009-31.12.2014) potekali izven financiranja ARRS16 SLO Antončič: • Analiza zadovoljstva zaposlenih v podjetju INŠTITUT ZA FIZIKALNO BIOLOGIJO d.o.o. Trunk-Širca: • Projekt Učenje učenja, koordinator UM FF, MFDPŠ partner, dr. Ana Vouk Korže • Projekt Sodobni pristopi k poučevanju, Šola za ravnatelje, dr. Andrej Koren Šušteršič: • Ocena poslovne strategije Aerodroma Ljubljana ob možnem prenehanju poslovanja Adria Airways, Aerodrom Ljubljana d.d. • Odgovori na vprašanja, zastavljena na konferenci o oblikovanju Slovenskega logističnega holdinga : ekonomski del, Ministrstvo za promet • Ekonomski vidiki študentskega dela, Strokovno interesno združenje agencij za posredovanje začasnih del • Koper bez mehurčkov - Capodistria non gasata: strokovne podlage za pripravo nizkoogljične razvojne strategije Mestne občine Koper, Mestna občina Koper • Preveritev ustreznosti modela določanja stroškov lastniškega in dolžniškega kapitala za elektroenergetska in plinovodna omrežja, Javna agencija za energijo • Strokovne podlage za oblikovanje stališča do državnega protorskeg načrta za pristanišče Koper, Mestna občina Koper Vodovnik: • Izboljšanje delovnega okolja z inovativnimi rešitvami INODEL«, koordinator, UL Fakulteta za upravo 15.Ocena tehnološke zrelosti rezultatov raziskovalnega programa in možnosti za njihovo implementacijo v praksi (točka ni namenjena raziskovalnim programom s področij humanističnih ved)17 SLO_ Možnosti za uporabo izidov iz raziskave v praksi se izražajo v teoretičnem in praktičnem vidiku. Teoretični vidik uporabe izidov se lahko nanaša na predstavitve izide iz raziskovanja npr. resornim ministrstvom, Gospodarski ali Obrtni zbornici in drugim zainteresiranim strokovnimi organizacijam. Praktična uporabnost izidov iz raziskave pa bi bila lahko uporabna tudi za posamezne izobraževalne oz. visokošolske zavode za implementacijo dosežkov s področja izobraževanja in gospodarske družbe, v kateri se bodo odločili za uvajanje npr. uresničevanja dognanj s področja delovnopravne zakonodaje, orodij managementa in drugo. Rezultati programske skupine pomenijo v širšem smislu tudi prispevek k izboljševanju produktivnosti, stroškovne in izvozne konkurenčnosti slovenskih podjetij ter posledično pospeševanje gospodarskega razvoja Slovenije. 16.Ocenite, ali bi doseženi rezultati v okviru programa lahko vodili do ustanovitve spin-off podjetja, kolikšen finančni vložek bi zahteval ta korak ter kakšno infrastrukturo in opremo bi potrebovali možnost ustanovitve spin-off podjetja DA NE potrebni finančni vložek EUR ocena potrebne infrastrukture in opreme!8 17.Izjemni dosežek v letu 201419 17.1. Izjemni znanstveni dosežek 17.2. Izjemni družbeno-ekonomski dosežek C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni; • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja in obdelavo teh podatkov za evidence ARRS; • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v papirnati obliki; • so z vsebino poročila seznanjeni in se strinjajo vsi izvajalci raziskovalnega programa. Podpisi: zastopnik oz. pooblaščena oseba vodja raziskovalnega programa: matične RO (JRO in/ali RO s in koncesijo): Univerza na Primorskem, Fakulteta za Dušan Lesjak management ZIG Kraj in datum: Koper [ 4.3.2015 Oznaka poročila: ARRS-RPROG-ZP-2015/75 1 Napišite povzetek raziskovalnega programa v slovenskem jeziku (največ 3.000 znakov vključno s presledki - približno pol strani, velikost pisave 11) in angleškem jeziku (največ 3.000 znakov vključno s presledki - približno pol strani, velikost pisave 11). Nazaj 2 Napišite kratko vsebinsko poročilo, v katerem predstavite raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja, rezultate in učinke raziskovalnega programa in njihovo uporabo ter sodelovanje s tujimi partnerji. V primeru odobrenega povečanja obsega financiranja raziskovalnega programa v letu 2014 mora poročilo o realizaciji programa dela zajemati predložen program dela ob prijavi in predložen dopolnjen program dela v letu 2014. Največ 12.000 znakov vključno s presledki (približno dve strani, velikosti pisave 11). Nazaj 3 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 4 V primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa dela raziskovalnega programa, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega programa oziroma v primeru sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave programske skupine v zadnjem letu izvajanja raziskovalnega programa, napišite obrazložitev. V primeru, da sprememb ni bilo, navedite: "Ni bilo sprememb.". Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 5 Navedite znanstvene dosežke (največ pet), ki so nastali v okviru izvajanja raziskovalnega programa. Raziskovalni dosežek iz obdobja izvajanja programa vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Nazaj 6 Navedite družbeno-ekonomske dosežke (največ pet), ki so nastali v okviru izvajanja raziskovalnega programa. Družbeno-ekonomski dosežek iz obdobja izvajanja programa vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Družbeno-ekonomski dosežek je po svoji strukturi drugačen kot znanstveni dosežek. Povzetek znanstvenega dosežka je praviloma povzetek bibliografske enote (članka, knjige), v kateri je dosežek objavljen. Povzetek družbeno-ekonomskega dosežka praviloma ni povzetek bibliografske enote, ki ta dosežek dokumentira, ker je dosežek sklop več rezultatov raziskovanja, ki je lahko dokumentiran v različnih bibliografskih enotah. COBISS ID zato ni enoznačen, izjemoma pa ga lahko tudi ni (npr. prehod mlajših sodelavcev v gospodarstvo na pomembnih raziskovalnih nalogah, ali ustanovitev podjetja kot rezultat programa ... - v obeh primerih ni COBISS ID). Nazaj 7 Navedite rezultate raziskovalnega programa iz obdobja izvajanja programa v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 6 in 7 (npr. ker se ga v sistemu COBISS ne vodi). Največ 2.000 znakov vključno s presledki (približno 1/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 8 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://www.sicris.si/ za posamezen program, ki je predmet poročanja. Nazaj 9 Največ 4.000 znakov vključno s presledki (približno 2/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 10 Največ 4.000 znakov vključno s presledki (približno 2/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 11 Upoštevajo se le tiste diplome, magisteriji znanosti in doktorati znanosti (zaključene/i v obdobju 1.1.2009-31.12.2014), pri katerih so kot mentorji sodelovali člani programske skupine. Nazaj 12 Vpišite število opravljenih diplom v času izvajanja raziskovalnega programa glede na vrsto usposabljanja. Nazaj 13 Vpišite šifro raziskovalca in/ali ime in priimek osebe, ki je v času izvajanja raziskovalnega programa pridobila naziv magister znanosti in/ali doktor znanosti ter označite doseženo izobrazbo. V primeru, da se je oseba usposabljala po programu Mladi raziskovalci, označite "MR". Nazaj 14 Za mlade raziskovalce, ki ste jih navedli v tabeli 11.2. točke (usposabljanje so uspešno zaključili v obdobju od 1.1.2009 do 31.12.2014), izberite oz. označite, kje so se zaposlili po zaključenem usposabljanju. Nazaj 15 Navedite naslove projektov in ime člana programske skupine, ki je bil vodja/koordinator navedenega projekta. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 16 Navedite naslove projektov, ki ne sodijo v okvir financiranja ARRS (npr: industrijski projekti, projekti za druge naročnike, državno upravo, občine idr.) in ime člana programske skupine, ki je bil vodja/koordinator navedenega projekta. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 17 Opišite možnosti za uporabo rezultatov v praksi. Opišite izdelke oziroma tehnologijo in potencialne trge oziroma tržne niše, v katere sodijo. Ocenite dodano vrednost izdelkov, katerih osnova je znanje, razvito v okviru programa oziroma dodano vrednost na zaposlenega, če jo je mogoče oceniti (npr. v primerih, ko je rezultat izboljšava obstoječih tehnologij oziroma izdelkov). Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 18 Največ 1.000 znakov vključno s presledki (približno 1/6 strani, velikost pisave 11) Nazaj 19 Navedite en izjemni znanstveni dosežek in/ali en izjemni družbeno-ekonomski dosežek raziskovalnega programa v letu 2014 (največ 1000 znakov, vključno s presledki, velikost pisave 11). Za dosežek pripravite diapozitiv, ki vsebuje sliko ali drugo slikovno gradivo v zvezi z izjemnim dosežkom (velikost pisave najmanj 16, približno pol strani) in opis izjemnega dosežka (velikost pisave 12, približno pol strani). Diapozitiv/-a priložite kot priponko/-i k temu poročilu. Vzorec diapozitiva je objavljen na spletni strani ARRS http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/, predstavitve dosežkov za pretekla leta pa so objavljena na spletni strani http://www.arrs.gov.si/sl/analize/dosez/. Nazaj Obrazec: ARRS-RPR0G-ZP/2015 v1.00b 35-65-A6-6C-96-68-5C-65-A6-B7-59-D2-19-5C-8C-D9-D5-BF-6D-DC