\l LISTEK. za Fran R o j a k o v i č. V nekem časniku je nekdo izmed nas grdo pljunil v lastno skledo; obtožavam se, da nisem pogledal onega časnika nikdar več. * Sporeci se s sosedom, jutri bo njegov pes nate lajal. * Ubogo idejo so slekli in vrgli v sto rnetrov globok vodnjak. Drugega dne je bila bolj živa nego poprej. * Ne izbiraj si prijateljev, ako jim ne misliš biti zvest do skrajnosti. * Po mojem mnenju se zakon iz prave, čiste, nesebične ljubezni ne more končati z razporoko. * Kadar s kom govroiš o osebnih stvareh, pomni, da je čas zlato; to koristi obema. V vsaki družbi moraš poslušati, misliti in govoriti; zadnja teh treh dolžnosti te veže najmanj. * Moški imamioi vendarle dvojno prednost pred damami, namreč kadar stopamo z njimi po stopnicah navzgor ali navzdol. Obakrat moramo zaradi družabne vljudnosti stopati pred njimi. * Kdor v družbi vedno le molči, kaže, da ne ve, kaj naj bi govoril, ali da druge prezira. * Najboljša priprava za duhovito konverzacijo je učenje, ne konverzacijski Ieksikon. * Kadar misliš, da bi utegnil biti dira drugim neprijeten, ne kadi! Kjer se ne boje dima, ti sami ponudijo smodko. Polovičarsko delo ni delo, kakor polovica ni celota, jajce ni pišče, pišče ni kokoš. Društvena in uradna zborovanja so često nezanimiva in neprijetna, ker morajo nekateri vedno govoriti, drugi pa hočejo vedno- molčati in potem zabavljati izza plota. Ljubezen do dornoivine ne sme zadu-Vsi samostojni fil^ofi niso prišli do šiti ljubezni do družine, to stoji. Nasproti nebeškega zaključka: »Ljubi Boga čez je pa tudi res, da ljubezen do družine ne sme zadušiti ljubezni do domovine. Po prvem stavku se vzgajajo' tirani, po drugem renegatje. * ¦ Nekaj pravice ima človek na svetu vendarle. V železniškem oddelku za kadilce smeš brez skrbi kaditi, v oddelku za nepušilce pa ugovarjati kajenju. * Z lakastimi čevlji ne hodi na Triglav, z gorskimi ne na parkete. * V šoli je zrcalo nepotrebno; oči in obrazi učencev ti kažejo, kakšen si. * Marsikateri pedagogik prisega le na ono, kar je malo hipov poprej kje bral, vestni Dedagog le na ono, kar je v dolgem času sam preizkusil in spoznal za dobro in pravo. * Atavizem je človeštvu neobhodno potreben, drugače bi bili ženiji svet že davno uničili. * Politiška strast divjaj povsod, le družin nam ne razdvajaj, le v šolo nam ne sili! vse, svojega brata pa kakor samega sebe! Zato je moral biti Kristus največji filozof. Vojna je strašna stvair, a nekaj dobrega nam je že dala: omejila je nepotrebne, prisiljene1, brezpomembne veselice. Ko presojaš neupravičene šolske zamude, preišči, koliko si jih kriv sam, koliko so jih krivi starši, koliko so jih krivi drugi in koliko so jih krivi otroci sami. Dokler je pes zdrav, ti liže roko, četudi ga tepeš. Drugačna pa je stvar, kadar steče. Stekel pes hlasta po palici in po tebi. Bog nas čuvaj mater, ki niso matere, očetov, ki niso očetje! Bog nas čuvaj nasilstva pedagogov, ki niso pedagogi! * Ceste, vodovodi, elektrarne, bolniščnice in noriščnice so neobhodno potrebne, zato je povsem naravno, da ne štedijo denarja zanje. Kadar pa gre za šoio, ki je vsakemu narodu še dosti bolj potrebna, kriče vsi vprek: »Kje naj vzamemo de- nar!« * Konjem, volom, kravam in backom zidajo krasne hleve, kvasu naroda, dečkom in deklicam, zadoščajo naj luknje in brlogi. (Daje.)