Odgovor v zvezi z nadvozom Ižanske ceste V zvezi z vprašanji tov. Drnovšek, ki se nanaša-, jo na ustreznost projektnih rešitev poteka južne obvoznice, je potrebno najprej pojasniti, da je Skupščina mesta L.jubljane že leta 1979 z odlokom sprejela Pravilnik o poteku avtocest na območju Ljubljane, ki je predvideval preraostitev Ljublja-nice z obvoznico ob sotočju Iščice. Prav tako v letu 1979 je bila na osnovi zg. navedenega pravilnika izdelana lokacijska dokumentacija za južno obvoznico, ki je že predvidevala izvennivoj-ski križanji Ižanske in Peruzzijeve ceste z nadvozi preko cbvoznice. Prav tako je ta lokacijska doku-mentacija na podlagi vodnogospodarskih smernic, ki jih je izdala Zveza vodnih skupnosti Slovenije, definirala že višino mostu preko Ljubljanice in višinski potek celotne obvoznice, kakor tudi Ižan-ske ceste. Glede na postavljena vprašanja pa lahko odgo-vorimo sledeče: ' Ad/1 ¦¦"¦:, ^ Nadvozi oz. pogostnost nadvozov ne vpliva na varnost prometa na obvoznici, za primer lahko služi severna obvoznica v Ljubljani. Prav tako ne gre za tri nadvoze, ampak za dva, ker je nadvoz Kardeljeve ceste na levem bregu Ljubljanice. Edi-no nadvoza Ižanske in Peruzzijeve ceste oraogo-čata med Ljubljanico in dolenjsko železnico preč-kanje obvoznice. V primeru, da bi bil na tem delu samo en nadvoz, bi bili »barjani« v času vzdrže-valnih del na nadvozu ali mostu čez Iščico odreza-ni od Ljubljane. V slučaju enega samega nadvoza bi bil le ta seveda precej bolj obremenjen s prometom, del vozil pa bi moralo opraviti daljše poti. Ad/2 ' ¦"¦ Iz estetskih razlogov bi bil podvoz Ižanske ceste gotovo sprejemljivejši kot pa je nadvoz. Cesta v podvozu bi morala biti še»cca 100 m na vsako stran obvoznice položena v nepropustnem koritu, kar pa je praktično nefzvedljivo še v dosti boljših terenih, kot pa je barjanski. V slučaju vdora pod-talnice v ta 200 m bazen, bi bilo potrebno le to črpati. prišlo bi do znižanja podtalnice in zelo verjetno do večjih posedanj hiš ob Ižanski cesti. Poleg tega je še vrsta drugih vzrokov, ki govore proti podvozu in ki sO bili krajanom pojasnjeni koncem leta 1987 na KS Barje s strani predstavni-kov investitorja in občine Vič-Rudnik. Ad/3 Potrebna višina mostu preko Ljubljanice je bila določena v vodnogospodarskih smernicah, ki jih je izdala Zveza vodnih skupnosti Slovenije. V slu-čaju, da bi bila obvoznica speljana preko Ižanske ceste, bi moral biti na tem mestu viadukt dolžine cca 700 m, ki bi bil ob Ižanski cesti cca 7 m nad terenom in bi poleg prebivalcev ob Ižanski cesti motil še prebivalce ob Lahovem štradonu. Upamo, da je to zadovoljiv odgovor na postav-ljena vprašania. DO CESTNI INŽENIRING Direktor: Saša Skulj, dipl. ing.