Smiklavž pri Slovenjgradcu. V nedeljo 8. avguBta smo pri nas ob krasnem vremenu In ogromni udeležbi Ijudstva lz domače in sosednih župnij obhajali sijajno uspelo cerkveno slavnost. Obhajali smo lepo nedeljo in s to združeno slovensost blagoslovitve nove obhajilne mize in novih slik v naši tako krasno nanovo poslikani farni cerkvi. Ker že blizu pol stoletja naša cerkev ni bila poslfkana, smo že daljo časa gojili željo, da bi se to čimprej izvršilo. Tukajšnjemu cerkvenemu ključarju Josipu Kladnik, zelo razumnemu in vplivnemu možu, se je posrečilo pridobiti blago dobrotnico Elizabeto Blatnik, p. d. Spodnjo Kotnikovo mater, da je za elikanje cerkve podarila 2200 din in se je tako ustvarila podlaga za pokritje stroškov. Oba cerkvena ključarja sta Sla potem na zbirco po domači in deloma tudi po sosednlh župnijah in posrečilo se jlma je dobiti sredstev za slikanje crkve. Pri tej prlliHi smo pa izvršili 8e druga potrebna popraVila, zelo tesni kor smo razširill, stransko Marljino kapelico, ki je vsled pctresa kazala velike razpoke, smo z močrio železno zvezo zvezali ln dali obnoviti cerkveni lestenec. Vsa ta popravila Bo trajala dva meseca. Slikanje je lzvršil v našo največjo zadovoljnost g. Franc PleSnik, slikarski mojster v Smartnu ob Paki. Ker dela g. Plešnik po zmerni ceni, tako da bi tudi manjše župnije zmogle stroške, moremo tega moža vsem cerkvenim predstojništvom priporoCati. Mladenič Avguštin Pušnik je dal pobudo In s prijatelji Je tudi nabral potrebno vsoto za obhajilno mizo in še za druge stvari. Mladeničem je stala ob stranl pri nabiranju vrla mladenka Amežnikova Mina, ki Je tudi krasno izdelala Obhajilni prt. Naša patroninja in cerkvena dobrotnica gospa graščakinja Marija Kac Iz Šmartna pri Slovenjgradcu nam Je za slavnost podarlla krasno lzdelano dragoceno novo nebo bele barve. V naše veliko veselje je slavnost počastil naS č. g. dekan mons. Ksaver Meško ln sosedna dušna paetirja gg. nadžupnik Anton Somrek lz šmartna ln Simen Kotnik iz Podgorja. Najprej je blla procesija, potem Je lmel g. dekan krasno slavnostno pridigo, v katerl Be je spomlnjal vseh dobrotnikov cerkve. Slavnost je zaključila peta sv. maša z zahvalno pesmljo za vso božjo pomoč. Bog povrnl našim faranom, gospe patroninjl M. Kac ln vsem naSLm dobrotnikom njihovo lzredno požrtvovalnost! Posebno našim otrokom bo ta lepa slavnost ostala vse življenje v neizbrisnem Bpominu. Bll je to rea dan, katerega je Bog capravil. Selnica ob Dravi. Zupnija Selnica ima samo eno podmžnico. Cerkev sv. Janeza Krstnika stoji na malem hribčku, dobrih deset minut oddaljena od Selnice. Nekdaj je stala sredi vinogradov, sedaj jo obdajajo sami borovi gozdi. V zvonik te cerkvice je dvakrat treščilo. Leta 1929 je strela poškodovala samo leseno streho zvonika. Skoro ravno Cez leto, 6. Julija 1930, Je strela v drugič udarila v zvonik In vžgala. Zvonik je pogorel popolnoma do zidu, nad cerkvijo pa streha nad prezbiterljem. Ker je po požaru 14 dni neprestano deževalo, je razpadel tudi obok nad prezbiterijem. Se isto leto se je z malo zavarovalnino in s pomočjo selniške posojilnice cerkev nanovo pokrila ln zvonik s pločevino obil in ves nanovo opremil. Vse delo je stalo 59.550 din. In sicer je prejel tesarski mojster Pavel Gerlič za tesarska dela 15.949 din, kleparski mojster Otmar Bruderman za kleparska dela in strelovod 15.023 din, Anton škerbinek za les 15.874 din, za opeko 8450 din, zidarji 1500 din, težaki in drugo 2754 din. Ker se je cerkev že pri teh delih mcrala zadolžiti, Je ostala notranjščina cerkve do letoa v razvalinah. Letošnje leto sta se žrtvovala posebno g. kaplan Ivan Casl in župnijski ključar Gašpar Dreisiebner in sta pobirala od hiše do hiše prispevke za popravo cerkve. Kmalu sta našla dobrotnike, ki so darovali po tisoč dirtarjev in več. Lahko jih imenujemo nove ustanovitelje cerkve, ker brez njih se popravilo ne bi moglo zaCeti. Z zlatimi črkami bodo v zgodovini cerkve sv. Janeza zapisana Imena: Marija Hlade in otroci, Mira Penič, Pankrac Rotner, Ivan in Ema Vollmaier, Anton Škerbinek, Franc GruSovnik in druga. Tako se je sedaj s pomočjo samih domačinov prostovoljnik doneskov cerkev popolnoma prenovila In bo slovesno blagoslovljenje obnovljene cerkve zadnjo nedeljo v avgustu, 29. avgusta, na god obglavljenja cerkvenega patrona Sv. Janeza Krstnika. Blagoslovitev ln slovesna služba božja bo ob 10. Obenem bo tudi darovanje, da se pokrljejo Še ostali dolgovi In pripravijo potrebne cerkvene ln mašne potrebščine. Vsl prijatelji lepe cerkvice ste prijazno vabljeni! Sv. Ana v Slov. goricah. Shod Marijinih vrtcev lenarške dekanije se je krasno obneael v ponedeljek 9. avgusta. Prlhitelo je Iz devetih župnij 616 otrok z desetiml dužnimi pastirji. Molili In pripeli so večinoma v procesijah. Njih prihod je nudil kaj ljubezniv prizor, zato so naši zvonovi veselo pritrkavali. Pred cerkvijo sta jih pozdravila dva alavoloka. Eden je nosil napis »Marija, rad te imam, majhno srce tl dam«, drugl pa: »Ti, o Marija, ostani pri nas, dobra nam bodl vsak čas!« Tudl so domači otroci pozdravljali prihajajoCe. Ob 10 je btta naša župnijska cerkev polna ptrpk jn drugih vernikov. župnik negQVskl, g. Ivan Granfola, najprej razloži otrokom, kaj morajo etoriti, da bodo res Marijini. Navdusena beseda je segla otrokom v srca. Sv. maSo j« opravil trojiški vlka^1 p. Vladimlr. Otroci so kaj lepo skupaj popevall. Kakor zvončkl so brnelif njihovi glasovi, da jih je bilo veselje poslušatLJ1 Po sv. maSi je bll na prostoru pri cerkvi veliW tabor otrok, kl ga je vodll g. dekan GomilžekJ Otvorili so ga otroci s pesmijo in je nato sledila: zborna podzravna deklamacija. Nič manj kot 19 pesmic so defiki tn deklice deklamirali, dva dečka' sta nastopila kot govornika, druga dva pa a dvogovorom. Trojiški križarji so spretno predstavljali igro »Sv. Tarcizij«, lenarški in ruperški otroci pa so tudi ljubko nastopili v dveh igricah. Vmes so otroci zapeli več lepih pesmic, oglasil se je tudi s krasno Marijino pesmijo številni mešani zbor od Sv. Trojice v Halozah, ki ja bil slučajno tukaj na izletu. Tabor je zaključila zopet zborna deklamacija, nato je še fotograf vse skupaj posnel. Po odmcru smo šli v cerkev, kjer je g. dekan Gomilšek podal otrokom nekaj naukov za slovo ter nato opravil slovesne večernice. Kako navdušeno so otroci odpevali! S kolikim veseljem so nato pohiteli v procesijah na svoje domove! Na potu ni bilo ne konca ne kraja veselega petja in vzklikanja. Ta dan bo ostal še dolgo našim otrokom v najblažjem spominu. Vso pohvalo in zahvalo pa zasluži ljubeznivi naš g. župnik, ki je za tabor vse potrebno pripravil in za odmor otroke najlepše oskrbel ter tudi svojim sobratom slajšal bivanje na našem ljubkem hribčku, odkoder je kaj lep razgled na vse krajo Slov. goric. Tabor naj rodi veliko sadov za dušnl blagor naših otrok, Brezmadežna pa naj čuva naž najmlajši rod! Sv. Anton v Slov. goricah. Na lepo slavnost sa pripravlja naša župnija. V nedeljo 22. avgusta bomo po pozni sv. maši nanovo prenovljeni zvonik potegnili novo pozlačeno jabolko in križ. Vse je prenovil tukajšnji kleparski mojster g. Jože Kramberger. Sodelujejo vsa domača cerkvena in izvencerkvena društva z znano trojiško godbo. Sv. Urban pri Ptuju. 2. avgusta opoldne je udarila strela v hišo posestnika Bračič Alojza V Doliču. Pogorela je hiša z gospodarskim poslopjem, ker je bilo vse pod eno streho. Zgorelo je tudi seno, zrnje, perilo, konjska oprema in veliko drugih reči. Mlajša Marija Bračič, omožena Malek, in njena hčerka sta bili močno požkodovani od strele, zato so ju prepeljali v ptujsko bolnišnico. Njuno stanje je precej resno in kaj bo z njima, se Se sedaj ne more vedeti. škoda je velika, zavarovalnina pa nizka. Ljubi Bog naa varuj teh strašnih neviht ln strele! Hajdina. V vsej skromnosti je 11. avgusta obhajal slovesnost srebrne av. maše naa rojak, g. Anton Zupanič, provizor pri Sv. Jurju ob Pesnici. Cerkveni pevski zbor je pel v cerkvi in pri slavnostnem obedu nešteto lepih pesmi. Družbo Je držal pri dobrem razpoloženju P. Stefan Lesjak, ki je lani pel novo sv. mašo na Hajdinl. Pretresljivo Je bllo gledati slovo g. jubilanta od hiše veselja nazaj proti vinogradu Gospodovem ob državni meji. Dobrl Bog mu okrepčaj zdravje, da bo mogel tudi zlato mašo obhajatl na lepi Hajdini, kl jo kot rojak neizmerno ljubi! Zagajičl na Spodnjem Ptujskem polju. V naSl mali naselbinl Zagajiči je blla blagoslovljena' nova motorna brlzgalna in obenem ustanovljena nova gasilska Ceta. Takšnih dogodkov je bilo: zadnja leta mnogo po našlh krajih, toda tako,kakor tukaj, ae Je slavnost vršila malokje. V nedeljo predpoldne so novoorganlziranl Clani V uniformah prisostvovali sv. maSi v domači farnl cerkvi ter žli vsl pod vodstvom načelnika g. F« Preloga, znanega zadrugarja ln tajnika Kmetljske zbornice korporativno k bv. obhajllu. Po-1 poldne je Izvršll prl okraSenl vaSki kapellcl v Zagajičih ob asistencl doma^ina drt Janžekovl-* Ca blagoslovitev g. svetnik Sketa ter Imel obenem navdušen ln bogat govor o nalogah gasilstva. Slavnosti se je udeležilo nad 2000 preblvalcev 8 Ptujskega polja. Nad 200 uniformiranih tovarišev-gasilcev pa je počastilo novo Ceto ob blagoslovitvl motorke. častno za novo četo je tudl, da je poleg domačina, uglednega posestnika Zagoršeka prevzel mesto botra nas g. ban katerega je zastopal okrajnl podnačelnik Prah. Slavnost so je po blagoslovitvl nadaljevala na obsežnem senčnem vrtu g. Preloga, kjer se je ta zahvalil domačemu g. župniku in došlim gostom ter vsem gasilcem ter predlagal izjavo vdanosti Nj. Veličanstvu, Nj. Vis. Tomislavu kot pokrovitelju gasilstva ter kraljevskemu domu. Izraze spoštovanja ln zvestobe je predlagal g. dr. Korošcu in dr. Stojadinoviču ter botru g. dr. Natlačenu. Pozdravne nagovore so nato imeli boter g. Zagoršek, župan g. Muhič, minister v p. g. Vesenjak in g. Brenčlč. Po oficielnem delu se je vršila zelo posrečena tombola, kjer so posebej vabila poleg drugih lepih dobitkov žtiri dvokolesa. Za tombolo se je razvila prav prijateljskolskrena gasilska vesellca, kjer so se odlikovala dekleta in fantje lz Zagajič ter gospodinje a avojlml kuhinjami. Iskreno častitamo cell vasl Zagajičem k temu In k druglm uspehom. Zagajičl kažejo, kaj zamore naSe krščansko slovensko malokmetijsko ljudstvo pod dobrim vodstvom! Sv. Avguštln v Halozah. čas beži. Bliža se avguštinsko proščenje. Castilcem sv. Avguština ee naznanja ta-le spored: v soboto 28. avgusta ob 10 sv. maša, ob 18 hrvaška pridiga, pete Htanlje z blagoslovom. Spovedovanje od 16 naprcj. V nedeljo 29. avgusta: ob 6 sv. maša, ob 7 sv. maša in pridiga, po prldigi zopet sv. maša, ob 10 pridiga in zadnja sv. maSa. živimo v težkih časlh. Boritl se moramo ne samo za telesni, ampak tudl za duhovnl kruh! Prldite, sv. Avguštln naj nam izprosl pomoč, da premagamo vse gospodarske ovire, pa da se okrepimo In utrdimo v duhovnem življenju! Sv. Jernej prl Ločah. V nedeljo 25. Julija ob pol treh zjutraj je udarilo pri Kušter UrSi v Zg. Lažah. Strela je nad oknom prebila steno ter čvignila v sobo, kjer so zaradi bliskanja imeli luč. Oplazlla je kokoS, kl je ob peči valila, Jo vrgla na tla ln razmetala jajca. KokoS je ostala vso do Jutra v omedlevlci, ko so jo pa hotell oskubitl, se Je zavedla, a kmalu poginila. Druge Skode strela nl naredila. — 4. avgusta pa je zopet udarilo, ln sicer letos že druglč, pri KukurlCu Alojzu na Vrhu. Prvič je strela zažgala hlšo, da je zgorela do zldovja, tokrat pa slamnato atreho na svtnjaku, kl se držl gospodarskega poslopja, ki je lstotako s slamo krito In polno sena. Toda navzočl delavcl In zldarji ao z vodo In gnojnlco požar premagall in tako ubogo družino obvarovali druge hude nearsče. Ljudje ae pri vsakl nevlhtl sedaj kar tresejo od strahu, kor se bojljo ie tretjega obiska lzpod neba. — Zelja letos ne tx>mo nlfi imeli. Vsega so nam unl&le gosonlce, W jih je kar žlvo ne samo po zelju, ampak tudl t>o hrenovem llstju, kl J« tudt oglodano do reber ln povsod drugod. Celo v stanovanja nam 2« alMJo. LjudJ« ne pomnijo, da bt se ta golazen prikazala v taki množlnl, kakor letoa. Nova Stafta pri Gornjemgradu. NaSe prosvetno druStvo vrlo napredujo. Ima nad sto članov, kl sa vsl zavedajo velikega pomena tega društva. čltalnica steje že precej knjlg ln tudi že nekaj čisto novlh. Fantovskl odsek ima dva nastopa za seboj, kl jlm delata čast. V svoji nov telovadnl oblekl so se naSi fantje udeležlli celj skega ln tudl mozirskega tabora. NaS Gasiln: dom Je že dograjen ln bo kmalu blagoslovljen. Nabavili smo si svojčas starejSo gornjegrajsko brizgalno, upamo pa Se na nov lahko prenosljiv motor. Bog daj vsem tem druStvom vellk razmah ln napredek! Laško. Laški doplsnlk celjske »Nove dobe« poveličuje omladino JNS kot >sveži ln čistl studenec v naSi državi«. Kakšen Jo ta JNS »sveži In čisti studenec«, dokazuje dejstvo, da iz vrst te omladlne lzhajajo takl tlpl, kl trgajo državno zastavo ter jo meCejo v vodo. Laško. Nesrečni dopisnik »Nove dobe« iz Laškega spet laže na vse pretege. V zadnjl številki zopet ogreva svojo jezo nad klerikalci, ki bi naj dr. Rošu v Rečicl poškodovali sadonosnik. Laže da se kadi od njega in potvarja uradne ugotovitve. V njegovih skisanih možganih je »dokazano, da so storilci v olupljeno drevo zapičili znan znak klerikalnega tabora v Celju z dne 29. junija«. Dopisnik bl rad samega sebe res prepričal, zato to stvar zopet ogreva. Kaj tako nespretno podtikate, saj vam 2iv krst tega ne verjame! Seveda, vemo zakaj: radl bi zabrlsali zločinstvo, kl ste ga 20. junija zagrešili nad državno zastavo, ki je vsakemu Slovencu in Jugoslovanu najvišja svetinja, kajne, to je grd madež, ki strahovito peče in ekeli, zlasti še zato, ker to ni ostalo samo v Laškem, ampak da sedaj tudl v Belgradu vedo, kako so »jugoslavenski nacionalisti« v Sloveniji državotvornl, da niti državna zastava, simbol Jugoalavije, pred njihovo zločinako roko ni varna. Zato bl radi sedaj ta grdi madež izprall s sebe In sl izmišljate senzacije, s katerimi bi sedaj zaposlili množice z gonjo nad klerikalci. Pa preneumno ste začeli, z razniml lažmi in Elohotnimi podtikanjl ne boste nikogar prepričall in nobenega kalina vlovili na svoje limance. Sicer pa čakajte na konec preiskave in sodne ugotovitve, da ne boste pozneje blamirani in bodo »vaše« ugotovitve postavljene na glavo, kot so od zadnjih volitev vaši možgani. Slovencl v Zagrebu. Druga nedelja v avgustu (8. avgust) je prinesla zagrebškim Slovencem mnogo duhovne sreče in veselja. Obiskala sta naa namreč kar dva gg. novomašnika iz naše Ijube Slovenije. Dopoldne smo prl Sv. Roku spreell č. g. Volaska A. iz Dobja pri Planlnl. Slovenka Radič Pepca ga je pozdravlla z lepim govorom in mu izročila šopek; za oboje se je g. novomašni:: zahvalil in nato opravil sv. darltev, prl kateri nam je podelll novomašniški blagoslov. ierkvico sv. Roka so naža vrla dekleta ozaljšaa tako, kot ni bi!a rnorda Se nikdar. Zato jim vsa čast in priznanje! — Popoldne pa je prišel še č. g. Vošnjafc Jože lz St. Jurja ob juž. žel. On pa je obiskal Marijino družbo slovenskih deklet, ki so tedaj imele svoj sestanek. Vsi se iskreno zahvaljujemo gg. novomašnikoma za obisk in jima želimo blagoslova v božjem vinogradu!