15Delo in varnost Prvi gasilci smo prišli v bližino dogodka ob 8.25 z vozilom 6. Na podlagi videnega smo ostalim enotam posredovali prve informacije: tovorno vozilo – polpriklopnik (cisterna) je zgrmelo 20 m z mostu na brežino, ni zagorelo, cisterno je razprlo po dolžini, ni pa bilo vidnih znakov izhajanja nevarne snovi. Ker tam dostop do padlega vozila ni bil mogoč, samo se odpeljali v smeri Rudnika. Po cesti Rudnik III smo – skupaj z vozilom 8 in policijo – prišli na mesto intervencije. Tam so bili že delavci DARS-a, ki so se v času intervencije nahajali pod viadukti. Takoj za nami se je pripeljalo tudi vozilo 1, z vodjem izmene Boštjanom žagarjem, s katerim sva na začetku skupaj vodila intervencijo, kasneje pa sem vodenje prevzel sam. Vozilo 5 je, ker ni bilo nevarnosti za požar, počakalo na obračališču avtobusa na Rudniku. V tem času so tudi gasilci GBL (z voziloma 26 in 7), gasilci PGD Grosuplje (z voziloma HTRV-1 in GVC-16/25) ter reševalci Reševalne postaje Ljubljana po brežini prišli z opremo na kraj dogodka – vozila so pustili na viaduktu. Voznik osebnega vozila, udeleženega v prometni nesreči, ni bil poškodovan in je sam zapustil poškodovano vozilo. Na mestu intervencije smo ugotovili, da je v tovornem vozilu ujet voznik. S pomočjo hidravličnega orodja smo ga rešili iz kabine, vendar je, žal, podlegel poškodbam. Obstajal je sum, da je bila v kabini tovornega vozila še ena oseba, ki naj bi padla iz vozila. Opravili smo pregled območja, a osebe nismo našli. Kasneje je pregled opravil tudi policist s službenim psom. S strani policije je bilo potrjeno, da je bila v kabini tovornega vozila samo ena oseba. Tovorno vozilo – polpriklopnik je bilo postavljeno v črko Z. Bilo je stabilizirano, je pa cisterno razprlo po dolžini. Iz slednje se je vsul droben material – večina materiala je ostala v cisterni. Najprej smo – glede na prijavo – posumili, da gre za umetno gnojilo. V GBL je bila podana zahteva, da se pripelje PVC-folija za prekrivanje (zaradi reakcije z dežjem). S pomočjo prevoznih listih smo ugotovili, da gre za tipelin – granulat, namenjen za predelavo plastike. Snov nam več ni povzročala težav, saj ni bilo nevarnosti za okolje. Rezervoar za gorivo tovornega vozila se je pri padcu tako poškodoval, da se je vsa vsebina v celoti razlila po bregu, iz rezervoarja Deževna sreda, 13. novembra 2019, se je za 2. izmeno Gasilske brigade Ljubljana začela z obnovitveno vajo reševanja z ljubljanske vzpenjače, na katero je z dvema voziloma odšel del moštva. Preostala izmena je opravila dnevni pregled vozil in opreme ter jutranji sestanek s seznanitvijo z nalogami za tisti dan. Ob 8.09 je prišel klic iz ReCO Ljubljana, da sta na južni ljubljanski obvoznici – iz smeri Rudnika proti izvozu Bizovik pri predoru Golovec – trčili tovorno vozilo s prikolico in osebno vozilo. Avtor: Tomaž Ažbe, vodja intervencije, 2. izmena GBL Glede na prijavo in glede na to, da je bilo vozilo 7 (TRV-2D) na Ljubljanskem gradu, je – poleg vozila 6 (GVC 30/20) – izvozilo še vozilo 26 (tovorno vozilo z dvigalom). Po prvem klicu so klici začeli kar deževati. Prihajale so informacije, da je tovorno vozilo – polpriklopnik – padlo z mostu v globel, da je prevažalo nevarno snov (kislino) in da je zagorelo. Ko je prišla informacija, da je prišlo do nesreče nekje pri razcepu Malence, je bilo ob 8.13 aktivirano še PGD Grosuplje (dvojno pokrivanje območja). Zaradi prijave, da je v vozilu nevarna snov in da vozilo gori, so iz GBL izvozili še vozilo 1 (PV-1), vozilo 5 (AC 13000) in vozilo OVNS. Z vaje na Ljubljanskem gradu je bilo na intervencijo poslano tudi vozilo 7 (TRV-2D). Vozila so bila zaradi različnih prijav usmerjena na dve lokaciji – na razcep Malence in pod viadukte po cesti Rudnik III. Prometna nesreča na viaduktu Malence Intervencija ob prometni nesreči na viaduktu Malence je bila hitra in uspešna. Foto: GBL Gasilec 16 Delo in varnost s hidravličnim oljem pa je teklo olje – vozilo je imelo hidravlični cilinder za dvig cisterne. S pomočjo zračno- membranske črpalke smo v 200 litrski sod prečrpali hidravlično olje, ki je ostalo v rezervoarju. Iz jarka, nastalega ob udarcu cisterne, smo prečrpali ostanek hidravličnega olja. Ostanke olja, razlitega po tleh, smo pobirali s pivniki. Na razlito gorivo smo nanesli Bioversal za nevtralizacijo goriva. Na lovilnem bajerju ob mestu intervencije smo namestili 2 polipropilenski črevesi. Onesnažene pivnike in ulovljeno olje v sodu (100 l) je odpeljal koncesionar za odvoz nevarnih snovi. Na koncu intervencije smo pomagali pogrebni službi pri prenosu preminule osebe. Z intervencijo smo zaključili ob 14.15. Delo na intervenciji so prevzeli policija ter druge pristojne službe, DARS in koncesionar za odstranitev tovornega vozila. V času intervencije smo v GBL zaradi dežurstva vpoklicali PGD Vižmarje-Brod s TRV-2D in Črnuče z GCGP-1. Intervencija je bila hitro in uspešno končana. So se nam pa po njej porajala vprašanja, kako bi postopali, če bi se – glede na prijavo – zgodil »črni scenarij« in če bi bil na kraju dogodka avtobus. Gasilec Varnost v cestnem prometu je zelo pomembna za družbo. Leta 2011 je na cestah Evropske unije umrlo več kot 30.000 oseb, kar je enako številu prebivalcev srednje velikega mesta. Poleg vsake smrtne žrtve na evropskih cestah moramo po statistiki dodati še približno 4 trajno telesno poškodovane osebe (okvare možganov in hrbtenice), 8 hudo poškodovanih oseb in 50 lažje poškodovanih oseb. Avtor: Darko Muhič namestnik poveljnika Gasilske zveze Slovenije Varnost v cestnem prometu je zelo pomembna za družbo. Leta 2011 je na cestah Evropske unije umrlo več kot 30.000 oseb, kar je enako številu prebivalcev srednje velikega mesta. Poleg vsake smrtne žrtve na evropskih cestah moramo po statistiki dodati še približno 4 trajno telesno poškodovane osebe (okvare možganov in hrbtenice), 8 hudo poškodovanih oseb in 50 lažje poškodovanih oseb. Varnost v cestnem prometu Evropska komisija je sprejela ambiciozni program varnosti cestnega prometa, ki naj bi pripomogel k zmanjšanju števila smrtnih žrtev na evropskih cestah v obdobju 2011–2020. Program vsebuje vrsto pobud na evropski in nacionalni ravni, namenjenih boljši varnosti vozil in infrastrukture ter varnemu ravnanju udeležencev v cestnem prometu. V Sloveniji je letos do konca junija v prometnih nesrečah življenja izgubilo 56 oseb, kar je 15 oseb oziroma 37 odstotkov več kot lani, za 13 odstotkov se je znižalo število hudo poškodovanih oseb (326), število nesreč pa se je znižalo za 2 odstotka (8600). Do 11. novembra 2019 je na slovenskih cestah izgubilo življenje 88 oseb, kar je več kot lani. Posebej zaskrbljujoča je statistika prometnih nesreč z udeležbo motoristov. K dejstvu, da smrtnih žrtev med motoristi ni še več, je pripomogel vložen trud interventnih ekip, ki posredujejo v primeru prometnih nesreč. Tudi letos je bilo izvedenih veliko preventivnih aktivnosti in usposabljanj gasilcev ter drugih služb. Ugotavljamo pa, da je marsikje zelo slabo stanje vozišč in da vozniki tovornih vozil ne upoštevajo prepovedi vožnje. 32 gasilcev (8 gasilcev v GBL) in 11 vozil (2 vozili v GBL) je sodelovalo na intervenciji.