Pedagoški institut za vzgojo in pouk. Tovariš S. Mrovlje ra/pvavlja v zadnjih dveh izdajah našega sianovskega lista o učiteljski izobrazbi. ZaJovol.iuje se koncem koncev s tem da razširimo učitcljišče na še V. in VI. lctnik, ki bi odgovarjala približno štud. višini sedanje višje ped. šole. Z vidika dosege višje izobrazbe- se njegovo mnenje laliko utemeljuje, proti pa govori važen argument. t. i. zahuva );odaljšan.ja roka za izbiro učiteljskega poklica. Ne odtrgajmo prezgodai bodočega učitelja od ostale mladine, pusiiino mu, da se odloči za učiteljski pokliv v zrelejši dobi, po dovršitvi srednje šole. Potein se tudi ne bo več dogajalo. da zgolj nesrečen slučaj žcne diiaka na tičiteljišče. Imenovani tovariš nas poziva. naj na svojih zborovanjih razpravljamo » učiteljski izobrazbi. Prav ima. Veliko premalo zanimanja smo kazali za to pereče vprašanje. Oglasi se eden tu. drugi tam. polagoma pa se vse razblini v pozabljivost. Neko zatočišče za vse nam manjka. neka vez, ki bi bila pogon za vsa šolska vprašanja, neko središče, ki bi oživljalo naše delovanje. nas spodbujalo in prepojevalo z enotnim duhom. Pedagoškj institut bi morali ustanoviti, ki bi nam predstavljal pedagoško živijenje in podpiral šolsko-praktično delovanje. ne da bi zanemarjal teoretsko dviganje. Pedagoški institut bi bila naša duša, kjer bi našel že najmlajši izmed "as vso podporo za svoje delovanje. Naravno je. da bi se naslonil tak zavod na univerzo. Pedagogika in psihologija bi bili kmalu intenzivneje zastopani kot doslej. Nova energija bi šinila v šolstvo, ki bi izzvala podvojeno delovanje. Stopnjema bi na ta način pripravilj vse potrebno za ustanovitev pedagoške akademije, tako. da bi se takoj lahko pričela krepko razvijati. Treba bi bilo preskrbeti docente in zavode za praktično izobrazbo bodočih učiteljev. To vse ni lahka reč. Upam, da vsi čutimo potrebo ustanovitve ped. instituta in smo prepričani, da bi bil. če bi ga vodili resnični strokovnjaki, eminentnega pomena za naše šolstvo, posebno sedaj, ko bo treba prodreti z delavno šolo. Oglašajte se. tovariši in tovarišice, in stavirao ustanovitev takega zavoda kot prvo točko v stremljenju za povzdigo šolstva. Mimogrede omenim, da obstoji v Mariboru pedagoški krožek. ki ie prav agilen. Njega vpliv se čuti. Cel niz predavanj se vrši tam. razprave se vodijo in to delovanje marsikoga spodbuja. 2e ped. krožek daje v gotovem okrožju nov impuls pedag. življenju, kako pomemben pa bi bil ped. institut za naše 'splošno šolstvo, ki bi ga nam ustanovila država in izročila njega vodstvo našim najboljšim šolnikom. Leo Pibrovec.