in pUiiuv yiu3 glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic leto VII, štev. 2, februar 2017 '.ogatec Postojna Vrhnika Stiki Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec internet naslov: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 mobi: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 - 12.00 sre 14.00 - 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Sraml predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Sraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel.: (05) 726 17 20 tel.: (05) 720 18 70 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 - 11.00, ter 13.00 - 15.00 Predsednik: Janez Marinčič Sekretarka: Irena Dolgan predsednik Janez Marinčič sekretarka Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si internet naslov: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 mobi: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 - 13.00 sre 15.00 - 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar predsednik Simon Hlebec sekretarka Adela Cankar Krpanov glas Obvestila OOZ Logatec, Postojna in Vrhnika OOZ Logatec Dejan Sraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. 2000 izvodov Grafika 2000 d.o.o. Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. ISSN 2232-3104 Fotografija na naslovnici: Na prireditvi Radia 94 je priznanje OZS šlo v roke Janezu Marinčiču ter Damjanu, Domnu in Mihu Menardu. Skrajno levo predsednik OZS Branko Meh. Foto: V. Leban Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. Izdajatelj: Uredniški odbor. Naklada: Prelom in tisk: Oblikovanje naslovnice. CIP številka: Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: velikost Cena za člane 40 % popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € % strani (A5) 150 € 90 € % strani (A6) 100 € 60 € manjše od % A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. 2 februar 2017 Aktualno Mednarodno sodelovanje Obveščamo vas, da je javna agencija SPIRIT Slovenija na svoji spletni strani objavila seznam skupinskih predstavitev slovenskega gospodarstva na mednarodnih sejmih v tujini v letu 2017, ki bodo sofinancirani v letošnjem letu. SPIRIT Slovenija v celoti financira najem neopremljenega razstavnega prostora na sejmih, tehnične priključke in vpis razstavljavcev v sejemski katalog. Za vsak sejem iz seznama bo objavila javno povabilo in prijavnico, zato vas vabim, da spremljate objave na spletni strani www.izvoznookno.si. Za dodatne informacije in prijavo se obrnite na SPIRIT Slovenija, javna agencija, Matjaž Rovan T: 01 5309 828 01 5309 828 E: matjaz.rovan@spirit-slovenia.si Iz e-obvestila OZS Dohodnina Opozoriti želimo, da imate letos do 6. februarja čas, da oddate vlogo za uveljavljanje olajšav pri dohodnini za vzdrževane družinske člane za leto 2016. Vlogo oddate: - zavezanci za dohodnino, ki med letom niste uveljavljali posebne olajšave za vzdrževane družinske člane, - zavezanci, ki ste olajšavo med letom uveljavljali, ampak želite te podatke spremeniti. Tega roka ne smete zamuditi, saj drugače ta olajšava pri sestavi informativnega izračuna za leto 2016 ne bo upoštevana. Če pozabite na uveljavljanje olajšave, boste lahko ugovarjali informativnemu izračunu in takrat uveljavljali olajšavo. Medna jodn: Lijem obMl in podje! rasli 50. MOS vabi Vabimo vas na 50. Mednarodni sejem obrti in podjetnosti (MOS) v okviru OZS, ki bo potekal od 12. do 17. septembra 2017 na Celjskem sejmišču. OZS vam v okviru razstavnega prostora nudi brezplačen najem neopremlje-nega razstavnega prostora v dvorani L1, ugodno razstavljanje v ostalih dvoranah po dejavnosti in ostale ugodnosti. Letošnji 50. MOS izpostavlja pet ključnih vsebinskih področij in sicer gradnjo in obnovo doma, turizem in gostinstvo, opremo in materiali za obrt ter industrijo, izdelke široke potrošnje in poslovne storitve ter poslovne priložnosti. Vljudno vas vabimo, da tudi vi sooblikujete sejemsko dogajanje na 50. MOS in organizirate dogodke za članstvo ali poslovne partnerje. Število dvoran in razpoložljivi termini so omejeni, zato vas prosimo za čimprejšnjo rezervacijo termina za izvedbo dogodka. Rok za prijavo je 28. april 2017. Prijavnico lahko dobite na svoji OOZ. Kljub zimi živahno Tesneje sodelovati z razvojno-razisko-valnimi institucijami; združiti prijetno s koristnim - okrepiti čezmejno povezovanje domačih ter tujih obrtnikov in podjetnikov na zimskem srečanju; reševati vse bolj pereč problem čez-mejnega opravljanja storitev v Avstriji. To je le nekaj vprašanj, v razreševanje katerih je dejavno vpeta tudi zbornica. A še zdaleč niso vsa. Seveda, življenje je stkano iz premnogih niti, razpetih mednje, ki jih morejo stkati v trpežno tkanino ali natrgati, da še to, kar je že stkano, razpade. In tkalcev je mnogo. Najprej smo to ljudje sami. Tkemo, kot nam kaže, da bo prav. Tu je naše bližnje okolje, ki ima svoje vzorce. Je naša obrtniška organizacija, ki naj bdi nad nitmi in spodbuja povezave, ki obetajo trdnost, pa tudi elastičnost blaga. In tu je država, ki del stkanega porabi zase, nekaj pa nam vrne kot splošno dobro. Prvi mesec novega leta poskrbi, da računovodje prestavijo v višjo prestavo, utrdijo izhodišča in začno tkati letna poročila. Če so bili prizadevni med letom, je poslovni izid pričakovan, če le ob koncu ni bilo pretresov, na katere niso mogli vplivati. In, s kakšnimi občutki bodo podjetniki sprejeli poročila? Odvisno od načrtov, želja in pričakovanj. Na splošno se gospodarsko stanje popravlja, pričakovanja so rahlo optimistična. A splošno, poprečje, obrusi oba pola: najvišjega in najnižjega. Znotraj pa so zakrite tako naklonjene kot nesrečne usode, odločitve, tveganja. Zato je vse relativno. Dokaj zanesljivo pa je letošnje vreme. Mrzlo, ponekod prepišno, malo oblačno, malo sončno. Malokdaj vztrajajo nizke temperature tako zdržema, kot so letošnjega januarja. Zima je spet zima. Nekaj več snega bi nam ne bilo v pretežko breme. Še kratki februar in marec, pa naj bi bili ven iz zime. Če nas ne preseneti kaka nova zakonska ledena poslastica. Urednik 3 februar 2017 Obvestila OOZ Logatec Priznanje podjetju Menard RA Radio 94 je na tradicionalni slovesnosti prvo soboto v letu v Jamskem dvorcu podelil priznanja Ona ali On leta 2016, v sodelovanju z zbornicami pa tudi priznanja uspešnim gospodarstvenikom in podjetnikom iz regije. Priznanje za vzor inovativnosti in podjetniškega uspeha je prejelo tudi logaško podjetje Menard RA. Logaško podjetje Menard RA, trgovina, servis, proizvodnja in montaža hladilne in bele tehnike, d.o.o., podjetje s skoraj 40-letno tradicijo, je ustanovil Berto Menard, zdajšnji logaški župan, ki je dejavnost — ta je v začetku obsegala popravilo elektromotorjev, servisiranje bele tehnike in hladilnih sistemov — pred leti prepustil svojim trem sinovom. Vsak s svojim znanjem in drznimi mladostnimi idejami so pripomogli k rasti in kakovosti izdelkov, ki se lahko kosajo s konkurenčnimi izdelki priznanih blagovnih znamk. Obrt danes obsega trgovino, servis in montažo bele tehnike, hladilnih sistemov, toplotnih črpalk in klima naprav. V širok spekter dejavnosti so vključili tudi lastno proizvodnjo toplotnih črpalk, hladilno zamrzovalnih komor, kondenzacijskih sušilnic za les in zorilnic mesa. Podjetje se z znanjem in kakovostjo uspešno uveljavlja na trgu in je sposobno zadostiti željam še tako zahtevnih strank. Direktorji podjetja Menard RA d.o.o. so Damjan, Domen in Miha Menard. »Pred njimi so tudi novi izzivi. Še naprej uresničevati vizijo, ki jo je pred 39 leti zastavil ustanovitelj, danes v popolnoma novih okoliščinah. Odnose s poslovnimi partnerji gradijo na trdnih temeljih, postavljenih v preteklosti. Njihova vizija je v nadgradnji preteklih izkušenj in pridobivanju novih znanj, kar bo omogočilo, da svoje obstoječe stranke ohranijo zadovoljne, bodoče pa ponosne na odločitev, da sodelujejo z Menard RA d.o.o.«, so izpostavili direktorji podjetja, ki so tudi prevzeli priznanje. Že od ustanovitve dalje so člani OOZ Logatec. Berto Menard je bil tudi njen dolgoletni predsednik. Člani upravnega odbora logaške zbornice so se slovesnosti tudi udeležili ter čestitali zastopnikom podjetja Menard RA za podjetniški uspeh. Fotografije s podelitve so objavljene na naslovnici in strani 6. Izlet v Makedonijo Po lanskoletni uspešni strokovni ekskurziji na Djerdap se člani OOZ Logatec spomladi odpravljamo v Makedonijo, srčiko Balkana. Dežela je znana po soncu, prijaznih in sproščenih ljudeh, številnih mestih pod Unescovo zaščito, samostanih, rokodelcih, zelenih prostranstvih in kulinaričnih užitkih. Ogledali si bomo največje znamenitosti glavnega mesta Skopja — kamniti most, trdnjavo Kale, muzej, posvečen mati Tereziji, cerkve, amfiteater, Klimentovo univerzo, galerijo ikon, se z ladjico peljali po Ohridskem jezeru, obiskali samostan Sv. Nauma, izvir reke Crni Drim ter veliko drugih mest in z obrtniško-podjetniškimi vsebinami zaokrožili izlet. Izpustili ne bomo njihove najznamenitejše kleti in okusili tikveška vina. Sicer pa se gurmansko razvajali, nikjer ne bo manjkalo paprike na tisoč in en način. Podroben program ste člani prejeli po e-pošti, objavljen je na www.ooz-logatec.si, pokličete lahko tudi na zbornico. Odhod v sredo, 26. 4., ob 22.00 iz Logatca; povratek domov 1. 5. ob 2.00 zjutraj; bogat program; cena od 319 do 355 € na osebo (odvisna od števila prijavljenih); plačilo možno tudi na obroke; rok za prijavo in plačilo akton-tacije 100 € je 25. 2. 2017. Vabljeni! Seminar: davčni obračun Tradicionalni februarski seminar — računovodski in davčni obračun za leto 2016 ter davčne novosti na v 2017 bo na OOZ Logatec v četrtek, 16. 2. 2017, ob 8.30. Iz vsebine peturnega strokovnega seminarja: • Interni akti in predpisi ter kontrola evidentiranih poslovnih dogodkov. • Vpliv metod vrednotenja premoženja na bilanco stanja in izkaz poslovnega izida glede davčno zakonodajo SRS in 2016 (oslabitve, okrepitve, odpisi, inventurne razlike). • Davčno priznani, nepotrebni nepriznani in delno priznani prihodki in odhodki. Predavateljica: dr. Lidija Robnik je dolgoletna direktorica in svetovalka s področja financ in računovodstva, davčna strokovnjakinja ter samostojna podjetnica in predavateljica s področja financ, računovodstva in davkov na višjih in visokih strokovnih šolah in fakultetah. Kotizacija: člani OOZ Logatec, pri članu zaposleni in družinski člani — eno brezplačno mesto; dodatni udeleženci članov OOZ Logatec 39,90 evrov: člani drugih OOZ/OZS 49,90 evrov; zunanji (nečlani) 89,90 evrov. Rok za prijavo: 13. februar 2017 (oz. do zapolnitve mest) na info@ooz-logatec.si ali 051 651 538. 4 februar 2017 coz, Pripravlja Dejan Šraml LOGATEC Notranjski žagarji v Logatcu Sredi januarja so se na OOZ Logatec v polnem številu zbrali žagarji iz regije zaradi perečih problemov v njihovi panogi. Enotni so si bili, da od države oz njene družbe, Slovenski državni gozdovi, pričakujejo: pogodbe za dobavo lesa iz državnih gozdov naj bodo zavezujoče tudi za SiDG, sukcesivno dobavo, vsakoletne vnovične pogodbe naj zamenjajo aneksi, s čimer se administrativno razbremenijo obrtniki ter dobavo lesa iz gozdov v domači regiji. Sestanek sta vodila član odbora žagarjev Simon Rupnik in sekretarka sekcije lesnih strok Iris Ksenija Brkovic. Udeležil se ga je tudi Marijan Sadek, podpredsednik sekcije in predsednik odbora žagarjev pri OZS. Žagarji z Notranjskega od Slovenskih državnih gozdov pričakujejo zanesljivo in transparentno sodelovanje. Foto: d. Šraml Rekordno število novih članov V letu 2016 se nam je pridružilo kar 35 novih prostovoljnih članov. To je rezultat, najboljši med vsemi 62 območnimi zbornicami glede na število obstoječih članov oziroma velikost območja, ki ga pokriva naša zbornica. Zastopane so vse panoge. Največ novih članov sodi v sekcijo za promet, sledijo gradbinci, inštalaterji — energetiki in elektroniki/elektro dejavnosti. Razveseljivo je, da imamo tri nove gostince in živilce. Dijakinja na praksi OOZ Logatec se kot družbeno odgovorna organizacija odziva tudi na delo z mladimi in za mlade. Vsako leto omogoči enemu dijaku pridobiti prve delovne izkušnje. Tako bo v drugi polovici februarja na zbornici praktično usposabljanje opravljala domačinka Nina Oblak, dijakinja programa ekonomski tehnik Šolskega centra Postojna. Priporočilo Vabljeni tudi na izobraževanja, ki jih organizirata sosednji zbornici. Smučat gremo II. februarja! Za januar napovedani smučarski izlet, smo zaradi izrednega mrazu prestavili na soboto, 11. februarja. Odhod ob 6.30 zjutraj. Kot je že znano, gremo na bližnje avstrijsko smučišče Gerlitzen (Osojščica), kjer nas čaka 60 km dobro pripravljenih prog v vse smeri neba, moderne in udobne žičniške naprave. Široke smučarske proge vseh težavnostnih stopenj in najnovejše zasneževalne tehnologije zagotavljajo sanjsko panoramsko smučarsko zabavo. Lahko se še prijavite, rok je 6. 2. 2017. Za informacije o kotizaciji poglejte v januarski KG ali pokličite na zbornico. W V _ • _ V • V I/ • Začetni tečaj nemščine Glede na odziv članov bomo na OOZ Logatec pripravili začetni tečaj (poslovne) nemščine. Vabljeni k udeležbi. Tečaj bo izvajala Jezikovna akademija iz Ljubljane, ki je razvila sodobne in uspešne metode poučevanja ter ima precej referenc tudi s poučevanjem v podjetjih in oz. podjetnikov posameznikov. Prvo srečanje bo v torek, 14. 2. 2017, ob 17.00. Pomembnejše informacije: • lokacija: predavalnica OOZ Logatec; • 36-urni tečaj, in sicer 18 srečanj po 2 šolski uri; • izvedba enkrat tedensko (občasno dvakrat) — ob torkih (in četrtkih), ob 17.00; • poučevanje v manjši skupini — cca 10 tečajnikov, • cena za člane OOZ Logatec: 149,90 evrov + DDV; • vključena vsa gradiva, prilagojena ciljni skupini; • dodatna interaktivna gradiva v e-učilnici; • ob zaključku izpit in certifikat, ki ga pridobijo udeleženci. Rok za prijavo: 10. 2. 2017. Prijavite se na: dejan.sraml@ozs.si. AutoCAD: Zdaj znam! Deset članov je januarja uspešno opravilo 30-urni intenzivni tečaj tehničnega risanja, ki smo ga izvedli na OOZ Logatec. Odzivi so bili zelo dobri. Lesarji, gradbinci in elektroinštalaterji so se naučili, kako si lahko s programom AutoCAD pomagajo pri pripravi risbe ter risanju elementov v 2D pogledu, opremljanju in izrisovanju risbe. Skladiščni prostor v najem V obrtni coni član zbornice oddaja poslovno-skladiščni prostor v velikosti 600 m2. Informacije dobite na zbornici. 5 februar 2017 Obvestila OOZ Postojna Priznanje OZS Janezu Marinčiču Radio 94 je na slovesnosti v Jamskem dvorcu podelil priznanja Ona ali on 2016. Poslušalci so v izboru največ glasov namenili ultramaratonki Andreji Sterle Podobnik iz Starega trga pri Ložu, ki je pred dvema mesecema nastopila na ultramaratonskem teku okoli najvišje gore na svetu, Mount Everesta — Everest Trail Raceu. Radijska postaja je v sodelovanju z območnimi Gospodarsko zbornico Slovenije in Obrtno-podjetniško zbornico Slovenije podelila tudi priznanja uspešnim gospodarstvenikom in podjetnikom. Priznanji gospodarski uspeh leta sta prejeli družbi Plama-pur iz Podgrada in Oro met iz Neverk. Priznanji obrtno-podjetniške zbornice Slovenije pa sta odšli v Logatec in Zagorje, k družbama Menard RA ter Marinčič. * t »A « I » * Prevzemniki priznanj Radia 94 in OZS: Uroš Barba, Drago Klun, Andreja Podobnik, Janez Marinčič, Damjan, Miha in Domen Menard. Foto: Valter Leban Začetki podjetja Marinčič d.o.o. segajo v leto 1969, ko je Janez Marinčič začel z izdelovanjem lesenih ročajev, torej bo kmalu praznovalo (neuradno) petdesetletnico. Sicer pa v današnji obliki in pod tem imenom deluje od leta 1991. Vse njegove dejavnosti so ali so bile povezane z lesom — žaganje, izdelovanje profiliranega lesa, parketa in ladijskega poda, proizvodnja lesnih briketov, sušenje in trgovina z lesom. Veliko večino gradbenega lesa izvozijo na afriški trg, nekaj ga ostane tudi v Evropi. O delu 10 zaposlenih in več kot 20 pogodbenih sodelavcev veliko pove podatek, da so prihodki podjetja letos presegli milijon 500 tisoč evrov. Rast podjetja je 10-odstotna. Pri vsem skupaj pa v Marinčič d.o.o. ne pozabljajo na zeleni moment — ukvarjajo se tudi z reciklažo lesa v gradbeništvu — vse lesne ostanke namreč predelajo in tako prispevajo k varovanju okolja. Čestitamo! Vir: Radio 94 Portal AJPES v novi podobi Portal AJPES je z letom 2017 zaživel v novi preobleki. Dopolnjen je z uporabnikom prijazno izkušnjo in omogoča preglednejši ter enostavnejši dostop do informacij. Na levi strani portala se nahajajo posamezne kategorije: Iščem, Oddajam, Registriram in Bonitetne ocene. Preko teh povezav uporabnik dostopa do različnih storitev AJPES in išče podrobnejše informacije o poslovnih subjektih. Registracija z uporabniškim imenom in geslom je na spletem portalu brezplačna in neobvezujoča, omogoča pa dodatne iskalne možnosti in oddajo podatkov. Strani so odslej prilagojene tudi za uporabo prek tablic in mobilnih telefonov, zato je portal prijaznejši tudi mobilnemu uporabniku. Da bi lažje spoznali vse nove funkcionalnosti in spremembe portala AJPES je na osnovni strani objavljen krajši predstavitveni film. Skupaj smo NAJVEČJI KUPIC v Sloveniji februar 2017 6 Pripravlja Irena Dolgan I Kratkoročni kredit Na razpolago je še 16.800,00 EUR, zato pohitite! Sredstva so namenjena članom Območne obrtno-podje-tniške zbornice Postojna z najmanj enoletnim članstvom, namenjena pa so za: financiranje tekočega poslovanja, nabavo osnovnih sredstev, refinanciranje posojil, poravnavo zapadlih davčnih in drugih obveznosti. Posojilo se obrestuje po 1,50 % letni obrestni meri, odplačuje se 12 mesecev, višina posameznega zneska je odvisna od vaših prilivov, bonitet, kreditne sposobnosti oziroma ne sme presegati 20.800 EUR. Obdelava zahtevka za vodenje posojila znaša 70 EUR, ki se plača ob odobritvi posojila. Člani, ki so že prejeli kredit v višini 20.800,00 € in so ga že izplačali, lahko ponovno zaprosijo za kredit. Vlogo za odobritev kredita in sklep dobite na naši zbornici. Seminar: oddaja letnih poročil Vabimo vas na brezplačni seminar, ki ga pripravlja AJPES, izpostava Postojna. Na seminarju vam bo predstavljena nova spletna stran AJPES, več boste lahko izvedeli o registraciji poslovnih subjektov na Vem točki (po-oblaščanje, vpis dejavnosti, ...) in o novostih pri oddaji letnih poročil — spremembe predpisov, novi SRS 2016, nova aplikacija LP 2016, novela ZGD-1I. Seminar bo v petek, 17. februarja 2017 ob 9.30 v poslovnih prostorih AJPES izpostave Postojna, Ljubljanska cesta 5. Prijave do srede, 15. 2. 2017 na mail: irena.dolgan@ozs.si ali na telefon 05/ 726 17 12. Izobraževanja pri sosedih • Usposabljanje iz higiene živil in HACCP sistema ter označevanje alergenov s pisnim preizkusom — v četrtek, 15. 3. 2017 ob 16. uri (štiri šolske ure) na OOZ Vrhnika, Tržaška c. 8a. Seminar je namenjen gostincem, živilcem in prevoznikom (tistim, ki prevažajo živila), proizvajalcem živil in pijač. Predavala bo mag. Katarina Železnik Logar, IVD Maribor. Cena usposabljanja: za člane OOZ Postojna s plačano članarino in pri vas zaposlene: 35,00 €. Prijave sprejemamo do 10. 3. 2017 na mail: irena.dol-gan@ozs.si ali tel: 05 726 17 20. Plačilo kotizacije na TRR OOZ Postojna št.: 101000029110568, namen plačila: OTHR, sklic na: 00 150317. Morebitne odjave sporočite do 13. 3. 2017, sicer zaračunavamo 20 % kotizacije. V primeru, da odjave ne sporočite, kotizacijo zaračunamo v celoti. V primeru prenizkega števila prijav si pridržujemo pravico do odpovedi. • Začetni tečaj nemščine — na OOZ Logatec organizirajo začetni tečaj (poslovne) nemščine po zelo ugodni ceni. Prvo srečanje bo v torek, 14. 2. 2017, ob 17.00. Tečaj bo izvajala Jezikovna akademija iz Ljubljane, ki je razvila sodobne in uspešne metode poučevanja ter ima precej referenc tudi s področja poučevanja v podjetjih oz podjetnikov. Rok za prijavo: 10. 2. 2017. Prijavo sporočite na dejan.sraml@ozs.si. Rok za prijavo: 10. 2. 2017. Prijavo sporočite na dejan.sraml@ozs.si. Več na str. 5. Prijavite se se danes na mojobrtnik.com/postanite-ponudnik Moj ©brtnik Ponudnik 7 februar 2017 Obvestila OOZ Vrhnika Davčni obračun 2016 16. februar 2017 Seminar o davčnem obračunu smo na Vrhniki izvedli že 24. novembra, sedaj se lahko prijavite na OOZ Logatec, ki seminar organizira 16. 2. 2017 ob 8.30. Kotizacijo za udeležence - člane s plačano članarino bo plačala naša zbornica, za vašo participacijo v višini 15,00 €, boste prejeli račun. Prijavite se lahko pri nas ali na OOZ Logatec. Več na strani 5. Varstvo pri delu - 24. februar 2017 Za člane in zaposlene delavce ponovno organiziramo usposabljanje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva in sicer za delodajalce in delavce v petek, 24. februarja 2017, z začetkom ob 7.30 uri. Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposlene delavce 25 €, za nečlane je cena 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja, te dobite (za namen VPD in VPP) povrnjene v celoti. Usposabljanje in izpit bomo ponovno organizirali v marcu. Higiena živil in HACCP 15. marec 2017 Usposabljanje iz higiene živil in HACCP sistema ter označevanje alergenov s pisnim preizkusom bo na OOZ Vrhnika 15. 3. 2017 ob 16. uri (štiri šolske ure). Seminar je namenjen gostincem, živilcem in prevoznikom (tistim, ki prevažajo živila), proizvajalcem živil in pijač, prav tako javnim zavodom (vrtci, šole, domovi za ostarele itd.) in drugim, ki imajo kuhinjo! Na podlagi zahtev Uredbe (ES) 852/2004 o higieni živil (poglavje XII: Usposabljanje) lahko v proizvodnji ali prometu z živili delajo le osebe, ki v praksi izkazujejo znanja o higieni živil, pridobljena s strokovno izobrazbo za delo in/ali z dodatnim usposabljanjem za delo z živili. Predavala bo mag. Katarina Železnik Logar, IVD Maribor. Prosimo, da se na dogodek prijavite po telefonu, pošti ali e-pošti do 10.3.2017. Cena usposabljanja: za člane s plačano članarino in pri vas zaposlene: 35,00 €, za udeležence drugih OOZ: 40,00 €, za zunanje udeležence: 65,00 €. Plačilo: kotizacijo poravnate na TRR OOZ Vrhnika, Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika, številka: 0202 7001 2321 819, sklic: 00 2017-0999 - davčna številka. Namen plačila: OTHR. Morebitne odjave sporočite do 13. 3. 2017, sicer zaračunavamo 20 % kotizacije. V primeru, da odjave ne sporočite, zaračunamo kotizacijo v celoti. Če bo premalo prijav, si pridržujemo pravico do odpovedi. Dodatne informacije: Adela Cankar 01 755 77 40 ali 051 619 215. KODA 95 za prevoznike 6. maj 2017 Redno usposabljanje voznikov za prevoz potnikov/blaga v cestnem prometu po predpisanem programu za leto 2017 bo na OOZ Vrhnika v soboto, 6. maja 2017 z začetkom ob 7. uri zjutraj. Obvezna je vnaprejšnja prijava na 051 619 215, 01 755 77 40 ali po e-pošti. Iz vsebine usposabljanja: - zdravje pri delu in varovanje okolja - socialna zakonodaja — pravila glede časa vožnje, počitkov, odmorov in uporaba tahografa Kotizacija za 7-urno usposabljanje za člane znaša 34,20 €, za nečlane pa 40,00 € (DDV v ceni). Iz dela organov zbornice Na redni januarski seji je skupščina zbornice obravnavala predlog programa dela in finančnega plana za leto 2017 in ga sprejela. Izvajale se bodo standardne naloge, za katere je zbornica ustanovljena: svetovanje na različnih področjih, informiranje, zastopanje članov, izobraževanje in usposabljanje. Potrjeni program predvideva tudi obširnejše delo sekcij in povezovanje s člani sosednjih zbornic za lažje organiziranje dogodkov, delavnic, ekskurzij, obiskov sejmov idr. Priporočilo Preberite tudi skupne strani glasila, da se seznanite z novostmi, pa tudi logaške in postojnske strani, da boste zvedeli, kaj se tam zanimivega dogaja. Obvestilo Zbornica bo zaprta od 6. do 17. februarja. Za opravila VEM točke se obrnite na OOZ Logatec, OOZ Ljublja-na-Vič ali izpostave AJPES /(registracija s.p., d.o.o., spremembe, prijave/odjave v zavarovanje ali spremembe). V pozno popoldanskem času bom sicer dosegljiva na mobi 051 619 215 ali na mail. 8 februar 2017 Pripravlja Adela Cankar Izrabite, kar se nudi Družinska podjetja po navadi gledamo kot nekaj samoumevnega: straši uspešni podjetniki, mladi %a njimi in tako iz roda v rod. Pa ni tako zelo preprosto. Vsak rod se mora utrditi in dokazati zase. Ima pa eno prednost:: nasledniki so tako ali drugače v dogajanje vpeti od malih nog. Ena takih, ki bi jo lahko o vrhniškem obrtništvu zadnjih 40 let povprašali karkoli, pa bi znala odgovoriti, je Klavdija Penko Gregorka. Z očetom Angelom je spremljala razvoj vrhniške obrtniške organizacije. Zato ne preseneča, da je lahko rekla, da osebno pozna vse prejemnike priznanj, tudi najstarejše. Urednik pa se je z njo pogovarjal predvsem o njeni firmi, a brez vprašanj o zbornici, seveda, ni šlo. Nam lahko najprej predstavite svojo firmo? Moja firma El-Pe Servis -trgovina Klavdija Penko Gregorka s.p. posluje od leta 2006 na Usnjarski cesti 2 na Vrhniki. Prioriteta je servis, za trgovino v prihodnosti pa je poslovni prostor predviden v industrijski coni na Vrhniki. Servisiramo stroje in naprave za industrijo, pa tudi Klavdija Pevko Gregorka električna ročna orodja. Nekaj malega je tudi proizvodnje za znano firmo. Prav tako se ukvarjamo s servisiranjem CNC servo- motorjev, tahogeneratorjev...; to opravljamo za stranke s skoraj vseh koncev Slovenije. Lahko bi rekla, da imamo »butik« servisno dejavnost, saj mnogokrat iz nemogočega naredimo mogoče. Imam zaposlenega g. Mirka Verbiča, ki je začel leta 1974 že pri mojem očetu kot vajenec in se pri njem izučil. Skupaj pa sva leta 2005 opravila še mojstrski izpit v MIC Velenje. Zgodovina vaše obrtne delavnice? Oče je v mladosti delal v Nemčiji, in sicer kot vodja v podjetju, ki je postavljalo pogonske linije za težko industrijo širom Evrope. Leta 1972 se je vrnil domov. Ker kljub svojemu znanju in usposobljenosti ni našel zaposlitve, se je po enem letu odločil za samostojno obrtno dejavnost in začel na svoje. Povpraševanje po storitvah iz njegove stroke je bilo veliko. Ves čas je vzgajal tudi vajence — vseh je bilo —mislim da, 15. Jaz sem končala srednjo elektrotehniško šolo na Vegovi ulici v Ljubljani in se 1987 zaposlila pri njem. Leta 1995 se je upokojil. Dejavnost je po njem prevzel moj brat. Leta 2006 pa sva si dotlej enotno dejavnost razdelila: brat je prenesel proizvodno dejavnost na novo lokacijo, jaz pa sem servisno ohranila na domačem naslovu. Prebrodili smo krizo, ki je nastala zaradi propada več podjetij, s katerimi smo dolga leta sodelovali. Tako bomo v letu 2018 praznovali 45 letnico obratovanje servisne dejavnosti. Oče je bil med dejavnimi ustanovitelji vrhniškega obrtniškega društva, ki je lani kot zbornica zaokrožilo svojo štiridesetletnico. Delovanje združenja in zbornice verjetno že dolgo spremljate. Kako gledate na razvoj in pomen obrtniške organizacije? Res je. Razvoj in delovanje spremljam tako rekoč od otroštva. Z očetom Angelom sem hodila na športne igre, bile so letne in zimske, pa na sejme, na vrhniške prireditve. Lani sem na jubilejni prireditvi tako osebno poznala prav vse prejemnike priznanj, tudi tiste z najdaljšim stažem. V združenju so bili člani, ki so članstvo jemali zares, s srcem. Ta organizacija jih je povezovala in utrjevala, pripadali so ji. Čutili so, da so povezani močnejši. Časi se spreminjajo. Pripadnosti ni čutiti toliko, kot je je bilo včasih. Vse gre bolj površno, neprizadeto. Iskrene želje in volje po povezovanju, po tem, da si vzameš čas tudi za svojo organizacijo, je premalo. Kot predsednica zborničnega nadzornega od blizu spremljate delo zbornice, verjetno pa tudi sklada za dopolnilno izobraževanje. Menite, da uresničujeta svoj namen? Da. A je škoda, da podjetniki premalo cenijo njeno delo. Predvsem tisto, ko se zbornica bode z oblastjo. To se manj vidi, pa lahko še kako vpliva na delo in poslovanje vsakega obrtnika. Naj povem na svojem primeru, da sem dobila ustrezno pomoč in svetovanje, ki sem ga potrebovala, ko sem se znašla pred birokratskim zidom. Brez strokovnjakov, ki delajo na zbornici, bi ne šlo. V skladu sem bila aktivna, ko je še deloval na podlagi zakonsko določenih prispevkov. Bilo je izredno veliko izobraževanj. A tako tedaj, kot še zdaj, bi vplačniki sredstev lahko bolj izrabili ponujene možnosti sofinanciranja izobraževanja. Kaj bi morda priporočili članom v odnosu do zbornice? Na kratko: pridite in poglejte! Izrabite, kar zbornica nudi in povejte, kaj potrebujete. Družina in posel sta dve vzporedni dejavnosti, katerih težo ženske še posebej občutite. Pa se ob tem morda vendarle ukvarjate še s čim? Bili ste med prvimi pevci notranjskega obrtniškega zbora, ki bo letos sklenil 30-letno delovanje. Osemnajst let sem pela v zboru Concinite; kot ste omenili, sem dve ali tri leta glas posodila tudi obrtniškemu zboru »Notranjska«, smučala, dolga leta za zbornico tekmovala v streljanju z zračno puško. Kasneje pa sem športne prireditve spremljala kot navdušena »navijačica«. Potem sta družina in posel zapolnila ves moj čas. Zdaj bi se spet ogrela za petje. Nadaljevanje na naslednji strani. 9 februar 2017 Sekcije Nadaljevanje s prejšnje strani. Običajno sogovornikom ob koncu namenimo še vprašanje, kaj bi želeli sporočiti bralcem Krpanovega glasa. Tudi vam ga namenjamo. Najprej vsem želim vse dobro. Ohranite pozitivno energijo in izkoristite možnosti, ki so ponujene. V stanovskih glasilih, Obrtniku podjetniku in Krpanovem glasu je mnogo koristnega branja, napovedi izobraževanj, svetovanj. Berite, zbornici pa omogočite, da bo res lahko selekcionirala informacije, ki vam lahko koristijo. Ne dopuščajte izgubljanja vrednot, zavzemite se zanje. Zbornica je na vaši strani. Hvala za pogovor. Jubilej »Notranjske« Trideset let. Šeststo vaj, petsto nastopov v šestih državah. Od morskega obrežja do vrha Triglava, od velikih koncertnih dvoran do majhnih trgov pod milim nebom. Sto dvajset pevcev, en zborovodja. Iz gnezda usklajevalnega odbora notranjskih druženj, zdaj zbornic. Premnoge ure na vajah, še več ur na nastopih in snemanjih. Gallusove značke pevcem, priznanja zboru. Koliko vsega je bilo!. Zvečine prijaznega, tudi napornega, a zato tem bolj doživetega. Tudi kaka grenka kaplja vmes, brez tega ne gre. Pa vendar, četverica članov za vse čase, še eden iz prve postave za večino časa. Čaša je napolnjena. Izpiti jo bo treba do dna. Po jubilejnem koncertu — jeseni vas vabimo, da mu prisluhnete — se bo zbor pomladil. Z mlajšimi glasovi in gibčnejšimi dirigentskimi rokami bo nadaljeval delo, za katero je bil spočet: povezovati obrtnike (podjetnike), pri njih zaposlene in družinske člane s širšega Notranjskega. Razmislite, odločite se in vstopite v naše vrste. Lepo je pri nas. Da si želite biti del ustvarjalnega pevskega telesa, sporočite predsedniku Janiju Nagode, 041 705 755. Zdaj je pravi čas za to. Posebej toplo vabljen, kdor bi želel prevzeti dirigentsko paličico. Obrtniški mešani pevski zbor »Notranjska« vas pričakuje v svoji sredi. Kakih desetkrat se je »Notranjska« povzpela do Kredarice, nekaj manj-krat vrh Triglava. Brez znoja ni šlo, a veseljeje bilo veliko, pesem prešerna, odmev veličasten. 10 Spet skupščine sekcij Z letom 2017 se ponovno uvajajo skupščine sekcij pri OZS. Skupščina OZS je sprejela naslednji sklep: Skupščina OZS odloča, da se poslanci volilne skupščine sekcije štejejo za poslance novo uvedene skupščine sekcij, v kolikor OOZ najkasneje do 31. 1. 2017 sekretarjem sekcij na OZS ne sporočijo imen novih poslancev. Sekcije pri OZS bodo tako ponovno imele letne skupščine in ne samo volilne. Do tega je prišlo, da bo delo sekcij na OZS bolj transparentno in da pri delu sekcije sodeluje več ljudi iz OOZ, da so OOZ in OZS preko sekcij bolj povezane in enotnejše delujejo, da lahko bolj vplivajo in sodelujejo pri pripravi letnih programov dela sekcij. Kleparji - krovci Člane sekcije kleparjev-krovcev obveščamo, da bo Sekcija kleparjev in krovcev pri OZS izdala novo knjigo oz. priročnik, ki bo vseboval norme in pravila. Izide 31. 1. 2017. Cena knjige v redni prodaji je 35€, saj ste prednaročilo — če ga niste oddali - že zamudili. Gre za dopolnjeno in razširjeno izdajo knjige iz leta 2007, ki vsebuje veliko novosti in sprememb, zato je pametno, da jo imate. Naročila so možna na vaši OOZ ali pri Janku Rozmanu na OZS. Avtoprevozniki Prevozi v Avstriji Kot ste že seznanjeni, je v Avstriji s 1. 1. 2017 v veljavi nov zakon o preprečevanju plačilnega in socialnega dumpinga. Velja za vse dejavnosti, ki jih opravljajo tuja podjetja v Avstriji, za transport pa je še posebna ureditev. V pripravi so novi obrazci, ki vam jih bomo posredovali po e-pošti (sporočite svoj e-naslov vaši OOZ, da boste sproti obveščeni o novostih). Nov zakon velja za vse prevoze blaga in potnikov na območju Avstrije, razen za samozaposlene prevoznike, tranzitne prevoze, dostavo svojega izdelka naročniku (prevoz za lastne potrebe brez dodatnih storitev montaže, vgradnje ipd.) Obveznosti delodajalca: - pred vstopom v Avstrijo preko spletnega obrazca ZKO-3 prijava voznika. - če je prišlo do naknadne spremembe (med prijavo in dejanskim stanjem), morate sporočiti spremembo na obrazcu ZKO3AE-M - možna je okvirna prijava za tri mesece, če gre za istega naročnika in se izvaja enaka vrsta storitve (sicer javite popravek) februar 2017 Sekcije Obvezni dokumenti v vozilu: - potrdilo A1, ki ga izda območni Zavod za zdravstveno zavarovanje (velja za vse države EU in je evropsko predpisan, zato ga ni potrebno prevajati) - M-1 obrazec (se še ne ve, če je potreben za sektor transporta — boste obveščeni) - evidenca delovnega časa v nemščini (razvidno število delovnih ur, ki so bile opravljene v Avstriji — pokličite za vzorec na svojo OOZ) - delovna pogodba v nemščini, ki mora imeti določbo, da se delo opravlja tudi v tujini (nadzor naših organov) - aneks k pogodbi v nemščini - ZKO prijava. Če je vozniku niste mogli pravočasno izročiti, zadostuje poslano po e-pošti, MMS... - potrdilo o priglasitvi dejavnosti (se še ne ve, če tudi za sektor transporta — boste obveščeni) - plačilna lista v nemščini (razvidno, da so delovne ure v Avstriji plačane po minimalnih avstrijskih postavkah. Gre za delovne ure, ne za odmor, počitek in razpoložljivost) - potrdilo o bančnem nakazilu plače - pogodba o najemu, zakupu ali lizingu vozila, če to ni v lasti podjetja (velja tudi za prevoze v Sloveniji in drugih državah EU) Ni nujno, da so dokumenti prevedeni s strani uradnega sodnega prevajalca. Če prevoze opravlja s.p. z vozilom, ki ni v njegovi lasti, mora imeti v vozilu lizing pogodbo, licenco skupnosti in potrdilo A1. Če potrebujete pojasnila za izpolnjevanje obrazca ZKO-3, pokličite svojo OOZ, prav tako za prevoze z avtobusi. Še obvestilo, da je veleposlaništvo RS na Dunaju obvestilo, da bo avstrijsko Zvezno ministrstvo za delo, socialo in varstvo potrošnikov, konec januarja ali v februarju pripravilo specifične dodatne informacije, izključno za sektor transporta. Vas bomo sproti obveščali. Nadzor nad opravljanjem prevozov bi se naj začel šele, ko bodo izvedbena pravila dovolj jasna. Če ste že imeli poostren nadzor, to nemudoma sporočite na OZS (zapisnik, dokumenti.). Kabotaža v Italiji Od 26. 12. 2016 velja za kabotažne prevoze v Italiji sledeče: - voznik mora imeti v vozilu obrazec A1; - pred opravljanjem kabotaže posreduje ustrezen obrazec po mailu (pokličite, če potrebujete) - prevoznik, ki opravlja kabotažo, mora imeti v Italiji svojega predstavnika - spoštovati minimalne pogoje glede plače po italijanskih predpisih — prilagoditi italijanski kolektivni pogodbi za prevoznike Francija po 1. 1.2017 Opraviti je treba najavo napotenega voznika v Francijo februar 2017 preko spletnega obrazca (pokličite, če potrebujete predstavnika v Franciji) Avtoserviserji Klimatske naprave - izpiti. V Uradnem listu RS št. 60/2016 z dne 16.9.2016 je bila objavljena Uredba o uporabi fluoriranih toplogrednih plinov in ozonu škodljivih snoveh, ki med drugim določa tudi usposabljanje in izpit za tiste osebe, ki delajo na področju zajema plinov iz klimatskih naprav motornih vozil. Predstavniki sekcije so Ministrstvu za okolje in prostor na sestanku v januarju predstavili nestrinjanje s sprejetimi določili Uredbe, predvsem zato, ker avtoserviserjem, ki so že opravili izpit v preteklosti, tega ne priznavajo. Zelo odločno so tudi protestirali, saj se je informacija, ki so jo iz pristojnega ministrstva dobili v prvi polovici leta 2016 izkazala za zavajajočo. Predstavniki ministrstva so odgovorili, da takrat še niso predvidevali, da se bo uredba sprejela v sedaj veljavni obliki in vsebini. Tako nova uredba določa: 1. Če gre za prvo opravljanje izpita ali pa je veljavnost izpitu potekla, je potrebno: a. usposabljanje (teoretično+ praktično), b. izpit (teoretični + praktični del) Po uspešno opravljenem izpitu kandidat dobi spričevalo za nedoločen čas 2. Če gre za obnovo izpita — tisti, ki imajo še veljavno spričevalo in so izpit opravili do 31.12.2014: a. predavanje z novostmi b. izpit Po uspešno opravljenem izpitu kandidat dobi spričevalo za nedoločen čas. Izpit morajo opraviti vse osebe, ki v avtoservisu delajo s fluoriranimi toplogrednimi plini. Uredba velja od 1. 10. 2016. Zavarovalnice morajo poravnati celoten račun Mnogo članov se je v preteklosti obrnilo na sekcijo za pomoč pri zgornjem problemu. Nazadnje smo o tem pisali v PIT^STOP novicah št. 10 v prispevku: »Katera cena delovne ure je prava?«. Izpostavljeno je bilo opozorilo Tržnega inšpektorata, da mora cenik biti na vidnem in dosegljivem mestu, da se zagotovi ena izmed osnovnih potrošnikovih pravic: zagotavljanje poznavanja vrednosti nakupa in omogočanje primerjanja cen izdelkov in storitev. Cenik je torej potrebno spoštovati in upoštevati. Torej velja, da je dolžnost zavarovalnice, da ceno popravila poravna skladno s cenikom avtoserviserja! Ob tem tudi velja, da ne more in ne sme postavljati svojih pogojev in cen, razen, če se je z avtoserviserjem drugače dogovorila v pogodbi! Povzeto po PIT.STOP novicah Napotila o Mikrokrediti slovenski podjetniški sklad Obveščamo vas, da je Slovenski podjetniški sklad (v nadaljevanju SPS) 20. 1. 2017 v Uradnem listu RS št. 3/2017 objavil prvi javni razpis v letu 2017, in sicer P7 2017 — Mikrokrediti za mikro in mala podjetja. Tovrstni krediti, ki jih SPS neposredno odobrava že vse od leta 2012 dalje, omogočajo mikro in malim podjetjem hiter in enostaven dostop do zelo ugodnih finančnih virov na trgu. Stroški odobritve kredita se ne zaračunajo. Mikrokredit v višini od 5.000 EUR do 25.000 EUR mikro in malim podjetjem omogoča poleg enostavnejših in hitrejših postopkov pridobitve kredita, tudi dostop pod zelo ugodnimi pogoji, ki so še posebej izraziti v: - nižjih zahtevah po zavarovanju, - nižji obrestni meri (fiksna 1,4 %), - ročnosti kredita do 60 mesecev, - možnosti koriščenja moratorija do 6 mesecev, - stroški kredita se NE zaračunavajo. Kredit lahko krije največ 85 % vrednosti upravičenih stroškov projekta, a največ 25.000 EUR Skupno razpisanih 5 mio EUR finančnih spodbud zadostuje za podporo okoli 200 mikro in malih podjetij, ki se soočajo s težavami pri pridobivanju svežih finančnih virov na trgu. SPS tem podjetjem želi neposredno zagotoviti ugodne vire financiranja za tekoče poslovanje in investicijska vlaganja, kar bo omogočilo hitrejši razvoj in nadaljnjo rast mikro in malih podjetij. Na razpis se lahko prijavijo le mikro in mala podjetja, s sedežem v Republiki Sloveniji: - organizirana kot gospodarske družbe, zadruge z omejeno odgovornostjo, samostojni podjetniki posamezniki in gospodarske družbe ali zadruge z omejeno odgovornostjo s statusom socialnega podjetja v skladu z Zakonom o socialnem podjetništvu, - imeti vsaj enega zaposlenega za polni delovni čas. Vloge lahko podjetja oddajo na SPS na dva prijavna roka, in sicer 10.2.2017 in 10.6.2017 za upravičene stroške, ki so natančno definirani v javnem razpisu P7 2017- Mi-krokrediti za mikro in mala podjetja in ga najdete na spletni strani SPSa: www.podjetniškisklad.si in v Ur. l. RS št. 3/2017. Opredelitev ekonomsko odvisne osebe Inšpekcijski nadzori na področju zaposlovanja delavcev so vse pogostejši. Ali tudi pri vas dela s.p., ki ne bi smel imeti statusa s.p., ampak bi moral biti pri vas 12 zaposlen? Ali imate morda sami status s.p., pa bi morali biti zaposleni? Zakon o delovnih razmerjih — ZDR-1 (Ur. list RS, št. 21/2013) je uvedel pojem ekonomsko odvisna oseba (213. in 214. člen). To je s.p., ki na podlagi pogodbe civilnega prava, osebno, za plačilo, samostojno in dlje časa opravlja delo v okoliščinah ekonomske odvisnosti ter sam ne zaposluje delavcev. Ekonomska odvisnost pomeni, da s.p. najmanj 80 odstotkov svojih letnih dohodkov pridobi od istega naročnika. Za ekonomsko odvisno osebo se uporabljajo določila ZDR-1 o: - prepovedi diskriminacije, - zagotavljanju minimalnih odpovednih rokov, - prepovedi odpovedi pogodbe v primeru neutemeljenih odpovednih razlogov (začasna odsotnost zaradi bolezni, poškodbe; članstvo v sindikatu, obveznosti iz delovnega razmerja pred sodnim, upravnim ali arbitražnim organom, sindikalna dejavnost izven delovnega časa, udeležba v stavki, kandidatura za funkcijo delavskega predstavnika, rasa, narodnost, barva kože, spol, zakonski stan...., - uveljavljanju odškodninske odgovornosti. Status ekonomsko odvisne osebe je potrebno vsako leto na novo uveljavljati (preverjati) pri naročniku in mu posredovati vsa potrebna dokazila in informacije, ki so potrebne za presojo obstoja ekonomsko odvisne osebe. Kdaj pogodba o zaposlitvi in ne s.p.? Kadar: - s.p. opravlja isto dejavnost kot naročnik, - delo opravlja v prostorih delodajalca, sp., pa nima sklenjene najemne pogodbe, - delo se opravlja v delovnem času, ki velja za ostale zaposlene (8 ur dnevno), - s.p. uporablja delovno opremo in sredstva podjetja, - s.p. delo opravlja po navodilih in pod nadzorom odgovorne osebe delodajalca, ki mu omogoča delo pri svojih strankah. Bodite pozorni na te opredelitve in se izogibajte tveganjem. Kazni so težke. AJPES - novosti A J i* ■ ^ AJPES ostaja pooblaščen za zbiranje, obdelovanje in posredovanje podatkov iz letnih poročil poslovnih subjektov ter za javno objavljanje letnih poročil in drugih podatkov gospodarskih družb, samostojnih podjetnikov in drugih poslovnih subjektov. Poroča se za tri namene: za državno statistiko, za namen zagotovitve javnosti in za davčni namen. februar 2017 Napotila Letna poročila se predlagajo izključno preko spletne aplikacije AJPES na poenotenih obrazcih (neposredno ali uvoz XML datoteke). Rok za oddajo poročil za gospodarske družbe, samostojne podjetnike in društva je do konca marca - 31. 3. 2017 (razen za revidirana poročila in pravne osebe javnega prava). Novosti za leto 2016: poenoteni obrazci, vnos v EURIH s centi, aplikacija samodejno sešteva, na obrazcih bodo že uvoženi pretekli podatki, opredeliti bo potrebno način računovodenja (SRS ali mednarodni standardi), opredeliti velikost (spremenjeni kriteriji). Mikro družba: manj ali 10 zaposlenih; čisti prihodek od prodaje do 700.000 €; aktiva do 350.000 €. Majhna družba: manj ali 50 zaposlenih; čisti prihodek od prodaje do 8.000.000 €; aktiva do 4.000.000 €; Srednja družba: manj ali 250 zaposlenih; čisti prihodek od prodaje do 400. Mio €, aktiva do 20 MIO €. Velika družba: nad 250 zaposlenih; čisti prihodek od prodaje nad 40 MIO €, aktiva nad 20 MIO €. Mikro in majhni samostojni podjetniki predložijo: podatke iz bilance stanja, podatke iz izkaza poslovnega izida, izjavo (poenostavitev), letno poročilo. Srednji in veliki podjetniki enako, samo ni poenostavitve, predložijo popolno letno poročilo. Gospodarske družbe predložijo: podatke bilance stanja, podatke izkaza poslovnega izida, podatke bilančnega dobička, izjavo, pojasnila k izkazom in letno poročilo. Letnih poročil na AJPES ne oddajajo in AJPES-u ne poročajo samostojni podjetniki, ki vodijo poslovne knjige po sistemu normiranih odhodkov oz. ugotavljajo dobiček z upoštevanjem normiranih odhodkov. Trošarine za gorivo OZS nas je seznanila s prizadevanji za razrešitev težav nekaterih obrtnikov, ki ne dobijo povrnjene trošarine za pogonska goriva. S spremembo 93. člena Zakona o trošarinah (ZTro-1), ki je pričela veljati 1.8.2016, podjetniki niso upravičeni do vračila trošarine za gradbene stroje, ki se ne uporabljajo pri izvajanju dejavnosti F/gradbeništvo standardne klasifikacije dejavnosti. Po novem do vračila dela trošarine tako niso upravičeni stroji, ki izvajajo dela v gramoznicah, kamnolomih, ipd... OZS se problematike dobro zaveda ter se zavezuje tudi v prihodnje aktivno delovati pri odpravi neenakosti med zavezanci, ki izvajajo dela z gradbeno mehanizacijo. Kaj smo že naredili do danes: - 27. 11. 2015 so bile na MF poslane pripombe k predlogu (ZTro-1); - konec septembra ter novembra 2016 smo govorili z Generalnim finančnim uradom (opozorili smo jih na pasivnost območnih finančnih uradov ter zahtevali jasna pojasnila glede izvajanja zakona); - predstavitev problematike direktorici FURS, ge. Ahčin in poziv za spremembo izvajanja zakona; - novembra 2016 poziv članom, registriranim za opravljanje dejavnosti pridobivanje gramoza in kamna ter zemeljska dela naj dostavijo podatke o višini nevrnjenih trošarin ter dokumentacijo o zavrnitvah vlog oziroma pojasnil FURS; - decembra 2016 objavili ta poziv tudi v reviji Obrtnik. Odziv članstva je do sedaj pod pričakovanji (odzvalo se je manj kot 10 članov), podatki nam tako ne kažejo jasne slike razmer na trgu. Zato smo se odločili povezati tudi z GZS. Prvi sestanek delovne skupine je predviden v januarju 2017. Kaj bomo storili v prihodnje: - januarja 2017 sestanek z GZS; - februar/marec 2017 sestanek z GFU; - vložitev pobude za spremembo Zakona o trošarinah (popolna uskladitev z Direktivo) na MF. OZS poziva člane, da pošljejo dokumentacijo, kot je zapisano v Obrtniku (december 2016, stran 63) na svojo OOZ ali na OZS (kontakt Janko Rozman). Povzeto po OZS v Članska ugodnost Člani, ki boste do konca februarja v celoti plačali letno članarino OZS in OOZ, imate možnost, da plačate eno članarino manj. Za tiste, ki plačujete po 18 € na mesec, je tako letni znesek 198 €, za tiste, ki plačujete 27 € na mesec pa 297 €. ojobrtnik. po novem tudi plačilna ' .com m Kjer se zbiramo dobri obrtniki. Uporaba portala je za kupce BREZPLAČNA! Moj Obrtnik največji slovenski obrtniški portal 13 februar 2017 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic — »popoldanci«, ste obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Prispevke plačate najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 18 ali 27 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino plačate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega poslovanja morate navesti model 12 in nato referenco. S 1. 1. 2017 velja nova višina prispevkov za ZZ za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in je vezana na višino povprečne bruto plače v RS za oktober predhodnega leta (za oktober 2016 znaša 1.567,99 €). Od januarja 2017 do vključno decembra 2017 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2016 oz. 0,53 % od 1.567,99 €, kar znaša 8,31 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2016 oz. 6,36 % od 392,00 €, kar znaša 24,93 €. Plačilo do 20. v mesecu za pretekli mesec. Od 1. 4. 2016 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 32,43 € (Ur. list RS, št. 21/2016). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za januar 2017: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za in- validnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ - 44008 32,43 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2016 - 1.567,99 € 8,31 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2016 - 392,00 € 24,93 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ - 45004 33,24 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Za uživalce pokojnine, ki ste ohranili status s.p. velja, da prejemate lahko največ % pokojnine in se obvezno zavarujete za najmanj % delovnega časa oz. za najmanj 2 uri/dan. Obvezno je plačilo prispevkov od najmanj % minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri - za januar je izračun naslednji: 44 ur januar: PIZ 53,04 €, ZZ 31,39 €, zaposlovanje in starševsko varstvo 0,87 €, skupaj torej 85,30 € prispevkov. Lestvica za polno zavarovanje s.p. - 8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR v januarju 2017: redno delo: 21 dni: 168 ur; praznik: 1 dan: 8 ur; SKUPAJ: 22 dni, 176 ur. IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2017 - lestvice veljajo od 1. 1. 2017 oz. za vsa izplačila v letu 2017!!! Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2017 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je odvisna od višine skupnega dohodka: Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih znaša splošna olajšava v evrih nad do 930,53 543,32 930,53 1.047,57 368,22 1.047,57 275,22 Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 275,22 €. LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) - ZA IZPLAČILA V LETU 2017 V letu 2017 je sprememba lestvice v tem, da je dodan tretji razred in spremenjene stopnje davka v tretjem in četrtem davčnem razredu. Nad Do € + % nad € 668,44 16 % 668,44 1.700,00 106,95 + 27 % nad 668,44 1.700,00 4.000,00 385,47 + 34 % nad 1.700,00 4.000,00 5.908,93 1.167,47 + 39 % nad 4.000,00 5.908,93 1.911,95 + 50 % nad 5.908,93 MINIMALNA BRUTO PLAČA od 1. januarja 2016 znaša 790,73 € (Ur. list RS, št. 6/2016). Definicija minimalne plače (uporablja se pri obračunih za plačilo dela opravljenega od 1. 1. 2016 dalje): Zakon določa, da je minimalna plača mesečna plača za delo opravljeno v polnem delovnem času. Iz tega izhaja, da v minimalno plačo sodijo vsi elementi plače, ki jih navaja Zakon o delovnih razmerjih, torej osnovna plača delavca za določen mesec in dodatki, ki mu pripadajo, razen dodatka za delo preko polnega delovnega časa, dodatka za nočno delo, dodatka za delo v nedeljo, dodatka za delo na praznik in dela prost dan po zakonu. Zaposleni, ki za delo v polnem delovnem času v skladu s pogodbo o zaposlitvi oziroma zakonom prejema minimalno plačo, mora v primeru, da opravlja delo preko polnega delovnega časa, poleg minimalne plače prejeti še plačilo in dodatek za delo preko polnega delovnega časa. V minimalno plačo se ne vštevajo prejemki, ki imajo naravo povračil stroškov v zvezi z delom, kot so npr. dnevnice, terenski dodatki, povračilo stroškov prevoza na delo in z dela, povračilo stroškov za prehrano med delom. Prav tako se v minimalno plačo ne všteva regres za letni dopust. Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obračunati od zneska, ki v letu 2017 ne more biti manjši od 52% zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2017 do 29.2.2017 se uporablja povprečna plača za leto 2015 (1.555,89 €; 52% znaša 809,06 €), za izplačila po 1.3.2017 se bo uporabljala povprečna plača za leto 2016, ki še ni znana. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: Prevoz na delo: najmanj 70 % cene najcenejšega javnega prevoza, če se javni prevoz ne more uporabljati pa najmanj 0,18 € za vsak polni km razdalje med bivališčem, določenim v pogodbi o zaposlitvi do sedeža delodajalca oz. do mesta opravljanja dela (73. člen KP za obrt in podjetništvo); Prehrana: 4,90 €/dan prisotnosti, če delavec dela najmanj 4 ure na dan. Če dela 11 ur ali več na dan, mu pripada pravica do sorazmerno višjega (za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur v višini 0,76 €) povračila za prehrano. (72. člen KP za obrt in podjetništvo). Kilometrina na službenem potovanju: do 0,37 € za vsak prevoženi km ob uporabi lastnega vozila (75. člen KP za obrt in podjetništvo = zgornji znesek po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne vštevajo v davčno osnovo. Kilometrina v višini 30 % cene bencina v EUR (sprememba ob spremembi cene bencina) je glede na ceno bencina višja, vendar je davčno priznan odhodek le znesek, ki ga določa Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov.. .Presežek se všteva v davčno osnovo. Regres za letni dopust v letu 2017: najmanj v višini minimalne plače (790,73 €) povečane za 1% znaša 798,64 €. Izplačan mora biti do 1. julija tekočega koledarskega leta oz. v več obrokih, vendar najkasneje do 1. novembra, v primeru nelikvidnosti delodajalca. Če bo minimalna plača spremenjena, bo tudi višina regresa drugačna. Posebne olajšave za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 14 STOPNJE PRISPEVKOV: Vrsta prispevka Delavec Delodajalec Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50 8,85 Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu 6,36 6,56 Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni - 0,53 Za zaposlovanje 0,14 0,06 Za starševsko varstvo 0,10 0,10 SKUPAJ 22,10 16,10 Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Po lestvici februar 2017 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB - POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate za januar 2017 prispevke od najmanj 75% povprečne plače 2015 (1.555,89 €; 75% je 1.166,92 €), za obračun prispevkov od februarja 2017 dalje pa boste uporabili najmanj 75% povprečne plače za leto 2016. Povprečna plača za leto 2015 je 1.555,89, osnova za obračun v višini 75% te plače je 1.166,92 €. V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove. Naziv prispevka Stopnja Za plačilo Skupaj prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 24,35 % 284,14 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 156,95 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 4,67 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 445,76 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2017 je osnova dobiček za preteklo leto brez upoštevanja prispevkov ter znižanj in povečanj, preračunan na mesec, znižan za 25%). Za obračun prispevkov za januar 2017 je minimalna osnova 58% povprečne plače iz leta 2015 (1.555,89 €; 58% je 902,42 €) za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače iz leta 2015 (1.555,89 €; 60% je 933,53 €). Od februarja 2017 dalje bo minimalna osnova 58% povprečne plače iz leta 2016 (še ni znana), za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače za leto 2016 (še ni znana). Za mesec januar 2017 in naprej bo davčni organ sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. Če podatki v POPSV, ki ga je pripravil davčni organ, niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV davčni organ v sistem eDavki ni odložil, mora zavezanec sam predložiti OPSVZ obrazec najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Zavezanec mora sam v OPSVZ obrazcu posredovati tudi morebitne spremembe osnov, ki so posledica uveljavljanja določenih pravic DŠ pomeni davčna številka zavezanca * Povprečna mesečna bruto plača za leto 2015 (PP): 1.555,89 EUR ** Minimalna osnovaza prispevke samozaposlenih v letu 2017 znaša 58 % zadnje znane povprečne letneplače; (bolniški stalež, starševski dopust) ali če se odloči za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove. Za zavezance, za katere so predizpolnjeni podatki v POPSV pravilni in popolni, se dodatna aktivnost v zvezi z obračunom prispevkov ne zahteva. Po določbi šestega odstavka 353.a člena Zakona o davčnem postopku -ZDavP-2 bo v tem primeru POPSV postal obračun prispevkov, ki bo tudi izvršilni naslov v skladu z drugim odstavkom 145. člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. Prispevke pa je potrebno plačati do 20. v mesecu. VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika — 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ - 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ — 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe.. .se uporablja model 21. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek neplačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo območno zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umetnostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine dodatne informacije pokličite svojo OOZ. *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2): 1.555,89 x 3,5 = 5.445,62 EUR Zavezanec plača prispevke do 20. 2. 2017; obračun pa odda do 15. v mesecu oz. potrdi predizpolnjen obračun po sistemu eDavki Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - JANUAR 2017 58 % PP** 3,5 PP*** Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR 902,42 5.445,62 Osnova za prispevke ZZ, če je BZO nižja od 60 % od 1.555,89 EUR* Prehodni davčni podračun Referenca 933,53 Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 139,88 844,07 Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 79,86 481,94 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 219,74 1.326,01 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 59,37 346,34 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 61,24 357,23 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 4,95 28,86 Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 125,56 732,43 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 0,90 5,45 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 0,90 5,45 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 1,80 10,90 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,26 7,62 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,54 3,27 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 1,80 10,89 Skupaj drugi prisp. 3,60 21,79 PRISPEVKI SKUPAJ 348,90 2.080,23 feJbruar20/7 15 Javni razpis Javni razpis »Krepitev kompetenc in inovacijskih potencialov podjetij« Javna agencija Spirit Slovenija je 30. decembra lani objavila javni razpis »Krepitev kompetenc in inovacijskih potencialov podjetij, na katerem lahko kandidirajo tudi mikro in mala podjetja. Predmet javnega razpisa je spodbuditi podjetja k izvajanju raziskovalno-razvojnih dejavnostih znotraj podjetja ter prispevati k razvoju novih ali izboljšanih izdelkov, procesov ali storitev z izkazanim tržnim potencialom. Namen javnega razpisa: Namen javnega razpisa je, z vključevanjem visoko izobraženih strokovnjakov, zaradi: • pospeševanja inovacij, • skrajšanja časa od ideje do trga, • krepitve kompetenc podjetji z interdisciplinarnimi znanji, • vzpostavitve učinkovite inovacijske infrastrukture ter krepitve raziskovalno razvojnih oddelkov podjetij in • povečanja naložb zasebnega sektorja v raziskave, razvoj in inovacije, • spodbuditi raziskovalno - razvojne in inovacijske projekte podjetij za razvoj novih ali izboljšanih proizvodov, procesov ali storitev na prednostnih področjih Slovenske strategije pametne specializacije. Informativni dan za ta razpis bo v ponedeljek, 6. februarja 2017 v prostorih NLB Center inovativnega podjetništva, Trg republike 2, 1000 Ljubljana od 9. do 13. ure. Potencialne prijavitelje obveščamo, da je razpisna dokumentacija spremenjena v delu, ki se nanaša na podrobnejšo predstavitev meril za ocenjevanje (točka 5 pojasnil k javnemu razpisu), in sicer: Iz nadaljnjega ocenjevanja bodo, ne glede na končno skupno oceno izključene (zavrnjene) vse vloge, ki bodo pri kateremkoli ocenjevalnem merilu prejele 0 točk, razen pri: • podmerilu 2.1: Interdisciplinarnost razvojne skupine, ki bo izvedla RRI projekt (dopolnjeno) • podmerilo 2.2: Formalna usposobljenost razvojne skupine, ki bo izvedla RRI projekt (dopolnjeno) • podmerilu 2.3. Udeležba na tekmovanjih oz. natečajih s področja inovativnosti • podmerilu 2.4. Vključitev mejne skupine raziskovalcev • merilu 4. Izkazovanje širšega družbenega vpliva - traj-nostni poslovni model Cilj javnega razpisa: Cilj javnega razpisa je sofinancirati vsaj 40 inovativnih RRI projektov, ki se nanašajo na razvoj novih ali izboljšanih proizvodov, procesov ali storitev z visoko inovativnostjo in s tržnim potencialom, kar posledično veča konkurenčnost sodelujočih podjetij. 16 SPIRIT SLOVENIJA JAVNA AGENCIJA Upravičeni stroški: Upravičeni so: • stroški plač članov raziskovalne skupine (stroški osebja (raziskovalci, strokovni in tehnični sodelavci) • storitev zunanjih izvajalcev (stroški pogodbenih raziskav, ter svetovalnih in drugih ustreznih storitev, uporabljenih izključno za RRI projekt), pri čemer vrednost teh ne sme presegati 20% vrednosti celotnih upravičenih stroškov RRI projekta • posredni stroški (v obliki pavšala v višini 15% upravičenih neposrednih stroškov osebja na RRI projektu) Višina sredstev: Okvirna višina sredstev, ki so na voljo za izvedbo javnega razpisa, znaša skupaj 8.000.000 EUR. Koriščenje sredstev bo možno v proračunskih letih 2017 do 2019, oziroma do porabe sredstev, pri čemer je predvideno koriščenje sredstev: • v letu 2017: 2.200.000,00 EUR, • v letu 2018: 3.600.000,00 EUR, • v letu 2019: 2.200.000,00 EUR. • Višina sofinanciranja upravičenih stroškov posamezne operacije mora znašati vsaj 50.000,00 EUR ter največ 200.000,00 EUR. Pogoji za sodelovanje: • Prijavijo se lahko MSP (ne glede na kohezijsko regijo) ter velika podjetja (kolikor imajo sedež v vzhodni kohe-zijski regiji). • Ostali pogoji za sodelovanje so objavljeni v javnem razpisu. Rok in način prijave: • Rok za oddajo vlog je 20. 2. 2017. • Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo oddane najkasneje na ta datum. Če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se za dan oddaje vloge, šteje datum oddaje na pošto (poštni žig). • Če se vloga pošlje z navadno pošiljko, se za dan oddaje šteje dan, ko agencija vlogo prejme. • Vloge so lahko oddane tudi osebno v glavni pisarni agencije, na lokaciji Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana (v času uradnih ur med 9. in 13. uro) do datuma za oddajo vlog. Besedilo javnega razpisa in razpisna dokumentacija (navodila in obrazci) so na voljo na spletnem naslovu: www. spiritslovenia.si februar 2017