102 Dvojna kariera in nova spoznanja na področju razvoja športne kariere Vodja simpozija: Saša Cecić Erpič Fakulteta za šport, Univerza v Ljubljani, e-mail: sasa.cecicerpic@fsp.uni-lj.si Razvoj športne kariere in znotraj tega še posebej usklajevanje šolanja in športa (t.i. dvojna kariera) postaja v zadnjih letih ena izmed središčnih raziskovalnih tem na področju športne psihologije. Prispevki, ki predstavljajo nova dognanja slovenskih raziskovalcev, izhajajo iz Razvojnega holističnega modela športne kariere (Wylleman in Lavallee, 2004). Le- ta z vidika vseživljenjskega pristopa športnike pojmuje kot celostne osebnosti. Športno kariero sestavlja več stopenj, med katerimi so prehodna obdobja, za katera je značilno prilagajanje na nove specifične zahteve in dejavnike. Prispevki, ki bodo predstavljeni v sklopu simpozija, se večinoma osredotočajo na dve stopnji športne kariere, to je na stopnjo razvoja in stopnjo mojstrstva, ter na prehod med njima. V prvem prispevku bo predstavljena meta analiza novejših študij prehoda med razvojno stopnjo in stopnjo mojstrstva s poudarki na razvoju raziskovalnih paradigm v zadnjem desetletju. Drugi prispevek bo predstavil slovenske izsledke obsežnega projekta Zlato v izobraževanju in v vrhunskem športu, financiranega s strani Evropske komisije. Predstavljena bo analiza kompetenc, ki jih športniki potrebujejo za učinkovit razvoj dvojne kariere. Tretji prispevek bo predstavil prvo stopnjo longitudinalne študije dvojne kariere, to je doživljanje prehoda z gimnazije na univerzo uspešnih mladih športnikov ter njihov proces prilagajanja. Naslednji prispevek se osredotoča na razvoj dvojne kariere vrhunskih nordijskih športnikov in primerjavo med norveškimi in slovenskimi športniki. Peti prispevek osvetljuje medkulturne razlike med slovenskimi in hrvaškimi študenti športniki v motivaciji za dvojno kariero. V zadnjem prispevku bo predstavljen eden od idiosinkratičnih in malo raziskanih prehodov v športni karieri - prilagajanje vrhunskih športnic na materinstvo in vračanje v tekmovalni šport. Prispevki znotraj simpozija Razvoj športne kariere in metaanaliza novejših študij prehoda v vrhunski šport Saša Cecić Erpič Kompetence slovenskih športnikov za usklajevanje šolanja in športa – izsledki projekta “Zlato v izobraževanju in v vrhunskem športu” Saša Cecić Erpič Dvojna kariera mladih slovenskih športnikov: doživljanje prehoda iz gimnazije na fakulteto Kaja Meh, Maja Zupančič, Saša Cecić Erpič Športna kariera in izobraževanje vrhunskih nordijskih športnikov: primerjava med slovenskimi in norveškimi športniki Robert Kerštajn Razlike v motivaciji za študij in motivaciji za šport med Slovenskimi in Hrvaškimi študenti športniki Andreja Šetinc Vrhunske športnice mame: prilagajanje na materinstvo in vračanje v tekmovalni šport Janja Tekavc, Paul Wylleman, Saša Cecić Erpič Timski pristop k obravnavi komorbidnosti motenj v razvojnem obdobju Vodji simpozija: Mateja Hudoklin, Peter Janjušević Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Ljubljana, e-mail: mateja.hudoklin@guest.arnes.si Na področju psihosocialnih motenj v otroštvu in mladostništvu je komorbidnost različnih motenj prej pravilo kot izjema. Pojav ene motnje, ki je lahko povezan tudi z neko generalno ranljivostjo, predstavlja osnovo in povečano ranljivost za pojav druge motnje. V zgodnjem in srednjem otroštvu sta etiologija in narava simptomov posameznih motenj izrazito nespecifična in se šele z razvojem bolj jasno izrazita v bolj omejenih, pa še vedno med seboj povezanih slikah motenj. Glede na te značilnosti se prilagajajo tudi terapevtske intervencije. V letu 2012 je bilo v Svetovalnem centru za otroke, mladostnike in starše Ljubljana od skoraj 2600 obravnavanih otrok in mladostnikov 58 % le-teh s psihiatrično diagnozo, delež otrok s specifičnimi razvojnimi motnjami pa je znašal 68 %. V simpoziju bodo predstavljeni različni vidiki komorbidnosti v razvojnem obdobju. Predstavljeni bodo različni vidiki sopojavljanja specifičnih učnih težav z drugimi psihosocialnimi motnjami, sopojavljanje brezčutnih/ neobčutljivih potez z drugimi motnjami in nekateri pristopi pomoči. Skozi tematike simpozija bo razviden koncept timskega dela Svetovalnega centra, ki zajema multimodalno ambulantno-klinično obravnavo otrok in mladostnikov. Prispevki znotraj simpozija Pristopi pomoči otrokom s pomanjkljivo pozornostjo v Svetovalnem centru Leonida Rotvejn Pajič in Bojana Caf Kognitivni in psihosocialni profili učencev s specifičnimi učnimi težavami Lidija Magajna in Mateja Hudoklin Intervencije pri otrocih in mladostnikih z brezčutnimi / neobčutljivimi potezami Peter Janjušević Težave z izvršilnimi funkcijami pri otrocih s specifičnimi učnimi težavami Mateja Hudoklin Simpoziji / Symposia