ZDRAVSTVO Na podlagi člena 18., 36. in 44. sa-kona o temeljih slstema družbenega planiranja in o družbenem planu Ju goslavije (Ur. list SFRJ št 6/76) skle-nejo temeljne in druge organizacije združenega dela. krajevne skupnosti ozirotma druge samoupravne organiza-cije in skupnosti ter občinska zdrav-stvena skupnost Ljubljana-Bežigrad (v nadaljnjem besedilu: udeležencl spo-razuma) SAMOUPRAVNI SPORAZUM O OSNOVAH PLANA OBCINSKE ZDRAVSTVENE SKUPNOSTl ZA OBDOBJE 1976 — 1980 A. SPLOŠNE DOLOCBE 1. člen Deloviri ljudje tn občani v temelj-nlh tn dmigih organizacijah združenega dela, krajevnih skupnostih oziroma drugih eamoupravnih organizacijah in skupnostih, ki na podlagl enakoprav-nega odločanja in svobodne menjave dela združujejo v občinski zdravstvenl skupnosti sredstva za zadovoljevanje svajih osebnih in skupnih potreb In in-teresov na področju zdravstvenega var-stva, določijo s tem samoupravniin sporazumom cilje in naloge nadaljnje-ga razvoja zdravstvenega varstva ter pravice, dolžnosti, obveznosti, medse. bojne odnose in odgovornost za njiho-vo uresničevanje. Udeležencl sporazuma bodo v svo-ji občinski zdravstvenl skupnosti za-gotavljali in naftrtovali zlasti osnovno zdravstveno varstvo. Za druge oblike adravstvenega varstva, ki jih ne morejo zagotoviti v občinski zdravstveni skup-nosti, pa se bodo sporazumevali z drugiml zdravstveniini skupnostmi v regiji oziroma v okvirih Zdravstvene skupnosti Slovenije. 2. fflen Občinska zdravstvena stcupnost bo v samoupravnem planu za to srednje-ročno obdobje izhajala Iz osnov: 9 da je načrtovano srednjeročno obdobje izrazito stabilizacijsko; 0 da je nadaljnji razvoj zdravstve. nega varstva ter možen obseg pravic odvisen od gospodarskega in splošne- ga družbenega razvoja ter se zato sredstva zanj oblikujejo v duguv.,, jeni soodvisnosti od porasta družbenega proizvoda, zlasti produktivnosti dela; 0 da je mogoče brez škode za zdravje in v interesu združenega dela odpraviti dolodene nepravilnosti in ne-sorazmernosti ali nesmotmosti v izva. janju nekaterih obllk zdravstvenega varstva oziroma pri koriščenju in nu-denju zdravstvenih storltev. B. CILJI IN PREDNOSTNE NALOGE 3. člen Pri določanju osnov samoupravne-ga plana bo občinska zdravstvena skup. nost upoštevala dosledno uveljavljanje dohodkovnih odnosov ter medsebojno soodvisnost in povezanost razvoja go-spodarskih in družbenih dejavnosti ob nadaljnjem razvoju deJovanja delegat skega sistema tn samoupravne organi ziranosti v njenih okvirili in v združe-vanju z drugimi zdravstvenimi skup-nostmi pri čemer bo zasledovala kot cilj: # zboljšanje zdravstvenega stanja delavcev in usmerjanje zdravstvene dejavnosti skladno s potrebami in in-teresi združenega dela, upoštevajoč družbeno verificirano dejavnost, da je zdravstveno varstvo sestavni del druž-bene reprodukcije in pomemben de-javnik produktivnosti dela, ki sodi k bistvenim elementom socialne vamosti ter življenjske ravni vseh delovnih ljudi; ©samoupravno usmerjanje uveljav-ljanja pravic delovnlh ljudi iz zdrav. stvenega varstva v medicinsko uteme-ljene ter družbeno opravičene in spre-jemljive okvire; 0 nadaljnji razvoj delovanja dele-gatskega sistema in samoupravne orga-niziranosti v njenih okvirih in v zdru-ževanju z drugimi zdravstvenimi skup-nostmi; 9 nadaljnji razvoj in izpopolnjeva. nje sistema solidarnosti in vzajemno-sti ob postopnem zmanjševanju razlik pri uveljavljanju pravic iz zdravstvega varstva z gledišča materialnih In stro-kovnih pc^ojev dela ter dopolnjevanja in zagotavljanja usklajene rasti v posa-meznih zdravstvenih dejavnostih oziro-ma med ožjtmi in širšimi območji; 9 doslednejše uresničevanje menja-ve dela v okririh te skupnosti oziroma v regiji tn na celotno območje SR Slovenije. 0 boljšo. učinkovitejšo in smotmej. šo organizacijo zdrastvene službe, ob večji funkcionalni povezanosti med po- sameznimi oblikami zdravstvenega var-stva, vključojoč najsmotrnejšo organi. ziranost in delitev dela na področju zdravstvenih dejavnosti ob izoblikova-nju strokovno smotrnega in spodbud-nega storitvenega sistema v zdiavstvu. 4. eien Pri načrtovanju nadaljnjega razvo. ja zdravstvenega varstva in zdravstve-nih dejavfnosti, opredeli občinska zdrav-stvena skupnost kot prednostne nalo. ge: 1. boljše in popolnejše zdravstveno varstvo aktivnega prebivalstva z ukrepi za odpravljanje najpogostejSih obolenj in bolezenskih stanj na območju obči-ne; 2. ctopolnjevanje organizacijskih ob-lik in nadalnje izboljšanje kvalitete de. 'a pri izvajanju zdravstvenega varstva udeležencev NOB; 3. organlzacijo zdravstvene službe v l.vigojih družbene samozaščite, sploš-nega ljudskega odpora in ljudske ob-rambe ter v izrednih razmerah; 4. krepitev higiensko-epidemiološke dejavnosti. predvsem njene aktivnosti za ohranjevanje človekovega delovnega in življenjskega okolja nasploh in sicer iz zdravstvenih vidlkov; 5. postopno ustanavljanje ambulant za starostnike, vzpostavitev in nadalj-nji razvoj nege bolnika na domu, na-daljevanje obUkovanja in dokonfina izpeljava zagotavljanja najustreznejših pogojev za sodelovanje osnovne, speci. alistične in bolnišnične zdravstvene de-javnosti zavoljo racionainega poslova-nja in uspešnega izvajanja stabilizacl. je v zdravstvu oziroma v okvirih sle-heme zdravstvene organizacije. 6. zdravstveno vzgojno in prosvet-no dejavnost, zlasti še za omejevanje in preprečevanje poškodb pri delu in izven dela. poklicnih bolezni in Inva. lidnosti, kot tudi za ohranitev men-talnega zdravja s poudarkom na pre-prečevanju alkoholizma, narkomanije in druglh škodljlvih zdravstveno—soci. alnlh pojavov. C. RACIONALIZACIJA ZDRAVSTVENE SLU2BE 5. eien DelOTnl ljudje in občawi, združenl v tej občinska zdravstveni skupnosa bodo v prihodnjem obdobju na podlagl medicinskiJi dognanj, ob afctrovietn so-delovanju temeljnih samoupravnih organizacij in skupnosti oziroma dru-žb«iopolitičnih organizacij in skupno- sti, sarnoupramio na ofomoQ]u obfilne oziroma v okvirib regionalne «lravst vene skupnosti in zdravstvene skup-nosti Slovenije sprejenaali ukrepe za zmanjševanje neupravičene porabe zdravil, hitrejše postavljaaje diagno ze m s tem skrajševanje dobe zdrav-ljenja, preprečevanje poskusov izkori-ščanja bolniškega staleža, skrajševa-njo ležalne dofoe v bolnišnicah in v naravnih zdraviliščih zavoljo liitrejše-ga vračanja obolelih na delo z name-nom omejevarvja porasta odsotoosti z dela na sPloh. 8. ftlen Zaradl raeionalnega in optdmalne-ga -koriščenja zdravstvenih zmogljivo-sti ter njihovega načrtovanja bodo ob-Cinska zdravstvena skupnost in zdrav-stvene organizacije z udinkom za nj»-no območje sklepale: 9 sporazume o delitvi dela in o tunk-ctonadnein povezovanju adravstvenih organizacij na območju občlne, na medobčinskem oziroma mestnem ob-mofiju in v regiji all repuiblikl, kot tudi o prilagajanju njlhove organizaci-je dela in delovnega časa potrebam teir interesom združenega dela; 9 sporazume o načrtovanju ln us-ldajevanju razvoja ter korlš6enju zdraivsitvenlh zmogljivosti v regiji ali za otomoeje vei regaonalnih zdravstve-nih skupnostl oziroma za republiko. Sodelovanje obfitaske zdravstvene tfcupnosti v samoupravnem 1d sicer- aajem »porazuimevanjii oziroma dogo-varjanju po prvem odstavku tega Cle-na je odvisno od pogojev in načlna dogovarjanja oziToma sporazumevanja glede adruževanja sredstev za nresni-čevanje enakopravnega odločanja in swbodne menjave dela oziroma po nadelih vzajemnosti in solldarnosti na obmodju reglje ali glede na skupne mterese in naloge, ki pomenijo splo-Sni interes prebivalstjva SR Slovenije. C. SREDSTVA ZA URESNICEVANJE NACRTOVANIH CIIJEV IN NALOG 7. Men Glede na dogo^vorjene cH)o tn pred-nostoe naloge v tem srednjero&iem obdobju s« bodo posamezne oblike zriiravstvenega varstva za območje te obftinske adravstvene skupnosti giba-le v nasledmjih okvirih popreCne rastl izdatkcw (števllka v oklepajdh pome-ni povsod stopnjo rasta zadervnib Ia-datfcov v reglji): 1. Isadatki za neposredno airavst-veno varstvo za obmopnjo rasti zapo-slemostl in realniti osebnlh dohodkov giibali po poprečni stx>pnji 82, kar je hkrata tudii poprečna stopoja rasti t reglji. 3. Povračlla strokovnim službam ln drugi funkcionalni izdatto se bodo gibab po poprečni stopnjl 5^ kar Je enafco predvideni st»pnja za regijo. Vsi iadatkl za območje te občin-ske adravstvene skupnosti se bodo gi-bali po popr&6nd stopnji 74 (y regi-ji: 6,6). Iz naslova JJdruževanja sredstev po načelih vzajemnosti m solidamostl oz. zavoljo zagotovitve rizične sposobnosti ta podobno pa bodo veljale naslednje popre^ne stopnje rasti: za solidarnost-no združevanje v SR Slaveniji 7^ (v regiji 7^) in za investioije v regiji pa je skupna stopnja rasti regional-nega zdmževanja sredetev 195. 8. <51en I Deflovni ljudje in občani, združeni v tej občinski zdravstvani staipnosti, bodo v srednjeročnem abdobju ssdru-ževali sredstva za uresručevanje pro-grama zdravstvenega varstva v skup-nean zneslcu 1.180,745.000 ddm. Tako ztoraina sredstva z upoSteva-njem solidamostnega združevanja sredstev bodio namenjena za: 1. Izdatki za neposredno zdravstve-no varstvo: na abmočju občine 817,907.000 ddn (v regiji: 7.196,200.000 din); od tega za osnovno ambulantno adravstveno varstvo 170,017.000 din (1,133.667.000 din), speoialistaeno am-bulantno adravstveno varsfevo 111,224.000 din (991,279.000 din), bol-nišnično adravstvsno varsttno 334,301.000 din (3.242,446.000 din), zoto-no nego ia protetiko 48,862.000 din (437,282.000 ddn), reševalne prevooe 7,022.000 din (106,948.000 din), preven-tforo 7,663.000 din (27,442.000 din), zdra-vila in injekcije 111,195.000 din (1.004,756.000 din), podaljšasio in na-domestno bolnišnično zdravljemje v zctraviliščih 8,343.000 din (78,325.0000 dln), druge iadatke zdTavstvenega var-stva 16^80,000 din (174,055.000 din). Zdravstvenl dom 2. Iadatld za denarna domestila ln povračila 172,182.000 dis» (v regiji 1.470,452.000 din). 3. Povračila strokavnim službam tn drugi funkoionaLni izdatka 28,150XKK) dto (v regiji: 217^72.000 din). 4. 2kiruževanje v posebne namene za območje občine za rezervni sklad 13^53.000 dln (107.393.000 din), za soU-damostno združevanje v SR Sloveni-ji 46,782.000 din (422,220.000 dia), za investicije v regiji (286,421.000 din). 5. Sfcuipni izdatka za območje ce občinske zdravstvene sfcupnostd bodo znašaAi 1.087^54.000 din (v regijd: 9.700,258.000 din). 9. Sen Za uresniCitev nafirtoivanega razvo ja adravstvene dejavnosti v otoviiih občine oziroma v regšji, kakor ustre-za o-rganiaiiranosti in izvajanju zade-vne adravsfcvene dejavnosti, se bo šte-vilo zdravstvenih dedavcev in sodelav-cev v zdravstvenih organizacijah gjba-lo takole: LEGENDA: a — stanje 1980. leta; b — pove<5anje 1976—1980 Raačlemba________________________Z«toaTOiki Zotoni terapevtl Drugi_____SfcupaJ V občini a 41 23 160 224 b 6 5 31 42 Občine na območju ZD a 255 185^ T056 T496 b 37 16 181 234 Občine mesta Ljubljane a 242 173 994 O03 b 32 12 164 208 Regija Ljubljana a^ 400 300 T679^ 2^379 b 73 44 308 425 Lekarne RazSlemba Faimaoevtl Drugi SaipaJ V občinl a 6 8 14 ________________________________b^____________—______________1______________1 Obfiine na območiju ZD a" . 70 95~ 165^ ________________________________b^______________8______________9_____________17^ ObfiJie mesta JUJubljane a 68 92 i60 ________________________________________b_________________7_________________!>________________16 Ragija I^jubljana a ' 1TO 140 240 b 16 15 31 Bolnišnlčno ln specialistično idravstveno varstvo Baailemba_________________________ZdravnUtl Zotoi terapeva Drugl_____Steupaj Regija Iijubljana a 650 20 3.470 4.140 _____________________________]>________93_________6________8M________942 Sddadno s potretoami nemotenega delovanja zdravstvenega varstva so speciallsU lahko ustrezoo razporejenl tudi v osiK>vno zdiravstveno varstva. Socudns medlcina in hlglena Reočlemba ZdravnUd Sodaiarol vtsake taobr. Drugl Skup^) R^ija Ljubljana a 44^ 28 91 163 _____________________________b________M_________5^_________15^_________34 Ob&n&ka zdravstvena skupnost z*. svoje območje in v okvirih regianalne zdravsbvene sikupnosti ter zeLravstveoe organlzacdije bodo z ustvarjanjem po-gojev za štadij in strofanmo izpopol-njevainje ob delu prevzele skrb za zdravsfcvene kadre, načrtovale in ures-ničevale njihov dotok skladno z ob-stoječimi kadrovskimii normativl, jdh skladno razporejale po zdravstJvenih dejavnostiih, specialnosti iin območjih ter skrbele za sorazmerno oeiroma usklajeno obramenjenost. Z ustrezni-mi samouipravnimi sporazumd bodo apredeUie naloge in tamelje lzvaja-nja štipendijske oziroma kadrovska polltike na podirodju zdravstvenega varstva, kot tudl smamioe za idejno-vzgojno preobrazbo Sibuda>ja na zdirav stveoiih šolah. 10. SLeo ObCtosto Bdravst.vena sfcupnost bo sodelovala v samDupravneni sporazu-mevanju zaradd uresničifcve dogovor-jenib. crfljev In nalog v ofcviru adrav-štvene skujmosti Slovenije z gledišča oblikovanja enotaih izhodašč, osnov in meril ssa menjavo dela, fcar bo alasti: 0 oniogcnlalo delovnlm IJudem r jKtruženeim delu uresnidevanje njdhov« pravice do odločanja o tistem deiu dohodka, fci ga odvajajo za zadovo-ljevanje svojlh osebnih in skiupnih po-treb ter slcupnih interesov na področ-Ju 2xiravstv«nfiga varstva; 0 zagatavljalo iz dohodika zdravst-vene organizacije na podlagl opravlje-nega dela ta doseaeniUi reeaaltatov y izvajanju programa zdravstrcnega vbt-stva enak dtružbenoekonomski položaj delanreem adravstvenito <>rganizacij, kot ga imajo drugi delavoi v združenem delu. • usmerjalo raznroj adravstvene de-javnosti skladno s prograraom zdravst-vonega varstva, uipoštevajod razvojne stopnje posameznoh dejavnostl in ob-močij, ter zagotavljalo izboljšanje map terjalnega položa^a o&navne adravstv©-ne službe; • omogočalo oadzor nad lzvaja-njem sredmjeročmega programa oziro ma posameznih adravstvenih dejavno sti in nad uporabo talko airuženUi sredstev. Skurpnoet bo v skladu z druženo dogovoTjeiaimi sinemicaina ia veTitld-raniinl potrebaimi sklepala samou/prav-ne sporazume o osmovah. plana tudl z druglmi samoupravnHni totaresni-mi sfcupnostini. 11. «eo V pospeševanju razvoja zdravsLv«j«-ga varstva bo občinska zdravstv«xut skupoost sodelovala v združevaaju m razporejainju sredstev za postopno izgradnjo novih zdravsfcvenih zmoglji-vosti, modernizacijo obstoječih, vklju-6ujoč tu tudj modernizacijo obstoječe io nabavo nore tehnične opreme. Delov- Z&ravstvend dom Cmuče ni ljudje, združemi v tej občinski adrav-stveni skupnosti, bodo steupaj z drugtmi občinsktmi zdravstvanimi skupnosfcmi adruževali na ravnd' reglje sredsbva za nainen iz prejšnjega odstavka v višini ddn 286,401.000. Dodatna potrebna sredstva za na-ložbe (gradnja ki oprema) kot so opredeljeine v prilogi I., ki je sestavni del tega sporazuma, bodo delovni lju-d|je adruženi v abčdmski zdravstoveni skupnosti, v abdobju do 1960. leta abdrali iz samoprispevlta, netto oseb-nega dolhodka oairortia drugih dafaod-kov ter dtihodka TOZD in sfcupnoeti. TJdeležba iz združenih sredstev za naložbe v regionatol adravstiveni skup-nosta, nadn zagotavljanja sredstev iz dragili virov z ot»no6ja otx5in®ke zdraiv-sterooe stoup(aastd in drugo v zveai z nflložbami, bodo dolodeni ozirama opredeljeni v posebnem samoupranr-nem gporaaumu med občinsko zdrav-stveno skupnostjo, regionalno zdrav-sbveaio atupnostjo, TO25D, KS to n»re-bitnimi drugimi podpisnlki. Priooritetoi wstni red nadožb v re-giji bo občinska zidTaivstvena skupnost z drugimi občiriskimi adravstvenimi slcupnostini v regiji določila s poseb-niim samouipravnim sporazumom, 12. člen V sldadu z vzajemnostaim in soli-darntistoim zriruževanjem sredstev med občinskitni zdravstvCAimi skup-ZKStmi v regdji bo ta občinska adrav-BbveDA slnupnost 7 sporazumu z dru-glrm zdravB-tveniirui skupnostmi pod-ppla €notnost prispevne stopnje za adravstveao varstvt) v okvirih regi-oosJne adravstvene aknpaosU v pri-bodnjem aredojeročnem obdobju, ne oziraje se na razUCen ekonom&ki polo-žaj posameane občinske zdravsbvene skupnosti. D) SOLIDARNOSTNE, VZAJEMNE IN SKUPNE NALOGE 13. člen Delcyvnd loudje in občani, združend v tej »bčinslDi zdravstveni slcuipnosti, bodo s samotJipTaviiim sporaziimoim o osnovah srednjero&i^a plana reglo-nalme zdravstvene slcupnosti daločili osnove za razvoj zdravstvenega var-stva na območju regije z gledišča usklajevanja potr«b in interesov, kre-pifeve vzaj©mnostn^;a in soladarnostae-ga združevanja sredstev zaradi zmanj-ševaiaja razlik v možnostdh za uresni-čevanje pravic iz zdravstvenega varswa na ofamočju regije ter iavajanja oblik zdravstvene deja-vnosti skupnega po mena. S posebnim samouipravinlin spora-zum>Mn se bo abčinska zdravstvena skupnofit sporazumela z drugiimi adrav-stvemimi skupnostmi glede združevanja sredstev ter opredelitve pogojev in m«-ril za razdeljevaiijo tako zdruiženih sredstev v ofcvirth Zdravstvene skup-nosti Slovenije. 14. filen V otodjrih regionalne zdrarestvene skupnosti bo fcuda za obmodje te ob-CiiBke zdravstvene skupnosta uresni-čevana svobodna menjava dela po eno-tao dogororjetoih. merilih ter nadelih vzajetnnosbi in solidamosti. Izhodlšče bo nafieto, da ustvarjajo adravstvene orgaai^aoije dohodek na podOagi nepo sredne menjave dela kot ovrednoten-je apravljenega dela po družbeno in samoupravmo dogovorjenih merildh. Pri oblikovanju emotnih meril za uresničovanje gvo-bodne menjaive dela v regijl bo regionalna zdravstvena steupnost in s tem tudi občinska zdrav-stvena skuipnost upoštevala in izvajala Izhodišča, kot jdh bo dolodila skup-ščina zdravstvene skupnosti Slovenije na nadin po zakonu, oatroma kakor se bodo sam