uvodnik katarina habe Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo katarina.habe@ag.uni-lj.si Z 32. številko Glasbenopedagoškega zbornika Akademije za glasbo v Ljubljani obeležujemo 25. obletnico izhajanja revije. Ob tem se poda-jamo na pomembne nove poti v sozaložništvu z Znanstveno založbo Univerze na Primorskem. Naši cilji so postopna umestitev revije v pomembnej- še mednarodne bibliografske baze, vključevanje širšega kroga avtorjev – piscev znanstvenih prispevkov in postavitev revije v novo spletno različico. Kljub temu, da je revija primarno namenjena predstavitvi znanstvenih ra- ziskav na področju glasbene pedagogike, pa je že od svojih začetkov multidis- ciplinarno naravnana. Vsebinsko poleg glasbenopedagoškega vidika obravnava tudi tematiko s področij psihologije glasbe, glasbene teorije, muzikologije, ak- ustike, estetike in drugih z glasbo povezanih ved. Objavljeni prispevki hkrati razvijajo in oblikujejo slovensko znanstveno in strokovno terminologijo nave- denih področij. Na leto izideta dve številki revije, od katerih je ena netemats- ka, druga pa predstavlja zaokroženo vsebinsko celoto. S tematskimi številkami Akademija za glasbo naslavlja obletnice pomembnih glasbenopedagoških ose- bnosti, jih na ta način počasti, obenem pa bogati zakladnico znanja z znan- stvenimi prispevki, povezanimi z njihovim delom. S tematskimi številkami Glasbenopedagoški zbornik poskrbi za zapolnitev vrzeli na področju zgodovine slovenske glasbene pedagogike in prispeva k znanstvenim dognanjem na po- dročjih slovenske glasbene ustvarjalnosti in poustvarjalnosti polpretekle dobe; obenem pa tematske številke naslavljajo pomembne trende na področju glas- bene pedagogike. Tudi 32. številka zbornika sledi multidisciplinarni viziji revije. Prispevki so tematsko zelo raznoliki in posegajo na različna področja glasbenopedagoš- kega delovanja ter zaobjamejo tudi sodobni pristop vseživljenjskega učenja. Ju- bilej revije je bil izhodišče za prvi bibliografski pregled vseh do zdaj objavljenih zvezkov revije. V zaključnem prispevku tako dolgoletna odgovorna uredni- ca revije Branka Pance predstavi bibliografijo Glasbenopedagoškega zbornika Akademije za glasbo v Ljubljani od leta 1995 do 2019. S tem ponudi temeljit vpogled v avtorsko in vsebinsko pestrost objavljenih prispevkov. Ta bo bralcem omogočil hitro iskanje prispevkov po temah in z njimi povezanih področjih, povezanih z njihovim raziskovanjem. Prvi med izvirnimi znanstvenimi članki je prispevek o poučevanju inštru- menta na daljavo, v katerem je avtorica Natalija Šimunovič preučila IKT-kom- petence učiteljev individualnega pouka v nižjih glasbenih šolah in preverila us- Uvodnik ◆ Editorial https://doi.org/10.26493/2712-3987.16(32)9-10 g la sb en o pe d ag o šk i z bo r n ik ◆ le t n ik 16 ◆ št ev il k a 32 10 pešnost njihovega udejanjanja v času razglašene epidemije COVID-19. Sledi prispevek Maja Derlink, ki s sodelavkami gradi most med glasbeno pedagogi- ko in glasbeno terapijo ter stopa na področje vseživljenjskega učenja. V prispev- ku Glasba kot sredstvo za spodbujanje psihofizičega blagostanja starostnikov v domovih za starejše v obliki kvalitativne študije predstavi učinke glasbenih in- tervenc pri posameznikih v tretjem življenjskem obdobju. Strukturirane in na- črtovane glasbene dejavnosti so predstavljene kot orodje, ki omogoča številč- ne in raznolike učinke na celostno blagostanje starostnikov. Andreja Marčun Kompan v svojem prispevku z naslovom Dvojno izjemni učenci: glasbeno talen- tirani učenci s posebnimi potrebami predstavi ključni del rezultatov svoje dok- torske raziskave. S tem osvetljuje pomembno temo inkluzije na področju glas- benega šolstva v Sloveniji. Prispevkom sledi recenzija knjige z naslovom Spoznajno-emocionalno slu- šanje glazbe u školi hrvaških avtoric Sabine Vidulin, Marlene Plavšić in Valneje Žauhar. Recenzentka pohvali odličnost in večplastnost znanstvene monografi- je, ki opredeljuje poslušanje glasbe z različnih znanstvenih perspektiv, predsta- vi obsežno raziskavo o izvedbi in učinkih spoznavno-emocionalnega pristopa poslušanja glasbe ter ponudi primere učnih priprav na tem področju. V 32. zvezku Glasbenopedagoškega zbornika Akademije za glasbo v Ljubl- jani je predstavljena tudi doktorska naloga Andreje Marčun Kompan, napisa- na pod metorstvom prof. dr. Irene Lesar, z naslovom Glasbeno izobraževanje učencev s posebnimi potrebami. Naloga odpira pomembna vrata na področju in- kluzije v glasbenih šolah in ponudi celosten vpogled v trenutno stanje, nakaže pa tudi možnosti za oblikovanje praktičnih izboljšav na tem področju. Iz vsebine objavljenih prispevkov lahko razberemo, da je rdeča nit vseh objavljenih študij raziskovanje aktualne problematike. Prav tako jim je skup- no, da dobljeni rezultati nimajo zgolj teoretične, temveč dragoceno praktično vrednost. Na teh temeljih gradimo tudi vizijo nove ere Glasbenopedagoškega zbornika – doseči večjo mednarodno prepoznanovost, slediti aktualnim tren- dom, prenašati teorijo v prakso in združevati različne znanstvene pristope pri preučevanju glasbenopedagoških tem.