Slovenski Prijatel. :,b*j» Za oerkev, golo in dom. Y*"a pyo!u _ mescu. 7 4 fl na leto. ŠU . 15. julija 1865. , XIV. tečaj. Pridiga za 8. pobinkoštno nedeljo. (Od skerbi za zveličanje; gov. M. T.) IU goipod je hvalil krivičnega hišnika, da je bil modro storil.' Lok. 16, 8. V-v o d. ristus danes govori od krivičnega hišnika, kterega je jospod zavoljo njegove zvijače hvalil, in nas o'pomrnja, da tiaj ii po njegovem zgledu s krivičnim blagom prijatlov pridobivamo; s tem pa nikakor ne poterdoje njegovo prekanjenosti, in nam ne veleva, da naj njegove hudobije posnemamo. S to priliko, pravi sv. Avguštin, nas hoče Kristus opominjali, naj da imo zavoljo svojega zveličanja ravno tako modri in skerbni, kakor raznmni so otroci tega sveta, in kakor modri in pr«^ vidni smo sami gledč na posvetne dobrote. Po tem lakem la prilika to-le pomenja: Kakor je hišnik, ki si je s ptujim blagom prijatlov nabiral, previdno ravnal, da bi se za življenje tega sveta ohranil; ravno tako bodimo ludi mi previdni z bogastvom lega sveta, ki ga imamo, pa vendar ni naša prava lastina, in pridobivajmo si ž njim prijatlov za večno življenje. Pač spomina vreden nauk za nas, kterega bi ne imeli nikoli pozabiti! Ako bi iz ljubezni do Boga toliko delali, ko> Mor hudobni ljudje delajo iz ljubezni do sveta, ako bi za dušo i za nebesa toliko skerbeli, kolikor skerbimo za nečimerno »osvelno premoženje, gotovo bi bilo naše življenje Bogu do-padljivo, in naš delež po smerli bi bil vžilek trojedinega Boga. Danes hočemo torej zvite in s težavami sklenjene pri— udelja posvetnjakov, kakor ludi svoj trud za svet pazljivo »remišljevati. Kakor pri unih, tako bomo tudi nad sebo mar- SIot. Prijatel. . 20 sikaj našli, kar nam bo v dobro teknilo. Vidivsi namreč, kfiliko se otroci lega svela terpinčijo, da si pridobe minljivih dobrot, spodbadalo nas bo to, če ne bolj, da bomo vsaj toliko še mi terpeli ta nebeške, neminljive zaklade. Vidivsi sopet iz lastne iSKuSrije, koliko truda nas slane, da si posvetno srečo sezidamo, bode nas vse lo moralo, da naj vsaj z enakim trudom za nebesa skerbimo. Toraj bom govoril 1. koliko Še otroci tega svela, in 2. koliko se mi sami za posvetno trudimo. — To oboje pa nam bodi spodbadek v skerbi za zveličanje! Razlaga. 1. Ko je apostel hotel Korinčane posvarili, naj se za nebes voljo nobenih zopernost in težav ne ustrašijo, spomnil jih je na velike težavnosti, ktcre so borivci ne verniki za časnega, malega plačila voljo na bojiščih morali preterpeli. Poglejte, pravi, koliko listi prestajajo, ki ge v tekališču za plačilo bojujejo! Dolgo časa poprej se od vsega zderžujejo, kar bi jih na telesu moglo slabiti. Oni ne vživajo mehkužnih jedi in pijač, ktere bi jim meso zmehčale in razvadile. Kedar se boj prične, borč se med sebo z vso močjo, in sleherni skuša svojega nasprotnika na tla podreti. Potem se vsi kmali zaženo proti postavljenemu cilju, vsak zaupajoč, da bo krono zmage dosegel. Ali potem pravi: „Vsi sicer teko, pa le eden stavo dobi." (I. Kor. 9, 24.) Je pa ludi venec zmage, za kterega se bojujejo, trohljiv in venljiv venec, ki kmali mine. Slava pa in krona, za ktero se je nam borili, jo večna in neyen-ljiva. (9, 25.) Kar je pa apostel Korinčanom od teh ajdovskih borivcev pravil, to se zamore na služabnike tega svela in sužnje satanove oberniti. Poglejte, -se jim more reči, koliko muk in terpljenja grešniki za časno prestoje! Poglejte, kako zvili in razumni so, da zaželjeni cilj dosežejo, in potem sodite, če se spodobi, da se mi vsaj z enako gorečnostjo za nebesa trudimo! Le preglejte razne stanove, in povsod bote vidili rovanje posvetnjakov. Koliko se Irudi prevzelnež in ošabnež, ki napuh-njen od sape nečimernosti se hoče čez druge povzdigniti. Kako pooiževavno, zaničljivo in hlinjeno se plazi okoli mogočnih, knkp 9e priklanja in do tal pripoguje, dokler zleze na kviško! In ko je dosegel, česar je želel, kako se mort pollej sopet varovati, da mu ne spodleti in ga z visočirie ne veržejo. Kako mora jdiiraj na vse besede in povelja svojega Gospoda pripravljen čakali, in najmanjšega znamenja nevolje ne sme pokazati, da pri Gospodu v nemilost ne pride, ,-r- Koliko sopet. se ,.tru^i lakomnik in skopuh, ki le na grabijo,misli! Vsi njegovi dnevi po dnevi nepokoja, zmešnjav in zopernost; njegove skerbi mu Q6 dajo počitka. Po noči, ko se prebudi, preudarja, kje mu 1,0 več obresti prineslo. In komaj vstane, je sedaj tu, sedaj tam, da vidi, kako njegove kupčije in početja napredujejo. In knr je pri vsem njegovem trudu najhujšega, je to, da pri vsem, kar je n«1 kup zgrabil, še lakoto terpi. Denar ima in premoženja obilno, ali vsake slvanne je škoda, preskop je, da bi. ši kaj v prid obernil; rajše umazan in raztergan hodi. Jesti ima (n piti, česar bi se mu le poljubilo, ali preskop je, da bi si privoščil.— Koliko se trudijo nesramneži ali maščevanja'željo?, oni, da bi si v svojo pogubo ljubezen mesenega molika pridobili, ti, da bi satansko veselje vživali nad nesrečo svojega nasprotnika. Tako maščevanja željni Atnan ne najde zadovoljnosti ne pri svojih zakladih, ne pri svoji skoraj kraljevi časti, dokler vidi Mardokeja pred vratmi kraljevega dvora. Nesramna Jezabet boce oslepiti s svojo lepoto Jehulove oči še ob času, ko ^Jehh da povelje, da naj jo skozi okno veržejo, od koder doli ga je v svojem lepotičji zapeljevala. ' Kaj pa bočem še o* Pa poglejmo,, kako Jezus bolnega ozdravlja! Vzame ga zmed množice na stran. To je storil Jezus v naše podučenje, da, kdor se hoče spreoberniti in pobožno živeli, mora se, kar je le mogoče, ogibati posvetnega hrupa in nevarnih tovaršij, in mora samoto ljubili: „Ker Bog v samoti k sercu govori", pravi sv. pismo. — Kristus bolniku svoje perste v ušesa vtakne. S tim je pokazal, kako moramo tudi mi svoje ušesa zataknili pred pohujšljivim govorjenjem, opravlji-vimi in nepotrebnimi marni; ker, bolj ko se telesne ušesa za prazne reči odpirajo, bolj se dušne ušesa za svete reči zapirajo. — Kristus se dotakne bolnikovega jezika. Tudi tvoj jezik niora svete reči govorili in božjo čast oznanovati. 05 ali ne boš ludi ti s kraljem Davidom k Bogu molil rekoč: „Gospod, odpri moje ustnice in moje usta bojo tvojo hvalo oznanovale." Kristus je pogledal v nebo in zdihnil, ter rekel: „Efetal odpri sel" Tudi tebi, revni grešnik! je Jezus s tem pokazal, od kod imaš pomoči pričakovati, namreč od nebes. Od zgorej, od Očeta luči, pride nebeški „Efela". Od Jezusa pride pomoč. Morebiti si na svoji duši tudi ti, moj keršanski brat in sestra! ti revni bolnik, ali ne želiš ozdravljen biti? 0 jaz vem, da želiš, zatorej le urno k studencu, kjer boš očiščen! Jaz sem pa danes teden rekel, da do tega studenca pet stopnic pelje; podajva se torej danes, kakor dva zvesta prijatla, „na perve Iri stopnice, ktere naju k temu studencu peljejo." Ti pa, o Gospod! odpri moje ustnice: in moje usta bodo tvojo hvalo oznanovale! Razlaga. 1. Perva stopnica, ktera pelje do studenca sv. pokore, je izpraševanje svoje vesti. Kakor zdravnik bolnikovo bolezen popred poznati mora, preden zdravila zapiše; ravno tako mora tudi grešnik popred svoje dušne rane spoznati, preden jih duhovnemu zdravniku odkrije; to se pravi: on mora svojo vest izpraševati. Pa poznati samega sebe je silno težavno, kar že neki ajdovsk učenik, Tales po imenu, poterdi. V grešnikovem sercu je gosta tema, černa noč. Kaj pa storiš, kedar greš po noči v svojo kašto ali klet? Kaj ne, luč si prižgeš, ktera ti pot kaže, da se ne spodtakneš in ne padeš? Kaj ti je treba tudi pri spraševanju svoje vesti? Luči, gnade sv. Duha. To gnado ti pa Bog rad da; saj že v starem zakonu skoz usta prerokove sam govori, da noče smerti grešnika, ampak da se spokori in večno živi; le prositi ga noraš za to gnado, ker Kristus sam govori: »Oče da dobrega Duha tim, ki ga zanj prosijo". 2. Zdaj, ko imaš že luč v rokah, pa le serčno stopi j pervo stopnico, in pomisli, kaj si grešil od svoje zadnje ,ovedil Tako je izpraševal samega sebe že kralj David, ki v ,0jem 76- psalmu tako-le govori: »Cele noči sem v svojem ,rCu mislil, premišljeval in samega sebe izpraševal." Tako je oril tudi zgubljeni sin. Reven, od vseh zapuščen je bil zdaj isto sam pri svojih svinjah. Tukaj v tihi samoti začne mislili: Kaj sem storil? Kaj bo iz mene, ako tako še dalej delam? faj bo moj oče od mene mislil? Njegovo veliko ljubezen 5m le z nehvaležnosljo povračeval. In kaj, kaj bo po smerti mojo neumeijočo dušo?" Pa glejte! zgubljenemu sinu so se še le v samoti oči (dperle; ravno tako se tudi ti, revni grešnik! v samoto irojega serca podaj in pomisli na tanjko, s čem si Boga žalil. -Kaj ne, če greš memo stoječe vode ali luže, in jo le tako io verhu pogledaš; ne vidiš druzega, kakor le vodo in vodo. Če pa pri laži poslojiš in na dno vode gledaš, zagledal boš Holo, červe in drago nesnago. Ravno tako se godi tudi i tvojim sercem; torej če le hitro in po verhu svojo vest jprašuješ, ničesar ne vidiš, ničesar ne najdeš, če pa v svoje serce bolj do dna pogledaš: našel boš gerde červe — gerde jn ostudne grehe. Ne bom vam dolgo govoril, ljubeznivi! kako morale gvojo vest izpraševati; saj izpraševanje vesti najdete skoraj v vsakih molitvinih bukvicah; timveč le v kratkem povem, da najpred je treba pomisliti, ali nismo grešili z mislimi, željami, besedami, ali clo v djanju. In če tudi nismo kaj hudega storili, vendar se moremo vprašati, ali nismo dobrih del zamudili, ali jih celo opustili, kar sv. Jakop govori: »Kleri ve dobro storiti, in ne stori, mu je greh." Sosebno je pa treba gledati na tisti greh, kterega nar večkrat in najrajše storimo, ker iz tega poglavitnega greha izvirajo dragi grehi. Kaj se vam zdi? Če bi prišli k neki hiši, ktera ima tako stergano streho, da ščurkoma dež v njo lije; njeni prebivavci pa, namesto streho zamašiti, bi le čez vrata spodej vodo vunkej nosili in tako zmiraj dosti opraviti imeli, kaj ne, da ti se vam to delo nespametno zdelo 7 Glejte, ravno, tako se godi tudi z grešnikom, ki noče vseh kotov Svojega serca preiskati, da bi našel svojega skrivnega sovražnika, svoj nar ljnbši greh, ki je oče vseh drugih grehov. • Pa kdo za vse svoje grehe, ker že prerok David loži: »Kdo grehe? Očisti me, o Bog! od mojih skritih grehov, in prizanesi svojemu služabniku zavolj ptujih grehov.^4 0 kako treba se je tudi čez dolžnosti svojega stana izpraševati, ali smo jih spolnili, ali ne? Ti si morebiti v zakonskem stanu; ali pa imaš v svojem svetemu stanu tudi vedno Boga pred očmi, da kaj ne storiš, kar bi bilo zoper zakonsko čistost? Bog ti je dal otroke, ali jih rediš tudi v božjem strahu? 0 blagor tebi, ako boš enkrat z veselim obrazom Kristusu reči zamogel: „Gospod vse sem nedolžne ohranil, kakor si mi jih izročil." Ti si sin ali hči: in dobro veš, da Bog sam govori: »Spoštuj očeta in mater! Ali ph tudi tako storiš? Oh, morebiti jim s svojo nepokorščino njih britke ure še bolj greniš, morebiti jim s svojim potepanjem in vlačenjem zgodni grob nakopavaš? Kaj pravi k temu tvoja vest? Morebiti si V službi, in dobro veš, kaj drugi posli po noči delajo, ali kedar gospodarjev ni doma, in ti k temu molčiš in si misliš: ..Kaj je meni to mar?" —Tako? Ti nič ni zato mar, da se Bog žali? Ti nič mar ni, da tvoj bližnji časno in večno-nesrešen postane? Glej, ti se vdeležuješ ptujega greha, kaj k temu pravi tvoja vest? Pa jaz bi se s tim predolgo mudil; zatorej vam še enkrat rečem, premislite natanjko in večkrat sprašnjte svojo vest? Ako ste to storili, tedaj stopite na drugo stopnico, ktera pelje k studencu sv. pokore, in ta stopnica se imenuje II. Serčna grevenga. Ko je zgubljeni sin spoznal, kako gerdo je s svojim očetom ravnal, postal je silno žalosten v svojem sercu, noč in dan mu je bil njegov greh pred očmi in mislil si je: „Oh, kaj sem vendar storil? Zakaj sem toliko -dobrega očeta zapustil?" Glejte, ljubeznivi! to je bila grevenga, ktera je stud ali gnus nad storjenim grehom in znotrajna žalost »avolj žalenja božjega. gerčno grevengo čez svoje grebe je imel že kralj David, ar njegovi sedmeri psalmi od pokore zadosti spričajo. Koli-okrat je zdiboval: „Jaz sem že truden od zdihovanja, vse se na svoji postelji britko jokam, in posteljo s svojimi 0lzami močim. Od notrajne silne žalosti so zatemnele že noje oči." Tudi prebivavci mesta Ninive so-na Jonovo pridigo ^ilke solze pokore točili. Mertveudnemu je? bilo silo žal, da ■e Boga žalil, zato mu je pa Kristus tudi rekel: »Zaupaj moj jjnl tvoji grehi so ti odpuščeni." Peter je pretakal vroče iolze pokore; Marija Magdalena je s svojimi solzami Jezusove ioge močila in cestninar je ponižno na svoje persi terkal, ekoc: ,,Gospod 1 bodi milostljiv meni ubogemu grešnika!" Iz ega, ljubeznivi! lahko spoznate, da druge stopnice, ktera nas ielje k studencu svete pokore, nikakor preskočiti ne smete. Jatorej prosite sv. Duha, da bi vam dal popolnoma grevengo obudili, ktera bo znotrajna, čeznatorna, čez vse in splošna in recite: „Moj Bog! vsi moji storjeni grehi so mi iz serca žal, ker sem tebe, svojega preljubeznivega Boga, tebe vso svetost in neskončno dobroto, ktero iz celega serca ljubim, ž njimi talil. Terdno sklenem, svojo gnado svoje življenje poboljšati, io vse, tudi smert raji preterpeti, kakor tebe, svojega Boga, tebe neskončno svetost in dobroto, še kdaj s kakim grehom šaliti. Daj mi gnado spolniti ta moj sklep. To te prosim po neskončnem zasluženju tvojega božjega Sina, našega Gospoda in Zveličarja Jezusa Kristusa. Amen." Ko jo mlada Melania križ v skrinji svoje rajne matere tagledala m ko so ji oče pri tej priložnosti Kristusovo britko Icrpljenje razložili, je serčno grevengo obudila, da je bila do tdaj toliko svoje glave in neubogljiva. S solznimi očmi teče i svojo izbico, poklekne pred podobo križanega Jezusa, ob-ialuje svoje grehe, in terdno obljubi se poboljšati. In v resnici, ljubeznivi! vas nič tako k grevengi ne obudi, kakor premišljevanje Jezusovega britkega terpljenja in grozovitne smerti na križu. Ustopite se torej večkrat pod sveti križ in premišljujte: »Kdo je ta, ki lerpi? zakaj terpi? za koga terpi?" In ko ste ie. serčno grevengo čez svoje grehe obudili, tedaj stopite na tetjo stopnico, kteri se pravi: f" 3. Terdni sklep se poboljšati. Ko je zgubljen sin ie spoznal svojo krivico in serčno grevengo čez svoje grehe obudil, zaupljivo je rekel: „Vem, kaj bom storil,- K svojemu očetu se bom nazaj vernul. Nesreča mi je oči odperla, da bom zanaprej pametneji in bolj zyesto poslušal opominovanje svojega ljubeznivega očeta." In res, kakor je rekel, tako je tudi storil; podal se je nazaj k svojemu razžaljenemu očetu. Pot je bil dolg in nevaren; on pa ves medel, lačen in oslabljen. Nekdaj je bogat in lepo oblečen svojo očetovo hišo zapustil; reven in ves raztcrgan se zdaj domti verne. Oh, si je mislil, kaj bodo oče, kaj drugi ljudje rekli, ko me toliko razlerganega in ubožnega zagledajo? Vendar ni od svojega naprejvzetja odstopil, podal se je na pot in srečno prišel do hiše svojega očeta. Glej, o grešnik! glej, lep izgled pravega predvzetja! Podaj se torej tudi ti k svojemu rrazžaljenemu očetu, razdrobi silne kelne, ktere te še na greh vežejo; in če te, tudi to težko stane, in že večkrat opešati misliš, ne obupaj! Kristns ti stoji s svojo mogočno pomočjo na strani; reci torej tudi ti, kar je nekdaj govoril sv. Pavi rekoč: „Vse zamoremo njem (v Bogu), kteri mi moč daje!" Amen. Govor pri novi maši. (Katoliška duhovščina; gov. rajni F. J. Kafol.) ' J»i som rekel: bogovi ste m vsi sinovi Najvisega: pa vi bodete umerli, kakor • ljndje." Ps. LXXXI. 6—7. Y v o d. Neizrekljivega veselja mi serc^ igra, da vas, ljubljeni jristjanje! spet enkrat v tej nježno olepšani cerkvi pred seboj pjdim. Sedemkrat so Yanr ocvetele vaše z žlahtnimi terticami ovenčane goričice, odkar je nemila osoda nas ločila. Neštevilno dobrot smo o tem času iz bogate roke nebeškega Očeta prejemali, pa tudi ta svet nam je večkrat z grenkim pelinov-ce0 čašo življenja nalival; jaz pa se nadjam, da lista sveta ljubezen, ktera nas je sedem let poprej mično oplelala, ko sem duhovno službo pri vas opravljal, še vselej prijazno plameni; kar mene zadene, Yam zaterdim, čeravno sem po daljnih deželah hodil in priložnost imel, zelo veličastno krasoto sveta Dgledovali, le pogostoma sem se spominjal na prijetne Ročinske lribčike, in želel še enkrat videti tukajšne mHe Jivade, kjer jem najlepše dneve svojega življenja preživel. Zatorej iz dna lerca vas pozdravljam, in rad bi vsacega zmed vas posebej objemal in poljuboval. — Pa druga naloga mi danes na ramah sloni. Pred gospodovim oltarjem stoji pobožna rajda praznično jzalšanih, radostnih svatov, v sredi imajo novoposvečenega našnika, ter mu krono delajo. Vas serčno pozdravljam častfti ffl pošteni svatjel ter se vam pohlevno priklonim, da novega našnika nam v gospodovo svetišče in pa gorečega delavca v duhovni vinograd pripeljete. Posebno pa se vama, skerbna roditelja novoposvečenega mašnika! ponižno zahvalim, da sta svojega sina popolnoma v cerkveno službo odločila, in ga danes, kakor sta bila nekdaj roditelja svetega preroka Samuela storila, pred Gospoda postavila, naj bi bil za vselej poveliče« vavec božjega imena in osrečevavec revnega človeštva. Kaj hočem pa tebi, novoposvečeni mašnik, reči? kakšne voščila bi ti imel na dan tvoje perve svete maše na podnožje položiti? — Ne znam, kako te po vrednosti počastiti. — Pač, počastiti te morem v novem stanu in naravnost ti odkriti tek in konec tvojega duhovstva. Na mestu mene pa naj ti govori kraljevi prerok David: »Jaz sem rekel: bogovi ste in vsi sinovi Naj-višega, pa umerli bodete kakor drugi ljudje." Glej v teh besedah je zapopadena vsa tvoja visoka čast in pa tvoja človeška osoda na zemlji. — To bom bolj natanjko razložil, jn da me to ljudstvo, ki želi dans priča biti tvoje perve presvele nekervave daritve, ložeje zastopilo, bom tri resnice zastavil, ter rečem: 1. Bogovi ste; mašniki so ljudje božji, po njih živi Bog iz nebes na zemljo doli stopa. 2. Sinovi Najvišega ste; mašniki so osrečevavci človeštva, po njih ljudje iz zemlje v nebesa gori gredo. 3. Pa umerli bodete kakor ljudje; tudi mašnikom je odločeno enkrat umreti, kakor vsakemu človeku. Katoljški mašniki vežejo nebesa z zemljo z nebesi; -r njim dana oblast je viša od oblasti vseh druzih stvari; oni so v tako čast povišani, da pod soncem ni je enake; vendar pa vse to je le minljivo. Bom dokazal. Usmiljeni Jezusi ti v visocih nebesih ob desnici svojega vsegamogočnega Očeta sediš in na nas mašnike pazno gledaš, kako se sporočene oblasti poslužujemo. Glej, mi trepetamo pred visoko nalogo, ker vemo, da smo tebi za vse odgovorni. Večni učenikl vodi moj jezik, da bom danes prav govoril — vse le v povišanje tvoje časti. —• Stopi, novoposvečeni mašnik! moj predragi brate 1 stopi pred Gospodov oltar, taztegni nad menoj svoje posvečene roke, in sprosi mi nebeškega blagoslova od svetega Duha, da bom zamogel z vredno dostojnostjo božjo slavo iu čast oznanovati. -s* * * Razlaga. „Najvise milosti, ki ju Bog na svetu človeku storiti zapore, sle, da ga izvoli za mašnika ali pa za kralja. Odfočivsi ^ za mašnika, zaupa mu oskerbništvo svojih Jahtnih-zadev; poslavšf ga pa kralja, izroči mu vladanje jjuSi," Res je [raljevski stan jako ponosna stopinja med človeštvom, .pa iz nnenjenih besed modrega cesarja Justinjana vsak lahko spozna, |a kolikor imenitniša je duša od telesa, toliko viša čast je našnik biti kakor pa kralj. (Sv. Klement) Kraljevska oblast ,adeva le telesno blagostanje ljudi, ves šir njegove moči le sasnost obsega; mašnikovi obziri pa se više dvigajo, opravljajo luševno blaženost človeštva, ter imajo cilj in konec svojih judov srečno večnost; oni vežejo nebesa z zemljo in zemljo i nebesi; zatorej pravim: 1. mašniki so ljudje božji, po njih živi Bog iz nebes na zemljo doli stopa. Odkar je bil gospod Bog človeški rod stvaril, se mu je odi skoz vse veke oglasoval in nekako ž njim se obhodil. Sveto pismo omenja čveterih načinov, po kterih se je miloslljivi Stvarnik čedalje bolj jasno ljudem razodeval. Pervič se je i njimi le pogovarjal, postavim z Adamom, Abelnom,. Noetom, Abrahamom, Mojzesom, Elijam in drugimi preroki; pa tr možje 3oga niso vidili. — Ali človek želi tistega, kteri se ž njim jogovarja, tudi vidili. In Bog je ljudem to željo spolnil, ker levjim je drugič viditi dal. Ko so se namreč časi dopolnili, rčlovečil se je Bog, in v drugi osebi vidivno na zemljo stopil, ako da sveti Janez je prav pisal, rekši: „SJi smo vidili njegovo čast Edinorojenega od Očeta, polno gnade in resnice.* [Jan. 1. 14.) — Pa tudi z gledanjem človek ni še-zadovoljen, on bi se tistega, kterega pred seboj vidi in se ž njim 'pogovarja, še rad dotikal. In Bog je ljudem tudi to dovolil, ker se jim je tretjič dotikali pustil, kakor j>iše sv.-Lukež rekoč: „Vsa množica se ga je iskala dotaknili, ker je moč iz njega šla in vse ozdravljala.« (Luk. 6. 19.) S temi trojnimi čutili se je človeštvo zadosli prepričalo, živi Bog na svelu biva, in si ni moglo še ože zaveze i njim domisliti. Pa Bog jo je v svoji neskončni ljubezni BIot. Pni »tel. 22 iznašel, ter se hotel četertič z ljudmi bistveno združevati in sklepati. Ko je namreč mili Jezus, pravi živi Bog, naše rešenje dognal in se nazaj podal ob desnico svojega nebeškega Očeta, zapustil se je človeškim otrokom sam -sebe V daritev ter sporočil, da kolikorkrat nam je volja nebeškemu Očetu darovali, pripravljen je on vselej na zemljo doli stopiti, in ravno tisto daritev, ktero je bil v naše rešenje na hribu Kalvarji kervavo opravil, nekervavo na naših oltarjih svojemu nebeškemu Očetu v čast in nam v zveličanje Zopet ponavljati; da! celo svoje lastno meso in presveto kri je v tej daritvi našim dušam v jed in pijačo zapustil. Njemu se ni zdelo zadosti, z nami se kakor nekdaj le pogovarjati; ni se mu zdelo zadosti, nam se le vidili dajati; ni se mu zdelo zadosti, da bi se mi njega samo dotikali: marveč volja ga je bila, z lastnim telesom naše duše krepčali, za naše djanske grehe vselej nebeškemu Očetu se darovati, in sam sebe nam v zastavo večnega življenja dajali. In pravico iz nebes ga doli klicati, dal je katoliškim mašnikom. Bog sam se je človeški oblasti podvergel, ker je pri zadnji večerji pervi mašnikom rekel: »To je moje telo, ktero bo za vas dano. — To storite v moj spomin." (Luk. 22. 19.) Kakšna moč je la-le, da človek v mašnika posvečen le nektere besede izgovori, in Jezus, edinorojeni Sin božji, sam živi Bog, dvigne se s svojega nebeškega 'prestola, ter v sredi angelov, čistih nebeških duhov, ki mu večno slavo prepevajo, in pred njegovim obličjem tre-petaje na obraze padajo, na naše oltarje doli slopa^ za odpuščanje naših grehov se daruje, in z našimi dušami se nebeški ženin zaročuje. Ta je moč čez vse druge močil Ta je moč, ktera se po pravici božja moč imenuje; zatorej pravi sveti Klemeni, „da mašnik je za nebeškim Bogom; pozemeljsk bog." — »Jaz sem rekel: bogovi ste". Idile po vesoljnem svetu iskat človeka s tako močjo po-oblastenega, pa ga v nobenem drugem stanu ne dobile. Našli bodele bogatine, kteri čez kupe in cente zlata zavkazujejo; našli bodele mogočne, klerih beseda velja sto miljonom ljudi; našli bodele modre, kteri vam vse zvezde na nebu po imenu naštejejo; našli bodele pobožne, ki zavoljo visoke svetosti slovč, in njih molitve v nebesih veliko premorejo; pa nobeden teh ,jma mo6i Bo§11 VL nel>es poklicali. Stopite še više, stopite t nebesa, pokažite mi svetnika, imenujte mi angela, da bi a(j0 oblast imel. Ga ni. Le mašniki so taki ljudje božji, da Bog se jim je zaupal, se jim jo podvergel; „zatorej nad ,jib oblasljo nebesa slermč, zemlja se čudi, človek jo spoštuje, satan trepeta, angelska množica jo visoko časti." (Sv. Avguštin.) prederznem si terdili, da tudi Marija Devica, angelov kraljica, loke oblasli nima. Preblažena Devica! saj veš* da te iz'glo-ločine serca ljubim in za svojo mater častim; pa ne zameri da tvojo moč v današnjem predmetu zadpostavljam mašni-kovi oblasli. Mila mati! saj veš, da ljubeznivi Jezus se je t tvojem deviškem telesu le enkrat včlovečil, v mašnikovih 'okab se pa vsak dan včlovcčuje; ti si usmiljenega Jezusa le jibkemu detetu podobnega ■ rodila in v jaslice položila, mašnik pa ga kakor vsegamogočnega Gospoda nebes in zemlje, kakor sodnika živih in mertvih, na oltar pokliče. Sveti Bonč, škof v Klermonlu na Francoskem, je bil Telik častivec Marije Device. Naj, bi neki večer v samoti i, večo gorečnostjo svoje molitve opravljal, gre sam v cerkev, zapre se ondi in misli celo noč tam ostali. Ko je bil najbolj v molitvo zamaknjen, kar na enkrat zasliši neko milo petje k3kor nebeških glasov, cerkev se pa čeznalorne bliščobe raz-svetlji. Glej, velike vrata se nagloma odprejo, Marija Devica stopi vsred neštevilne množice angelov in svetnikov nebeških v cerkev, čisti nebeščani deržijo -okoli velicega altarja nježno procesijo in prepevajo svete pesmi v čast našemu gospodu Jezusu Kfistnsn in njegovi preblaženi materi. Po dokončanem obhodu se nebeška množica pred altarjem vstavi, in nekteri zmed nebeščanov uprašajo mater božjo, kdo bo sveto mašo bral? Marija pa jim odgovori, da mašo bo bral njen prijatel Bond, škof te cerkve. Sveti Bonč se je bil vsled te neffeške prikazni za kamnitim stebrom skril ter Irepelaje je ondi tičal. Pa Marija nanj pokaže, nebeščani pridejo ponj, ga peljejo k oltarju, v maino oblačilo ga oblečejo, in on bere svelo mašo, med tem ko mi nekteri svetniki strežejo. Ko je svela maša dokončana, bliža se mn Marija in prijazno se mu na-smehljaje mu podari kratko dahovno srajco iti take žlahtne robe in lako modro zašito, da na svelu je ni onake. Na lo Via nebeška množica zgine; v Klermonlu pa še dandanašnji kot predrago svetinjo srajco kažejo, ktero je Bonč iz Marijinih rok prejel. Kristjanje! ali ne pravim prav, da visoka, neizmerna, neskončna je mašnikova prednost pred vsemi stvarmi na svetu (sv. Epifani), da mašništvo je zveršek vse časti na zemlji (sv. Ignac); ali ne terdim prav, da so mašniki s tako močjo pooblasteni, s kakšno se angeli nebeški in čisti duhovi nikakor hvalili ne moreje? (Lavr. Just.) — Prav sem rekel: „bogovi ste". — In tudi „sinovi Najvišega ste", zakaj 2. mašniki so osrečevavci človeštva, po njih ljudje iz zemlje v nebesa gori gred<5. Občno je znano, da zavoljo Adamove grešne nepokorščine so bile nebeške vrata vsem Adamovim otrokom zaklenjene. Jezus Kristus, vidivši hudo božje prekletje, zatreti nesrečno človeštvo, usmili se ubogega človeštva, ter se ponudi zagrešeni svet i Bogom Očetom zopet spraviti. Sin Božji pride v podobi hlapca med človeške otroke, uči jih Boga Očeta poznati, grehe jim odpušča, telesnih in duševnih bolezen jih ozdravlja, ter za večne čase svete zakramente v naročju svoje cerkve, v lastni kervi postavi. To doveršivši je človeškim dušam zopet nebesa odperl. Kar je Jezus v odrešenje človeštva, v zveličanje ljudi storil, pri svojem odhodu iz sveta vse je mašnikom sporočil, ker jim je rekel: „Dana mi je vsa oblast v nebesih in na zemlji. Torej pojdite in učile vse narode, in kerščujte jih v imenn Očeta, ia Sina in sv. Duha. Učite jih spolnovali vse, karkoli sem vam zapovedal." (Mat. 28. 18 — 20.) .,Kakor je Oče mene poslal, ludi jaz vas pošljem. Prejmite sv. Duha, kterim bote grehe odpustili, odpuščeni so jim, in klerim jih bole za-deržali, so jim zaderžani." (Jan. 20.21— 22.) Ključe nebeškega kraljestva vam dam, ..karkoli bote razvezali na zemlji, bo tudi v nebesih razvezano. (Mat. 18. 18.) In glejte, jaz sem z vami vse dni do konca svela." (Mat. 28. 20.) Prav lepo govori sv. Pavi od te visoke spravne oblasti, rekoč: „Bog je v Kristusu svel seboj spravil, in nam je izročil oznanilo sprave. Namesto Kristusa smo torej poslani, kakor da bi Bog po nas opominjal« (II. Kor. 5. 19—20.) Kakšna oblast je ta-le, človeka z Bogom spraviti, človekovi duši nebesa odpreti, nji pravico podpisati, da gre v zveličanje — v večno veselje! Tako oblast je bil sam Sin božji od svojega nebeškega Očeta prijel. In sedaj jo tudi mašniki imajo 1 Resnično: „Sinovi Najvišega so" in naj veči osrečevavci revnega človeštva. — To še bolj jasno spoznati, sprejmimo mašnika na potih njegovih duhovnih opravil. Vsak človek je za Boga ustvarjen, in mašnik ga k temu poklicu napeljuje. Komej je dete rojeno, že ga mašnik v naročje vzame in pri sv. kerslu v novo stvar božjo prerodi, pete zibelki odraste, že ga mašnik za roko prejme in mu nedolžno dušo z nebeško roso edinozveličavnega nauka zaliva. Dete odraste v dečka in mašnik ga z angelskim kruhom krepča. Deček postane mladeneč^ in mašnik svoje skerbi nad njim podvoji, prijazno okoli njega hodi, dobre svete in očetovske opomine mu daje, naj bi ga pred nesrečnim zapeljevanjem zavaroval. Blagor mladenču! če ga posluša, on bo srečne dneve vžival, in njegovo življenje bo teklo, kot se bistri studenec po cveteči trati razliva. Pa mladeneč se na poti življenja spodlakne, pade in se hudo rani; mašnik nagloma priteče, dvigne ga iz dušne mlake, oveže mu smertno rano, ozdravi ga, zopet ga z Bogom sprijazni, in še močnejšo palico mu v roko poda, da bi se na njo potovaje skoz življenje opiral. Ali kaj? hudobni svet je močno zapelji?, mladeneč stopi v moške leta, da se omamiti posvetnim sladnostim; mašnik nad njim zdihuje, pa vse zastonj, mož raste na letih in na malo-pridnostih, dokler oslabljen starec postane in pod težo telesnih in dušnih bolezen se vleže na smertno postelj. Njegovi nekdanji posvetni prijatli bežijo od njega kakor pisani metulji od raz-venjene rože; njegovi otroci ga psovajo, ker jim je vse premoženje nezvesto zapravil in jim le beraško palico »a dedščino ponuja; njegova sopruga je že davnej v žalosti in v revščini umerla. Sedaj je nesrečneža vse zapustilo. On leži na smertni postelji ves ranjen, ves slok, ves oslabljen, ves kumern, ves spehan ljutih bolečin in čaka na smert. Pa jojme! on čaka na smert in se boji, meri z vpadenim očesom dno neograjene večnosti in se trese; pogleda v pretečeno življenje; vse njegove nekdanje pregrehe, hudobije in malopridnosti se mu kot černi zmaji in strašne pošasti v spomin postavljajo, on trepeta, na obup se nese. — Ali glejte, mušnik stopi v spavnico, njegovi postelji se bliža. Ko ga zagleda bolnik, vstraši se ga, gpomnivši se svoje nehvaležne nepokorščine do njega. In kaj mislite, da mašnik ga bo sedaj kregal, svaril, zmirjal, zaničeval, zasmehoval? Vi se motite; marveč kakor ljubezniv prijatel se k njegovi postelji vsede, pomiluje ga, tolaži ga, zjoka se nad njegovo nesrečo, ter mu obljubi pomagati in vsaj dnšo rešili. Spoved se začne, in mašnik vzame v roke ključe nebeškega kraljestva, ter mu jame nebesa odperati. Peklenske moči se togolijo, ker ne rade bi posužnjeno dušo zgubile, ter strašen vihar okoli hiše zaženejo; mašnik pa bolnika le spoveduja in mu nebesa odpira. Domači ljudje so dolge spovedi nevoljni in večkrat v spavnico skrivaj pomežurkajo; mašnik pn bolniku le nebesa odpira. Bolnik sam se zvija in pravi, da bolečine eo prehude, da se ne more več obtoževati; mašnik pa mu ne odjenja, hoče mu nebesa odpreti. Cold božja jeza se grozi nad grešnikom, mašnik pa le nebesa odpira. Bolnik zadnji greh od vesti odterže in pred Spovednika ga izbljuva, ena serčno skesana solzica se mu po licu pocedi, mašnik mu deli zakramontno odvezo in nebeške vrata so se mu odperle. Hitro bolnika še s presvelo popotnico previdi, v sveto olje ga dene in mu dušo priporoči. Zdaj se duša od telesa loči, nastopi pot iz solzne doline sveta proti svetim nebesom, stopi skoz nebeške vrata in se znajde v veseli večnosti pred milost-Ijivim božjim obličjem. Oh častili mašniki! vi ste pač vrata v večno mesto, po vas vsi, ki v Kristusa verujejo, k Kristusu pridejo. (Sv. Prosper.) Večna hvala Jezusu Kristusu, da vam je tako oblast dal; „vi ste božji pomagavci", (I. Kor. 3. 9.), »ste Kristusovi poslanci", (Sv. Bernard), „ste zveličarji sveta", (Sv.Jeronim), „ste ključarji nebeškega Jeruzalema" (Sv. Prosper), ste resnično edini osrečevavci človeštva, po vas ljudje iz zemlje v nebesa gori gredč. In ti hudobni svel mašnike zaničuješ, zasramuješ, čemiš, psovaš, preganjaš! — — Pa danes mi ni volja od tega govoriti, Vas, vas pezemeljske kralje pa sera pokličem! vi se veliko s svojo mogočnostjo hvalite in jaz vem, da imate oblast cez telesno življenje in smeri človeških otrok; le priklonite se jim tudi vi, in roke jim kuševajte, da vam bodo nebeške vrata odperali. — Tudi vas čisti duhovi, svetniki, angeli, nadangeli, Kerubimi in Serafimi iz nebes pokličem; vem, da zveličanje ljudi veliko premorete, da človeškim dušam krepke pomoči iz nebes donašatc,,da jih skerbno podpirate v bitvi zoper peklenske pošasti, iu za to se vam ponižno zahva-jiioo; p« če je duša v smertnem grehu, vi je brez mašnika iz prekletstva izvleči, in v nebesa peljati ne morete: zatorej je resnično, kar pravi sv. Gregor Naciančan, „da mašništvo tudi angeli spoštujejo." In jaz lerdim, da, kar naj slabši mašnik zamore, grešniku nebesa odkleniti, temu ni kos naj viši angel v nebesih. Tako visoko povišana je katoliška duhovščina, taka oblast je mašnikom dana;,v taki časti so naši duhovniki. Jaz gem rekel; »Bogovi sle, in vsi sinovi Najvišega." — BPa vmerli bodete kakor ljudje." 3. Tudi mašnikom je od 1 očen'o • enkra^ nmreli kakor vsakemu človeku. Te resnice vam dokazovali nikakor ni Ireba. Ročinl li sam si vidil že večkrat, kako se spolnujejo; in tvoja zemlja trije že mnoge trupla, ktere so v tem življenji z neizbrišljivim znamnjem svetega mašnikovega posvečenja zapečatene bil©. ;-— Bodi jim večen mir in pokoj!! — Tudi marsikteri med vami je priložnost imel, ko je stok umirajočih mašnikov čul, morebiti celo smertni ,pot z čela jim brisal; prepričal se je tako, da visoka čast in naj viša prednost, s ktero so duhovniki pred vsemi drugimi stvarmi obdarovani, pred smertjo jih ne zavaruje. Umerli so kakor drugi ljudje. — Resnično je, kar sveti Avguštin svetuje, da nihče naj brez pokore ta svet ne zapušča, če tudi bi se nobenega greha krivega ne vedel; zatorej je ta sVeli škof še na smertni postelji tiste Davidove psalme, kteri v pokoro segajo, ves objokan prebiral in skesane solzice prelijal: pa vendar nekteri zelo učeni bogoslovci smert duhovnikov sploh na tri verste delijo, rekši; pobožnih, skoz in skoz zveslih, za Božjo čast in zveličanje duš vselej goreče vnelih mašnikov smert je mirna; oni se zadnjo uro lahko s besedami svetega Pavla tolažijo: ,,Dobro vojskovanje sem vojskoval, tek dokončal, vero ohranil. Zdaj je prihranjena krona pravice, ktero mi bo dal Gospod, pravični sodnik." 2. Tim. 4. 7. Mlačnih, bolj za svoj lastni prid kakor pa za pospešenje dušnega zveličanja izročenih ovec skerbljivih mašnikov smert je nepokojna, britka, težka; oni si sami očitajo: „Neumnež! zdaj bodo tvojo došo tirjali od tebe; kar si spravil, čigavo bo? Luk. 12. 20. — Nemarnih, grešnih, pohujšljivih mašnikov smert pa je strašna, obupljiva; zakaj grešni mašnik se more ravno tako malo na smertni ari spokoriti kakor Judež Iškarjotež, marveč on si sam njegove besede ponavlja: „Grešil sem, ker sem izdal nedolžno kria, SUt. 27. 4, in strašno obupa. • Predragi moj brate! novoposvečeni mašnik! se ve da: za današnji veseli dan je nekoliko neprilično, pa ne zameri mi, ne morem, da bi te danes, preden pervikrat k oltarja stopiš, ne vprašal: kakšine smerti hočeš ti umreti? — Kakor je Gospod Bog vsacega kristjana od ajdov odločil in po svetem kerstu ga sebi posvetil-, tako je on tudi tebe celo od keršan-skega ljudstva odločil in po svetem mašnikovem posvečenji v svoje svetišče postavil, naj boš luč svettf, dober pastir Jezusove čede, nevtruden poveličavec Božje časti. Ti si resnično visoko povzdignjen. Med teboj in med vsakim pobožnim človekom zmed tega ljudstva je še tak razloček, kakoršnega vidiš med zemljo in nebesom. (Sv. Izidor Pelut.) Pa sam veš, da, čim više kdo stoji, tim globokejša je njegova propast, če pade. Kakšne smerti te je volja umreti? — Sveti Vincenc Pavijan, ob svojem časa naj pobožniši mašnik katoliške cerkve na Fftmcoskem, pisal je svojemu vnuku, ko je hotel mašnik biti, sledeče besede: »Ako bi bil jaz tačas, ko sem se prederznil mašnikovo posvečenje prijeti, vedel, kar sem še le pozneje zvedel, kaj da je duhovni slan; raje bi bil kmet ostal in zemljo obdeloval, kakor pa tako strašne dolžnosti prevzel. Resnično, čim bolj se staram, tim bolj se v tej misli vler-dujem; zakaj dan na dan se zavedam, kako velik vzrok, imamo duhovniki tresti se pred prihodnjo božjo sodbo, in kmalo bi rekel, da za tiste, kteri ga brez poklica nastopijo, poguba je gotova!" Tako je imenovani svetnik govoril. In prav je imel: Koliko čistejse od kristala mora biti mašnikovo serce, ker je Jezusovo svetišče? Koliko svetlejše od sončnih žarkov imajo biti mašnikove usta, ker nebeški ogenj iz njih plameni? Kako čist mora biti mašnikov jezik, ker se tolikokrat rudeči presv. rešnje kervi? Kako čiste njegove roke, ki tolikokrat angelski kruh lomijo? Mašnikova duša mora biti bolj 8veta od vseh stvari, ker tolikokrat vsegamogočaega Gospoda zavživa. (Sv. Krizostom.) In kdor drtjgim nebesa odpira, moral bi pač sam ie svetnik biti. Kakšne smerti boš pa ti umeri? Predragi moj brate! ne boj se. »Mi imamo zaklad maš-ništva v perstenih posodah, da je visokost iz moči Božje, in ne iz nas. 2. Kor. 4. 7. Sveti Tomaž pa uči, da Gospod Bog vsakemu človeku toliko pomoči daje, kolikor je za svoj poklic potrebuje. Po tem takem ne boj se, Bog te je v duhovni stan poklical, tudi pomoči -ti bo blagodaril, da boš mogel, svoje dolžnosti zvesto spolnovati. Torej le zaupljivo uzdigoj svoje oči proti hribu, pred kterim danes pervikrat s križem obložen stojiš, od ondi ti bo prišla gotovo pomoč, pomoč .od Gospoda, kteri je stvari! nebo in zemljo. — On ne bo prepustil, da bi se ti spodtaknilo, da bi padel. Gospod te bo vsega zlega otel, in tvojo dnšo ohranil. On ti je varh pri tvojem nastopu v duhovni stan, tudi pri odstopa na zadnjo uro te ne bo zapustil. Ps. 120. Sklep. ... ♦ - - o - ; * Sadaj pa le vstani, duhovnik po Melhizedekovem redo! Tvdj dobri oče in tvoja skerbna mati že skoz petnajst let želita tebe pred oltarjem? vidili, spolni jima želje, da bodeta tvojega rojstva dan" blagoslovila. — To ljudstvo že nepoterpežljivo čaka iz tvojih ust zaslišati sveto masno petje in prijeti po tvojih rokah nebeškega blagoslova. — Verne duše v vicah, med kterimi se morebiti tudi iz tvoje rodovine kaka znajde, že milo stegujejo do tebe terpeče roke, in svete pomoči prosijo ter polajšanje hudega terpijenja. — Nu! človek Božji! dvigni se, vse je že pripravljeno, — Sveti Mihael, povelnik rajskih Irum, je že pred nebeškimi vrati nastavil vesele čete čistih duhov, da bodo milega Jezusa na oltar doli spremljali, kedar boš ti dans pervikrat si poslužil mašnikove oblasti in moči. Na čelu nebeške častne straže stoji sama prečista Marija Devica, ona hoče svojega Sina danes na tvoj oltar spremljati in priča ^li tvoje perve nekervave daritve. — Nu! novoposvečeni mašnik! Jezus te kliče na Golgato, pojdi. — On se hoče po - m - tvojih rokah nebeškemu Očetu za nas revne grešnike darovati; stopi na hrib. — On hoče v podobi tistega kruha in vina, ki ga boš sam spremenil, s teboj se skleniti in moč ti dati za vse tvoje žive dni; hiti na Knlvarjo. — Oh mogočni srednik med Bogom in nami vbogimi grešniki I mi se ti pohlevno pri— poročujemo: kedar boš danes z Gospodom govoril, spomni se tudi nas in naših potreb. Prosi ljubeznivega Jezusa, naj blagoslovi tvoje dobre starše in tvoje brate in tvoje žlahtnike in tvoje današnje svate; naj blagoslovi to prijetno ročinsko duhovnijo, vse pričujoče ljudstvo in nas vse nazoče duhovnike; naj blagoslovi to lepo kanalsko dolino in našo ljubeznjivo goriško nadškofijo; naj blagoslovi našega premilega nadškofa, našega svetega očeta Papeža Pija IX. in sveto katoliško cerkev; naj blagoslovi našega svitljega cara Franca Jožefa, njegovo carovino in vse mile Slovenske dežele I Amen. Duhovske zadeve. KerSka Škofija. Konec tega mesca se podalo naš premil. knezoškof na vizitAcijo in bojo te-Ie dekanije preiskovali: Pliberk, Dolnidravbreg, Tinje, Belak, Terg, Spodnjo lilo in Kanalsko dolino. Najprej pojilejo v dek, Terg. Č. g. Dr. Val Nemec je postal pravi redni profesor na bogoslovsk. učilišču. G. G ros Juri je dobil faro Kom (Kamp); g. Gebauer Jož. pride za komendatorja v Palst in g. Sever Lovre za provizoija v Blače. G. Incko Šimen gre za kaplana v Rožak, g. Schneider Franc v Sent-Jnije ob jezeru. Umerla sta gg. Boh m Jož. v Pulstu in Anderwald Ignac v Gospi sveti. R. I. P. GoriSka nadSkofija. G. Matija Škodnik je postal koop. pri sv. Ignaciju v Gorici; g. Mat. Kravanja nadšk. kancelist; g. Ant. Božič kapi. v Renčali, g. Samar gre za bene-ficiata na Verhovlje, g. Ant. Stepančič v Temenico iri g. O. Adam Priewski, jezuit v Karmino. Umerli so čč. gg. O. Justin Brus, Jož. Skubic in Jakop Paziente. R. I. P.l Ljubljanska Škofija. G. Ant. Zarnik je dobil Nakelsko, g. Martin Rant Cerkljansko in Miha Tavčar Vačko faro. G. Bergant Franc gre za provizorja na Vojsko iu Janez Zagorjan za kaplana v Diagatuš. Umerli so čč. gg. A. Milavec, M. Pfeifer, A. Likar in Šim. Jereb. R. I. P.! Lavantinska škofija. Č. ,g. fajm. Jan. Keše se je odrekel dekanijstvu in ga prevzame g. M. Ivanec, Smarski fajm., g. Fohn Fr. je dobil faro na Rušah, g. Zank Mart. je postal zač. katehet na gimnaziji marib., g. Jeriša Luka pride za kaplana na Tabor in g. Košar Mat. k sv. Ani na Krempergu, g. Lapuh Mih. poda se v pokoj. Umerla sta gg. Miha Urban in Andr. Žohar. R. I. P.! Teržaška Škofija. Č. g. Pašič Franc je postal provizor v Gerdoselo, Umeri je g. Zdešar And. R. I. P.! Odgovorni izdaj, in vred. Andr. Einspieler.—Natisnil J.&F. Leon v Celovcu.