15. januarja praznik jugoslovanskih šoferjev Dan šoferjev in avtomehanikov Jugosla-vije - 15. jannar - smo člani te organiza-cije proslavili delovno, zavedajoč se časa v katerem se nahajamo. To je hkrati naš prispevek k stabilizaciji in naporom Jugo-slavije, da se dosežejo ugodnejši delovni in poslovni rezultati. Več kot milijon članov zdrnženih po republikah in pokrajinah or-ganiziranih v 913 osnovnih organizacijah, se spominjamo 15. januarja 1959 leta, ko je v našo organizacijo vstopil tovariš Tito. Vpisal se je v Beogradu, od takrat dalje je skupščina Saveza vozača i avtomehaničara Jugoslavije na predlog makedonske dele-gacije sprejela sklep o vsakoletnem prazni-ku organizacije ZSAM Jugoslavije. Ko govorimo o prazniku ZŠAM Jugo-slavije, naša društva ZŠAM pregledujejo in ocenjujejo rezultate dela za minulo leto in sprejemajo programe za nastopajoče no-vo leto. Z oceno stanja prometne varnosti v letu 1986 nismo zadovoljni. Vse preveč je bilo prometnih nesreč, smrtnih žrtev med vozniki in ostalimi prometnimi udeleženci, preveč je bilo materialne škode, invalidno-sti, solza in gorja v krogu prijateljev in družin. Zaskrbljujoče je stanje, da so v prometnih nesrečah, umirali tudi najmlajši — otroci, kar nam ne sme biti vseeno, v tej smeri moramo kot člani ZŠAM, starši, učitelji, KS in ostali udeleženci v prometu preventivno narediti vse, da se krvni davek zmanjša. Prepričan sem, da so naše skupne želje in naloge, da se ravnamo po predpisih in zakonih kateri določajo naše obnašanje v prometu. V bodoče bomo morali narediti veliko več tudi na področju humanizacije dela predvsem v prometu, tu mislim uredi-tve parkirnih površin, nudenju ustrezne družbene prehrane, zdravstvene zaščite, izboljšati bo treba tudi informativno služ-bo za poklicno zaposlene voznike, ustrez-no urediti nagrajevanje poklicnih vozni-kov, da ne bo prihajalo do neljubih dogod-kov katerih je bilo v letu 1986 kar precej. Več bo potrebno posvetiti pozornosti tudi zdravstveni preventivi. Tudi cestam kot javnim površinam bo potrebno nameniti več pozornosti, ne bi se smelo pozabiti kolesarjev in pešcev, pod-hodov, osvetlitve kritičnih točk... Med udeleženci prometa naj bo več to-varištvain medsebojnega razumevanja, upoštevajmo kodeks prometne etike. Res je, da so časi taki, da se nam vedno mudi, da imamo premalo časa za dobre odnose med vsemi udeleženci prometa, ravno za-radi naše naglice dostikrat naredimo usod-no napako katera nas privede do krizne prometne situacije ali celo do prometne nesreče. Dostikrat z drzno ali prehitro vož-njo sebe in vozilo ali druge udeležence prometa pripeljemo v položaj iz katerega se ne moremo izogniti trženju nesreča je tu, izgubili smo na času, naredili material-no škodo, se poškodovali, postali invalidi, spravili v nesrečo tudi druge. Neštetokrat pa je posledica hitre vožnje prometa nez-goda s smrtnim izidom. Še vse preveč je nesreč zaradi alkohola, tega družbenega zla po katerem segajo in ga uživajo dokaj številni vozniki. Na tem področju se vsepreveč pogovarjamo pre-ventivno v rokavicah, narediti bomo mora-li korak naprej, da se vinjenost med vozni-ki omeji. Morda bodo naše skupne akcije »celotni družbi uperjena v zmanjšanje al-koholizma« rodile pozitivne sadove in pri-spevale k zmanjšanju prometnih nesreč. Naslednja naloga je preventivno izobraže-vanje, seznanjanje z novostmi prometne zakonodaje pri nas in v svetu. Razmišlja-nja vodijo tudi k povečani skrbi za motor-na vozila, tu mislimo na tehično brzehib-nost motornih vozil. Ob našem prazniku ZŠAM Jugoslavije želimo, da bi združeni v enotni akriji pre-ventive v cestnem prometu dosegli boljše in bolj varne vozne rezultate. ZŠAM Dolomiti v letošnjem letu slavi desetletnico obstoja. v svoj program si je zadalo nalogo, da bo skozi celo leto izvaja-lo preventivne akcije na področju občine, z željo da bi bilo leto 1987 bolj varno in da bi se naše začete vožnje tudi srečno končale. STANE ŽEROVNIK