TATVINE RAZBURJAJO TRGOVKE: »SIN JE BIL SAMO LAČEN« Torba za... etui za... kovček za... Po podatkih sektorja za plan in ekonomi-ko poslovanja v delovni skupnosti SOZD Mercator - KIT imamo v naši občini med desetimi najboljšimi samopostrežnimi trgo-vinami tega sozda kar štiri. Najvišji promet na zaposienega dosega samopostrežna trgo-vina na Riharjevi (TOZD Dolomiti). Tako je septembra 14 delavk pod vodstvom po-slovodkinje Anice Kovačič doseglo 703 mi-lijonov dinarjev prometa ali 50 milijonov na zaposlenega. Na petem mestu je samopo-strežna na Tržaški 37 b, na šestem na Ra-kovniku ter na sedmem na Jerahovi. Vse trgovine so iz TOZDA Dolomiti. Med pet-desetimi prikazanimi trgovinami je na zad-njem mestu po prometu samopostrežna tr-govina v Vnanjih Goricah, ki ima osem za-poslenih in 33 milijonov prometa na zapo-slenega. Naj ponovimo, da veljajo podatki za letošnji september. Ko smo si nedavno ogledali na povabilo M Sadje-zelenjava sadjarske in'vinogradni-ške zmogljivosti M - Agrokombinat Krško, je stekla beseda tudi o tatvinah v trgovinah. Poslovodkinje so kot generalno ugotovitev navedle dejstvo, da je v trgovinah vse več kraj. Dodale pa so, da med njimi prevladu-jejo predvsem posegi po vrednejših predme-tih in da so metode zelo različne. Največkrat uidejo artikli iz košaric v cekarje in torbe, ko stranke čakajo pred blagajno v vrsti. Takrat pozorno oko opazi, zakaj so torbe odprte in ne zaprte. Da bi bilo tega nepoštenega rav-nanja znatno manj kot sedaj, so se že dogo-vorili za posebne priprave, ki bodo blagajni-čarkam omogočile zanesljivo opazovanje ravnanja strank in tudi dokazale, da vzeto še ni bilo plačano. Kako nenavadni so zagovori staršev, je mogoče razbrati iz naslednjega primera. Športo oblčen mladenič z drago opremo za igranje tenisa je prišel v trgovino. Naročil si je zajetno količino budžole. * Prodajalka v delikatesi je sicer podvomila v njegovo plačilno sposobnost, a naročnik jo je osorno opozoril, da mu mora pripraviti ta dragi mesni izdelek. Informacijo o nena-vadnem nakupu je posredovala tudi blagaj-ničarki in poslovodkinji. Ko je mladenič pri-spel do blagajne, budžole ni bilo med kup-ljenimi živili. Trgovke so povabile športnika k pregledu in ugotovile, da je skri! naročeno blago v etui teniškega loparja. Opremo so mu zasegle in zahtevale, da se oglasijo starši. Športnikova mama je res prišla in opravičila sinovo ravnanje s podatkom, da je bil fant pač lačen in da je moral dobiti nekaj za malico. Posebno pozorne pa so trgovke na diplo-matski kovčke. Ugotovile so, da so nekateri primerni za prenos buteljk, drugi za vvhiski-je, vinjake in druge drage pijače. Ugotovitve izvirajo iz ravnanj številnih bolj ali manj uglednih kupcev, ki potrebujejo te in podob-ne pijače za poslovne namene. Ker jim tatvine dragih živil in izdelkov manjšajo dohodek, so se dogovorile z ureje-valci trgovin, da bodo namestili več ogledal in drugih pripomočkov, ki bodo pomagli slediti ravnanju kupcev. Saj ne, da bi hotele ustvariti vsesplošni preplah, ampak si želijo le več poštenih obiskovalcev trgovin. Upajo, da imajo pri tem svojem hotenju tudi zadost-no podporo vodstev trgovskih in opremlje-valskih kolektivov.