3 o p otni 1 Pedagoški in znanstven list. f uredil M. J. NEGAT, ravnatelj v Meiribon Letnik XXIV. Last in založba : ,,Zaveze avstrijskih jugoslovanskih učiteljskih društev' V CELJU 1903. Tisk tiskarne Dragotin Hribar-ja v Celju. KAZALO. I. Vzgoja in pouk. A. Pedagoško-didaktični in drugi poučni spisi. Stran Ad interim! (V. Bežek)..........................97, 161 Ad interim! II. (Fr. Hubad)..........................129 Kako pospeševati redni šolski pouk (A. Leban)...............89 Kako uporabljaj učitelj posamezne predmete v vzgojilni namen (L. Fettih-Frankheim) 74, 112 Kranjski pristaši formalnih stopenj in njih kritik (Fr. Hubad) 193, 225, 257, 289, 321 K stvarni razdelitvi samostalnika v naši slovnici (Dr. J. Tominšek).......43 Le preveč nikar! (A. Kosi)..........................308 Nekaj o petju (H. D.)...........................9, 56 Nekaj o pouku v oddelkih (D. P.)................... 211, 246 Nekatere organske napake v govorjenju (dr. J. Tominšek)............ 6 CMonualnih m didaktiških stopnjah in pa o razvijajoče — upodabljajočem pouku (V. Bežek).....................1, 33, 65, 134, 202, 235, 301, 333 O Martin Krpanovi »angleški soli" (Dr. Fr. Ilešič)...............50 Pedagoški utrinki (Iv. Šega) • ■ ■............. 25, 121, 215, 281, 348 Preosnova učiteljišč v Avstriji (I. Šega)....................343 Pismo zagrebško (Dr. Fr. Ilešič) ....................... 19 Razni nazori o računanju z desetinskimi števili in z navadnimi ulomki (M. Heric) 80 Slovniško povratno razmerje v šoli in vedi (Dr. J. Tominšek)..... 105, 154, 185 Šolstvo v tujini (Iv. Ivanovič).................. 22, 117, 277, 314 V oceno Slomškovega delovanja (Dr. F. Ilešič).............17, 88, 269 B. Učne slike. Belouška (Po biologiški metodi izdelana učna slika za višjo stopnjo. — V. Pulko) 250 Smodnik. (V. Pulko).............................84 Težnost in teža. (V. Pulko).........................114 II. Književna poročila. A. Ocene. Dr. Iv. Geršak: Ormoški spomini, (Dr. Fr. Ilešič)................62 Knjige „Hrvatskoga pedagoško-književnega zbora. (D. P.)...........158 A. Kosi: Zabavna knjižnica za slovensko mladino, XI. zvezek (Dr. Fr. Ilešič) ■ ■ . 283 »Matica Hrvatska." (Dr. Fr. Ilešič).......................124 Schreiner H. in dr. I. Bezjak: Slovenska jezikovna vadnica za tesno združeni pouk v slovnici, pravopisju in spisju. (M. Heric)...............219 B. Novosti. Stran „Dcr Obstzuchter"..............................377 Fr. Finžger: Poročilo o stanju ljudskega šolstva v okraju goriškem za I. 1902; 1903 377 Koledar družbe sv. Cirila in Metoda za leto 1904...............................377 Latinsko-slovenski slovar (J. Wester).....................29 Ant. Maier: Učne siike iz nazornega nauka za I. in II. razred..........350 S. 1. Marin: Risanje v ljudski šoli.......................284 Navodilo za spisovanje raznih pisem in opravilnih listov............351 St. Primožič: Učiteljski Koledar........................23(3 H. Sienkiewicz-Podravski: „Križarji".................... 93,351 Sienkiewicz-Podravski: Mali vitez — Pan Volodijevvski 30, 62, 93, 125, 158. 221, 351 „Slovan"..................................30 Slovanska knjižnica, „Križarji."..................... ■ 93, 351 Slovenska Šolska Matica — Njene knjige za leto 1902..............158 Jos. Somrek: „Prijatelj otroški ali darilo pobožnim otrokom...........284 Lj. Stiasny: Druga zbirka učnih slik .....................351 Lj. Stiasny: Zbirka učnih slik . . . . .....................158 Tavčarjeve povesti V. zvezek.........................30 Wjela-Muka: Pristowa a pristovvne hrončka a wusiowa hornoiužiskih Srbov- . . 93 „Zvonček".............................■ ■ 94, 125 III. Razgled. A. Listek. Ali sme biti učitelj lovec...........................352 Anekdote iz življenja glasbenikov......................32 Avstrijska poštna in brzojavna statistika...................31 Babilonski stolp.............. ................126 Bakterije v šolskem vzduhu .........................126 Bogastvo francoskih kongregacij.......................126 Brzojav okoli zemlje.....................•.......63 Cene zvezd.................................31 Dolgo življenje...............................190 Gluhonemi.................................378 Kdaj začenja novo leto?...........................31 Ljudske knjižnice na Nemškem........................352 Ljudska palača................................94 Mati „kuhajo", oče pa „orjejo"........................94 Mesto iz cinka................................287 Nasledki strahu...............................126 Odtiski prstov................................31 Pameten ukaz................................95 Pokopano mesto ..............................127 Poslednja Pestalozzijeva učenka...................... . 222 Poštne znamke, širiteljice jetike ............ ............378 Repatica...................................31 ..Slovenska Šolska Matica"........................ 63, 286 Starost človeka...............................351 Starost papirja...............................351 Stran Šolska doba v raznih državah....................... . . 32 Število Slovanov............'.................316 Verska Statistika vse zemlje.........................190 V obrambo zoper spolne bolezni.......................190 Vzgoja kitajskih otrok........................... . 378 Zastrupljenje s svinčnikom..........................316 Za učitelje-vrtnarje.............................287 Zidovstvo in pouk............................. • 316 B. Paberki. Bjorsen o domišljiji.............................222 Brezplačna učila...............................288 Govor učiteljev...............................95 Grehi šole in doma.............................192 Herbartova rodbina.............................223 Indijske povesti . . . •...........................352 Izdatki Dunaja za šolo............................128 Izpiti..................................127, 255 Japonsko šolstvo..............................160 Ječa v šolskem vrtu.............................96 Kaj delajo otroci na Danskem v počitnicah..................192 Kaj postajajo učenci meščanskih šol.....................160 Kako je treba v šolah kuriti.........................380 Klasifikacija na srednjih šolah........................317 Libety Tadd................................-318 Ministrstvo prosvete in vrhovni šolski svet v Franciji.............127 Moč nad pravico..............................64 Ogrsko naučno ministrstvo..........................288 O ta Rusija.................................288 Paritetne šole................................317 Pestalozzijevi temelji pouka.........................318 35-1 etna zlužbena doba...........................191 Pomožne šole na Nemškem.........................352 Posebna definicija pedagogike........................380 Potreba zdravstvenega nadzorstva v šolah..................64 Pouk v ročnih delih za dečke........................223 Proučevanje pedagoških del za tispos. izpit................. . 379 Realka in vseučilišče ............................96 Reforma pisnih zvezkov...........................127 Reforme v šolstvu..............................379 Risanje...................................379 Robota otrok v Združenih državah......................96 Samomori otrok...............................317 Samouprava učencev v šoli..........................192 Shod učiteljev in prijateljev nadaljevalnih šol.................378 Slaba uporaba vprašanj...........................191 Subvencija za izlete.............................64 Šolska naredba za kanton Curih.......................255 Šolske čete.................................222 Stran Šolske knjižnice...............................191 Šolske razmere v Trstu...........................160 Šolski zdravniki na Japonskem ■ •......................95 Statistika šolstva v evropskih državah....................288 Štrajki otrok v Čikagi............................64 Švicarsko šolstvo............................316, 352 Telesni razvoj in duševna nadarjenost učencev................223 Tesnopis — učni predmet..........................379 Umrljivost srednješolskih učiteljev......................160 Uredba učnega časa in božičnih počitnic na srednjih šolali ..........288 Večeri za stariše ..............................316 Vpliv alkohola na šolsko mladino.......................316 Za armado in za šolo............................192 Zabavišče za židovske vajence .......................127 Za skupni pouk obeh spolov.........................63 Zavodi za zanemarjene otroke....................... . 63 Zdravstvene roforme v ruskih srednjih šolah .................127 Zdravstvena pravila.............................380 Zobovje učencev...............................352 C. Kronika. Analfabeti na Francoskem..........................383 Dr. Čeladovsky f..............................64 Češka šolska Matica.............................382 Čudna šola.................................320 Dobrotnik..................................320 Društvo katol. učiteljev............................381 Iz angleškega šolstva............................383 Klasifikacija zunanje oblike pismenih izdelkov.................32 Knjižnica Komenskega v Lipskem.......................383 Koedukacija...............................319 33] Kongres učiteljev in prijateljev ročnih del na Avstrijskem...........255 Ljudski učitelj-milijonar...........................192 Mariborsko učiteljišče............................224 Nadaljevalni tečaji za učitelje ........................32 Napredovanje ravnateljev ljudskih šol.....................219 Naši načelniki krajnih šolskih svetov in krajni šolski nadzorniki........382 Osem milijonov dolarjev za nove šole....................32 Pensionat za učitelice............................64 Pestovanje narodne strpljivosti v šoli.....................320 XV. občni zbor „Zaveze«...........................12g Pomanjkanje učiteljev............................333 Posebna doklada učiteljev..........................224 Poset državnih učiteljišč v Avstriji......................223 Prosta vožnja................................381 Ravnatelj Andrej Žumer f..........................95 Razpisano darilo.................................. Razvoj trgovinskih šol v Rusiji........................... Stran Reformovanje vzgoje in pouka........................382 Risarski tečaj................................256 Spričevala..................................383 „Stara pesem"................................381 Šah — prost predmet višjih šol v Rusiji...................381 60.000 šolskih otrok na Puerto-Rico .....................382 Šolski zdravniki...............................382 Španija in Prusko • .............................'28 Švicarski zdravstveni svet in šolska kopališča.................381 To bo pomagalo..............................381 Tuberkoloza in umirovljenje učiteljev.....................224 Učitelji in učiteljice v Franciji........................64 Važna odredba za šolsko deco........................381 Velika požrtvovalnost............................382 Volitev v okr. šolski svet na Dunaju............•........256 Za katol. univerzo v Solnenigradu.......................12k Zastopniki učiteljstva............................96 Znak kolegijalnosti.............................381 Zveza vseh učiteljev vseh kategorij v Italiji..................383