6 - GRAFI ČAR Lacuna Solutions predstavilo Smart Lightning System Smart Lightning System je novost v ponudbi podjetja La- cuna Solutions. Je nov LED-standardiziran svetlobni sis- tem, ki poleg standardne svetlosti (najve čja možna sve- tilnost je 2200 luksov) zagotavlja tudi možnost korektne simulacije svetlobne temperature (3500–12000 K). Sistem je zasnovan na šestih razli čnih posebnih LED- svetlobnih virih, ki so del svetlobne ploš če (Lightboard), in je strojno krmiljen. Za natan čno vzpostavitev svetlobno standardiziranega delovnega okolja pa je na voljo spek- trofotometri čni inštrument in programski umeritveni vme- snik, ki je združljiv s platformami Mac, Windows in Linux. Sistem je certifi cirala tudi Fogra, in sicer za standardne svetlobne razmere tople bele, hladne bele, modre, zele- ne, vijoli časte in UV. Z drugimi besedami sistem izpolnju- je zahteve starega in novega revidiranega svetlobnega standarda ISO 3664. LED-zasnova svetlobnih virov zago- tavlja neprimerljivo enotno barvno osvetlitev v primerjavi z obi čajnimi neonskimi svetlobnimi viri. Zaradi pestrosti simulacije svetlob je nov sistem svojevrsten, hibriden. Sistem sestavlja paket strojnih rešitev: delovna standardizirana svetlobna lu č z vrtljivo roko, ↗ stropna lu č širine 1200 cm, ↗ svetlobna kabina za opazovanje tiskovin, ↗ svetlobna LED-kabina za monitor. ↗ Nov sistem standardnih svetil odlikujejo predvsem: manjša/tanjša zasnova opreme, ↗ manj gretja svetlobnih virov, nizka poraba energije, ↗ kratek čas ogrevanja za vzpostavitev standardnih ↗ svetlobnih razmer, prilagodljivost svetlosti in barve svetlobe, ↗ zanesljiva korektna kakovost ↗ svetlobe pri vseh svetlostih, daljša uporabnost svetlobnih virov, ↗ združljivost z zahtevami starega in ↗ novega revidiranega svetlobnega ↗ standarda ISO 3664. Ve č informacij na www.lacunasolutions.com. Svetlobna kabina je del sistema Smart Lightning System. inštitut in akademija za multimedije Na IAM (Inštitut in akademija za mul- timedije) Ljubljana smo že ob ustana- vljanju, pred 15 leti, zaznali pomen digitalnih tehnologij, razvoja IKT in integracije ter širitve multimedijskih izdelkov in tehnologij na vsa podro čja delovanja, kamor sodi tudi izjemno obsežno in pomembno podro čje pro- dukcije tiskanih izdelkov. Ti so pravilo- ma zelo povezani in komplementarni z drugimi multimedijskimi izdelki (AV in animirani izdelki, spletne strani, u čna gradiva ipd.) in dejavnostmi (oglaše- vanje, promocije, razstave). Zato smo tako zasnovali tudi najbolj sodoben študij na višji šoli za medij- sko produkcijo in od leta 2013 tudi na visoki šoli za multimedije. Študen- tje višje šole spoznajo teoreti čne in prakti čne osnove celotne multime- dijske produkcije in projektnega dela, vklju čno s kreativnim pisanjem. Glav- ni cilj študija je pripraviti diplomante na kakovostno izvajanje produkcijskih procesov in organiziranje produkcije na dolo čenem podro čju. V 2. letniku študentje izberejo enega od izbirnih predmetov (avdio, fotografija, gra- GRAFIČAR - 7 IZOBRAŽEVANJE ŠTUDIJ NA IAM daje odli čno podlago za delo v grafI čni industriji fi čno oblikovanje, 2D in 3D, spletna produkcija in video), pri katerih se specializirajo pet do osem mesecev in šolanje zaklju čijo s projektom (izdelek in projektna dokumentacija) in diplo- mo. Študentje, ki izberejo grafi čno oblikovanje, naredijo izdelke, kot so CGP, knjiga, serija plakatov, koledar, fotoknjiga, katalog, letno poro čilo idr. Študentje med šolanjem obvezno so- delujejo tudi v kompleksnih projektih, katerih cilj je izdelava celovitih promo- cijskih multimedijskih izdelkov, kamor sodijo praviloma AV-animirani izde- lek, spletna stran, aplikacije za mobil- ne naprave in vrsta grafi čnih izdelkov (plakati, brošure, reklamni listi, panoji, katalogi idr.). Tako spoznajo na čine de- lovanja sodelovanja v projektnih timih in z naro čniki ter nujnost tehnoloških povezav in nadgradenj pri pripravi in izvedbi multimedijskih produkcijskih procesov. Pomemben del prakti čnega usposabljanja študentov poteka v pod- jetjih, in sicer 800 ur v dveh letih. Po kon čani dveletni višji šoli dobijo diplomanti naziv inženir/-ka medij- ske produkcije. Na visoki strokovni šoli za multime- dije, kjer študij poteka tri leta, sta prvi dve leti strukturirani podobno in z istimi cilji kot na višji šoli, tretji letnik pa je usmerjen producentsko in diplomante usposobi za na črto- vanje in tudi izvedbo zahtevne mul- timedijske produkcije. Na visoki šoli za multimedije je na voljo 17 izbirnih podro čij (avdioprodukcija, digitalna knjižnica, 2D-animacija, e-izobraže- vanje, filmska produkcija, fotografija, grafi čno oblikovanje, ilustracija, kom- pleksni promocijski projekti, organi- zacija prireditev in javno nastopanje, spletna produkcija, 3D-modeliranje in animacija), po potrebi pa bomo odprli še nova. Na vsakem podro čju ima študent poleg pedagoškega tudi strokovnega mentorja, strokovnjaka iz prakse, in možnost spoznavanja vr- hunskih strokovnjakov in podjetij ter ustanov z izbranega podro čja. Diplomanti dobijo naziv diplomiran multimedijski producent/-ka. Študij na IAM je zasnovan in izveden po visokih mednarodnih standardih, šola ima tudi vso potrebno opremo in e-izobraževalno platformo z bogato knjižnico in izobraževalnimi programi, omogo ča tudi e-študij in je v tesnem stiku prek alumni kluba z diplomanti in prek kariernega centra in prakti č- nega izobraževanja z ve č kot 500 pod- jetji in ustanovami v Sloveniji in tujini. Izdajamo tudi revijo Medijska vzgoja in produkcija, ki si jo lahko ogledate prek www.biteks.si/mvp. Ve č o IAM is lahko ogledate na sple- tni strani www.iam.si, vabimo pa vas tudi na obisk šole in predstavitev štu- dijskih programov v sklopu informa- tivnih dnevov, ki jih imamo vsako leto dvanajst, datumi pa so objavljeni na spletni strani. Prva informativna dne- va bosta v petek, 14. 2. 2014, ob 10. in 16. uri ter v soboto, 15. 2. 2014, ob 10. uri. Seveda pa nas lahko obiš čete, po predhodnem dogovoru, kadar koli. Izdelke študentskih projektov si lah- ko ogledate na naši FB-strani in na YT. inštitut in akademija za multimedije