Cerkvene zadeve. Slomšekovega spomenika ožji odbor je zdaj zopet dopolnjen, ker je lav. konzistorij na mesto odsedsega B. Sinka izvolil dr: Gregoreca za svojega zastopnika. Odborniki tedaj so: profes. Pajk, kanonik Glazer, dr. Srnec, prof. Valenčak in dr. Gregorec. Upamo, da se bo letos željam Slomšekovih Sestiteljev vstreglo. Dobro bi bilo, če bi gospodje, katere stvar zanimiva, hoteli svoje misli izjaviti. Ve5 oči ve5 vidi in odborniki zamorejo potem na marsikaj ozir vzeti, kar bi sicer morebiti piezrli. Slišimo, da se sedaj posebno misli na večji maimornat spomenik v prezbite>'iju stolne cerkve! Glasite se čestitelji slavnega Slomšeka! Pomanjkanje duhovnikov naKoioškem pribaje Sedalje bolj občutno. Samo v 2 dekauijema silske doiine manjka sedaj 6 fajmoštrov in 5 kaplanov. Ker ubogi Kiistjani pogrešajo službo božjo, zato pa liberalni strabonji tem bolj otroke do 14. leta v šole posilujejo ter stariše brezobzirno kaznujejo, če dečka ali deklico časih doma piidržijo. V edini srenji Lizinski znaša globa kaznovanih starišev 400 fl. Molitvico ,,češčena si Marija" je nek komaj 20Jetni, liberalizma, t. j. kosmate nevere napbani učitelj na Morarskem takoj učencem prepovedal moliti. Pred šolskim svetovalstvom pa se je zagovarjal reko5: da je ova molitev za otroke p o h u j šljiva, ker se moli: ,,ino žegnan je sad tvojega telesa\ Možje 80 kar strmeli! Ali kaj se je zgodilo? Črez polleta moral je rabloSutni učitelj v špital zavolj nesramne bolezni ali francoža! In takim mokroušesnim nevemikom in grdobam so kršcanski stariši primorani svoje nedolžne otroke izročiti v poduk in izrejo! H. Mali katekizem. Kar šolske bukve zadeva, smo mi Slovenci velike reve; vsaj ni človeka, ki bi za naše šole o tem oziru kaj storil. Malo imamo šolskih bukev, pa še te so po vsakeui natisu nekaj spremenjene, kar poduk silno moti; da si ravno se vse tiskajo v c. k. zalogi šolskih bukev na Dunaju. Pri tem paje še to posebno žalostno, da so v mnogih zastarane slovniške oblike, ktere so že davno od vseh zavržene, tako postavim: Mali katekizem 1. 1873 ima: ,,Bog je vsigamogo- čen, vsigapri5ujo5, vsigaveden", potem: ,,vsigamogočniga, svetiga, rimskiga, keistam, Pilatam, dolžnikam" —, vsi ti iga in am naj grejo rakam žvižgat! Tudi beseda maša mesto meša se na Štajerskem ne da rabiti. Mali katekizern pa je tudi glede tvarine popolnoma različen od poprejšnega, ter vprašanja niso številjena: napake, ki ovirajo poduk. Tukaj je gotovn želja opravičena, da bi te zadeve rodoljubi, pred vsem pa uciteljska društva in pastirne konferencije duhovnikov y pretres vzele, ter na doti5ne oblastnije svoje nasvete poslale. —