Iz pisma odličnega učitelja nacionalista. (K današnjim razmeram učiteljstva.) Nezadovoljstvo ljudstva. Vsaka izprememha rodi nezadovoljstvo. nezaupanje in tudi odpor. Po prevratu leta 1918. so se godile velike izpremembe. zato je bilo tudi veliko nezadovoljstva. Nezaupanje v nove razmere: rastoča draginja, hujskanje proti novi državi, je slabo vp.ivalo na liudstvo, da ni bilo skoraj nikjer slišati dobre besede za nove čase. Taka vznemirienost, nesigurnost škoduje državi in ie vedno nevairnost, da različni politični špekulantje zlorabijo nezadovo jstvo ljudstva proti državi v svojo osebno korist. Učiteljstvo. V teh časih se je dobro obneslo učiteljstvo. Ce tudi v veliki revščini in težkih gmotn_h skrbeh. je tolažilo ijudstvo in opozarjalo na bližajoče se boliše čase ter vcepljailo m.adini ljubezen do nove, velike in slavne domovine. Vsled tega so se vsi nasprotniki nove države z vso srditostjo vrgli na učiteljstvo Nasprotovali so vselei in povsod šoli zatirali in lokalno preganjali učiteljstvo z najostudnejšimi sredstvi. celo s krivimi prisegami. Kljub temu Se učiteljstvo po večini ni ustraši.o in ni klonilo! Ostalo je zvesto svojim idealom in je živelo le za veliko :'dejo narodnega in državnega edinstva. Vera v postavo, pravico »n poštenost. Razdinailci države in zatiralci velike jugos.ovanske ideje so takoi uvideli. da saimo preganjanje in zatiranje učiteijstva nima zadovoljivega uspeha. nasprotno — mučeniš-vo je rodilo navadno dober sad. Poizkusili so druga podla sredstva. Sejali so neslogo med učiteijstvo. delali intrige in žal madi uspehi niso izostali. Spletkam nekateri nasedejo. Vendar je ogromna večina učiteljstva zvesta svojim nače:om se še tesneje družila v organizaciji. Slednjič so se poslužili uspešnejšega naravnost — satanskega sredstva. Uč:teljstvu hooeio vzeti vero v zakon. pravico in poštenost. Na vse kriplje delajo, da bo tudi učiteli — med ijudstvom zunaj edini zagovornik troedme nerazdelne domovine — nezadovoljen. Opasno bi bilo za državo.