Priprave potekajo po načrtu V delovnih prograniih družbcnopolitičnih organizacij ju tu lcto za-bclcžcno kot lcto prc-dvolilnih priprav. Grc za čctrti dclcgatski man-dat naših skupščin, družbcnopolitičnih in samoupravnih intcrcsnih skupnosti, ki so scsfavni dcl skupščinskcga sislcma. Priprave potekaju žc cclo lcto, v jcscnskum obdobju pa bodu še pospešcnc. Nosilea voliJnih priprav sta or-ganizaciji socialistične zveze in sindikata. Ti dvc organizaciji sta v naši občini načrtovali vse po-trebno, da bi delovni ljudje in občani na kar najbolj demokrati-čen način izrazili svojo voljo do kandidatov v svojih bivalnih ali dck)vnih okoljih kakor tudi do kandidatov, ki bodo prevzcmali odgovornejše delegatskc dolž-nosti. Trenutno smo sredi evidenti- ranja možnih kandidatov za članc dclegacij in delcgate. Po occni predsedstva občinske kon-ference SZDL le-to šc ni zadovo-Ijivo, saj že statistično podatki kažejo, da za 30 do 40 odstotkov zaostajamo v primerjavi z zad-njimi volitvami. Organizacije SZDL na torenu in osnovne or-ganizacije sindikata v ozdih mo-rajo torcj cvidentiranjc pospeši-ti. V vsaki organizirani obliki de-lovanja delovnih ljudi in obča- nov morajo družbenopolitične organizacijc omogočiti. da pred-lagajo svoje člane in druge za de-lcgatske dolžnosti. V naših šte-vilnih društvih. raznih ljubitelj-skih skupinah, družbenih organi-zacijah. krajevnih skupnostih, ozdih. družbenopolitičnih orga-nizacijah itd. delujc ali živi mno-žica sposobnih ljudi, pripravlje-nih prispcvati svoj delež k ra-zvoju naše družbe in odnosov v njej. Naloga organiziranih sub-jektivnih sil pa je, da jih poiščejo in predlagajo. Sc posebej je potrebno opozo-riti na dejstvo, da prek 90 % no-silcev funkcij v občinski skupš-čini in skupščinah sisov naše ob-čine ne bo moglo več ponoviti svojih mandatov. To pomeni, da moramo ob evidentiranju pred-vidcvati in predlagati tudi kandi-date za predsednikc skupščin, predsednike posamcznih zborov, njihovih namestnikov in drugih. Takšnih funkcij imamo v ob-čini kar 74. Če upoŠtevamo še potrebe mesta Ljubljana, repu-blike in zveze, lahko ugotovimo, da imamo veliko možnosti za prcdlaganje in uveljavljanje naših sposobnih kadrov. In ko smo že pri naštevanju, naj nave-demo še skupine delegatov, kt delujejo pri občinski skupščini in delegirajo delegate na zasedanja mestne in republiške skupščine, za katere moramo prav tako izmed predlaganih kandidatov izbrati najboljše. Ob evidentiranju velja opozo-riti na sprejeta načela in merila kadrovske politike, na uveljav-ljanje vseh struktur delovnih ljudi in občanov tako po poklicih in socialni sestavi, več pozornosti pa moramo nameniti mladim pa tudi ženam. Volitve so le končni akt odlo-čitve volivcev, evidentiranje in kandidacijski postopki pa so tisti del volilnih priprav, ki omogo-čajo kvaliteto odločanja volivcev in izbora kandidatov. Ob kvali-tetnem. stalnem in množičnem cvidentiranju ne bo v nobenem okolju težko oblikovati odprtih kandidatnih li»t. kandidirati dva ali več kandidatov za isto funk-cijo in omogočati demokratično izmenjavo mnenj ter svobodno odločanje volivcev. Vse to pa se-vcda ni odvisno samo od politič-nega in pravnega sistema. tern-več predvsem od naše aktivnosti. aktivnosti družbenopolitičnih organizacij in pripravljenosti ljudi. da sami rešujemo svoje za-deve. M. R