Tudi otroke je treba včasih poslušati! Ničesar ai čtrtl o ptonirjih tz Graje-ne, kakor da bi spali, kakor da bi bili ti otroci brez življenja. Pa ni tako! Samo to je, da jih do 6edaj še nl nihče našel, da bi po-v"?*\l t^rti o njih knko besedo, četudi so si to ie davno zaslu-žili. Picxnlrji iz Grajene so najboljši mladi naravoslovd ne sarno v okraju, am-pak tudi v Sloveniji. Tara piomrji ue sa dijo samo cvetja v okras ix» ponos šoli, ampak delajo tudi poskuse za čiin večji hektarBki donos. Lartsko leto so poskvišali s krompirjem. Kopali so jame, gnojili in sadili krompir. Pa 8 tem njih delo še ni bilo prl koncu. Vedno znova so ga zasipali: tako, kot je bilo pfeano v neld knjigi, ki so jo dobili iz Beograjda za nagrado. In uspeh ni izostal. V jeseni so želi uspehe! Iz cne same jaine so naJcopali 11.50 kg lepega debelega krompirja! Na kvadra-trd meter pridejo štiri jame — torej se pridela 44 kg krompirja. Bi to *.e-leli tudi vi? Vem, da bi hoteU imeti tak pridelek, posebno tam, kjer im3te le nvajhne vrtove in hočete, da čira več pridelate. Pa ,ti pionirji niso ostali $a-mo pri krompirju. Grajena bo spornla-dd zadiSala od vonja vrtnic, ki «o jih cepili in vzgojili pionirji. V jeseni pa bodo poskušali že svoje breskve, »live, jabolka, hruške in spomladi čežnje. Pa ni šlo pionirjem tako lahko. Marsika-teremu pionirju bi kmalu upadla volja, ker je nasel nekega dne svoje dre-vesce, kd ga je tako vzljubil, ki ga je s tako ljubeznijo gojil, polamljeno. Ce-pič, ki se mu je že prijel, je bil odlom-ljen. Tako so delali in žalostno je, da se še sedaj najdejo ljudje, ki ne pusti-jo otrokom vfcselja pri njihovem delu, ki je tako plemenito. — Saj pri vsem tem se otroci le učijo! Pa ne le mladi naravoslovci! Tudi agilni mladi tehnild so grajenski pio-nirji! Devet pionirjev ei je že izdelalo detektorje, na katere lahko poslušajo bližnje postaje: poročila, vesti iz sveta in prijetne melodije. Nekateri starši so siccr v začetku gledali z nezaupanjem na vse to početje. K© pa sO sami čuli radiooddajno postajo Maribor, Ljublja-na... so bili veseli in ponosni na svo-je otroke. Saj so lahko na take pionir-je! Se to pripomnim, da so poiskali pionlrji ves material za detektor po iušah. Brez vsake pomoči OO LT so si napravili detektorje. Pri vsem delu pa jim pomaga in jih vodi upravitelj tov. Špendl, ki marsiliatero uro prebije s pionirji, da jim daje praktičnega ma-nja. Ce bi imele vse šole take učite-Ije kot ga ima ta in še nekat«re, bi dobila pionirpka organizacija pravo obliko dela. Otroci bi se v svoji »rga-nizaciji res nekaj naučili, naučili za f.ivljenje. Treba pa je samo, da po-rnagajo tudi druge organizacije pri vzgoji naših aajmlajših. Na žalost «e še dogaja, da nekateri posamezniki ne želijo otrokom praktičnega znanja ia veselja ter tako poedinci celo uniča-jejo plomrjem njihovo delo. P.A.