93 Otrok in knjiga 114, 2022 | večernica razveselim. A pri pisanju me vodi pred- vsem moj ustvarjalni gon. Mislim, da tudi brez nagrad ne bi ugasnil. Melita Forstnerič Hajnšek NATAŠA KONC LORENZUTTI: DANES JE MLADIH BRALCEV MANJ KOT PRED PANDEMIJO Foto: Atelje Pavšič Zavadlav Ko sem slišala za naslov vaše knjige, sem mislila, da gre za množino. Ne bi vedela, česa točno, ampak nečesa v zvezi z otro- ki … Kaj si ob Tronciju predstavljajo otroci? Tudi oni mislijo, da gre za skupino ne- navadnih bitij ali zelo porednih otrok. Včasih pa kdo ugane, da je Tronci čudno ime, samostalnik v ednini. Bi rekli, da je Tronci »problemska litera- tura« ali preprosto realistična literatura za otroke? Nikoli ne razvrščam svojih del na tak na- čin. Mislim, da je zame dobro, če pišem literarni teoriji za hrbtom, ker bi me sicer ta ves čas motila in mi nekaj prigovar- jala. Na začetku si le okvirno zamislim zgodbo in se ji nato prepustim. Ne vem, ali ustvarjam realistično ali problemsko prozo, to po izidu izvem od drugih. Res pa je, da sem s Troncijem želela zapluti v malo bolj domišljijski svet, vendar mi tu še precej manjka. Vstopila sem v domišljijo otroka, v svojo pa ne dovolj. Z naslednjim delom, ki je v nastajanju, grem dlje. Boste videli. Nikoli ne delam velikanskih korakov v smer, ki je ne poznam. Pravite, da ste stopili v domišljijo otroka, v svojo pa ne dovolj. To se mi zdi sijajna opazka. Če jo prav razumem, pravite, da je za dobro literaturo potrebno vživljanje v otroka in skrb zanj pa tudi negovanje domišljije v sebi? Seveda. Ampak meni se takoj začnejo porajati vprašanja. Predvsem na prehodu iz resničnega v izmišljeni svet. Kje ta svet sploh je in kako se od tukaj, iz re- sničnosti, vanj vstopi. Eno najbolj geni- alnih slovenskih del za otroke je zame še vedno Potovanje v tisočera mesta Vito- mila Zupana. Ključ za prehod v pravljico nam razkrije na koncu. Vse moram imeti razčiščeno, da verjamem, kaj šele, da si upam sama. Občudujem tudi kolege so- dobnike: Anjo Štefan z izdelanim svetom živali, Jano Bauer z domišljijo Grozno- vilce, Petra Svetino z logiko absurda in še kar nekaj drugih. Mogoče se motim, ampak zdi se mi, da za to starostno skupino ni bilo veliko tovrstne literature? V starejši slovenski literaturi že, pri sodobnejših avtorjih pa manj … Mislite problemsko literaturo za mlajše bralce? Ne bi vedela, kaj točno zgod- bo naredi problemsko, saj mora vsaka imeti zaplet, brez njega je kot telo brez mišic. Otrok se slej ko prej sreča s te- žavo, ki jo mora premostiti, kar seveda