KAKO URESNlCUJEMO USTAVNO KONCEPCIJO OBČINE Razvoj občine je naša skupna skrb V tem mesecu potekajo priprave na 4. sejo OK SZOL IJublJana Center, ta čas pa Je v javnl razpravi tudi osnutek resolucije o uresnlčevanju ustavne koncepcfje o občfni. Resoluclja bo v prthodn|lh meseclh spre|eta v zveznem zboru skupščlne SFRJ. V resolucljl ocenjujemo stapje ter opred»l|u|emo smeri razvoja, ukrepe In akcije za dosle-dnejfte uresnlčevanje ustavne koncepclje o ot>činl. Ocena stanja je izredno kritična, morda predvsem zaradi nediferenciranega opredeljvanja, pa vendar dovolj izpove-dna: v boju za uresničevanje ustavnih opredeljtev o občini morajo biti vključene vse socialistične sile z ZK na čelu. Brez organizirane akcije subjetkivriih sil praktično ne moremo uresničiti ustavne koncepcije o občini, ne moremo spreme-niti starih odnosov. Med resolucijskimi usmeritvami pravzaprav ni nič novega. Gre predvsem za opozarjanje na uresničevanje znanih druž-benih opredelitev. Velja omeniti, da je za razvoj občine odlo-čilnega pomena samoupravno organiziranje in dohddkovno povezovanje združenega dela, ki ga ni mogoče zapirati niti v občinske niti v regionalne meje. Za uresničevanje ustavne koncepcije občine je nujna tudi nadaljnja demokratizacija družbenopolitičnih odnosov in od-ločanja o družbenih zadevah. Ta demokratizacija pa zahteva dosledno uresničevanje načela o kblektivnem delu, odloča-nju in odgovornosti v vseh samoupravnih in državnih organih in organih DPO, o javnosti njihcjvega dela in odgovornosti za opravljanje družbenih funkcij. Posebno poglavje v resoluciji je namenjeno procesu razvi-janja delegatskega odločanja. Predvsem je treba vzpostaviti Pri svojem delu morajo delegaclje sodelovati s aamou-pravnlml organl temeljnih samoupravnih organlzacij in skupnosti. Družbenopolitične organizacije so še posebej odgovome tudl za zagotavljanje čimbolj ustrezne strukture delegaclj Ip delegatov v skupščlnl občlne In za ustvarjanje pogojev za njlhovo delo In kvallficirano odločanje. Skupščlna občine kot organ družbenega samoupravlja-nja In najvlšji organ oblastl itaj v okviru pravlc In dolf/iosti občlne čsdalje bolj deluje kot delovno telo celotne druž-bene skupnosti - kot prostor za dejansko samoupravno demokratsko dogovarfanje in usklajevanje interesov te-meljnih samoupravnlh organizacif in skupnosti, hkrati pa naj se oplra na vse organizirane sile družbene zavestl In ustvarjanja v občinl. Za uresničevanje ustavne vloge skup-ičlne občine Je treba zagotovlti zlastl: - tesnejšo povezanost zborov s svojo delegatsko bazo, - vlšjo stopnjo samoatojnostl posameznlh zborov in na-dalin/o graditev vseblne, delovne metode in specifičnega značaja posameznih zborov, - krepltev vloge skupščine samoupravnih interesnlh skupnostl prl enakopravnem odločanju s pristojnimi zborl, - ustreznejšo In prožnejšo organizacljo delovnih teles, - večjo pobudo delegaclj In delovnih teles v skupščini občin&pri predlaganju sklepov, - popolnejše spremljanje uresnlčevanja določene poll-tlke In sklepov, - načln prlpravljanja gradlva /n predlogov sklepov, kl ustrezajo potrebam delegacif, delegatov In samoupravne bate, - pogofe za šlršo uporabo zamenljlvosti delegatov, - dosledno urosnlčevanje načela o kolektlvnem delu, odločanju In odgovornostl v akupščlnl občlne, - razvljanje ustreznlh obllk sodelovanja In slnhronlzacije mktivnostl a skupičlnaml širših družbenopolitičnlh skupno- *"' Iz otnutks r«*olucl|« o urasnltavanju uttavm koncepclje o obtinl in razvijati tesnejše zveze in odgovornost med delegacijami, delegati in njihovo delegatsko bazo ter se odločno boriti proti temu, da v praksi ostanejo elementi predstavniškega sistema in da se delegatska telesa zapirajo pred širšim druž-benim vplivom. Resolucijski predlogi temeljijo na izboljšanju delegatskih odnosov v skupščini občine in njenih organih ter na spozna-nju, da delujejo skupščine občin v glavnem kot organi obla-sti, da skupščinski zbori niso dovolj povezani s samoupravno bazo, da izvršilni in upravni organi niso dovolj razvili svoje osnovne funkcije in da svoje delo počasi usklajujejo z zahte-vami delegatskega sistema. Seveda bo zato nujno treba izpo-polniti in sprementi delovne metode izvršilnih in upravnih organov v skladu s potrebami delegatske skupščine, zlasti pa jih bo treba usposobiti za opravljanje njihovih funkcij pri izvajanju začrtane politike in izvrševanju odlokov skupščine občine in predpisov širših družbenopolitičnih skupnosti: Resolucija predstavlja dobro izhodišče, da tudi v naši ob-čini širše ocenimo stanje pri uresničevanju ustavne koncep-cije občine, ter da smo pri tovrstnem ocenjevanju in usmerja-nju akcij bolj stalni. Gptovo je nujno hitreje odpraviti nakopi-čene slabosti pri uresničevanju ustavne koncepcije o občint; to pa gotovo terja analitično ugotovitev vzrokov, da se v ustavi zapisano v praksi nedosledno uveljavlja. Uresničevanje resolucije bo treba torej redno spremljatl; z organizirano družbeno akcijo pa ustvariti pogoje, da bo po-stalo usmerjanje družbenega razvoja občine stvar vseh de-> lovnih Ijudi in občanov. To gofovo zahteva ž^ zdaj dobro organizirano javno razpravo. V mnogočem se resolucija na-naša tudi na akcijski program preseganja problemov v raz-voju delegatskega sistema, ki bo 26. junija na dnevnem redu 4. seje občinske konference SZDL. Zato smo želeli na po-membnen resolucijski dokurtient o občini še posebej opozo-ritt. " ' • • • ¦ Č. G.