untitled

59 ODNOS »VISOKOŠOLSKI KNJIŽNIČAR – ŠTUDENT«: KAKO ŠTUDENTJE POZNAJO DELO VISOKOŠOLSKEGA KNJIŽNIČARJA Mira Vidic Primož Južnič Oddano: 20. 1. 2010 – Sprejeto: 7. 4. 2010 Izvirni znanstveni članek UDK 027.7:37.091.212(043.2) Izvleček Najpogostejši uporabniki visokošolskih knjižnic so študenti, za katere se velikokrat zdi, da nimajo dovolj znanj in spretnosti, da bi se sami znašli v knjižnici. Pri izboljšanju poznavanja storitev, ki jim jih ponuja njihova visokošolska knjižnica, imajo pomembno vlogo visokošolski knjižničarji. Knjižnico študentje večinoma uporabljajo kot prostor za učenje, čakanje na predavanja ali tam iščejo obvezno študijsko literaturo. Pri tem se zastavlja vprašanje, kako dobro poznajo naloge visokošolskih knjižničarjev in kako jih spodbuditi, da bi njihovo delo spoznali bolje ter ugotovili, kaj vse jim kot informacijski strokovnjaki lahko ponudijo. V ta namen smo med študenti Univerze v Ljubljani v decembru 2008 in januarju 2009 izvedli pisno anketo, v kateri je sodelovalo 98 študen- tov, in ustne intervjuje, v katerih je sodelovalo 6 knjižničarjev. Rezultati ankete so pokazali, da anketirani študentje slabo poznajo svoje visokošolske knjižnice in večino- ma ne vedo, koliko je v njih zaposlenih, kako usposobljeni so knjižničarji in katera dela opravljajo. Čeprav anketirani menijo, da pedagoški delavci spodbujajo uporabo knjižnice, pa knjižničarjev ne dojemajo kot strokovnih sodelavcev visokošolskega za- voda. Svojega študijskega uspeha, razen izjem, ne povezujejo s storitvami visokošol- skih knjižničarjev in jih ne štejejo med osebe, ki pomembno vplivajo nanj. Visokošol- ske knjižnice bi, kot eden od bistvenih dejavnikov v procesu informacijskega opis- menjevanja študentov, zato morale za svojo prepoznavnost in večjo vlogo v sistemu visokošolskega izobraževanja, storiti več. Ključne besede : študentje, visokošolske knjižnice, visokošolski knjižničarji, Univerza v Ljubljani VIDIC, Mira; Primož JUŽNIČ. Relationship academic librarian – student: student’s knowledge of academic librarians’ work. Knjižnica, 54(2010)1–2, p. 59–77

RkJQdWJsaXNoZXIy