PUBLIKACIJA - Poštnina plačana pri pošti 2102 Uradno glasilo slovenskih občin St. 29 Maribor, petek 12.6.2015 OBČINA APAČE 463. Pravilnik o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Apače za programsko obdobje 2015-2020 Na podlagi 24. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 - ZdZPVHVVR in 26/14) in 18. člena Statuta občine Apače (Uradno glasilo Občine Apače, lokalni časopis Prepih št. št. 2/2007, 53/2012) je Občinski svet občine Apače dne 27.5.2015 na 4. redni seji dne sprejel PRAVILNIK O OHRANJANJU IN SPODBUJANJU RAZVOJA KMETIJSTVA IN PODEŽELJA V OBČINI APAČE ZA PROGRAMSKO OBDOBJE 2015-2020 I. Splošne določbe 1.člen (vsebina pravilnika) Pravilnik o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v občini Apače za programsko obdobje 2015-2020 (v nadaljevanju Pravilnik) določa področje uporabe, pogoje, vrste pomoči s posameznimi ukrepi in druge ukrepe občine Apače za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja. Sredstva po tem pravilniku se dodelijo za: • pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 352, z dne 24.12.2013, str. 1-8, v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013), ter • druge ukrepe občine. 2.člen (način in višina zagotavljanja sredstev) Sredstva za izvedbo ukrepov ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja v občini Apače (v nadaljevanju: občina) se zagotavljajo v proračunu občine. Višina sredstev se določi z odlokom o proračunu za tekoče leto. ISSN 1854-2409 / 2386-0448 Leto XI 3.člen (oblika pomoči) Sredstva za ukrepe po tem pravilniku se dodeljujejo v določeni višini za posamezne namene kot nepovratna sredstva v obliki dotacij in/ali v obliki subvencioniranih storitev. 4.člen (opredelitev pojmov) Pojmi uporabljeni v tem pravilniku imajo naslednji pomen: (1) "kmetijski proizvod" pomeni proizvode s seznama v Prilogi I k Pogodbi, razen ribiških proizvodov in proizvodov iz ribogojstva s seznama v Prilogi I k Uredbi (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta; (2) "primarna kmetijska proizvodnja" pomeni proizvodnjo rastlinskih in živinorejskih proizvodov s seznama v Prilogi I k Pogodbi brez kakršnih koli nadaljnjih postopkov, ki bi spremenili naravo takih proizvodov; (3) "predelava kmetijskih proizvodov^' pomeni vsak postopek na kmetijskem proizvodu, po katerem proizvod ostane kmetijski proizvod, razen dejavnosti na kmetiji, potrebnih za pripravo živalskega ali rastlinskega proizvoda za prvo prodajo; (4) "trženje kmetijskih proizvodov" pomeni imeti na zalogi ali razstavljati z namenom prodaje, ponujati za prodajo, dobavljati ali na kateri koli drug način dajati na trg, razen prve prodaje primarnega proizvajalca prodajnemu posredniku ali predelovalcu, ter vsake dejavnosti, s katero se proizvod pripravi za tako prvo prodajo; prodaja, ki jo opravi primarni proizvajalec končnemu potrošniku, se šteje za trženje kmetijskih proizvodov, če se opravlja v ločenih, za to namenjenih prostorih; (5) "kmetijsko gospodarstvo" pomeni enoto, ki obsega zemljišče, objekte in naprave, ki se uporabljajo za primarno kmetijsko proizvodnjo; (6) "nosilec ali nosilka kmetijskega gospodarstva" (v nadaljnjem besedilu: nosilec) je pravna ali fizična oseba, ki je pooblaščena ali upravičena, da za kmetijsko gospodarstvo vlaga vloge iz naslova ukrepov tega pravilnika; (7) "podjetje v težavah" pomeni podjetje v skladu s 14. točko 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014; (8) "začetek izvajanja projekta ali dejavnosti" pomeni bodisi začetek dejavnosti ali gradbenih del, povezanih z naložbo, bodisi prvo pravno zavezujočo zavezo za naročilo opreme ali uporabo storitev ali vsako drugo zavezo, zaradi katere projekta ali dejavnosti ni več mogoče preklicati; nakup zemljišč in pripravljalna dela, kot je pridobivanje dovoljenj in opravljanje študij izvedljivosti, se ne štejejo za začetek izvajanja projekta ali dejavnosti; (9)"intenzivnost pomoči" pomeni bruto znesek pomoči, izražen kot odstotek upravičenih stroškov pred odbitkom davkov ali drugih dajatev; (10) "investicijska dela" pomenijo dela, ki jih opravijo kmet osebno ali kmetovi delavci, da ustvarijo sredstva; (11) "član kmetijskega gospodinjstva" pomeni fizično ali pravno osebo ali skupino fizičnih ali pravnih oseb, ne glede na pravni status skupine in njenih članov v skladu z nacionalno zakonodajo, razen delavcev na kmetiji; (12)"predelava kmetijskih proizvodov v nekmetijske proizvode" pomeni vsak postopek na kmetijskem proizvodu, katerega rezultat je proizvod, ki ni zajet v Prilogo I Pogodbe; (13) "živila" pomenijo živila, ki niso kmetijski proizvodi in so navedena v Prilogi I k Uredbi (EU) št. 1151/2012 Evropskega parlamenta in Sveta; (14) "nekmetijske dejavnosti" pomeni dejavnosti, ki ne spadajo v področje uporabe člena 42 Pogodbe o delovanju EU (npr. ukrepi s področja gozdarstva, turizma, obrti in dejavnosti vezane na predelavo kmetijskih proizvodov v nekmetijske proizvode; 5.člen (vrste pomoči, ukrepi in upravičenci) Za uresničevanje ciljev ohranjanja in razvoja kmetijstva in podeželja v občini se finančna sredstva usmerjajo preko naslednjih pravnih podlag in ukrepov: Vrste pomoči De minimis pomoči (na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013) Ostali ukrepi občine Ukrepi: UKREP A Naložbe za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetiji. Upravičenci: Nosilci kmetijskih gospodarstev in člani kmetijskega gospodinjstva, ki imajo stalno bivališče na naslovu nosilca dejavnosti in, ki so registrirani za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetiji na območju Občine Apače. UKREP B Podpora delovanju društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja. Upravičenci: Registrirana stanovska in interesna združenja in zveze (v nadaljevanju društva in združenja), ki delujejo na območju občine oziroma UE Gornja Radgona. 6.člen (način, pogoji in merila za dodeljevanje pomoči) (1) Državne pomoči in pomoči de minimis se dodeljujejo upravičencem na podlagi izvedenega javnega razpisa, objavljenega v Uradnem glasilu občine Apače, Uradnem glasilu slovenskih občin - Lex localis in na spletni strani www.obcina-apace.si, skladno z veljavnimi predpisi s področja javnih financ in javnega naročanja ter tem pravilnikom. (2) V javnem razpisu se opredelijo posamezni ukrepi in višina razpoložljivih sredstev za posamezen ukrep kot to določa odlok o proračunu občine za tekoče leto. (3) Podrobnejša merila in kriteriji za dodeljevanje državnih pomoči in pomoči de minimis ter zahtevana dokumentacija za posamezne ukrepe po tem pravilniku se podrobneje določijo v javnem razpisu. 7.člen (dodelitev sredstev) (1) O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku, na predlog strokovne komisije, ki je imenovana s strani župana, odloča pooblaščena oseba. (2) Zoper odločitev iz prejšnjega odstavka lahko upravičenec vloži pritožbo županu v roku 8 dni od prejema odločbe. Odločitev župana je dokončna. (3) Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo. (4) Datum dodelitve pomoči je datum pravnomočnosti odločbe. 8.člen (izplačila sredstev) Upravičencem se sredstva iz proračuna občine izplačajo na podlagi zahtevka posameznega upravičenca. Zahtevek mora vsebovati naslednjo dokumentacijo: • dokazila o plačilu obveznosti (račun/situacija in potrdilo/dokazilo o plačanem računu), • druga dokazila, določena z javnim razpisom oziroma naročilom (poročilo ali dokazilo o opravljenem delu oziroma storitvi, dokazilo o izvedbi nadzornih ukrepov II. Ukrepi de minimis v skladu z uredbo komisije (eu) št. 1407/2013 9.člen (splošne določbe de minimis Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013) (1) Do de minimis pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 niso upravičena podjetja iz sektorjev: • ribištva in akvakulture; • primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije; • predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije v naslednjih primerih: a) če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg; b) če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. (2) Pomoč ne bo namenjena izvozu oz. z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo. (3) Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi. (4) Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države. (5) Do sredstev za razvoj niso upravičena mikro, majhna in srednje velika podjetja, ki so po Zakonu o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 13/14-uradno prečiščeno besedilo) v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe. (6)Skupna vrednost pomoči, dodeljena istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (ES) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24.12.2013) ne sme preseči 200.000,00 EUR (v primeru podjetij, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem prometu, znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000,00 EUR) v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije. (7) Če je podjetje dejavno v sektorjih iz prvega odstavka tega člena, ter je poleg tega dejavno v enem ali več sektorjih, ali opravlja še druge dejavnosti, ki sodijo na področje uporabe Uredbo Komisije (ES) št. 1407/2013, se ta uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, če podjetje na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali razlikovanje med stroški, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni iz področja uporabe te uredbe, ne prejemajo pomoči de minimis na podlagi Uredbe Komisije (eS) št. 1407/2013. 10.člen (kumulacija de minimis pomoči) (1) Pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči. (2) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 360/2012 do zgornje meje, določene v uredbi št. 360/2012. (3) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami de minimis do ustrezne zgornje meje (200.000 oz 100.000 EUR). 11.člen UKREP A NALOŽBE ZA OPRAVLJANJE DOPOLNILNE DEJAVNOSTI NA KMETIJI Namen ukrepa: Z ukrepom se želi ustvariti pogoje in možnosti za ohranjanje obstoječih in ustvarjanje novih delovnih mest, izboljšanje dohodkovnega položaja in utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev ter za realizacijo poslovnih idej članov kmečkega gospodinjstva. Namenjen je naložbam, ki so potrebne za začetek opravljanja dopolnilne dejavnosti ali za posodobitev in modernizacijo že obstoječe dopolnilne dejavnosti. Cilji ukrepa: Povečanje števila kmetijskih gospodarstev, ki opravljajo dopolnilne dejavnosti na kmetiji. Predmet podpore: Predmet sofinanciranja so naložbe za sledeče vrste namenov: • predelava kmetijskih proizvodov, zelišč in gozdnih sadežev, • neposredna prodaja kmetijskih proizvodov na kmetijah, • neposredna prodaja kmetijskih proizvodov izven kmetije, • turizem na kmetiji (gostinska in negostinska dejavnost - ogled kmetije in njenih značilnosti in ogled okolice kmetije, prikaz vseh del iz osnovne kmetijske in gozdarske dejavnosti, prikaz vseh del iz ostalih vrst dopolnilne dejavnosti na kmetiji, turistični prevoz potnikov z vprežnimi vozili, ježa živali); • dejavnost (storitve in izdelki), povezana s tradicionalnimi znanji na kmetiji (oglarstvo, tradicionalno krovstvo s slamo, skodlami in skriljem, peka v kmečki peči, izdelava drobnih galanterijskih izdelkov iz lesa, zbirke, izdelava podkev, podkovno kovaštvo, tradicionalni izdelki iz zelišč in dišavnic); • izobraževanje na kmetijah, povezano s kmetijsko, gozdarsko in dopolnilno dejavnostjo na kmetiji. Upravičenci: Nosilci kmetijskih gospodarstev in člani kmetijskega gospodinjstva, ki imajo stalno bivališče na naslovu nosilca dejavnosti in, ki so registrirani za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetiji na območju občine Apače. Splošni pogoji upravičenosti: • upravičenci morajo izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetiji, določene v javnem razpisu, skladno z veljavno zakonodajo in veljavno Uredbo o dopolnilnih dejavnostih na kmetiji; izdelan načrt izvedbe projekta s popisom del, opreme in tehnologijo, ki ga opravi za to pooblaščena pristojna institucija; poslovni načrt za izvedbo naložbe s predračunom stroškov; pridobljeno ustrezno dovoljenje za izvedbo investicije, v kolikor se za to vrsto naložbe izdajajo dovoljenja; gradbena dela morajo biti izvedena v skladu z veljavnimi predpisi o graditvi objektov, urejanju prostora in varstvu okolja; upravičenci morajo po končani investiciji izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti, določene v javnem razpisu, skladno z veljavno zakonodajo in Uredbo o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnile dejavnosti na kmetiji; • fotokopija dovoljenja o registraciji dopolnilne dejavnosti; • dejavnost se mora opravljati v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji še vsaj naslednji 2 leti po zaključeni investiciji. Upravičeni stroški: • gradbena in obrtniška dela; • stroški projektne dokumentacije; • stroški nakupa nove opreme, vključno z računalniško programsko opremo; • stroški promocije; • stroški udeležbe na izobraževanjih in usposabljanjih; • splošni stroški, povezani s pripravo in izvedbo projekta. Podpore se ne dodelijo za: • davke, razne takse in režijske stroške, • stroške zavarovanja, • stroške za refinanciranje obresti, • investicije, ki se izvajajo izven območja občine. Finančne določbe: • bruto intenzivnost pomoči • do 50% upravičenih stroškov. Višina sredstev se določi z javnim razpisom. Ne glede na določilo iz prejšnje alineje se pomoč ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek de minimis pomoči pod določili 10. člena tega pravilnika. III. Ostali ukrepi občine 12.člen UKREP B PODPORA DELOVANJU DRUŠTEV S PODROČJA KMETIJSTVA IN RAZVOJA PODEŽELJA Namen: Kritje materialnih stroškov za izvajanje društvene dejavnosti na področju kmetijstva in gozdarstva ter prehrane za zagotavljanje stalne in boljše učinkovitosti in strokovnosti izvajanja kmetijske in gozdarske dejavnosti s pomočjo interesnih združenj. Cilj: S sofinanciranjem izvajanja društvene dejavnosti zagotoviti dodatna finančna sredstva za uspešno delovanje društev za podporo kmetijski dejavnosti in njihov dolgoročni obstoj. S pomočjo društev in združenj, ki delujejo na področju kmetijstva in gozdarstva, z izvajanjem usposabljanj, predstavitvenimi dejavnostmi, informiranjem zagotoviti učinkovitost in strokovnost izvajanja kmetijske in gozdarske dejavnosti. Predmet: Sofinanciranje delovanja različnih neprofitnih oblik sodelovanja podeželskega prebivalstva, ki so povezani s kmetijstvom, gozdarstvom in razvojem podeželja. Ukrep krije dejavnosti društva in združenja za usposabljanja in pridobivanja ter podajanja strokovnih znanj. Sem spadajo izobraževanja, usposabljanja, informiranja, svetovalne storitve, organizacije forumov, tekmovanj, razstav in sejmov, sodelovanja na tekmovanjih, izdaja publikacij, ki so namenjena kmetom in njihovim družinam ter z navedenimi aktivnostmi povezani stroški. Upravičenci: • društva in njihova združenja. Splošni pogoji upravičenosti: • društva registrirana za delovanje na območju občine oziroma območju Upravne enote Gornja Radgona, ki delujejo na območju občine • sofinancirajo se izključno nepridobitne dejavnosti društev Specifični pogoji upravičenosti: • seznam članov društva iz območja občine • odločba o vpisu v register Upravičenci morajo k vlogi predložiti dokazila, zahtevana z javnim razpisom. Pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na ustreznem območju in to na podlagi objektivno opredeljenih pogojev. Če tehnično podporo zagotavljajo skupine proizvajalcev ali druge kmetijske organizacije za vzajemno pomoč, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev. Upravičeni stroški: 1) Materialni stroški za delovanje društev (stroški najemnin društvenih prostorov, pisarniškega materiala za izvajanje društvene dejavnosti, stroški računovodskih storitev, elektrike, 2) Na področju izobraževanja in usposabljanja kmetov in delavcev na kmetijskem gospodarstvu se pomoč dodeli za kritje stroškov organiziranja in materialnih stroškov za izvedbo programov usposabljanja (predavanja, informativna izobraževanja, krožki, tečaji, prikazi, strokovne ekskurzije,...): • najem prostora, • honorar izvajalcu, • oglaševanje, • gradiva za udeležence, • stroški izvedbe strokovnih ekskurzij. 3) Na področju svetovalnih storitev, ki jih opravijo tretje strani: • honorarji za storitve, ki ne spadajo med trajne ali občasne dejavnosti niti niso v zvezi z običajnimi operativnimi stroški podjetja, na primer rutinsko davčno svetovanje, redne pravne storitve ali oglaševanje. 4) Na področju organizacije forumov za izmenjavo znanj med gospodarstvi, tekmovanj, razstav in sejmov ter sodelovanje na njih: • stroški udeležbe, • potni stroški, • stroški prevoza živali, • stroški publikacij, • najemnine razstavnih prostorov, • simbolične nagrade, podeljene na tekmovanjih. 5) Stroški publikacij (katalogov, spletišč), ki predstavljajo dejanske podatke o proizvajalcih iz dane regije ali proizvajalcev danega proizvoda, če so informacije in predstavitve nevtralne in imajo zadevni proizvajalci enake možnosti, da se predstavijo v publikaciji (kritje stroškov priprave in tiska katalogov, kritje stroškov vzpostavitve internetne strani). Podpore se ne dodelijo: • za stroške za storitve, povezane z običajnimi operativnimi stroški podjetja, • za stroške svetovanja, ki so financirani v okviru javne svetovalne službe. Višina pomoči: • bruto intenzivnost pomoči: • Višina sofinanciranja do 100 % upravičenih stroškov. Višina se določi z javnim razpisom. 13.člen obveznosti prejemnika pomoči in občine) (1) Prejemnik podpore mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji. (2) Prejemnik mora k vlogi predložiti: • pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi te ali drugih uredb de minimis v predhodnih dveh in v tekočem proračunskem letu; • pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovil, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih; • seznam podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja; (3)Občina bo z odločbo pisno obvestila prejemnika: • da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24.12.2013), • o odobrenem znesku de minimis pomoči. IV. Nadzor in sankcije 14.člen (Nadzor in sankcije) (1) Namensko porabo proračunskih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini, pridobljenih po tem pravilniku oz. javnem razpisu, spremlja in preverja pri prejemnikih občinska strokovna služba, pristojna za področje kmetijstva, lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan. Namenskost porabe ugotavlja tudi nadzorni odbor občine. (2) V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, če se ugotovi: • da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena; • da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke; • da je upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva. (3) V navedenih primerih ugotovljene nenamenske porabe sredstev, upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti. V. Hramba dokumentacije 15.člen Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za odobritev pomoči po tem pravilniku, deset let od datuma prejema pomoči iz tega pravilnika. VI. Končne določbe 16.člen Z dnem uveljavitve tega Pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Apače za programsko obdobje 2007-2013 (Uradno glasilo občine Apače, Lokalni časopis Prepih št. 8/2007, 24/2009). 17.člen Ta pravilnik začne veljati 30 dan po objavi v Uradnem glasilu Občine Apače, Uradnem glasilu slovenskih občin - Lex localis. Številka: 007-0008/2015-1 Datum:27.5.2015 Občina Apače Franc Pižmoht, župan 464. OBČINA CERKVENJAK Pravilnik o upravljanju in uporabi športno -rekreacijskega centra (SRC) Cerkvenjak Na podlagi 14. člena Statuta Občine Cerkvenjak (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 3/11) je Občinski svet Občine Cerkvenjak na svoji 6. redni seji, dne 10. 6. 2015, sprejel naslednji PAVILNIK O UPRAVLJANJU IN UPORABI ŠPORTNO -REKREACIJSKEGA CENTRA (SRC) CERKVENJAK 1.člen Ta pravilnik določa upravljanje, pogoje in način oddajanja Športno - rekreacijskega centra (ŠRC) Cerkvenjak (v nadaljevanju: ŠRC Cerkvenjak) v uporabo ter način določanja najemnine oziroma uporabnine. 2.člen Upravljalec ŠRC Cerkvenjak je Občina Cerkvenjak (v nadaljevanju: upravljalec), ki imenuje osebo, ki skrbi za izvajanje reda in drugih nalog povezanih z uporabo (v nadaljevanju: upravitelj). 3.člen Pravilnik o upravljanju in uporabi športno -rekreacijskega centra (ŠRc) Cerkvenjak (v nadaljevanju: Pravilnik) se deli na dva dela: a) upravljanje ŠRC Cerkvenjak ter b) uporabo ŠRC Cerkvenjak, kjer se določijo pravila upravljanja in uporabe ŠRC Cerkvenjak. A) Upravljanje ŠRC Cerkvenjak II. Pogoji in način oddaje v najem 4.člen Določbe tega pravilnika se nanašajo na koriščenje: a) glavnega travnatega igrišča (dimenzije: 103 x 66 m), b) pomožnega travnatega igrišča (dimenzije: 85 x 47 m), c) tenis igrišča (dimenzije: 2 x (18 x 36) m), d) atletske proge (dimenzije: 120 x 5,04 m), e) strelišča, f) garderob, sanitarij, tušev v sklopu objekta, g) športne in druge opreme v ŠRC Cerkvenjak. 5.člen ŠRC Cerkvenjak se lahko daje v uporabo: • Javno vzgojno-izobraževalnemu in vzgojno-varstvenemu zavodu Osnovni šoli Cerkvenjak -Vitomarci (v nadaljevanju OŠ Cerkvenjak -Vitomarci), • športnim društvom, klubom in drugim, ki izvajajo letni program športa v Občini Cerkvenjak, • drugim društvom, klubom, zavodom, organizacijam, fizičnim in pravnim osebam ter raznim skupinam za potrebe športne aktivnosti in za organiziranje športnih, kulturnih in drugih prireditev. Domača društva - klubi so tista društva in klubi, ki so registrirana ter imajo sedež v Občini Cerkvenjak. Tuja društva - klubi pa so vsa ostala društva in klubi, ki niso registrirana in nimajo sedeža v Občini Cerkvenjak. 6.člen Pri usklajevanju in pripravi urnika uporabe ŠRC Cerkvenjak mora upravljavec upoštevati naslednji vrstni red uporabnikov: I. Prioriteta: Redna športna vzgoja in interesna športna vzgoja osnovne šole. Prednostna uporaba se nanaša na termine v času šolskega pouka od ponedeljka do petka, od 8:00 do 12:00 ure. II. Prioriteta: Programi interesne športne vzgoje otrok in mladine, usmerjenih v kakovostni in vrhunski šport, ki jih sofinancira Občina Cerkvenjak. III. Prioriteta: Programi kakovostnega in vrhunskega športa, ki jih sofinancira Občina Cerkvenjak. IV. Prioriteta: Programi interesnih športnih aktivnosti predšolskih, šolskih otrok ter otrok in mladine s posebnimi potrebami. V. Prioriteta: Programi športne rekreacije, ki jih sofinancira Občina Cerkvenjak. VI. Prioriteta: Druga društva, klubi, zavodi, organizacije, fizične in pravne osebe ter razne registrirane (s sedežem v Občini Cerkvenjak) skupine za potrebe športne rekreacije ter organizacije športnih, kulturnih in drugih prireditev. V primeru, da se znotraj istega prioritetnega razreda pojavi več interesov za isti termin, imajo prednost do terminov v zgodnejših urah pretežno učenci, dijaki in študenti. Ob praznikih in vikendih se ŠRC Cerkvenjak oddaja v uporabo prvenstveno za športna tekmovanja in druge komercialne ter nekomercialne prireditve. Vsako leto se v mesecu decembru pripravi Javni poziv za oddajo vlog za uporabo ŠRC Cerkvenjak. Na osnovi posredovanih vlog in v skladu s pravilnikom upravljalec pripravi letni program uporabe (urnik) za celo koledarsko leto. Termini, katerih vloge bodo prispele po datumu določenem v pozivu, bodo določeni naknadno glede na proste termine. 7.člen Src Cerkvenjak obratuje v okviru obratovalnega časa, in sicer v primeru ustreznih vremenskih razmer skozi vso leto, po predhodnem dogovoru z upravljalcem. Obratovalni čas ŠrC Cerkvenjak: POLETNI ČAS • Ponedeljek: 9.00-22.00 • Torek: 9.00-22.00 • Sreda: 9.00-22.00 . Četrtek: 9.00-22.00 • Petek: 9.00-22.00 • Sobota: 8.00-22.00 . Nedelja: 8.00-22.00 ZIMSKI ČAS • Ponedeljek: 9.00-20.00 • Torek: 9.00-20.00 . Sreda: 9.00-20.00 • Četrtek: 9.00-20.00 • Petek: 9.00-20.00 • Sobota: 9.00-20.00 • Nedelja: 9.00-20.00 Poletni čas traja od 1. marca do 30. septembra. Zimski čas pa traja od 1. oktobra do 28. (v primeru prestopnega leta pa do 29.) februarja. Po predhodnem dogovoru z upraviteljem in tehtnim razlogom uporabnika, se obratovalni čas lahko izjemoma podaljša. 8.člen Na podlagi prejetih prijav upravljalec, njegov pogodbeni ali drugi izvajalec izdelata dnevno in urno evidenco (urnik) uporabe SRC Cerkvenjak. V dnevnih evidencah morajo biti razvidni naslednji podatki: • naziv uporabnika, • naslov uporabnika, • vodja oziroma trener uporabnika, • odgovorna oseba uporabnika, • čas uporabe športnih prostorov, • število udeležencev, • podpis vodje oziroma trenerja, • opombe o ugotovljenih in morebitnih pomanjkljivostih oziroma poškodbah na objektu ali opremi. Uporabnik na podlagi evidenc o koriščenju tenis igrišč plača koriščenje igrišča upravljavcu na TRR na podlagi izstavljenega računa. Dnevne evidence za koriščenje glavnega in pomožnega nogometnega igrišča, atletske proge in strelišča upravitelj dostavi Občini Cerkvenjak do petega v mesecu za pretekli mesec, zaradi izstavitve računov. 9.člen v Z namenom racionalne izrabe razpoložljivih terminov koriščenja SRC Cerkvenjak so možna naknadna usklajevanja uporabnikov pri določanju terminov oziroma pri koriščenju urnika. Rok za odpoved ali spremembo že dogovorjenega termina je: • primeru celodnevnega najema, najmanj 7 dni, • v ostalih primerih pa najmanj 3 dni, razen v primeru slabih vremenskih razmer je odpovedni rok najmanj 1 dan (24 ur), pred rezerviranim terminom. V primeru, da je uporabniku termin že potrjen, uporabnik pa ne odjavi uporabe v skladu s prejšnjim odstavkom ima upravljalec pravico v celoti zaračunati potrjen termin. 10.člen Uporabniki SRC Cerkvenjak v času uporabe odgovarjajo za red in disciplino, prav tako morajo na prireditvah z gledalci na lastne stroške zagotoviti svojo varnostno službo oziroma redarje, ki bodo poskrbeli za red in mir na prireditvi oziroma v času uporabe SRC Cerkvenjak. V primeru večjih kršitev javnega reda in miru ter neustrezni uporabi objektov in opreme se lahko uporabniku odpovejo naslednji termini za uporabo SRC Cerkvenjak. Občina Cerkvenjak ne odgovarja za poškodbe igralcev in nastopajočih pri uporabi SRC Cerkvenjak, ki bi nastale ob treningih, tekmah ali drugih aktivnostih ter prireditvah. A) Uporaba ŠRC Cerkvenjak III. Način določanja cene 11.člen Osnova za določitev uporabnine so: • stroški materiala in storitev, ki zajemajo stroške ogrevanja, zavarovanje objekta, električne energije, vode, komunalnih storitev, materiala, ki je potreben za redno delovanje (čistila ter sanitarni in pisarniški material), • stroški upravitelja, • drugi stroški vezani na obratovanje objekta. 12.člen Cenik uporabnine se sprejema praviloma za nedoločen čas. Občina Cerkvenjak si pridržuje pravico do spremembe cenika, ki ga potrdi Občinski svet. 13.člen Uporabnina se ne zaračunava za redno vzgojno izobraževalno dejavnost, ki jo izvaja OS Cerkvenjak -Vitomarci ter vrtec Pikapolonica Cerkvenjak. Uporabnina se ne zaračunava društvom, ki so registrirana in imajo sedež v Občini Cerkvenjak in drugim, ki izvajajo letni program športa Občine Cerkvenjak, v primeru prijateljskih tekem in za namene treninga. Prav tako se uporabnina ne zaračunava društvom in klubom (registriranih in s sedežem v Občini Cerkvenjak), ki v sodelovanju z Občino Cerkvenjak prireja kulturno, turistično ali športno prireditev, zaradi delovanja v javnem interesu. Uporabnina se ne zaračunava društvom in klubom, registriranih in s sedežem v Občini Cerkvenjak, v času občinskega praznika Občine Cerkvenjak. 14.člen Znižana uporabnina se zaračunava za glavno in pomožno nogometno igrišče in sicer za tekme, mokro igrišče ter celodnevni najem igrišča. Znižana uporabnina se zaračunava društvom, ki so registrirana in imajo sedež v Občini Cerkvenjak ter športnim društvom in drugim, ki izvajajo letni program športa Občine Cerkvenjak. Za treninge na glavnem nogometnem igrišču in pomožnem nogometnem igrišču se uporabnina ne zaračunava društvom, ki so registrirana in imajo sedež v Občini Cerkvenjak ter izvajajo letni program Občine Cerkvenjak ali druge dejavnosti. V primeru koriščenja glavnega in pomožnega nogometnega igrišča je uporaba garderobe ter opreme Src Cerkvenjak vključena v ceno uporabnine. V primeru uporabe tenis igrišča, je uporabnina za celodnevni najem določena, z uporabo garderobe ali brez. 15.člen Uporabnina SRC Cerkvenjak se za člane, upošteva v primeru, ko je član včlanjen v društvo iz Občine Cerkvenjak in je le-to registrirano ter ima sedež v Občini Cerkvenjak. Društva in klubi, ki so člani Športne zveze Cerkvenjak imajo prednost uporabe ŠRC Cerkvenjak. Društva registrirana in s sedežem v Občini Cerkvenjak morajo upravljalcu vsako leto dostaviti do 30. aprila veljaven seznam aktivnih članov (plačana članarina). Uporabnina ŠRC Cerkvenjak se za dijake in študente upošteva ob predložitvi veljavne dijaške ali študentske izkaznice. 16.člen Uporabnina za strelišče je določena za treninge ali tekmovanja, ki se bodo odvijala pod strogim nadzorom odgovorne osebe uporabnika. Treningi, ki se bodo izvajali v okviru društva registriranega in s sedežem v Občini Cerkvenjak, so brezplačni. Treningi za ostala tuja društva ali klube oziroma uporabnike se zaračunavajo po veljavnem ceniku. Trening na strelišču je organizirana športna vadba, ki traja 2 uri. Uporabnina za tenis igrišče je ločena za člane, nečlane in dijake ter študente. Za člane se smatra člane Tenis kluba Cerkvenjak. Uporabnina SRC Cerkvenjak se za člane upošteva v primeru, ko je društvo včlanjeno v Športno zvezo Cerkvenjak in, ali ko je član včlanjen v katerokoli društvo iz Občine Cerkvenjak, ki je registrirano in ima sedež na območju Občine Cerkvenjak. Za dijake in študente pa se uporabnina upošteva ob predložitvi veljavne dijaške ali študentske izkaznice. 17.člen V ceno uporabnine je zajet DDV. 18.člen Uporabnina je poseben prihodek Občine Cerkvenjak in se vodi na posebni postavki. Pridobljeni prihodki se pridobivajo izključno za pokrivanje stroškov, ki nastanejo z upravljanjem in vzdrževanjem ŠRC Cerkvenjak, investicijami ter investicijskim vzdrževanjem. 19.člen Uporaba oziroma koriščenje ŠRC Cerkvenjaka se lahko določi tudi s posebno pogodbo, kjer se po predhodnem dogovoru z Občino Cerkvenjak in zainteresiranim društvom ali posameznikom določi višina uporabnine, roki koriščenja ter drugi pogoji uporabe ŠRC Cerkvenjak. Pogodba začne veljati s podpisom obeh pogodbenih strank. 20.člen Občina Cerkvenjak mora uporabnikom na podlagi dostavljene evidence izstaviti račun, najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. V primeru koriščenja tenis igrišča se izstavi blagajniški prejemek, ki velja kot račun. Uporabnik je dolžan plačati račun za uporabnino v roku 15 dni po prejemu računa. V kolikor uporabnik ne poravna računa, izgubi pravico uporabe ŠRC Cerkvenjak, do poravnave računa. Uporabnik je dolžan blagajniški prejemek poravnati takoj, ko se mu izstavi. IV. Pravila uporabe ŠRC Cerkvenjak a) Glavno travnato igrišče Dimenzije velikosti glavnega travnatega igrišča: 103 x 66 m. Glavno travnato igrišče se uporablja za treninge, prijateljske tekme ter prvenstvene in pokalne tekme športnih društev ali klubov, ki so registrirani za ta namen. Na glavnem travnatem igrišču se treningi izvajajo v skladu s 16. točko pravil in pogojev uporabe glavnega travnatega igrišča. Pravila in pogoji uporabe glavnega travnatega igrišča: 1. Vstop na igrišče je dovoljen samo s soglasjem upravitelja objekta. Upravitelj objekta se za dovoljenje v izrednih razmerah posvetuje z upravljalcem. 2. Uporabniki igrišča morajo v času uporabe le-tega, uporabljati ustrezno športno opremo. Vstop na igrišče je dovoljen le s športno obutvijo primerno za travo. 3. Na igrišče je prepovedano prinašanje orožja ali pirotehničnih ter drugih sredstev, ki bi utegnila povzročiti škodo oziroma ogroziti ljudi in njihovo premoženje. 4. Vstop na igrišče je prepovedan vsem opitim in zasvojenim osebam. 5. Prepovedano je vodenje živali na igrišče. 6. Prepovedano je metati predmete med gledalce in nastopajoče. 7. Prepovedano je nadlegovati in se nasilno obnašati do drugih, se nemoralno obnašati ali opravljati nemoralna dejanja. 8. Prepovedano se je obešati na gole, ograje in mreže. 9. Uporabniki igrišča materialno odgovarjajo za stanje opreme v času uporabe le-tega. 10. Uporabniki so po uporabi igrišča le-tega dolžni zapustiti v takšnem stanju, kot so ga prevzeli v uporabo. 11. V primeru, da uporabniki pri uporabi povzročijo škodo na igrišču, so dolžni le-to na lastne stroške odpraviti. Upravitelj ima po uporabi pravico preveriti stanje igrišča. 12. Na celotnem območju ŠRC Cerkvenjak je strogo prepovedano kurjenje, kajenje ter pitje pijač v trdi ali stekleni embalaži. 13. Nadzor nad uporabo igrišča izvaja upravitelj igrišča. 14. V neposredni bližini samega objekta (na oglasni deski), upravljavec ali upravitelj izobesita razpored zasedenosti igrišča. 15. Mokro igrišče je igrišče, ki je pred tekmo izrecno namočeno na zahtevo uporabnika. 16. Po dežju ali v primeru večjega naliva je igranje na igrišču prepovedano, oziroma se odpovejo prijateljske tekme in treningi, dokler se igrišče ne izsuši do ustrezne trdnosti podlage. Prvenstveno ligaška tekmovanja pa se prepovejo glede zahtevnosti igralne površine in je v pristojnosti sodnikov in delegata. 17. V primeru košnje ali izrednega popravila travnate površine, se igralce prestavi na prosti del igrišča ali na pomožno igrišče, v kolikor je to mogoče. 18. Igrišče se zaklepa zaradi preprečitve raznoraznih vdorov na igrišče s strani nečlanov, naključnih obiskovalcev, živali, itd. 19. Uporaba igrišča je na lastno odgovornost. b) Pomožno travnato igrišče Dimenzije velikosti pomožnega travnatega igrišča: 85 x 47 m. Pomožno travnato igrišče se uporablja za treninge in tekme športnih društev, ki so registrirane za ta namen, za namene OŠ Cerkvenjak - Vitomarci in vrtca Pikapolonica Cerkvenjak ter za druge namene, po predhodnem dogovoru z upravljalcem. V času uporabe igrišče za pouk športne vzgoje je potrebno zagotavljati nemoteno uporabo igrišča, z nadzorom strokovnega kadra iz OŠ Cerkvenjak - Vitomarci ali vrtca Pikapolonica Cerkvenjak. Pravila in pogoji uporabe pomožnega travnatega igrišča: 1. Vstop na igrišče je dovoljen samo s soglasjem upravitelja objekta. Upravitelj objekta se za dovoljenje v izrednih razmerah posvetuje z upravljalcem. 2. Uporabniki igrišča morajo v času uporabe le-tega, uporabljati ustrezno športno opremo. Vstop na igrišče je dovoljen le s športno obutvijo primerno za travo. 3. Na igrišče je prepovedano prinašanje orožja ali pirotehničnih ter drugih sredstev, ki bi utegnila povzročiti škodo oziroma ogroziti ljudi in njihovo premoženje. 4. Vstop na igrišče je prepovedan vsem opitim in zasvojenim osebam. 5. Prepovedano je vodenje živali na igrišče. 6. Prepovedano je metati predmete med gledalce in nastopajoče. 7. Prepovedano je nadlegovati in se nasilno obnašati do drugih, se nemoralno obnašati ali opravljati nemoralna dejanja. 8. Prepovedano se je obešati na gole, ograje in mreže. 9. Uporabniki igrišča materialno odgovarjajo za stanje opreme v času uporabe le-tega. 10. Uporabniki so po uporabi igrišča le-tega dolžni zapustiti v takšnem stanju, kot so ga prevzeli v uporabo. 11. V primeru, da uporabniki pri uporabi povzročijo škodo na igrišču, so dolžni le-to na lastne stroške odpraviti. Upravitelj ima po uporabi pravico preveriti stanje igrišča. 12. Na celotnem območju ŠRC Cerkvenjak je strogo prepovedano kurjenje, kajenje ter pitje pijač v trdi ali stekleni embalaži. 13. Nadzor nad uporabo igrišča izvaja upravitelj igrišča. 14. Po dežju ali v primeru večjega naliva je igranje na igrišču prepovedano, dokler se igrišče ne izsuši do ustrezne trdnosti podlage. Tekme ali treningi se odpovejo oziroma prestavijo. Prvenstveno ligaška tekmovanja pa so glede zahtevnosti igralne površine v pristojnosti upravitelja, sodnika ali delegata. 15. V primeru košnje ali izrednega popravila travnate površine, se igralce prestavi na prosti del igrišča, v kolikor je to mogoče. 16. Igrišče se zaklepa zaradi preprečitve raznoraznih vdorov na igrišče s strani nečlanov, naključnih obiskovalcev, živali, itd. 17. NK Cerkvenjak in OS Cerkvenjak - Vitomarci za potrebe učencev osnovne šole, uporabljajo igrišče s pripadajočo opremo brezplačno. 18. Uporaba igrišč je na lastno odgovornost. c) Tenis igrišče Dimenzije tenis igrišča: 2 x (18 x 36) m. Pravila in pogoji uporabe tenis igrišča: 1. Igranje na tenis igrišču je možno le ob predhodni rezervaciji upravitelju ali upravljavcu. 2. Rezervacijo termina je potrebno narediti vsaj 3 dni pred začetkom izvedbe termina. Termin se lahko rezervira le v primeru, če je prosto. 3. Vstop na igrišče in uporaba igrišča je dovoljena samo v športni obutvi z gladkim podplatom. 4. Igrišče je potrebno po uporabi poravnati in odpraviti neravnine, ki so nastale ob igranju. Če je igrišče suho, ga je potrebno pred uporabo zaliti. 5. Prepovedano se je obešati na mrežo. 6. Pred uporabo je potrebno tenis igrišče pregledati ter odstraniti vse predmete, ki ovirajo uporabo ali lahko povzročijo poškodbe uporabnikov. 7. Urnik tekočega tedna je objavljen na oglasni deski SRC Cerkvenjak. 8. Uporabnik se mora držati točno določenega urnika. V primeru, da ima uporabnik rezerviran določen termin in zamuja 5 min, ima pravico koristiti isti termin naslednji igralec v čakalni vrsti. Uporabnik tenis igrišča mora pripraviti in urediti igrišče za uporabo naslednjega termina, igrišče mora biti urejeno vsaj 5 min pred začetkom naslednjega termina. 9. Uporaba igrišča je na lastno odgovornost. d) Atletska proga Dimenzije atletske proge: 120 x 5,04 m. Pravila in pogoji uporabe atletske proge: 1. Termin si je potrebno rezervirati pri upravitelju ali upravljavcu. 2. Obvezna je ustrezna obutev in oprema za namene uporabe atletske proge. 3. Pred uporabo je atletsko progo potrebno pregledati ter odstraniti vse predmete, ki ovirajo uporabo ali lahko povzročijo poškodbe uporabnikov. 4. Atletsko progo je potrebno po uporabi poravnati oziroma odpraviti neravnine, ki so nastale ob uporabi. 5. Potrebno je upoštevati osnovna pravila športnega obnašanja in splošnega bontona. 6. Uporabnik se mora držati točno določenega urnika. V primeru, da je na glavnem igrišču tekma oziroma trening, se atletska proga ne more uporabljati. 7. Prepovedana je vožnja po atletski progi s kolesi, rolerji, avtomobili ter sprehajanje domačih živali. 8. Uporabnik uporablja atletsko stezo na lastno odgovornost. e) Strelišče Strelišče se uporablja po predhodnem dogovoru z upravljalcem, pod strogim nadzorom odgovorne osebe uporabnika. Pravila in pogoji uporabe strelišča: 1. Strelišče lahko uporabljajo člani Strelskega društva Cerkvenjak, druga društva ali klubi ter posamezniki, ki izkažejo javni interes, ob tem pa mora biti na strelišču prisotna odgovorna oseba uporabnika. 2. Dostop do rekvizitov in opreme (razen zračnih pušk, ki so last Strelskega društva Cerkvenjak) imajo uporabniki strelišča. 3. Za denar ali druge dragocene stvari, ki se puščajo v strelišču, upravljavec, upravitelj in strelsko društvo ne prevzemajo nikakršne odgovornosti. 4. Vnos alkoholnih stvari na strelišče je prepovedan, prav tako je prepovedan vstop na igrišče vsem opitim in zasvojenim osebam. 5. Vnos nevarnih stvari v strelišče ni dovoljen. 6. Prepovedano je vsakršno uničevanje inventarja ali drugih stvari. 7. Vso škodo na opremi, nastalo zaradi neupoštevanja pravilnika in upravitelja oziroma malomarnosti uporabnikov, jo mora le-ta poravnati. 8. Člani, ki uporabljajo strelišče in omarice morajo skrbeti za njihov red, ne smejo v njih puščati ovirajočih predmetov in morajo upoštevati pravila skupnega življenja. 9. Po uporabi ali ko ni potrebno, naj bodo luči v strelišču ugasnjene. 10. Uporabniki strelišča so potrebni poskrbeti za varnost vseh udeležencev, ki se nahajajo v strelišču. 11. Uporaba strelišča je na lastno odgovornost. f) Uporaba garderob Pravila in pogoji uporabe garderob: 1. Objekt SRC Cerkvenjak ima garderobe namenjene za domač klub, goste ter za sodnike in delegata. 2. Vstop v prostore je dovoljen samo s soglasjem upravitelja objekta. 3. V času tekem v garderobne prostore lahko vstopajo samo osebe z ustreznim dovoljenjem. 9. 4. Vstop je dovoljen samo v čisti športni opremi (obvezno čiščenje obutve po uporabi igrišča). Uporabniki so dolžni skrbeti za vzdrževanje reda in čistoče v garderobah. Vnos nevarnih stvari v garderobe ni dovoljen. Prepovedano je vsakršno uničevanje inventarja ali drugih stvari. Vso škodo na opremi, nastalo zaradi neupoštevanja pravilnika in upravitelja oziroma malomarnosti uporabnikov, jo mora le-ta poravnati. Člani, ki uporabljajo garderobe in omarice morajo skrbeti za njihov red, ne smejo v njih puščati ovirajočih predmetov in morajo upoštevati pravila skupnega življenja. 10. Med treningom ali tekmo, naj bodo luči v garderobah ugasnjene. 11. V umivalnici je potrebno po končanjem tuširanju zapreti tuše in ugasniti luči. 12. Za denar ali druge dragocene stvari, ki se puščajo v garderobah, upravljavec in upravitelj ne prevzemata odgovornosti. 13. Rekvizite, ki se nahajajo v prostoru z dresi lahko uporabljajo vsi trenerji, ampak jih je potrebno potem vrniti na prvotno mesto. 14. Žoge se pospravlja v bokse ali mreže, ki so temu namenjeni in so na voljo vsem selekcijam posebej. Žog se ne pušča v garderobah. 15. Dostop do rekvizitov in opreme imajo izključno samo upravljavec, upravitelj, odgovorne osebe ter trenerji. Igralci v ta prostor nimajo vstopa. 16. Uporaba garderob je na lastno odgovornost. Športna in druga oprema v šrc cerkvenjak primeru namerne poškodbe namakalnega sistema, športne in druge opreme se ta zaračuna uporabniku. V. Končne določbe 21.člen S tem Pravilnikom se določi red in disciplina upravljanja in uporabe ŠRC Cerkvenjak. Občina Cerkvenjak si pridržuje pravico do spremembe Pravilnika in Cenika uporabe ŠRC Cerkvenjak. 22.člen S tem pravilnikom preneha veljati Pravilnik o upravljanju in uporabi športno - rekreacijskega centra (ŠRC) Cerkvenjak, z dne 27.11.2013. Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu slovenskih občin. Številka: 671-0001/2012 Datum:27.5.2015 Občina Cerkvenjak Marjan Žmavc, župan g) Namakalni sistem, športno ter drugo opremo v ŠRC Cerkvenjak, ki je v lasti Občine Cerkvenjak ali od registriranega društva, ki ima sedež v Občini Cerkvenjak, se ne odtujuje brez predhodnega soglasja upravitelja in se po uporabi mora vrniti na enako mesto hranjenja. V NOGOMETNA IGRIŠČA: 465. Sklep o sprejemu cenika uporabe ŠRC Cerkvenjak V skladu z 12. členom Pravilnika o upravljanju in uporabi športno - rekreacijskega centra (ŠRC) Cerkvenjak (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 51/2013) je Občinski svet Občine Cerkvenjak na svoji 6. redni seji, dne 10.6.2015, sprejel naslednji SKLEP O SPREJEMU CENIKA UPORABE ŠRC CERKVENJAK DOMAČA DRUSTVA - KLUBI UPORABNINA GLAVNO NOGOMETNO IGRIŠČE ZNIŽANA UPORABNINA POMOŽNO NOGOMETNO IGRIŠČE ZNIŽANA UPORABNINA POMOŽNO NOGOMETNO IGRIŠČE-OSVETLJENO U-8, U-9, U-10, U-11, U-12 in U-13 VREDNOST V EUR VREDNOST V EUR VREDNOST V EUR TRENING* 5.00 EUR 5.00 EUR 9.00 EUR PRIJATELJSKA TEKMA* 8.00 EUR - - PRVENSTVENE IN POKALNE TEKME* 10.00 EUR - - MOKRO IGRIŠČE 20.00 EUR • - U-U, U-15, U-18, U-19 in ČLANI VREDNOST V EUR VREDNOST V EUR VREDNOST V EUR TRENING' 5.00 EUR 5.00 EUR 9,00 EUR PRIJATELJSKA TEKMA* 8.00 EUR - - PRVENSTVENE IN POKALNE TEKME U-14 in U-15 10.00 EUR - - PRVENSTVENE IN POKALNE TEKME U-18 in U-19 20.00 EUR - - PRVENSTVENE IN POKALNE TEKME ČLANOV 30.00 EUR - - MOKRO IGRIŠČE 30.00 EUR - - VETERANI VREDNOST V EUR VREDNOST V EUR VREDNOST V EUR TRENING' - 5.00 EUR 9,00 EUR PRIJATELJSKA TEKMA* - 8.00 EUR 14.00 EUR TEKMA - 10.00 EUR 15.00 EUR CELODNEVNI NAJEM VREDNOST V EUR VREDNOST V EUR VREDNOST V EUR CELODNEVNI NAJEM IGRIŠČA (brez uporabe garderob) 100.00 EUR * 5 EUR DODATNO za vsako uro uporabe razsvetljave CELODNEVNI NAJEM IGRIŠČA (z uporabo garderob) 150.00 EUR * 5 EUR DODATNO za vsako uro uporabe razsvetljave TUJA DRUŠTVA - KLUBI UPORABNINA GLAVNO NOGOMETNO IGRIŠČE POMOŽNO NOGOMETNO IGRIŠČE POMOŽNO NOGOMETNO IGRIŠČE-OSVETLJENO PON- PET VREDNOST V EUR VREDNOST V EUR VREDNOST V EUR 1 URA IREN INGA 110.00 EUR 40.00 EUR 48.00 EUR 1,5 URE TRENINGA 150,00 EUR 50.00 EUR 62.00 EUR 2 URI TRENINGA 200.00 EUR 60.00 EUR 76.00 EUR 1,5 URE TEKME 200.00 EUR 70.00 EUR 82.00 EUR MOKROIGRISCE-2URI 250.00 EUR 100.00 EUR 116.00 EUR CELODNEVNI NAJEM IGRIŠČA (brez uporabe garderob) 200.00 EUR '8 EUR DODATNO za vsako uro uporabe razsvetljave CELODNEVNI NAJEM IGRIŠČA (z uporabo garderob) 300.00 EUR •8 EUR DODATNO za vsako uro uporabe razsvetljave SOS - NED VREDNOST V EUR VREDNOST V EUR VREDNOST V EUR 1 URA TRENINGA 130.00 EUR 50.00 EUR 58.00 EUR 1,5 URE TRENINGA 170.00 EUR 60.00 EUR 72.00 EUR 2 URI TRENINGA 220.00 EUR 70.00 EUR 86.00 EUR 1,5 URE TEKME 220,00 EUR 80.00 EUR 92.00 EUR M0KR0IGRISCE-2URI 270.00 EUR 120.00 EUR 136.00 EUR CELODNEVNI NAJEM IGRIŠČA (brez uporabe garderob) 220.00 EUR •8 EUR DODATNO za vsako uro uporabe razsvetljave CELODNEVNI NAJEM IGRIŠČA (z uporabo garderob) 320.00 EUR •S EUR DODATNO za vsako uro uporabe razsvetljave TENIS IGRIŠČA: UPORABNINA IGRIŠČE PON -NED VREDNOST V EUR 1 URA ČLANI 3.00 EUR 1 URA NEČLANI 5.00 EUR DIJAKI IN ŠTUDENTI 2.00 EUR DRUGO VREDNOST V EUR CELODNEVNI NAJEM IGRIŠČA ZA ČLANE (brez uporabe garderob) 50,00 EUR CELODNEVNI NAJEM IGRIŠČA ZA ČLANE (z uporabo garderob) 100.00 EUR CELODNEVNI NAJEM IGRIŠČA ZA NEČLANE (brez uporabe garderob) 100.00 EUR CELODNEVNI NAJEM IGRIŠČA ZA NEČLANE (z uporabo garderob) 200.00 EUR DOPLAČILO NA URO ZA IGRANJE OB RAZSVELJAVI 2,00 EUR ČLANOM, DIJAKOM IN ŠTUDENTOM SE OB ENKRATNEM ZAKUPU 20 DO 49 UR PRIZNA 10 % POPUST IN PRI ZAKUPU 50 ALI VEČ UR 20 % POPUST STRELIŠČE: UPORABNINA STRELIŠČE POLETNI ČAS VREDNOST V EUR TRENING, DO 2 URI - DOMAČI* 5.00 EUR TRENING, DO 2 URI-TUJI 20.00 EUR TEKMA, DO 4 URE - DOMAČI 20.00 EUR TEKMA, NAD 4 URE - DOMAČI 30.00 EUR TEKMA, DO 4 URE - TUJI 70.00 EUR TEKMA, NAD 4 URE - TUJI 100.00 EUR UMSKI ČAS VREDNOST V EUR TRENING, DO 2 URI - DOMAČI* 5.00 EUR TRENING, DO 2 URI-TUJI 40.00 EUR TEKMA, DO 4 URE - DOMAČI 30.00 EUR TEKMA, NAD 4 URE - DOMAČI 40.00 EUR TEKMA, DO 4 URE-TUJI 100.00 EUR TEKMA, NAD 4 URE - TUJI 140.00 EUR * Gre za brezplačno uporabo ŠRC Cerkvenjak, v skladu s 13. členom Pravilnika o upravljanju in uporabi športno -rekreacijskega centra (ŠRc) Cerkvenjak. Cene so določene za potrebe obračuna in odvajanja ddv DDV je zajet v ceno. S tem cenikom preneha veljati cenik uporabe ŠRC Cerkvenjak, z dne 19.2.2014, ki je bil sprejet na 2. izredni seji Občinskega sveta. Ta cenik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu slovenskih občin. Številka: 671-0001/2012 Datum: 10/06/2015 Občina Cerkvenjak Marjan Žmavc, župan OBČINA DIVAČA 466. Zaključni račun proračuna Občine Divača za leto 2014 Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo in spremembe), 98. člena Zakona o javnih financah - UPB4 (Uradni list RS, št. 11/2011) in 16. člena Statuta Občine Divača (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 4/14 in 24/14, 9/15), je Občinski svet Občine Divača na 6. redni seji, dne 4.6.2015, sprejel ZAKLJUČNI RAČUN PRORAČUNA OBČINE DIVAČA ZA LETO 2014 1.člen Sprejme se zaključni račun proračuna Občine Divača za leto 2014. 2.člen Proračun Občine Divača za leto 2014 je bil realiziran v naslednjih zneskih Realizacija 01-12/2014 v EUR KONTO OPIS A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV I. S K U P A J P R I H O D K I (70+71+72+73+74+78) 4.847.461 TEKOČI PRIHODKI (70+71) 3.925.736 70 DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 2.813.451 700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK 2.485.259 703 DAVKI NA PREMOŽENJE 258.362 704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE 69.525 706 DRUGI DAVKI 305 71 NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) 1.112.284 710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA 693.141 711 TAKSE IN PRISTOJBINE 2.097 712 GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI 16.411 713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV 7.979 714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI 392.656 72 KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) 153.996 720 PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV 51.860 721 PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG 0 722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJISČ IN NEOPREDMETENIHSREDSTEV 102.136 73 PREJETE DONACIJE (730+731) 30.000 730 PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV 30.000 731 PREJETE DONACIJE IZ TUJINE 0 74 TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) 734.388 740 TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ 93.000 741 PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE 641.389 78 PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE (786+787) 3.341 786 OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE 3.341 787 PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ 0 II. S K U P A J O D H O D K I (40+41+42+43) 5.096.858 40 TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) 1.379.325 400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM 240.099 401 PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST 36.667 402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 1.070.325 403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI 32.234 409 REZERVE 0 41 TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) 1.540.357 410 SUBVENCIJE 42.665 411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM 707.284 412 TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM 273.990 413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI 516.418 414 TEKOČI TRANSFERI V TUJINO 0 42 INVESTICIJSKI ODHODKI (420) 2.026.193 420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV 2.026.193 43 INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432) 150.982 431 INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ.OSEBAM 48.428 432 INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM 102.555 III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I. - II.) -249.396 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) 75 IV. 0 750 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 0 751 PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 0 752 KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE 0 44 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) 0 440 DANA POSOJILA 0 441 POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV IN FINANČNIH NALOŽB 0 VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV 0 (IV. - V.) C. R A Č U N F I N A N C I R A N J A 50 VII. ZADOLŽEVANJE (500) 548.000 500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE 548.000 55 VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 243.487 550 ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA 243.487 IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.) = (I.+IV.+VII.) - (II.+V.+VIII.) 55.117 X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII. - VIII.) 304.513 XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) 249.396 STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA -135.119 4.člen Zaključni račun proračuna Občine Divača za leto 2014 sestavljajo splošni in posebni del. V splošnem delu je podan podrobnejši prikaz predvidenih in realiziranih prihodkov in odhodkov oziroma prejemkov in izdatkov iz bilance prihodkov in odhodkov, računa finančnih terjatev in naložb ter računa financiranja. V posebnem delu je prikaz predvidenih in realiziranih odhodkov in drugih izdatkov proračuna Občine Divača za leto 2014. 5.člen Denarna sredstva rezervnega sklada Občine Divača izkazujejo po zaključnem računu Občine Divača za leto 2014 naslednje stanje: 1. Stanje na dan 01.01.2014 (prenos iz leta 2013) 2. Prilivi v letu 2014 3. Odlivi v letu 2014 4. Stanje na dan 31.12.2014 13.355 EUR 0 EUR 0 EUR 13.355 EUR Denarna sredstva rezervnega sklada na dan 31.12.2014 se prenesejo v rezervni sklad Občine Divača za leto 2015. 6.člen Zaključni račun proračuna občine Divača za leto 2014 začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu slovenskih občin. Številka: 032-0010-2015-02 Datum:4.6.2015 Občina Divača Alenka Strucl Dovgan, županja 467. Odlok o javnem redu in miru v Občini Divača Na podlagi 3. člena miru /ZJRM-1/ (Urad Zakona o prekrških prečiščeno besedilo, 16. člena Statuta slovenskih občin, št. Občine Divača na 06 Zakona o varstvu javnega reda in ni list RS, št. 70/06), 3. in 17. člena (Uradni list RS, št. 29/11 - uradno 21/13, 111/13 in 74/14 - odl. US) in Občine Divača (Uradno glasilo 4/14, 24/14, 9/15) je Občinski svet . redni seji, dne 4.6.2015 sprejel ODLOK O JAVNEM REDU IN MIRU V OBČINI DIVAČA 1. Splošne določbe 1.člen (uporaba izrazov) V odloku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. 2.člen (vsebina odloka) Ta odlok določa ukrepe v Občini Divača (v nadaljevanju: občina) za varovanje javnega reda in miru ter ukrepe za varovanje ljudi, premoženja, okolja in zunanje podobe kraja. Ta odlok tudi določa ravnanja, ki jih morajo opravljati posamezniki oziroma se jih morajo vzdržati zaradi varovanja javnega reda in miru, ljudi in premoženja ter vzdrževanja čistega okolja in zunanje podobe občine. 3.člen (skrb za javni red in mir) Vsakdo, ki se nahaja na območju občine, je dolžan ravnati tako, da ne moti, ovira ali vznemirja drugih oseb pri njihovem delu, razvedrilu ali počitku. Prav tako se je vsakdo, ki se nahaja na območju občine, dolžan vzdržati ravnanj, ki bo ostalim lahko povzročala škodo na zdravju, osebnosti ali premoženju. 4.člen (pomen izrazov) V odloku uporabljeni izrazi imajo naslednji pomen: • javni red in mir - je stanje, v katerem je zagotovljeno neovirano izvrševanje pravic in dolžnosti po ustavi in zakonih; • javne površine - so nepremičnine, ki so v lasti občine oziroma ožjih delov občine ali imajo status javnega dobrega in so brezpogojno ali pod določenimi pogoji dostopne vsakomur (ceste, parki, ulice, igrišča in podobno); • zasebne površine - so nepremičnine, ki so v zasebni lasti in do katerih je dostop dovoljen zgolj s soglasjem lastnika, posestnika ali druge upravičene osebe. 5.člen (odgovorne osebe) (1) Za prekrške iz tega odloka so lahko odgovorni tudi pravne osebe, samostojni podjetniki in posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, ter odgovorne osebe teh subjektov. (2) Za prekrške, ki jih storijo mladoletne osebe, se uporabljajo določila Zakona o prekrških. 2. Varovanje javnega reda in miru 6.člen (varovanje javnega reda in miru) Z namenom varovanja javnega reda in miru je prepovedano: • točiti alkoholne pijače na javnih površinah - v parkih, na zelenicah, na otroških ali športnih igriščih, pred prodajalnami, na območju železniške postaje in javnih zavodov, na ulici in na drugih javnih površinah ter izven prostorov, ki so določeni za točenje alkoholnih pijač, razen v primeru organiziranega društvenega druženja; • vznemirjati ljudi z uporabo pirotehničnih sredstev v času in na način, ki nista dovoljena, • po stanovanjih in na javnih krajih vznemirjati, motiti ali nadlegovati ljudi z zbiranjem podatkov, izjav ali na vsiljiv način prodajati artikle, razen, ko je to izrecno dovoljeno ali določeno; • zadrževanje na območju pokopališča z namenom druženja, zabave, kajenja, počitka, uživanja hrane in pijače; • vstopati brez dovoljenja v prostore, zgradbe ali na javne površine, kjer je vstop prepovedan in je prepoved vidno označena, • prestaviti, odstraniti, prevračati, uničiti, poškodovati, popisati ali kako drugače onesnažiti napisne table, žive meje, zidove, škarpe, poštne nabiralnike, zaščitne ograje, klopi, ograje, posode za odpadke, cvetlične posode, stojala za kolesa, igrala na otroških igriščih in druge naprave ali predmete za splošno rabo na javnih mestih, • onesnaževati ali naslanjati se na nagrobne spomenike, grobove ali grobnice, razna spominska obeležja v parkih in spominskih območjih; postavljati nanje predmete, ki kazijo njihov videz; hoditi po grobovih oziroma grobnicah; • uriniranje ali opravljanje velike potrebe na ulicah, na cestah, pločnikih, parkiriščih, igriščih, rekreacijskih poteh in drugih javnih površinah, namenjenih sprostitvi ter rekreaciji občanov ali igri otrok, 7.člen (nedostojno vedenje) Nedovoljeno je vpitje, prepiranje in nedostojno vedenje na javnem kraju ter nedostojno vedenje do uradne osebe pri uradnem poslovanju. 3. Varstvo ljudi in premoženja 8.člen (varovanje ljudi in premoženja) (3) Z namenom varovanja ljudi in premoženja je prepovedano: • odstranjevati, poškodovati ali uničevati stvari, ki so javnega pomena; • imeti nepokrit oziroma nezavarovan vodnjak, jamo, jašek ali drugo odprtino, kjer obstaja nevarnost za življenje in zdravje ljudi; • z metanjem ali brcanjem kamenja ali drugih predmetov ogrožati ali vznemirjati ljudi; • z brezobzirno vožnjo škropiti ljudi ali pročelja stavb ter drugih objektov; • na ograje in zidove ob javnih poteh postavljati nevarne predmete, ki lahko povzročijo ogrožanje zdravja mimoidočih (npr. razbito steklo, prepovedane strupene snovi in drugo); • nepravilno uporabljati igrala na igriščih ali naprave v parkih in rekreacijskih poteh, tako da ima lahko to za posledico poškodbe ali uničenje igral in naprav oziroma ogrožanje drugih ljudi; • dovoliti domačim živalim, da povzročajo škodo na javnih površinah; (4) Z namenom varovanja ljudi in premoženja morajo lastniki ali upravniki stanovanjskih, poslovnih ali drugih prostorov: • odstraniti objekte, ki ogrožajo varnost ljudi na javnih površinah; • odstraniti drevesa oziroma suhe veje dreves, plodove in listje, pri katerih obstaja nevarnost, da padejo na javne površine in s tem ogrožajo varnost mimoidočih. 4. Varstvo okolja in zunanje podobe kraja 9.člen (varovanje okolja in zunanje podobe kraja) (1) Z namenom varovanja okolja, čistoče in zunanje podobe kraja je prepovedano: • netiti ali prenašati ogenj na način, ki ogroža varnost ljudi in premoženja ali zadimljanje okolice ter odmetavati prižgane cigarete ali druge ogorke na kraju, kjer se lahko zaneti požar ali drugače onesnaževati okolico, zlasti pa je prepovedano kurjenje gum. odpadnih krp, plastike, odpadnega olja in drugih škodljivih snovi, • metati, puščati ali odlagati cigaretne ogorke, žvečilne gumije, izpljunke in injekcijske igle ter brizgalke na pločnike, ceste in druge javne površine, • odlagati kakršenkoli material na javno površino, na kanalizacijsko ali vodovodno omrežje ali drugi objekt za splošno rabo, • odlagati in skladiščiti na javnih zelenicah, javnih objektih, oziroma na nepremičninah, ki so last občine, najrazličnejše materiale in predmete brez predhodnega soglasja občine oz. najemne pogodbe; • postavljati montažne in druge objekte na javnih površinah brez ustreznega soglasja, • postavljati - graditi objekte (garaže, lope, nadstreške,^) na javnih in zasebnih površinah brez ustreznih upravnih dovoljenj, v primerih, ko ni predpisano upravno dovoljenje pa brez soglasja lastnika zemljišča, kar velja tudi za že obstoječe objekte, • prazniti vsebino kemičnih in ostalih vrst stranišč avtodomov in avtomobilskih prikolic na javne površine ali v naravno okolje, • metati v kanalizacijske naprave predmete, ki lahko povzročajo njihovo zamašitev, • prati in popravljati vozila na javnih površinah, • zlivati odpadna olja in organske odplake v kanalizacijo (cestne jaške in stranišča). • iztepati, izlivati ali metati z večstanovanjskih objektov in objektov, ki mejijo na javno površino karkoli, kar povzroča nesnago ali ogroža zdravje ljudi, • v naseljih nameščati razne piskače in druge naprave, ki povzročajo hrup z namenom odganjanja živali; omejitev ne velja za nameščanje in uporabo klopotcev v času dozorevanja grozdja, • trgati in uničevati cvetje na zelenicah, cvetličnih koritih in gredah, uničiti ali poškodovati drevje in okrasne rastline v parkih, javnih nasadih ali hoditi po zelenih površinah in drugih javnih površinah, • v naseljih škropljenje rastlin z motornimi škropilnicami ali ročnimi škropilnicami tako, da škropivo odnaša na sosedovo zemljišče, • saditi ali gojiti rastline v koridorju komunalnih vodov ali v taki bližini javne površine ali zgradbe, da rastline škodujejo komunalnim vodom ali povzročajo škodo na javni površini ali zgradbi, • pri čiščenju snega s pločnikov ali z dvorišč, metati sneg na vozišča ali metati sneg iz vozišč in dvorišč na pločnike in kolesarske stez. (2) Z namenom varovanja okolja, čistoče in zunanje podobe kraja so lastniki, najemniki ali uporabniki ter upravljavci stanovanjskih, poslovnih ali drugih zgradb ter lastniki nezazidanih stavbnih zemljišč dolžni: • vzdrževati red in čistočo pred poslovnimi objekti ali v okolici le teh, v okolici stanovanjske ali druge zgradbe tako, da zunanji izgled ne moti okolice in ne kvari oziroma ogroža zdravja ljudi; • na pripadajočem zemljišču stavb in na nezazidanih stavbnih zemljiščih poskrbeti, da so ta zemljišča očiščena, vzdrževana in urejena tako, da so v sezoni rasti trave pokošena, in sicer najmanj dvakrat, prvič najkasneje do 01. 07., drugič do 30.9., v tekočem letu; • poskrbeti za obrezovanje grmovnic, dreves in živih mej tako, da ne segajo čez mejo parcele na javno površino ali na drug način ogrožajo varnost občanov; • redno vzdrževati okolje zaradi zatiranja agresivnih plevelov ter zatiranja rastlinskih bolezni, škodljivcev in parazitov; (3) Po čiščenju in urejanju zelenic, je lastnik oziroma uporabnik dolžan odpadni material po košnji odstraniti v najkrajšem možnem času v skladu s predpisi o ravnanju z odpadki. To ne velja za pokošeno travo na kmetijskih površinah, kjer se prideluje krma. 5. Obveznosti lastnikov živali 10.člen (obveznost lastnikov živali) (1) Živali ni dovoljeno voditi na otroška in športna igrišča, na zelene površine v bližini šol, vrtcev in vzgojno-varstvenih ustanov, javnih kopališč, pokopališč in drugih javnih prostorov, ki jim niso namenjene. Ta prepoved ne velja za živali, ki jih pri svojem delu uporabljajo pooblaščene osebe ali živali, ki se uporabljajo kot vodiči ali pomočniki oz. službeni psi (npr. psi-vodiči slepim, reševalni psi,..). (2) Lastniki morajo svoje živali na ulicah in trgih, parkih, rekreacijskih in vseh drugih javnih površinah, kjer so živali dovoljene, ves čas imeti na povodcih. Agresivne oziroma popadljive živali morajo na teh površinah nositi tudi nagobčnik. (3) Lastniki živali so dolžni za svojimi živalmi počistiti iztrebke. V ta namen so dolžni imeti s seboj ustrezen čistilni pribor - za pobiranje iztrebkov in ga ob pozivu pokazati pristojnemu organu. (4) Vsak skrbnik in lastnik živali je v naselju dolžan uporabljati in upoštevati smetnjake, ki so namenjeni za živalske iztrebke, in prostore, ki so temu namenjeni. (5) V primeru, da na določenem območju ni smetnjakov za živalske iztrebke, mora skrbnik ali lastnik živali iztrebke po-čistiti tako, da jih zavije v ustrezno vrečko in odloži v smetnjak za komunalne odpadke. (6) Na vseh javnih površinah je prepovedano odlagati hrano oziroma hraniti prostoživeče ali zapuščene živali. 6. Kampiranje 11.člen (območja dovoljenega kampiranja) V občini na javnih površinah ni dovoljeno kampiranje, na zasebnih površinah pa le s soglasjem lastnika zemljišča. 12.člen (pogoji kampiranja) (1) Kampiranje na krajih iz prejšnjega odstavka je dovoljeno s soglasjem lastnika zemljišča, če se s tem ne moti lastnikov oz. uporabnikov sosednjih zemljišč. (2) Kampiranje ni dovoljeno v času, ko je na območju občine razglašena povečana stopnja požarne ogroženosti. (3) Osebe, ki so kampirale, so dolžne za seboj počistiti in vzpostaviti stanje kot je bilo pred kampiranjem. 7. Nadzor 13.člen (nadzor) Nadzor nad izvajanjem določb tega odloka izvaja Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Divača, Sežana, Hrpelje-Kozina in Komen. 8. Kazenske določbe 14.člen (prekrški) (1) Z globo 150 evrov se kaznuje fizična oseba, ki: • ravna v nasprotju s 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 in 8 alinejo prvega ostavka 6. člena, • ravna v nasprotju s prvim odstavkom 8. člena in prvim odstavkom 9. člena, • ne ravna v skladu z drugim odstavkom 8. člena in drugim odstavkom 9. člena, • ravna v nasprotju z 10. členom. (2) Z globo 500 evrov se kaznuje pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki: • ravna v nasprotju s 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 in 8 alinejo prvega ostavka 6. člena, • ravna v nasprotju s prvim odstavkom 8. člena in prvim odstavkom 9. člena, • ne ravna v skladu z drugim odstavkom 8. člena in drugim odstavkom 9. člena, • ravna v nasprotju z 10. členom. (3) Z globo 250 evrov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, samostojnega podjetnika posameznika in posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost. (4) Ostali prekrški se kaznujejo skladno z določili ustreznih zakonov in Zakonom o prekrških. 9. Prehodne in končne določbe 15.člen (objava in začetek veljavnosti) Ta odlok začne veljati petnajsti (15) dan po objavi v Uradnem glasilu slovenskih občin. Številka: 032-0010/2015-06 Datum:4.6.2015 Občina Divača Alenka Strucl Dovgan, županja 468. Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o uresničevanju javnega interesa na področju športa v Občini Divača Na podlagi Zakona o lokalni samoupravi - (ZLS-UPB 2) (Uradni list RS, št. 94/07- uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 - ZUJF in 14/15 - ZUUJFO), Zakona o športu (ZSpo) (Uradni list RS, št. 22/98, 97/01-ZSDP, 110/02-ZGO-1, 15/03-ZOPA), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 114/07 - ZIPRS0809, 61/08, 99/09-ZIPRS1011, 3/13), Nacionalnega program športa v Republiki Sloveniji za obdobje 2014 - 2023 (NPS), Odloka o uresničevanju javnega interesa na področju športa v občini Divača - UPB 1 (Uradni list RS št. 57/12-UPB1), Statuta Občine Divača (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 4/14, 24/14, 9/15) je Občinski svet Občine Divača na svoji 6. redni seji, dne 4.6.2015, sprejel ODLOK O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ODLOKA O URESNIČEVANJU JAVNEGA INTERESA NA PODROČJU ŠPORTA V OBČINI DOVAČA 1.člen Spremeni se 1. člen, tako, da se za obstoječi prvi odstavek doda nov, drugi, odstavek, ki glasi: V Odloku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. 2.člen Spremeni se 11. člen, tako, da se na koncu obstoječega besedila doda novo besedilo, ki glasi: v drugem odstavku za točko 10. doda novo besedilo, ki glasi: Obvezni sestavni deli razpisne dokumentacije so med drugim: 1. podatki o vsebini, ki je predmet razdelitve sredstev, 2. okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za predmet javnega razpisa, 3. način določanja deleža, ki ga prejme posamezni prejemnik (na primer delež pokrivanja upravičenih stroškov), 4. vzorec pogodbe, 5. navedba potrebnih dokumentov, ki jih je potrebno predložiti pri kandidaturi na javni razpis za dokazilo,da prijavitelj izpolnjuje pogoje za kandidiranje na razpisana sredstva in da je upravičen do sredstev, 6. navedba vrste meril, s pomočjo katerih se med tistimi, ki izpolnjujejo pogoje, izberejo prejemniki sredstev, način njihove uporabe in pomen posameznih meril, 7. navedba o tem, kdo s sklepom odloči o dodelitvi sredstev in kdo o pritožbi zoper ta sklep. 3.člen Spremeni se 10. člen, tako, da se med obstoječi tretji in četrti odstavek doda nov odstavek, ki glasi: Predsednik in člani komisije ne smejo biti s prejemniki interesno povezani v smislu poslovne povezanosti, sorodstvenega razmerja (v ravni vrsti ali v stranski vrsti do vštetega četrtega kolena), v zakonski zvezi ali v svaštvu do vštetega drugega kolena, četudi je zakonska zveza že prenehala ali v izvenzakonski skupnosti. Župan ali oseba, ki jo je ta pooblastil za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev, izda sklepe o izboru izvajalcev programov športa - prejemnikov sredstev na podlagi predloga komisije. V obrazložitvi sklepa mora utemeljiti svojo odločitev. V primeru, da so pogoji za dodelitev sredstev določeni z zakonom, se sklep o izboru prejemnika sredstev izda kot posamični upravni akt po zakonu o splošnem upravnem postopku. Vse vlagatelje vlog, ki niso bili izbrani, župan ali oseba, ki je od njega pooblaščena za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev, obvesti o odločitvi glede dodelitve sredstev. V obrazložitvi mora navesti razloge za odločitev. Občinska uprava izbranim izvajalcem programov športa, prejemnikom sredstev, posreduje sklep o izboru in jih hkrati pozove k podpisu pogodbe. 5.člen Črta se besedilo 19. člena in se ga nadomesti z naslednjim besedilom: Vlagatelj vloge lahko vloži pri županu pritožbo v roku 8 dni od prejema sklepa oziroma obvestila. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi izvajalci. Pritožnik mora natančno opredeliti razloge, zaradi katerih je pritožba vložena. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Župan o pritožbi odloči s sklepom. 6.člen Črta se besedilo 26. člena in se ga nadomesti z naslednjim besedilom: Izvajalcem programov športa, ki so bili izbrani na javnem razpisu, se za izvedbo pogodbeno določenega programa, omogoči uporaba pokritih in nepokritih športnih objektov, ki so last Občine Divača in/ali v upravljanju Osnovne šole, Nogometnega kluba, Razvojnega centra Divača, krajevnih skupnosti občine Divača, skladno z veljavnim Pravilnikom o oddajanju poslovnih prostorov občine Divača v najem, upoštevajoč, da imajo prednost pri izbiri terminov uporabe športnih objektov izvajalci programov športne vzgoje otrok in mladine. Osnovna šola, Nogometni klub, Razvojni center Divača in krajevne skupnosti občine Divača morajo pri oddajanju športnih objektov v najem dati prednost izbranim izvajalcem programov športa, ki so bili izbrani na javnem razpisu pred ostalimi zainteresiranimi uporabniki. 7.člen Ta Odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu slovenskih občin. Številka: 032-0010/2015-03 Datum:4.6.2015 Občina Divača Alenka Strucl Dovgan, županja in se ga nadomesti z 4.člen Črta se besedilo 18. člena naslednjim besedilom: Predlog prejemnikov sredstev se predloži županu ali osebi, ki je od njega pooblaščena za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev. 469. Pravilnik o sofinanciranju programov društev s področja kmetijstva in podeželja v Občini Divača Na podlagi 16. člena Statuta Občine Divača ( Uradno glasilo slovenskih občin št. 4/14, 24/14 in 9/15) in Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/2007, 61/2008 in 3/2013), je Občinski svet Občine Divača na 6. redni seji dne 04.06.2015, sprejel PRAVILNIK O SOFINANCIRANJU PROGRAMOV DRUŠTEV S PODROČJA KMETIJSTVA IN PODEŽELJA V OBČINI DIVAČA I. Splošne določbe 1.člen S tem pravilnikom se določajo namen, upravičenci, pogoji in postopek za dodelitev proračunskih sredstev, namenjenih za sofinanciranje programov društev s področja kmetijstva in podeželja v Občini Divača in nadzor nad porabo dodeljenih sredstev. V pravilniku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. II. Vsebinska določila 2.člen Namen tega pravilnika je spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja na območju občine Divača. 3.člen Sredstva za sofinanciranje programov društev s področja kmetijstva in podeželja se zagotovijo v proračunu Občine Divača v višini, ki je določena z odlokom o proračunu za posamezno leto. Sredstva se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa. III- upravičenci do sredstev 4.člen Upravičenci do sredstev so društva, ki delujejo na področju kmetijstva in podeželja in izpolnjujejo naslednje pogoje: • imajo sedež na območju Občine Divača ali izvajajo svoje programe na območju občine Divača, • so registrirana skladno s predpisi o društvih ter imajo dejavnost s področja kmetijstva oziroma podeželja opredeljeno v ustanovitvenem aktu, • imajo zagotovljene osnovne pogoje za realizacijo programov, • imajo urejeno evidenco o članstvu, • delujejo na področju kmetijstva in podeželja več kot eno leto, • opravljajo dejavnost na neprofitni (nepridobitni) osnovi, • imajo pravočasno in v celoti izpolnjene pogodbene obveznosti do Občine Divača iz predhodnega javnega razpisa, če so na njem sodelovali. III. Predmet sofinanciranja 5.člen Predmet sofinanciranja po tem pravilniku je letni program društev, ki delujejo z namenom ohranjanja in pospeševanja dejavnosti na področju kmetijstva in razvoja podeželja v Občini Divača. Sredstva se lahko dodelijo za dejavnosti, ki se izvajajo na območju občine Divača ter za tiste dejavnosti, ki se izvajajo izven območja občine Divača pod pogojem, da so namenjene občanom občine Divača in promociji občine skozi njihovo dejavnost. Sredstva dodeljena po tem pravilniku so namenska sredstva dodeljena za naslednje namene: • izobraževalne vsebine splošnega pomena, • predstavitev in promocija dejavnosti društva ter območja delovanja, • organizacije prireditve ali predstavitev na prireditvah lokalnega in širšega pomena; • izvedbe in/ali sodelovanje na različnih aktivnosti kot so: prikazi običajev, tekmovanja, ocenjevanja, ipd., • materialni stroški vezani na izvedbo programa, • druge izredne aktivnosti. Vsebine iz zgornjih alinej tretjega odstavka tega člena se lahko podrobneje opredelijo z javnim razpisom. V javnem razpisu se določi tudi, katere od naštetih vsebin so predmet letnega sofinanciranja. Na podlagi tega pravilnika niso upravičeni do sredstev: • profitni oz. pridobitni programi društev, • stroški dela oziroma stroški plač prijaviteljev, • stroški vlaganj v nakup oziroma vzdrževanje nepremičnin ali opreme, ki jih ima prijavitelj v lasti, najemu ali upravljanju. IV. Postopek dodeljevanja sredstev 6. člen Proračunska sredstva se dodeljujejo na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa, ki ga objavi župan v uradnem glasilu. 7.člen Postopek razpisa in dodeljevanje sredstev poteka v naslednjem zaporedju: 1. imenovanje strokovne komisije, ki vodi postopek javnega razpisa, 2. priprava in objava javnega razpisa, 3. zbiranje vlog, 4. strokovno ocenjevanje prispelih vlog in vodenje zapisnika skladno s Pravilnikom o postopkih za izvrševanje proračuna RS, 5. priprava predloga prejemnikov in ne-prejemnikov sredstev ter predloga razdelitve razpisanih sredstev in predložitev le tega skupaj z zapisnikom direktorju občinske uprave oziroma vodji notranje organizacijske enote, 6. obveščanje upravičencev o izbiri z izdajo sklepov o dodelitvi oziroma ne-dodelitvi sredstev, 7. reševanje morebitnih pritožb upravičencev, 8. sklepanje pogodb. Besedilo javnega razpisa, razpisno dokumentacijo, datum objave javnega razpisa in razpisni rok določi na predlog strokovne komisije župan s sklepom. 8.člen Postopek javnega razpisa za dodeljevanje sredstev vodi najmanj tričlanska strokovna komisija, ki jo s sklepom imenuje župan. Strokovno komisijo sestavljata predsednik komisije in najmanj dva člana komisije. Naloge strokovne komisije so zlasti: določitev prednostnih vsebin programov, priprava javnega razpisa in razpisne dokumentacije, priprava meril za ocenitev vlog, odpiranje in pregledovanje vlog, ugotovitev popolnosti vlog, ocenitev vlog, priprava predloga prejemnikov in ne-prejemnikov sredstev ter predloga razdelitve razpisanih sredstev Občinska uprava opravlja vse strokovne in administrativno tehnične naloge za komisijo. 9.člen Javni razpis mora vsebovati vsaj: • navedbo razpisovalca, • pravno podlago za izvedbo javnega razpisa, • predmet javnega razpisa. • navedbo osnovnih pogojev za kandidiranje na javnem razpisu in meril, • okvirno višino sredstev, l