Dvomi ob tripasovnici Turistična sezona, ki je pri nas zaradi slabega vremena malce v zamudi, je kljub vsemu očitna na cesti in še posebej proti morju. V mestu poteka promet po neura-dni štiripasovni Tržaški. Prava gneča se začne šele pri viški cerkvi in se nadaljuje do gostilne Gorjanc, kjer se prične avtoce-sta. Predel ceste od Dolgega mostu do avtoceste te dni modernizirajo na ta način, da makadamski del ob levi strani ceste (gledano iz Ljubljane proti Vrhniki), asfal-tirajo. Protiprašna prevleka, ki bo veljala okoli stare milijarde, bo spremenila Trža-ško v tripasovnico. Kako bo tekel promet po tej cestiTViški predlog je bil, da naj bi z ustreznimi označbami na cesti in signaliza-cijo tretji pas uporabljali ob konicah za v eno, ali drugo smer: zjutraj torej za v mesto, ob 14. uri za iz mesta in bi prilaga-jali vse prometu in njegovim tokovom. Dokončne rešitve še ni, ker so bile tudi druge inačice. Za ureditev prometa je od-ločilen komite za promet in zveze pri mest-ni skupščini Ljubljane. - NEELASTIČNA REŠITEV - Na komiteju za promet in zveze smo izvedeli: »Tretji pas Tržaške pospešeno gradijo in bo gotov te dni. Kako bo pote-kal promet po novem? Inačic je več in še ne vemo katero bomo izbrali. Ideja o me-njavanju smeri prometa dnevno, ali po urah, na tretjem pasu je pravljična in nei-zvedljiva. Za to bi bilo treba imeti tako komplicirano signalizacijo, da to sploh ne bi šlo. Verjetno se bomo odločili za menja-vo smeri, vendar tako, da bosta sedaj pole- ti dva pasova ves čas za stner morja, torej iz Ljubljane proti Postojni, jeseni, ko se bodo ljudje vračali, pa dva pasova v mesto. Kako bo s prometom z Vrhnike in za Vrhniko, še ne vemo. Sicer pa bomo v tisku pravočasno obvestili, kako bo tekel promet.« V Ljubljani je resnično za komite za promet vsakršna ureditev prometa, ki za-hteva kaj več, kot dva pasova in prometni znak, že čudežna in skorajda črna magija. Kako je mogoče, da komite za promet in zveze nima nekaj dni pred otvoritvijo še izdelane inačice ureditve prometa, ni ja-sno. Sliši se čudno! Kakšna zamotana sig-nalizacija je potrebna za spremembo smeri prometa po tretjem pasu ni jasno, saj je to mogoče enostavno spremeniti s semafor-jem in rdečo lučjo na njem za tretji vozni pas. Zarisati na srednjem pasu rumene črte tudi ni umetnost in npr. ob začetku ceste pojasniti s posebnimi napisi, da se režim tretjega pasu spreminja - napisati seveda vsaj v šestih jezikih. To res ni tako zamotana reč in bi bila izvedljiva. - DNEVNA MENJAVA BI BILA BOLJŠA Tretji pas, ki naj služi dva meseca v eno smer in potem v drugo smer je skoraj brez smisla, saj prometni tokovi vendarle niso tako enostranski. Ob nedeljah je močan prometni tok nazaj proti mestu ves večer in ravno tako vsako jutro ne glede na julij ali avgust. Jeseni je močen prometni tok ob 14. uri iz mesta in ne le v mesto. Takšen tretji pas res ne bo prinesel tiste dobre rešitve, ki bi jo spreminjajoči se tretji del ceste. V komiteju za promet bi morali ven-darle razmisliti o elastičnejši rešitvi, ker bo sicer promet po tem tretjem pasu podoben polomiji na novi Prešernovi, kjer je konč-no vendarle zeleni val urejen, vendar na 65 km (torej 5 km več kot je dovoljena hitrost v naselju) in vsakogar, ki se gadrži, Iahko milica kaznuje. Malce več sodobno-sti in elastičnosti pri urejanju prometa in signalizaciji bi bilo le pričakovati. Rešitev za odsek Tržaške, od viške cerk-ve do Dolgega mosta, je delno obvozna, oziroma servisna cesta, ki jo gradijo vzpo-redno s Tržaško, od nivojskega križanja z Železnico in dobrovško cesto, za Industri-jo usnja Vrhnika in mimo Elektromonta-že. Ta cesta naj bi bila po zagotovilih graditeljev gotova v 10 dneh, torej nekje sredi julija. Po njej bodo spustili del pro-meta in ublažili v konicah promet po Trža-ški. Vse te rešitve, ki jih urejamo v zadnjem trenutku - kot da ne bl vedeli za ta pro- blem že nekaj mesecev prej, če ne že nekaj Iet - so le začasne. Trajna rešitev bo šele avtomobilska cesta in ustrezni priključki nanjo in dokončna ureditev Tržaške na vsem odseku od Trga mladinskih delovnih brigad naprej proti Postojni. - PROMET ŽE TEČE - Tik pred zaključkom redakcije smo izvedeli, da je tretji pas Tržaške asfaltiran in da je spuščen po njem promet. Promet teče v smeri Postojne po dveh pasovih. Signalizacija pri Dolgem mostu je tako slaba, ker se vidijo še stare oznake, da je bilo ob uvedbi novega režima precej zme-de in napačnega razporejanja. Prevladala je torej okostenela rešitev, da bosta dva meseca dva prometna pasova v eno smer, potem pa v drugo. O kakšnih pravočasnih obvestilih v tisku seveda ni bilo sledu. Nad takšnim načinom urejanja zadev bi se ka-zalo zamisliti. MILOVAN DIMITRIČ Promet po Tržaški od Dolgega mostu dalje teče po treh pasovih! Za artomobi/ski promet je zadeva urejena! Toda, zopet ni nibče razmišljal, kje bodo odslej hodili pešci, se vozili kolesarji in traktoristi in kako so le-ti odslej izpostavljeni ter ogroženi. Odgorore na to rprašaaje in ra-zrešeranje bomo objavili v nasled fi številki Naše komune.