Bralna značka Slovenski osnovnošolci že vrsto let tekmujejo za bralne značke. To tekmovanje vsako leto poteka pod imenom dru-gega slovenskega pisatelja ali pesnika. Lani so si najpriza-devnejši priborili Cankarjevo, letos pa si bodo prizadevali za Župančičevo značko, v poča-stitev 100 letnice njegovega' rojstva. Tovarišica Trebšetova, pro-fesorica slovenščine na osnovni šoli Toneta Čufarja, je pohvalila svoje učence iz še-stih, sedmih in osmih razre-dov. »V začetku šolskega leta se skoraj vsi prijavijo za tek-movanje. Tisti, ki tudi sicer radi berejo, vzdržijo do konca brez težav, nekateri pa seveda obnemorejo zaradi premaj-hnega zanimanja ali pa iz lago-dnosti.« Eden tistih, ki jim je seznam knjig, predpisanih za bralno značko, še prekratek, je Mišo Mrvaljevič iz 8. c. »Strašno rad in veliko berem,« je povedal, »tako da sem vse knjige iz le-tošnjega seznama prebral kar v enem tednu, čeprav imamo za to čas od jeseni pa do 8. fe- bruarja, slovenskega kultur-nega praznika. Všeč mi je, da so dela v seznamu tako ra-zlična po vsebini, pa tudi to, da so iz različnih književnih ob-dobij in tako lahko primerjam različne načine pisanja.« Programi knjig za bralno značko obsegajovglavnemde-la slovenskih avtorjev, ki naj bi jih osnovnošolci na ta način spoznali in vzljubili na prijet-nejši, neobvezennačin. Otroke želijo naučiti branja dobre lite-rature, tako da želje po branju ne bi tešili samo s stripi in cenenimi zgodbicami. Ko pre-berejo predpisane knjige, se o njihovi vsebini, posebnostih in karakterjih glavnih junakov pogovorijo z mentorji. Kdorpa o knjigah, ki jih je prebral, ne-rad govori, lahko o njih tudi piše. Takšen način preverjanja je bolj sproščen in prijetnejši, tako za učence kot za učitelje. Barbara Učakar iz 7. a bo letos dobila že peto bralno značko. »Že od tretjega razre-da sodelujem pri tekmovanju« je povedala Barbara. »Knjige mi pomenijo zelo veliko, če-prav sem marsikdaj v stiski s časom, ker nam z redno šolsko snovjo prav nič ne prizanašajo. Vseeno pa ne mislim odnehati in zato izkoristim vsak prosti trenutek za branje. Na mpjo zbirko bralnih značk sem pa tudi ponosna,« je še dodala simpatična deklica. Mentorica Trebšetova meni, da akcija bralne značke dobro opravlja svoje poslanstvo. Z branjem dobre literature in s kasnejšimi pogovori o njej učenci ne samo bogatijo svoj besedni zaklad, pač pa si tudi oblikujejo zdrav in iskren na-čin gledanja na svet - seveda v okviru svojih mladih zmož-nosti. Naučijo se ločevati zrna od plev, junake z lastnostmi, vrednimi posnemanja, od ti-stih, ki zaslužijo obsojanje. »Precej knjig, ki so bile na programih bralnih značk, sem že prej prebrala« pravi Barbara Učakar, »in zato sem se brez oklevanja odločila, da bom tu-di tekmovala. Berem že, odkar se je na naši šoli začela ta ak-cija. Programi so mi všeč, saj v njih najdem tudi marsikatero novost, to pa poteši mojo rado-vednost po knjigah.« Povedala nam je še, da njeni sošolci v precejšnjem številu tekmujejo za značko. Večina jih zelo rada bere, nekaj pa je tudi takih, ki berejo samo zaradi značke. »Letošnji program za šesti razred predpisuje šest knjig,« nam je povedala Andreja Umek iz 6. a. »Jaz bi pa rada za značko prebrala še več knjig, čeprav nekateri moji sošolci trdijo, da je še to preveč. O vsebini knjig se raje pogovar-jam kot pa pišem. Všeč mi je, da se lahko sami javimo, ko preberemo katero od knjig, pa čeprav je med rednimi urami malo časa in moramo ostati zaradi tega v šoli, ko gredo drugi že domov,« je še dodala svetlolasa Andreja. Med osemletkarji v Sloveni-ji, ki bodo te dni dobili Župan-čičevo bralno značko, bo ^udi stodvajset učencev iz razre-dov, v katerih poučuje tovari-šica Trebšetova. Čeprav pogo-sto slišimo, da ljudje danes za-radi televizije in nenehnegahi-tenja premalo berejo, pa bodo iz teh prizadevnih šolarjev prav gotovo zrasli knjigi zvesti bralci. Zato jih je upravičeno vesela njihova tovarišica, na-nje pa so ponosni tudi njihovi starši. Olga Mežan