URADNE OBJAVE Leto XV Murska Sobota, dne 31. marca 1981 Štev. 17 URADNE OBJAVE OBČINSKIH SKUPŠČIN: GORNJA RADGONA, LENDAVA. LJUTOMER IN MURSKA SOBOTA Odgovorni urednik: Martin Vinčec 177. Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih ob- 181. čanov občine Lendava 178. Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o posebnem 182. občinskem davku od prometa proizvodov in od plačil za 183. storitve v občini Lendava. 179. Obvestilo 184. 180. Samoupravni sporazum o temeljih plana razvoja PTT prometa in združevanju sredstev za realizacijo srednjeročnega plana območne samoupravne interesne skupnosti za 185. PTT promet M. Sobota za obdobje 1981—1985. Sklep občinske skupnosti otroškega varstva Lendava o višini denarnih omoči in dohodkovnih pogojih v letu 1981 Odlok o proračunu občine Ljutomer za leto 1981 Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih občanov občine Ljutomer Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o posebnem občinskem davku od prometa proizvodov in plačil za storitve občine Ljutomer Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o komunalnih taksah v občini Ljutomer 177 Na podlagi 6., 11. in 14. člena Zakona o davkih občanov (Uradni list SRS, št. 21/74, 39/74, 5/76, 10/76, 31/76 in 8/78) ter 179. člena Statuta občine Lendava (Uradne objave št. 8/74) je Skupščine občine Lendava na seji Zbora združenega dela in Zbora krajevnih skupnosti dne 30. marca 1981 sprejela 178 Na podlagi 179. člena Statuta občine Lendava (Uradne objave št. 8/74) ter 1. člena zakona o obdavčevanju proizvodov in storitev v prometu (Uradni list SFRJ, št. 33/72, 55/72, 28/73, 36/75, 58/75, 7/77, 61/78, 26/79 in 5/80) je Skupščina občine Lendava na seji zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti dne 30. marca 1981 sprejela proizvodov in plačil za storitve občine Ljutomer (Ur. objave št. 10/75,17/76 in 26/77) se spremeni Lin 2. alineja L točke tarifne številke 2. tako, da se glasi: — od naravnega vina, vina tipa din za liter »biser« in vinsko sadnih pijač 4,00 — od penečega vina 8,00 2. člen Ta odlok začne veljati 8 dni po objavi v Uradnih objavah občin Pomurja, uporablja pa se od 1. maja 1981 dalje. Številka: 420—3/81 Ljutomer, dne 26/3—1981 Predsednik skupščine občine Ljutomer Franc ŠTRAKL, ekon., 1. r. Tar. št. 4 Za začasno prebivanje na območju občine se plača turistična taksa po osebi 10,00 din dnevno. Opomba: 1. Turistična taksa se plača do 30 dni stalnega bivanja. 2. Turistične takse so oproščeni: — otroci in mladina na organiziranem skupinskem letovanju v taborih, domovih, letoviščih in okrevališčih. — udeleženci ekskurzij, kijih organizirajo šole in fakultete, — vojaki m gojenci vojaških šol, kadeti milice, kadar v organizaciji JLA ali LM prebivajo na območju občine. — vojni in mirnodobski invalidi, delovni in invalidi in njihovi spremljevalci, A — člani zveze slepih, zveze gluhih Jugoslavije in njihovi /Spremljevalci, — osebe, ki preživljajo počitnice pri članih ožje družine, — tuji državljani, ki so po mednarodnih sporazumih oproščeni drugih davkov ali taks ali pa je za njih s posebnim mednarodnim sporazumom določena oprostitev luristične takse. 3. Otroci do 5 let starosti so oproščeni takse, otr od 5 let do 15 let starosti pa plačujejo polovico predpisane takse. 4. Taksni zavezanec je oseba, ki začasno, prebiva na območju občine. Takso obračunajo in poberejo turistične in druge organizacije ali zasebniki, ki dajejo prenočišča. Pobrano takso za pretekli mesec je treba do 4. v mesecu vplačati na ustrezni račun, 2. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnih Objavah občine Pomurja. Številka: 423—1/81 Ljutomer, dne 26/3—1981 Predsednik skupščine občine, Ljutomer Franc ŠTRAKL, ekon.. 1. r. STRAN 15 VESTNIK, 3. APRILA 1981 ' 180 Na podlagi 113. 114. in 116. člena Zakona o sistemu družbenega planiranja in družbenem pianu SR Slovenije in 13. do 20. člena Samoupravnega sporazuma o ustanovitvi Območne samoupravne interesne skupnosti (v nadaljnjem besedilu OSIS) za PTT promet M. Sobota ter v skladu z določili Pravilnika o planiranju in metodologiji planiranja v ptt prometu Slovenije, sklenejo uporabniki in izvajalci združeni v OSIS ža PTT promet M. Sobota (v nadaljnjem besedilu udeleženci) naslednji: SAMOUPRAVNI SPORAZUM O TEMELJIH PLANA RAZVOJA PTT PROMETA IN ZDRUŽEVANJU SREDSTEV ZA Jtt’MIZATT^ PLANA OBMOČNE SAMOUPRAVNE INTERESNE SKUPNOSTI ZA PTT PROMET MURSKA SOBOTA ZA OBDOBJE 1981-1985 I. UVODNE DOLOČBE 1. člen S tein samoupravnim sporazumom, določajo udeleženci sporazuma skupne cilje razvoja ptt prometa ter medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti za njihovo uresničevanje v planskem obdobju 1981-1985. Osnove za sprejem tega samoupravnega sporazuma so: — izhodišča za izdelavo smernic razvoja, — analiza uresničevanja preteklega srednjeročnega razvoja, — globalna politika in smeri razvoja PTT prometa v obdobju 1981 — 1985 — smeri razvoja PTT prometa Slovenije. 2. člen Izhajajoč iz ugotovitev analize dosedanjega razvoja ptt prometa in stopnje zadovoljevanja družbenih potreb po ptt storitvah ter analize gibanja bodočih potreb in razvojnih možnosti, udeleženci soglašajo, da je v obdobju 1981— 1985 potrebno doseči takšen samoupravno organizacijski in tehnološki razvoj ptt prometa, da bo kot osnovni sistem za prenos informacij, sposoben količinsko in kakovostno čimbolj obvladati potrebe po pretoku informacij. Osnovne smeri razvoja ptt prometa v obdobju 1981—1985 so zlasti naslednje: — nadalje razvijati samoupravne odnose ter dograjevati in Usklajevati delegatski sistem tako po organizacijski kot vsebinski strani; — povečati dostopnost vseh vrst ptt omrežja in zmanjšati razkorak med potrebami in možnostmi zadovoljevanja potreb uporabnikov po ptt storitvah; — izboljšati kvaliteto in povečati obseg ptt storitev ter produktivnost dela s pospešenim razvojem mehanizacije in uvajanjem sodobne tehnologije v sredstva telekomunikacij; — pospešiti razvoj telefonije, ki mora zagotoviti 10,1 tel. naročnikov na 100 prebivalcev; z — graditi ptt zmogljivosti skladno s potrebami uporavnikov na podlagi združevanja dela in sredstev; ... ' — doseči hitrejši razvoj ptt prometa na manj razvitih območjih, in manj razvitih obmejnih obmpčjih.; z — graditi ptt zmogljivosti tako, da bodo zagotavljale tudi reševanje potreb SLO in DS) — zagotoviti potrebno število in ustrezno strukturo delavcev za realizacijo planskih ciljev. II. TEMELJNI CILJI, NALOGE IN SMERI RAZVOJA PTT PROMETA 1. Gibanje družbenih potreb po ptt storitvah in stopnja njihovega zadovoljevanja 3. člen Na podlagi predvidenega gibanja družbenih potreb po posameznih vrstah ptt storitev, nujnosti boljšega zadovoljevanja potreb uporabnikov po količini in kakovosti ter ocenjenih možnostih za realizacijo, so udeleženci sporazuma soglasni, daje v razdobju 1981 — 1985 doseči take proizvodne zmogljivosti in druge pogoje opravljanja ptt storitev, ki bodo omogočale rast storitev po naslednjih povprečnih letnih stopnjah: storitev in nemenklaturo ptt storitev, ki jih je sprejela Skupščina skupnosti jugoslovanskih pošt, telegrafov in telefonov. S splošnimi pogoji za opravljanje ptt storitev in Zakona o poštnih, telegrafskih in telefonskih storitvah, so predpisani časi v katerih mora biti opravljena posamezna storitev. Večje zahteve na področju kvalitete storitev, kijih pogojujejo zlasti dosežena stopnja gospodarskega in družbenega razvoja ter družbenega standarda, specifičnost potreb uporabnikov itd., pa je zadovoljiti s: — pospešenim razvojem ptt omrežja in naprav ter s približevanjem ptt zmogljivosti uporabnikov, — uvajanjem modernizacije in mehanizacije procesa dela, — rednim in kvalitetnim vzdrževanjem ptt omrežja in naprav, ..........■hhfejein*edotranjovanjem1 napak-in prekinitev na ptt omrežju, — povečanjem zaostritve kontrole kvalitete dela ptt delavcev in delovanja ptt naprav. 2. Razvoj ptt omrežja in zmogljivosti 2. 1. Cilji in smeri razvoja ptt omrežja in zmogljivosti 5. člen Z nadaljnjim razvojem poštne dejavnosti bodo udeleženci sporazuma zasledovali osnovni cilj, približati dejavnost neposrednemu uporabniku, dvigniti nivo obstoječih storitev in uvajati nove. V obdobje 1981—1985 se podpisniki sporazuma dogovore za naslednje cilje: — povečati število ptt enot za eno in s tem doseči eno enoto na 4.156 prebivalcev; — za posodobitev poslovanja opremiti 5 ptt enot s potšnimi šalterskimi terminali kot deli ptt informacijskega sistema; — vse večje ptt enote opremiti s sodobno mehanizacijo za sprejem poštnih pošiljk; — strmeti za tipizacijo opreme in transportnih sredstev. 1 Kazalec razvoja Povečanje 1980 1985 1981-1985 L Pošte, telegrafi in telefoni 31 32 l 2. Gostota prebivalcev na eno ptt enoto 4.258 4.156 3. Stroji sprejemne mehanizacije 9 19 10 4. Računalniški terminali na ptt enoti 5 5 5. Poštni nabiralniki 387 400 13 6. Obseg poštnih storitev (v tisočih) 7.671 8.981 — 8. člen Ker so potrebe po novih telefonskih kapacitetah velike in jih bo lahko zadovoljiti le v daljšem časovnem obdobju, bo v tem srednjeročnem obdobju dana prednost objektom, ki pogojujejo razvoj telefonske mreže — glavna telefonska centrala z ustrezno zgradbo. Poleg tega bo potrebno zagotoviti celovito izgradnjo telefonskih kapacitet na vsem območju in vseh prometnih nivojih. Na osnovi teh opredelitev, so cilji udeležencev sporazuma naslednji: — povečati kapacitete krajevnih telefonskih central za 12.420 priključkov ter število telefonskih naročnikov za 7.400 in s tem doseči 10,1 naročnikov na 100 prebivalcev. — povečati število javnih telefonskih govorilnic za 30, in zagotoviti praviloma v vsaki KS telefonsko zvezo, — zagotoviti zadostne medkrajevne kapacitete telefonskih komu-tacijskih naprav s tem, da se ustrezno poveča kapaciteta glavne in vozliščnih ATC ter uvajati sodobne sisteme telefonskih central. — z izgradnjo novih VF naprav med GATC in VATC — KATC zagotoviti zadostno prometno obratovalno sposobnost. STRAN 16 VESTNIK, 3. APRILA 1981 — oddelek za ljudsko obrambo: za področje ljudske obrambe; — občinska konferenca SZDL: za dejavnost družbenopolitičnih organizacij, družbenih organizacij in društev. 17. člen Izvršni svet skupščine občine se pooblasti, da odloča: — o prenosu sredstev med posameznimi postavkami proračuna občinej — o uporabi sredstev rezerve občine, vendar samo za namene iz Lin 2. točke 39. člena Zakona o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih; — o porabi sredstev tekoče proračunske rezerve; — o odpisu neizterljivih prispevkov in davkov ter drugih neizterljivih obveznosti iz sredstev proračuna občine. 18. člen Ta odlok začne valjati 8. dan po objavi v Uradnih objavah občin Pomurja, uporablja pa se od L januarja 1981. Številka: 401/81-2 Datum: 27/3-1981 Predsednik skupščine občine Ljutomer ŠTRAKL Franc. 1. r. STRAN 16 VESTNIK, 3. APRILA 1981 BILANCA PLANA PRORAČUNA ZA LETO 1981 L PRIHODKI Vrsta PRIHODKI realizacija 1980 plan 1981 1 2 3 4 01 Davek iz OD in davki ' na dohodek 16,508.627,85 19,558.700 02 Davki na promet proizv., na nadomest. za usluge in na premoženje 15,270.885,45 18,609.500 04 Davki na prihodke od premoženja, premož. pravic, davek na premoženje 2,298.562,40 2.646.800 05 Takse 4,273.082,15 5,021.400 07 Prihodki po posebnih predpisih 1,585.612,65 1.950.000 08 Prihodki UD in ostali prihodki 2,076.444,55 2,439.000 09 Prenesena sredstva iz preteklega leta 5.405.631,90 4,628.601,90 Skupaj lastni prihodki 47,418.846,95 54,854.001,90 10 Republiška dopolnilna sredstva 7,182.986,65 6.135.000 11 Prih., ki se ne razporejajo v okviru družbenega dogov. 223.835,20 250.000 Skupaj prihodki v pro- 61,239.001,90 računu 54,825.668,80 II. RAZPORED PRIHODKOV razpor. NAMEN RAZPORED. realizacija plan skup. 1980 1981 1 2 3 t 4 01 Dejavnost občinskih in medobčinskih UO in drugih org. 29,567.973,75 35,418.809 02 Ljudska obramba 2,539.951 2,865.240 v 03 Dejavnost družbenopol. org. 2.586.039 3,069.314 04 Negospodarske investicije 1,823.780,95 623.270,90 05 Izobraževanje, vzgoja in znanost — — 06 Kulturno-prosvetna dejavnost — — 07 Socialno skrbstvo 2,177.205,50 2,569.103 08 Zdravstveno varstvo 14,108,00 16.647 10 Komunalna dejavnost 893.607,40 195.000 11 Dejavnost krajevnih skupnosti 2,930.000,00 2,930.000 12 Intervencije v gospodarstvu 1,963.435,00 511.949 13 Obveznosti iz preteklih let 1,663.736,05 1,390.444,45 16 Odstopljeni prihodki 2,148.213,80 2,393.292 17 Tekoča proračunska rezerva 5,944.941,35 2,367.679,55 18 Rezervni sklad 369.421,00 502.254 Skupaj razporejeni proračunski prihodki v dovoljenem okviru po družbenem dogovoru 54,622.412,80 54,854.001,90 19 Razpored izven dovoljenega obsega po družbenem dogov. 203.256,00 6,385.000 Skupaj razpored prihodkov prorrčuna 54,825.668.80 61,239.001,90 183 Na podlagi 6. in 11. člena zakona o davkih občanov (U-. list SRS št. 21/74, 39/74, 5/76, 31/76, 8/78) ter 204. člena statuta občine Ljutomer (Ur. objave občin Pomurja, št. 10/74) je skupščina občine .Ljutomer na seji zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti dne 26/3-1981 sprejela ODLOK O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ODLOKA O DAVKIH OBČANOV OBČINE LJUTOMER 1. člen V odloku o’davkih občanov občine Ljutomer (Uradne objave št. 9/76, 9/77, 26/77, 12/78, 6/79) se spremeni drugi odstavek 5. člena odloka tako, da se glasi: Davek iz kmetijstva se odmerja po naslednjih proporcionalnih stopnjah: 1. Zavezancem, ki so zdravstveno zavarovani kot kmetje, oz. , združenim kmetom, ki so pokojninsko in invalidsko zavarovani na podlagi dohodkov iz kmetijstva po stopnji 7 % od katastrskega dohodka negozdnih površin, od dohodkov iz gozdov pa po stopnji 26 %. 2. Zavezancem, ki niso zdravstveno zavarovani kot kmetje po stopnji 17 % od katastrskega dohodka negozdnih površin, od dohodov iz gozdov pa po stopnji 36 %. 2. člen Prvi odstavek 16. člena odloka se spremeni tako, da se glasi: Stopnje davka iz obrtne dejavnosti od dohodka, ki presega dohodek iz 2. člena tega odloka, so progresivne in se določijo po naslednjih dohodkovnih Važnejšji kazalci začrtanih ciljev in smeri razvoja telefonskega omrežja in zmogljivosti so naslednji: Povečanje Kazalec razvoja 1980 1985 1981-1985 1. Število telef. central 32 31 — 2. Število telef. priključkov 8.480 20.900 12.420 3. Število telef. naročnikov 6.000 13.400 7.400 4. Število telefon, naroč. na 100 prebivalcev 4,5 10,1 » 5. Število telefonskih govorilnic 6. Obseg telef. storitev (v 1.000 storitev) 50 ' 80 30 68.147 128.115 ■ — STRAN 17 VESTNIK, 3. APRILA 1981 2. 4. Razvoj ptt zmogljivosti skupnega pomena v Območni SIS za PTT promet Murska Sobota 3. L Objekti skupnega pomena 9. člen Udeleženci sporazuma so soglasni, da se kot zmogljivosti skupnega pomena.za katerih realizacijo izgradnje združujejo v svojem in skupnem interesu potrebna sredstva, štejejo naslednji objekti: l. Poštno prometni center 2. Stavba za glavno avtomatsko telefonsko centralo v Murski Soboti 3. Glavna avtomatska telefonska centrala 4. Prenosni sistemi med GATC in VATC 5. Stavbe za vozelne avtomatske centrale (del ki odpade na telefonijo) 6. Vozelne avtomatske telefonske centrale 7. Prenosni sistemi med VATC in KATC 10. člen Udeleženci sporazuma so soglasni, da se bodo objekti, predvideni v • 9. členu tega sporazuma gradili po prioriteti, kije opredeljena v globalni politiki in smereh razvoja PTT prometa Območne SIS in Delovne organizacije za PTT promet M. Sobota za obdobje I98l —1985. 3.2. PTT objekti na manj razvitih in manj razvitih obmejnih območjih 11. člen Zaradi zagotovitve skladnejšega razvoja gospodarsko manj razvitih območij in manj razvitih obmejnih območij, ki so kot taka opredeljena v ustreznih republiških predpisih oziroma dogovorjena s tem samoupravnim sporazumom v okviru OSIS PTT prometa M. Sobota, se udeleženci sporazuma dogovore za pospešen razvoj ptt kapacitet na teh območjih. III. USKLAJEVANJE RAZVOJA IN UPORABE SISTEMOV ZVEZ MED PTTIN NOSILCI FUNKCIONALNIH SISTEMOV ZVEZ TER USKLAJEVANJE PLANA MED PTT ORGANIZACIJAMI IN PROIZVAJALCI. OZIROMA DOBAVITELJI OPREME TER MONTAŽNIMI ORGANIZACIJAMI 12. člen -- Zaradi nujnosti ekonomičnejše in družbene racionalnejše izgradnje sistemov zvez v Sloveniji kot celoti, zagotovitve enotnih ijt sodobnih tehničnih rešitev, uvajanja nove tehnike in tehnologije, pravočasne dobave in montaže opreme in drugo, se udeleženci sporazuma dogovore, da se medsebojni odnosi med ptt organizacijami, nosilci funkcionalnih sistemov zvez ter med ptt organizacijami in proizvajalci oziroma dobavitelji ptt opreme ter montažnimi organizacijami urejajo v smislu zakonskih določil in s posebnimi samoupravnimi sporazumi, ki se sklepajo na nivoju SIS PTT prometa Slovenije oziroma ZO PTT Slovenije. IV. LJUDSKA OBRAMBA IN DRUŽBENA SAMOZAŠČITA 13. člep Udeleženci sporazuma soglašajo, daje v skladu s sprejeto politiko podružbljanja obrambnih priprav in družbene samozaščite v srednjeročnem obdobju 1981 —1985 potrebno izvršiti naslednje: — usklajevati svoje obrambne priprave in načrte z SIS PTT prometa Slovenije in ZO PTT Slovenije ter drugimi dejavniki na območju OSIS PTT prometa M. Sobota, — opremljati enote civilne in narodne zaščite s potrebno skupno in osebno opremo ter pripravljati materialno zasnovo za izpeljavo vojhe oiganizacije delovne organizacije in za delovanjete organizacije v vojnih razmerah, — prilagajati obstoječi in v projekciji predviden sistem ptt zvez za delovanje v vojnih in izrednih razmerah z nabavo ustreznih telekomunikacijskih naprav in sredstev, ki so prilagojena za delo v takih razmerah, ter smotrno izgradnjo telefonskega omrežja z vidika obrambnih priprav, — nadaljevati z izgradnjo zvez na nerazvitem, zlasti na nerazvitem obmeljnem območju, — strokovno usposabljati ptt delavce za izvrševanje nalog s področja LO in DS ih razvijati njihovo varnostno kulturo, ■ — nadalje posodabljati sistem zavarovanja ptt objektov, prevoza poštnih pošiljk, denarja in delavcev, — nenehno sistematično in študijsko obravnavati celotno problematiko s področja obrambnih priprav in družbene samozaščite ter v to vse tesneje vključevati dejavnost DPO. 14. člen Izhajajoč iz obstoječega števila in strukture zaposlenih delavcev v ptt prometu, doseganja večje storilnosti in zadovoljevanja bodočih potreb, kijih bo pogojeval planirani pospešeni razvoj ptt prometa, si bodo udeleženci sporazuma prizadevali da se v srednjeročnem obdobju 1981 — 1985: — pravočasno zagotovi potrebno število delavcev, zlasti za deficitarne poklice. — izboljša strokovna struktura ptt delavcev do nivoja, ki ga zahteva sodoben in tehničho-tehnološko razvit ptt sistem. — .da se doseže optimalna razporeditev teh delavcev k ustreznim nalogam in.opravilom. 15. člen V skladu s predvidenim porastom ptt storitev, razvojem ptt zmogljivosti ter izboljšanjem kvalitete opravljanja ptt' storitev bo potrebno v razdobju 1981—1985 zagotoviti porast delavcev po povprečni letni stopnji 3.9 % in tako doseči, da bo ob koncu leta 1985 zaposlenih 382 delavcev. Do konca leta 1985, doseči tako povečanje kadrov, da bo razmerje med poklicnimi stopnjami izboljšano predvsem v korist prbfilov dipl, inženir, inženir, tehnik in široki profili. Potrebno število delavcev se bo zagotovilo zlasti s: — predstavitvijo in popularizacijo ptt stroke javnosti ter animira-njem delavcev za zaposlitev v ptt dejavnosti: — izboljšanjem pogojev dela; — nagrajevanjem delavcev po produktivnosti, pogojih in rezultatih dela; — reševanjem vprašanj družbenega standarda. VI. OBSEG INVESTICIJSKIH VLAGANJ, STRUKTURA VIROV FINANCIRANJA IN POTREBNI UKREPI ZA ZAGOTOVITEV REALIZACIJE PROGRAMA RAZVOJA PTT ZMOGLJIVOSTI L Globalni obseg investicijskih vlaganj 16. člen Da bi dosegli predvidene osnovne cilje razvoja ptt prometa, opredeljene v tem samoupravnem sporazumu, se udeleženci dogovorijo. da bo potrebno v razdobju 1981 —1985 vložiti v razvoj ptt zmogljivosti na območju Območne SIS za PTT promet M. Sobota 533.183.000 dih (po cenah iz leta 1980). Od tega odpade na zmogljivosti: v 000 din Viri sredstev Višina v 000 din % 1. Sredstva DO za PTT promet 170.618 32 % 2. Združena sredstva uporabnikov ptt storitev 165.287 31 % 3. Krediti Poštne hranilnice 97.263 18.2% 4. Krediti poslovnih bank 70.431 13.2% 5. Komercialni krediti 29.584 5.6 % 6. Drugi viri — . — SKUPAJ: 533.183 100.0% ,3. Združevanje sredstev ( 3. I. Združevanje sredstev uporabnikov 19. člen Uporabniki ptt storitev, kot udeleženci sporazuma, se s tem sporazumom obvezujejo, da bodo v okviru Območne SIS PTT ptome- " 2. člen Skupni prihodki občiflskega proračuna znašajo din 61,239.001,90 - - za občinske potrebe v višini din 58,871.322,35 — za tekočo proračunsko rezervo din 52.47,00 — sredstva 'izločena na posebni partiji žiro računa proračuna za blagovne rezervedin 2,315.209,55 in kompenzacije Pregled prihodke,v občinskega proračuna in njihova razporeditev sta zajeta v planu prihodkov in razporeditvi prihodkov. kije sestavni del splošnega dela občinskega proračuna. 3. člen Od prihodkov po prvem odstavku 2. člena, zmanjšanih za prenešena sredstva iz leta 1980 se 1 % izloči v sredstva rezerve x občine Ljutomer. 4. člen Sredstva občinskega proračuna se delijo med letom vsem uporabnikom enakomerno (praviloma po 12-tinah) v okviru doseženih prihodkov in njihove razporeditve, če ni z zakonom ali aktom skupščine občine oz. izvršnega sveta skupščine občine drugače določeno. 5. člen Kot sredstva za delo se občinskim upravnim organom, medobčinskim upravnim organom in pravosodnim organom (v nadaljnjem besedilu: občinskim in medobčinskim upravnim in pravosodnim organom) vskladus 104. členom zakona o sistemu državne uprave in o izvršnem svetu skupščine SR Slovenije ter republiških Cipravnih organih zagotavljajo v letu 1981: — sredstva, kijih delavci teh organov v skladu z navedenim zakonom pridobivajo kot dohodek delovne skupnosti; • — sredstva za osebne dohodke funkcionarja, ki vodi upravni organ in njegovega namestnika; — sredstva za materialne stroške; sredstva opreme in — sredstva za osebne namene. 6. člen Podlaga za pridobivanje sredstev za delo občinskih in medobčinskih upravnih in pravosodnih organov in s tem tudi dohodka delavcev njihovih delovnih skupnosti so programi dela in doseženi rezultati delavcev pri izvrševanju programov. V programu dela morajo biti delovne naloge ustrezno izkazane in pravočasne v značilne skupine glede na naravo, vrsto in zahtevnost, stopnjo in vsebino odgovornosti ter pogoje dela. Podlaga za ugotavljanje potrebnega obsega sredstev za osebne dohodke delavcev je število izvajalcev potrebnih za izvršitev programiranih del in nalog in poprečni osebni dohodek glede na raven in gibanje osebnih dohodkov delavcev v organizacijah združenega dela, ki opravljajo dela in naloge enake zahtevnosti v približno enakih delovnih pogojih in odgovornostih za opravljeno delo.. Osnova za ugotavljanje potrebnega obsega sredstev za skupno porabo delavcev je višina sredstev škupne porabe po posameznih namenih na delavca opredeljenega na podlagi meril dogovora o družbenem usmerjanju razporejanja dohodka v letu 1981 in družbenega dogovora o skupnih osnovah in merilih za usklajeno urejanje odnosov pri pridobivanju in razporejanju dohodka delovnih skupnostih upravnih in drugih organov ter pri delitvi sredstev za osebne dohodke in skupno porabo, 7. člen Dokler ne bodo izdelana merila za finančno vrednotenje del in nalog, se bodo upravnim in pravosodnim organom zagotavljala sredstva za osebne dohodke delavcev na podlagi bruto vrednosti točke 36,67 din. 8. člen Sredstva za materialne stroške, opremo in amortizacijo se določijo na podlagi sprejetega programa v skladu z vrednostjo materiala in storitev ter opreme; sredstva za opremo in amortizacijo ter za posebne namene bodo dodeljena na podlagi letnega plana upoštevajoč družbeno dogovorjena merila, ki ga potrdi izvršni svet skupščine občine. 9. člen Če se med letom znatno spremeni delovno področje ali pristojnost, obseg ali narava nalog ter pogoji za njihovo izvr ševanje, se občinskim in medobčinskim upravnim ter pravosodnim organom lahko sporazumno poveča ali zmanjša tudi obseg sredstev za delo. Ce se med letom ustanovi novi organ, se sredstva za njegovo delo zagotovijo iz tekoče proračunske rezerve na podlagi predračuna, ki ga potrdi izvršni svet skupščine občine. Ce je med letom prenehal delovati organ ali drugi uporabnik sredstev občinskega proračuna, se neuporabljena sredstva za njegovo dejavnost prenesejo v tekočo proračunsko rezervo. 10. člen Občinski in medobčinski upravni ter pravosodni organi in drugi uporabniki sredstev občinskega proračuna morajo izvrševati svoje naloge v okviru sredstev, ki so jim odobrena. Ti ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegala z občinskim proračunom določena sredstva. 11. člen Izvršni svet skupščine občine lahko začasno zmanjša zneske sredstev, ki so v posebnem delu občinskega proračuna razporejeni za posamezne namene, ali začasno omeji uporabo teh sredstev, če prihodki proračuna med letom niso deseženi v planirani višini. . O ukrepih iz prejšnjega odstavka mora izvršni svet skupščine občine obvestiti pristojne zbore skupščine občine in pre-' dlagati ustrezne ukrepe ali spremembe v proračunu občine za leto 1981. » 12. člen Vsi prihodki, kijih občinski ali medobčinski upravni organi ustvarjajo s svojo dejavnostjo, so prihodek občinskega:proračuna. če ni's tem odlokom ali zakonom drugače določeno. 13. člen Izvršni svet skupščine občine spremlja in nadzoruje finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev in financiranje investicij iz sredstev proračuna. Oddelek za občo upravo spremlja finančno, materialno in računovodsko poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev po namenu, obsegu in dinamiki uporabe ter financiranje inve-, sticij. za katere se sredstva zagotavljajo v občinskem proračunu. , Če ugotovi oddelek za občo upravo, da sredstva niso uporabljena za tiste namene, za katere so bila dovoljena, bbvesti o tem izvršni svet skupščine občine in predlaga ustrezne ukrepe. x , 14. člen Za smotrno in zakonito uporabo sredstev, ki so odobrena posameznim občinskim in medobčinskim upravnim ter pravosodnim organom in drugim uporabnikom sredstev občinskega proračuna, so’odgovorni funkcionarji, ki vodijo te organe jn druge pooblaščene osebe, kot odredbodajalci. Za zakonito uporabo sredstev proračuna občine je odgovoren tudi vodja računovodstva proračuna občine. 15. člen i Občinski in medobčinski upravni.ter pravosodni organi in drugi uporabniki sredstev občinskega proračuna so dolžni pfedložiti oddelku za občo upravo občine finančne načrte za leto 1981 ter zaključne račune za leto 1980 najpozneje do 30. marca 1981. 16. člen Nosilci sredstev za obveznosti, ki imajo značaj splošnih družbenih potreb, so: ■ — izvršni svet skupščine občine: sredstev za delo državnih organov za tekočo proračunsko rezervo in sredstev rezerve občine; — komite za družbeno planiranje in gospodarski razvoj: za intervencije v gospodarstvu, za odstopljene prihodke, za dejavnost krajevnih skupnosti, za vzdrževanje železniških prehodov in za urbanistično dokumentacijo ter prostorski plan; — oddelek za občo upravo: za delo občinskih in medobčinskih upravnih organov, za negospodarske investicije, za socialno skrbstvo in zdravstveno varstvo, za vzdrževanje spomenikov in spominskih obeležij borcev NOV; — geodetska uprava: za geodetska dela po programu za srednjeročno obdobje in za tekoče leto; STRAN 17 VESTNIK, 3. APRILA 1981 ta M. Sobota za planirani razvoj ptt zmogljivosti v obdobju 1981-1985: 1 . Nepovratno združevali del sredstev za realizacijo srednjeročnega programa razvoja ptt zmogljivosti v višini 20 % od cene vsakega kori-ščenega telefonskega in telegrafskega impulza. 2. Nepovratno združevali del sredstev za razširjeno reprodukcijo telefonskih zmogljivosti v višini 30 % od povprečnih investicijskih vlaganj v izgradnjo novega telefonskega in telegrafskega naročnika v Sloveniji. Višino združevanja sredstev iz druge točke tega člena, ugotavlja vsakoletno Skupščina SIS PTT prometa Slovenije, sprejema pa skupščina Območne SIS za PTT promet M. Sobota. Višina stroškov oz. investicijskih vlaganj se preračuna na cene iz preteklega leta. 3. 2. Združevanje sredstev v KS 20. člen Uporabniki ptt storitev bodo v KS namenili del sredstev za realizacijo svojega srednjeročnega programa razvoja ptt zmogljivosti iz sredstev samoprispevkov. Višino teh sredstev in namen njihove porabe se določi z referendumom ali posebnim sporazumom neposredno zainteresiranih uporabnikov. 3. 3. Prednostne pravice in ugodnosti podpisnikov sporazuma 21. člen Udeleženci sporazuma bodo imeli ob enakih ostalih pogojih prednost pri zadovoljevanju njihovih potreb pred ostalimi uporabniki. Prednost se bo zlasti upoštevala pri vključevanju novih teleks in telefonskih priključkov, kot tudi pri nudenju ugodnosti v poštnem prometu. 22. člen Glede združenih sredstev, bodo imeli udeleženci tudi: — pravico do razpolaganja z združenimi sredstvi preko delegatov v skupščini OSIS in — pravico nadzora nad koriščenjem združenih sredstev. 3. 4. Združevanje sredstev v Občinskih komunalnih skupnostih . , 23. člen Investitorji stanovanjskih in poslovnih stavb ter prostorov bodo zagotovili del sredstev za izgradnjo krajevnega telefonskega omrežja iz prispevka za komunalno urejanje stavbnih zemljišč, ki se plačuje Občinskim komunalnim skupnostim — enotam za urejanje stavbnih zemljišč, v skladu s predpisi o urejanju stavbnih zemljišč in aktih komunalnih SIS. Udeleženci sporazuma se dogovore, da se medsebojni odnosi med Občinskimi komunalnimi skupnostmi in Delovno organizacijo za PTT promet M. Sobota urejajo s posebnimi sporazumi, ki se sklepajo v okviru Območne SIS za PTT promet M. Sobota. 24. člen Temeljne banke in druge finančne organizacije, bodo v okviru Delovne organizacije za PTT promet M. Sobota, zagotovile združevanje sredstev za kreditiranje naložb v objekte PTT prometa območnega in republiškega pomena. O združevanju sredstev temeljnih bank in drugih finančnih organizacij za izgradnjo objektov skupnega pomena po tem sporazumu sklepajo banke in druge finančne organizacije posebne sporazume, s katerimi zagotovijo ugodnejše pogoje za izgradnjo ptt objektov, ki imajo kot infrastrukturni objekti poseben družbeni pomen. 3. 5. Ukrepi se zagotovitev realizacije srednjeročnega programa 25. člen Udeleženci se zavezujejo, da bodo podvzeli vse ukrepe v okviru svoje pristojnosti in usmerili aktivnost ter prizadevanja pri pristojnih organih z namenom, da se zagotove materialni pogoji, ki so potrebni za realizacijo predvidene finančne konstrukcije, zlasti pa, da se zagotovi: — postopna uvedba ekonomskih cen vseh tistih storitev, ki so izpod lastne cene ter usklajevanje rasti cen ptt storitev z rastjo cen drugih storitev in blaga oziroma z rastjo cen ptt opreme in gradbenih del, — znižanje stopnje obveznega posojila za kreditiranje hitrejšega razvoja gospodarsko nezadostno razvitih republik in pokrajin s 3 na 1 % s tem. da se ta sredstva v okviru SIS PTT prometa Slovenije, usmerijo za hitrejši razvoj ptt prometa na manj razvitih in manj razvitih obmejnih območij, — zagotovi 80 % sredstev zbranih hranilnih vlog in vrnjenih anuitet pri Poštni hranilnici z območja Slovenije za razvoj ptt zmogljivosti in od tega 20 % nameni za razvoj ptt zmogljivosti na manj razvitih in manj razvitih obmejnih območjih, — zagotovi kredite dobaviteljev pod ugodnejšimi pogoji, — zagotovi soudeležbo za izgradnjo ptt kapacitet komunalnega značaja (primarnega in sekundarnega telefonskega omrežja, izgradnje telefonskih govorilnic, zgradb za nove pošte itd.) iz sredstev za komunalno urejanje prostora. 26. člen Udeleženci soglašajo, da je za realizacijo s tem sporazumom dogovorjenih nalog, potrebno poleg že navedenih ukrepov v predhodnih členih tega sporazuma zagotoviti.še: — bolj, racionalno in učinkovitejšo izrabo razpoložljivih proiz-z vodnih, materialnih, kadrovskih in drugih zmogljivosti; — nadaljnje poglabljanje samoupravne in delovne organiziranosti ptt prometa, upoštevajoč naravo tehnološkega procesa v ptt prometu; — uvajanje novih sodobnejših oblik organizacije prenosa ptt pošiljk; — usklajevanje razvoja telekomunikacijskih zmogljivosti med ptt ter nosilci funkcionalnih sistemov zvez; — vključitev razvoja in izgradnje ptt zmogljivosti kot ključnega činitelja za splošni 'družbeni razvoj v urbanistične plane in urejanje prostora; — pospešeno zagotavljanje in izdajanje tehnične dokumentacije pri pristojnih organih, zlasti za ptt objekte, ki posegajo v urejanje urbanega prostora; — zagotoviti ptt dejavnosti kot dejavnosti posebnega družbenega pomena, prioriteto v razvoju in s tem ustrezne materialne in druge pogoje za realizacijo planiranega razvoja; — urejanje in razreševanje drugih ključnih vprašanj, ki bi jih nakazale tekoče analize spremljanja in izvrševanja srednjeročnega plana; — zagotovitev potrene izvajalske zmogljivosti za izgradnjo ptt omrežij. 27. člen Udeleženci se dogovorijo, da uporabniki ptt storitev, ki niso sprejeli tega samoupravnega sporazuma, oziroma udeleženci, ki ne izpolnjujejo obveznosti iz tega samoupravnega sporazuma, v primeru, ko želijo koristiti večje ptt zmogljivosti od obstoječih, predhodno poravnajo obveznosti iz združevanja sredstev po tem sporazumu od začetka njegove veljavnosti do podpisa pogodbe oziroma realizacije njihovih potreb. VII. SPREMLJANJE IZVAJANJA SPORAZUMA 28. člen Udeleženci bodo spremljali uresničevanje in izvajanje tega sporazuma in sprejeli vse potrebne ukrepe za njegovo realizacijo prek svojih delegatov v okviru Območne SIS PTT prometa, Organ za spremljanje izvajanja sporazuma je skupščina Območne SIS za PTT promet oziroma njen izvršilni odbor. 29. člen Skupščina Območne samoupravne interesne skupnosti ptt prometa M. Sobota, ima pri izvajanju določil tega sporazuma zlasti naslednje pristojnosti: I. Sprejema srednjeročni in dolgoročni plan razvoja ptt prometa ter ukrepe za realizacijo sprejetih planov, 2. Nadzira uresničevanje določil sporazuma, 3. Spremlja izvajanje medsebojnih obveznosti podpisnikov sporazuma glede dogovorjenega obsega in dinamike razvoja ptt prometa in zadovoljevanje potreb uporabnikov po ptt storitvah, 4. Predlaga pristojnim organom sprejem ukrepov, ki naj zagotovijo uresničitev plana razvoja ptt prometa, 5. Na zahtevo podpisnikov ali po svoji presoji začne postopek za spremembo in dopolnitev tega sporazuma,' 6. S statutom in drugimi splošnimi akti Območne SIS kijih sprejme skupščina Območne SIS. določa pristojnosti izvršenega odbora za izvrševanje njenih stališč in sklepov v zvezi z izvajanjem tega sporazuma. STRAN 18 VESTNIK, 3. APRILA 1981 STRAN 18 VESTNIK, 3. APRILA 1981 32. člen Udeleženci se dogovorijo, da vključijo v svoj srednjeročni plan, obveznosti iz tega sporazuma in bodo skrbeli za njihovo izvajanje in realizacijo. v 33. člen Spremembe in dopolnitve tega sporazuma, se sprejmejo po enakem postopku kot je določen za njegov sprejem. Spremembe in dopolnitve sporazuma lahko predlaga katerakoli temeljna ali druga OZD in KS, ki je udeleženka sporazuma, skupščina Območne SIS za PTT promet, pristojni organ družbenopolitične skupnosti, medobčinski svet zveze sindikatov oziroma podpisniki tega sporazuma. O predlogih oziroma pobudah za spremembo ali dololnitev sporazuma razpravlja skupščina Območne SIS PTT prometa, ki odloči o tem, ali se začne postopek za spremembo oziroma dopolnitev sporazuma ali ne. 34. člen Udeleženci oz. podpisniki se dogovorijo, da odstop od sporazuma do konča planskega razdobja 1981 —■ 1985 praviloma ni možen. / 35. člen Medsebojne spore bodo podpisniki sporazuma reševali po postopkih in na način, ki je določen v sporazumu o ustanovitvi Območne SIS PTT prometa in v njenih samoupravnih splošnih aktih in zakonih. 36. člen Podpisniki pooblaščajo skupščino Območne SIS, da v skladu z določili tega sporazuma, sprejme in podpiše Samoupravni sporazum o temeljih plana razvoja PTT prometa v Sloveniji za obdobje 1981 — 1985. 37. člen Ta samoupravni sporazum prične veljati osmi dan po objavi v Uradnih objavah pomurskih občin, uporablja pa se od I. L 1981 dalje. Murska Sobota, 2. marca I98l PREDSEDNIK SKUPŠČINE OBMOČNE SIS ZA PTT PROMET: KAPUN Anton, l. r. 181 Na podlagi 61. člena zakona o družbenem varstvu otrok (Uradni list SRS, št. 35/79), Samoupravnega sporazuma o temeljih plana družbenega varstva otrok v občini Lendava za obdobje 1981 — 1985 ter Samoupravnega sporazuma o temeljih planov družbenega varstva otrok v SR Sloveniji za obdobje 1981 —1985, je skupščina Občinske skupnosti otroškega varstva Lendava na 13. seji dne 18, marca 1981 sprejela SKLEP o višini denarnih pomoči in dohodkivnih pogojih v letu 1981 L Pravico do denarne pomoči imajo otroci iz delavskih družin v znesku: 1. — 800 din vsak otrok, če je dohodek družine v kateri živi oziroma v katero spada do 2200 din mesečno na družinskega člana; 2. — 500 din vsak otrok, če je dohodek družine v kateri živi oziroma v katero spa^a 2200 do 2800 din mesečno na družinskega člana: 3. —300 din vsak otrok, če je dohodek družine v kateri živi oziroma v katero spada od 2800 do 3900 din mesečno na družinskega člana: Pri ugotavljanju upravičenosti do denarne pomoči se upoštevajo vsi dohodki ne glede na vir in predpis po katerih jih družina ali otrok ima oziroma se računajo dohodki doseženi v dejanskih mesecih preteklega oziroma tekočega leta. Kot dohodek občanov, ki z osebnim delom z lastnimi sredstvi opravljajo gospodarsko ali negospodarsko dejavnost se šteje dohodek, kije podlaga za odmero prispevka oziroma davka. Dohodek iz kmetijske dejavnosti se upošteva v šestkratnem znesku katastrskega dohodka, upoštevajo pa se tudi vsi drugi dohodki pridobljeni s kmetovanjem. Vsi dohodki iz delovnega razmerja, obrti, pokojnine, katastrskega dohodka in drugi registrirani dohodki morajo biti potrjeni od ustreznih organizacij združenega dela, delovnih skupnosti ali pristojnih organov. 11. Otroci iz kmečkih in drugih družin, ki jim je pomoč nujno potrebna (v nadaljnjem besedilu: drugih družin) imajo pravico do denarne pomoči v znesku 300 din mesečno. 1. Pravico do denarne pomoči imajo, če izpoinujejo naslednje pogoje: — da je dohodek iz kmetijstva glavni (poglavitni) vir dohodka njihovih družin ali so brez dohodka; — da živijo v kmečkih gospodinjstvih katerih skupni katastrski dohodek ne presega $.000 din oziroma 2.800 din katastrskega dohodka letno na družinskega člana. 2. Pri ugotavljanju dohodka družine se poleg katastrskega dohodka upoštevajo tudi vsi drugi dohodki. Ill. Težje telesno ali duševno prizadeti otroci in otroci, ki imajo edinega hranilca, imajo pravico do povečane denarne pomoči, če je ugotovljeno, da je družina zaradi tega v bistveno težjem socialnem položaju. Povečana denarna pomoč znaša: — 320 din mesečno, če so težje telesno ali duševno prizadeti; — 150 din mesečno, če je roditelj pri katerem otrok živi oziroma h kateremu spada, edini hranilec. IV. Za člane občanov družine se štejejo starši, ki jih občan in njegov zakonec preživljata, če dohodek starša ne presega 1450 din., mesečno s tem, da se dohodek iz kmetijske dejavnosti upošteva v 6 kratnem znesku katastrskega dohodka. v' Občan. Lis člani svoje družine živi na posestvu sorodnika po katerem ima katerikoli član njegove družine pravico zakonitega dedovanja se šteje, da ima dohodek iz kmetijske dejavnosti v kolikor ne dokaže nasprotno. Višina dohodka iz kmetijske dejavnosti iz prejšnjega odstavka te točke se ugovoti tako, da se dohodek iz kmetijske dejavnosti deli na lastnika posestva in člane njegove družine, ki jih je on dolžan preživljati ter na občanovo družino, če občan ne dokaže, da tega dohodka nima. \ VI. Pravica do denarne pomoči se ugotavlja na osnovi dejanskega socialnega položaja družine v kateri otrok živi oziroma v katero spada oziroma na osnovi dejanskega socialnega položaja otroka. Komisija za denarne pomoči pri občinski skupnosti otroškega varstva lahko otroku prizna višjo ali nižjo denarno pomoč ali denarne pomoči ne prizna, če je ugotovljeno, daje družina v bistveno težjem ali ugodnejšem socialnem položaju. VIL Dokazila o upravičenosti do denarne pomoči po tem sklepu morajo občani vložiti najpoznejedo 15. marca 1980, sicer sejim s 1. majem 1981 ustavi izplačevanje denarne pomoči in povečane denarne pomoči. Vlil. Ta sklep'se objavi v Uradnih objavah Pomurja in začne veljati 1. maja 1981 leta. Številka: 126-04/81 Datum: 18. marec 1981 Občinskg skupnost otroškega varstva LENDAVA Predsednica skupščine Greta Pandur 1. r.