Leto 1892. 863 Državni zakonik za kraljevine in dežele v državnem zboru zastopane. Kos LXVIII. — Izdan in razposlan dne 18. novembra 1892. (Obsega štev. 191.—196.) 191. Zakon z dné 7. septembra 1892.1. o prodaji nepotrebovane nepremične državne lastnine v okoliši opuščene trdnjave olomuške. S pritrditve) obéh zbornic državnega zbora ukazujem takö: I. Mojemu finančnemu ministru se daje oblast, da prodd po vojni upravi nepotrebovano nepremično državno lastnino v okoliši opuščene trdnjave olomuške v katastralnih občinah Olomuc, Črnovlr, Chvalkovice, Droždln, Holice, Svatâ hora, Hodolany, Kldšter Hradisko, fiepčln, Kožušany, KFelov, Ldska, Lošov, Neïetin, Nemilany, Novd ulice, Zelend ulice, Novosady, Samotišky, Slavonln in Topolany. II. Izkupilo je dati na razpolaganje vojni upravi, da si v nadomestilo nabavi vojaške predmete. III. Ta zakon stopi v moč in veljavo z dnem razglasitve. IV. Izvršitev tega zakona se naroča Mojemu finančnemu ministru. V Schônbrunnu, dné 7. septembia 1892. Franc Jožef s. r. Taalfe s. r. Steinbach s. r. 193. Dopustilnica z dné 15. oktobra 1892.1. za lokalno železnico (parno tramovko) iz Salc-burga v Parsch. Mi Franc Jožef Prvi, po milosti Božji cesar avstrijski, apostoljski kralj ogerski, kralj češki dalmatinski, hrvaški, slavonski, gališki, vladimérski in ilirski; nadvojvoda avstrijski; véliki vojvoda krakovski; vojvoda lotarinški, saleburški, štajerski, koroški, kranjski, bukovinski, gorenj e-sleški in dolenje-sleški; véliki knez erdeljski; mejni grof moravski; pokneženi grof habsburški in tirolski itd. itd. itd. (Slovooiicb.) 151 Ker je salcburška železnična in tramwayna družba zaprosila, da bi se ji dalo dopustilo, zgraditi lokalno železnico (parno tramovko) iz Salcburga v Barsch ter po nji vršiti obrat, vzvidelo se Nam je, z ozirom na občo korist tega podjetja, imenovani družbi to dopustilo na podstavi zakona o dopuščanji železnic z dné 14. septembra 1854. 1. (Drž. zak. št. 238.) potem zakonov z dné 17. junija 1887. 1. (Drž. zak. št. 81.) in z dné 28. decembra 1890. 1. (Drž. zak. št. 229.) podeliti takö-le: §• 1. Salcburški železnični in tramwayni družbi dajemo pravico, zgraditi in obratovati lokomotivno železnico, katero bo v Parsch v stik s postajico enakega imena na progi Salcburg—Wörgl državnih železnic in železnice na Gaisberg napraviti kot lokalno železnico (parno tramovko) od kakega mesta blizu mostu Karolinenbrücke v Salcburgu, ležečega na lokalni, iz Salcburga na avstrijsko-bavarsko mejo v mér proti Berchtesgadnu idoči železnici, katera je predmet dopustilnice z dné 21. aprila 1885. 1. (Drž. zak. št. 70.). §. 2. Železnici, ki je predmet te dopustilnice, dodeljujejo se nasledne ugodnosti: a) Oprostitev od kolkov in pristojbin za vse pogodbe, ki jih podjetje sklene, za vse vloge, ki jih vpodâ, in za listine, ki jih naredi; nadalje za vse knjižne vpise na podstavi teh pogodeb in listin, in napösled za druge uradne posle in uradne izdatke v namene, povedane tu doli, namreč : 1. v to, da se nabavi glavnica in zagotovi glavnično obrestovanje in pa obrat od časa, ko se začne ta obrat; 2. v pridobitev zemljišč, v gradnjo in opravo železnice do konca prvega obratnega leta. Te ugodnosti se ne uporabljajo na razprave sodnega postopanja v spornih stvaréh. b) Oprostitev od kolkov in pristojbin za izdajo delnic, namenjenih v nabavo glavnice za prvo napravo in dopustilu ustrezno opremo, sè za-časnicami vred, in takö tudi od prenosnine, kar se je nabere o nakupu zemljišč konci prvega obratnega leta (lit. a, št. 2.), razen pristojbin, ki jih je o tem povodu opraviti, in katere po obstoječih zakonih pristojé občinam ali drugim samoupravnim združbam; c) oprostitev od pristojbin in odredbin, dolžnih za podeljeno dopustilo in za izdajo te dopustilnice ; d) oprostitev od dobitkarine in dohodarine, od plačevanja kolkovnin za kupone, in tako tudi od vsakega novega državnega davka, kateri bi se vtegnil uvesti z bodočimi zakoni, na dobo do 21. aprila 1915. §• 3. Družba je dolžna, gradnjo v §. 1. imenovane železnice začeti čem prej mogoče, in dokončati jo najdalje v desetih mesecih, računčč od dné, katerega se ji dâ privolitev za gradnjo. Dodelano železnico je takoj izročiti javnemu prometu ter obrat po nji vzdrževati nepretrgoma ves čas dopustilne dobe, odmérjene do 21. aprila 1915. leta, in to od 15. dné maja do 15. dné oktobra vsakega leta. Da se bo držala gorenjega roku za gradnjo, dolžna je družba dati zagotovilo, položivši kavcijo 5000 gl. v vrednostnih papirjih, v katerih se smejo nalagati novci varovancev. Ako se po krivdi družbe ne bi izpolnjevale gorenje dolžnosti gledé na izvršitev in dokončatev gradnje dopuščene železnice, smé se izreči, da je ta položnina zapala. §. 4. Da izdela dopuščeno železnico, dodeljuje se družbi pravica razlastitve po določilih dotičnih zakonitih predpisov. Ista pravica naj se družbi dodeli tudi zastran tistih dovlačnic, ki bi se imele narediti in o katerih bi državna uprava spoznala, da je njih naprava v javnem interesu. Kolikor bi se v napravo dopuščene železnice potrebovale javne ceste, naj si priskrbi družba privolitev onih, ki so dolžni te ceste vzdržavati, oziroma onih oblastev ali organov, ki so^po [veljajočih zakonih poklicani, dajati dovolitev za porabo ceste. §• 5. Družba ima dolžnost, državni upravi na njeno zahtevo vsak čas dopustiti soporabo tukaj dopuščene in pa lokalne železnice, ki je predmet dopu-stilnice z dné 21. aprila 1885. 1. (Drž. zak. št. 70.), za promet med že obstoječimi železnicami ali pa takimi, ki se bodo še le napravile in bodo v državnem obratu, in to tako, da ima državna uprava pravico, prosto ustanavljaje tarife, za primerno odškodnino odpravljati ali odpravljati dajati cele vlake ali posamezne vozove po soporabljani železnici ali posameznih njenih kosih. Ta soporaba naj se vendar vrši' samo toliko, da se ž njo ne moti lastni pravilni obrat soporabljane železnice. Odškodnina, katero bo opravljati, ustanovi se po določilih, razglašenih v prilogi C k dopustilnici z dné 1. januvarja 1886. 1. za cesarja Ferdinanda severno železnico v Drž. zak. iz leta 1886. na strani 63. §• 6. V ostalem je v §. 1. imenovano železnico šteti za celovit del lokalnoželezničnega podjetja, ki je predmet dopustilnice z dné 21. aprila 1885. 1. (Drž. zak. št. 70.), in določila §§. 5. vštevši do 14. v ravnokar imenovani dopustilnici naj se odslej uporabljajo o obeh imenovanih železničnih progah kot enotnem podjetji. Resno opominjaje vsakega, da ne delaj zoper to, kar ustanavlja tâ dopustilnica, in dodeljujoč družbi pravico, zastran izkazne škode zahtevati vračila pred Našimi sodišči, dajemo vsem oblastvom, katerih se tiče, trdno povelje, naj ostro in skrbno čujejo nad to dopustilnico in vsem, kar se v nji določuje. V spričalo tega izdajemo to pismo, navdarjeno z Našim vélikim pečatom, v Našem državnoglavnem in prestolnem mestu dunajskem petnajstega dné meseca oktobra v letu odrešenja tisoč osem sto devetdesetem in drugem, Našega cesarovanja štiriin-štiridesetem. (ß) Franc Jožef s. r. Taaffe s. r. Steinbuch s. r. liacqueheni s. r. 193. Razglas finančnega ministerstva z dné 24. oktobra 1892. L, da se je c. k. mala colnija v Supetru v Dalmaciji pooblastila, cola prosto postopati s praznimi nazaj pošiljanimi sodi. V abecednem blagovnem spisku k deloma izpremenjeni čolni tarifi z dné 25. maja 1882. 1. v opomnji k iskalnici „obalke in shranke“ omenjena oblast, z nazaj iz inozemstva pošiljanimi, rabljenimi, oznamenjenimi sodi postopati cola prosto tedaj, kadar se izkažejo kot nazaj pošiljane obalke od domačih izvoznih pošiljatev, dodeljuje se tudi c. k. mali colniji v Supetru na otoku Brači. Steinbach s. r. 194. Razglas finančnega ministerstva z dné 2. novembra 1892. L, da se je kraljevo-ogerska velika colnija II. razreda v Sibinji (Nagyszeben) pooblastila, cola prosto postopati s popotnimi pred ali za kom poslanimi rečmi. Po poročilu kraljevo-ogerskega finančnega ministerstva se je kraljevo-ogerska velika colnija v Sibinji (Nagyszeben) pooblastila, cola prosto postopati s popotnimi rečmi, poslanimi pred ali za kom. Steinbach s. r 195. Razglas finančnega ministerstva z dné 8. novembra 1892.1., da se je nazivalo podružnici kraljevo-ogerske velike colnije na osrednjem kolodvoru v Budimpešti izpremenllo v nazivalo kraljevo-ogerska čolna podružnica na vzhodnem kolodvoru v Budimpešti. Po poročilu kraljevo-ogerskega finančnega ministerstva se je nazivalo podružnice kraljevo-ogerske vélike colnije na osrednjem kolodvoru v Budimpešti izpremenilo v nazivalo kraljevo-ogerska čolna podružnica na vzhodnem kolodvoru v Budimpešti. Stciubach s. r. 196. Razglas finančnega ministerstva z dné 12. novembra 1892.1., da se ustanovi podružnica c. k. malecolnije I. raz-reda v Nowosielici. Dné 15 novembra 1892. leta se bo na vozni cesti ustanovila z oblastmi male colnije II. razreda opremljena podružnica c. k. male colnije 1. razreda v Nowosielici. Steinlbacli s. r. Popravek. V kosu XL1X., št. 146., na str. 683. Državnega zakonika iz leta 1892. podani obrazec zgla-silnice o davkovnih cukrenih izdelkih, ki se bodo odnesli iz narejališč ali svobodnih skladov cukra, popravlja se tako, da se mora poprečna črta z nadpisom „čista teža“ raztezati tudi na 3 poslednje razpredete stolpca 8., po-tèm, da se na neprava mesta postavljene besede „Vkupe“ nanašajo na 2. razpredel stolpca 3., na stolpec 5., na 1. razpredel stolpca 7., na poslednji razpredel stolpca 8., in pa na 1., 2. in 4. razpredel stolpca 11.