ŽELEZNIČARJI ZASE - ZA VSE Delegati delavskega sveta Železniškega gospodantva Ljiib-Ijana so na /asedanju 17. junija sprejeli ugotovitveni sklep o tem, da so delavci sprejeli akte o združevanju sredstev skupne porabe. Gre za veliko solidarnostno akcijo, ki poteka po dveh vzporednih smereh. Prvo smo pravkar omenili: sprejem sa-moupravnih aktov o združe-vanju sredstev skupne pora-be. Druga pa je neposredna opredelitev delavcev, da bodo v naslednjih treh letih prispe-vali vsak mesec nekaj deseta-kov za gra.dnjo počitniških zmogljivosti. Vsak delavec se sam odloči in s podpisom za-gotovi,. koliko bo. prispeval vsak mesec — od 10 do 50 di-narjev. S takozbranimi sredstvi naj bi zagotovili denar za gradnjo nadomesetnih počitniških zmogljivosti. Zelezničarji imajo namreč v Rovinju ve-liko počitniško naselje, v ka-terem je prostora za približno 900 dopustnikov. Zaradi ur-banističnega načrta rovinjske občine pa bodo morali že pri-hodnje leto odstraniti objek-te, v katerih je 476 postelj. To je vsekakor velika izguba, ki jo bodo morali nadomestiti z novimi zmogljivostmi. Za-deva se vleče že več let. Načrti so pripravljeni, lokacije dolo-čene, zbrati je treba le še denar. Železničarji so se od-ločili, da bodo del sredstev prispevali iz svojih osebnih dohodkov. Delegati so med drugim sprejeli tudi informacijo o konstituiranju skupnosti toz-dov. Železničarji so se na-mreč odločili, da bodo zdru-ževali dejavnost tistih tozdov, ki se ukvarjajo z enakimi na-logami. Ti naj bi skupaj reše-vali zadeve skupnega pome-na. Gre za štiri vrste tozdov v izvršilni službi, ki naj bi usta-novili štiri skupnosti: skup- nost tozdov za vleko, za tran-sport, za promet in za infra-strukturo. Te skupnosti naj bi se takoj konstituirale, saj so za to sprejeti že vsi samou-pravni sporazumi. Pričakuje-jo, da bodo te skupnosti odi-grale pomembno vlogo pri kvalitetnem delovanju želez-nice in pri njenih nalogah na področju integralnega tran-sporta. Posebno pozornost so de-legati posvetili industrijskim tirom. Na dnevnem redu sta bila industrijska tira: indu-strijski tir za Kovinotehno Celje v Zgornji Hudinji in predlog za razširitev nakla-dalnih naprav v Agroemoni, tozd Tovarna močnih krmil Ljubljana — Moste. Delegati so se odločili za sofinancira-nje obeh objektov, in sicer po ključu, ki ga je že pred časom sprejel SIS za železniški in luški promet. Investitor pri-speva 40% sredstev, želez-- nica skupaj ssisom pa 60 % — s tem da je v teh 60% dve tretjini bančnih kreditov. Naj še omenimo, da ima že-leznica v načrtu več industrij-skih tirov v sknpni dotžini nekaj nad 150 km. Lani so za-čeli graditi 12 industrijskih tirov, letos jih nameravajo 16 in prav toliko tudi prihodnje leto. Med tistimi, ki naj bi jih začeli graditi Irtos, je poleg mehanizacqe prekladalnih naprav AgroeaMMie tndi me-hanizarija prekUdalnih n»-prav za IPK, t^zd Topiarna Moste, industrijsld tir za Ra-densko in Uais v Mostah, tir za Javna sklsdeča w indu-strijsko coao v MostaJi. N. I.