Informatica Medica Slovenica 2004; 9(1-2) 19 Strokovno-znanstveni prispevek ■ Predstavitev intranetnih spletnih strani Področja za zdravstveno nego in oskrbo v Kliničnem centru Ljubljana Maja Klančnik Gruden, Alenka Krist, Mojca Dolinšek, Stane Grabljevec, Jana Šmitek, Jasna Jukič Petrovčič, Darinka Klemenc, Peter Požun, Andrej Starc, Nada Bitenc, Lucija Matič Izvleček. Odločitev o oblikovanju intranetnih spletnih strani za zaposlene v zdravstveni negi in oskrbi v Kliničnem centru Ljubljana je bila sprejeta oktobra 2002. Oblikovana je bila delovna skupina za pripravo intranetnih spletnih strani, ki je do oktobra 2003 le-te pripravila za objavo. Spletne strani so namenjene predvsem obveščanju in komuniciranju znotraj poklicnih skupin zdravstvene nege in oskrbe o strokovnih in aktualnih vsebinah pripadajočega področja dela. The presentation of the intranet web pages of the Nursing Service in the University Medical Centre Ljubljana Abstract. The decision to form the intranet web pages for the employees of the Nursing Service in the University Medical Centre Ljubljana was made on October 2002. We established a working group to prepare the intranet web pages. The woorking group prepared them for publication till October 2003. The web pages were designed to inform and to communicate inside the professional groups of the Nursing Service about the proffesional and the actual contents of our work area. ■ Infor Med Slov 2004; 9(1-2): 19-23 Institucija avtorja: Klinični center Ljubljana, Področje za zdravstveno nego in oskrbo. Kontaktna oseba: mag. Maja Klančnik Gruden, Klinični center Ljubljana, Področje za zdravstveno nego in oskrbo, Zaloška 2, 1525 Ljubljana. email: maja.klancnik@kclj.si. 20 Gruden M K et al.: Predstavitev intranetnih spletnih strani Uvod Pomemben element kakovostne zdravstvene nege in oskrbe ter zadovoljstva bolnikov je zadovoljstvo zaposlenih. Zelo pomemben element zadovoljstva zaposlenih pa je poleg ustreznih delovnih pogojev in stimulativnega plačila tudi občutek varnosti, sprejetosti in cenjenosti. Zato je informiranost zaposlenih znotraj delovne organizacije izjemnega pomena.1 Prave informacije pa hkrati krepijo pri zaposlenih tudi občutek pripadnosti ustanovi. Intranetne spletne strani znotraj ustanove so eden izmed medijev, s katerim lahko vodstvo pomembno doprinese k uresničitvi teh ciljev. Namen projekta V Kliničnem centru Ljubljana poteka komunikacija med vodstvom službe zdravstvene nege in zaposlenimi v zdravstveni negi in oskrbi preko natančno izdelane organizacijske strukture. Informacije tako potekajo preko več hierarhičnih nivojev, preden pridejo do zadnjega zaposlenega v sistemu. Takšni "filtri" pa lahko prenos informacij hote ali nehote popačijo.. Zato se je vodstvo zdravstvene nege in oskrbe v Kliničnem centru Ljubljana odločilo, da oblikuje intranetne spletne strani za zaposlene v zdravstveni negi in oskrbi, preko katerih bi informacije tekle hitro in v prvotni obliki do zadnjega zaposlenega v sistemu (ki ima dostop do tega medija). Namen Spletnega portala za zdravstveno nego in oskrbo v Kliničnem centru Ljubljana je nudenje prvovrstnih, natančnih in hitrih informacij s strani vodstva zdravstvene nege ter medsebojna komunikacija znotraj vseh poklicnih skupin zdravstvene nege in oskrbe Kliničnega centra Ljubljana preko hitro dostopnega elektronskega naslova na straneh spletnega portala, izobraževanje, predstavitev različnih dejavnosti ter spodbujanje vseh zaposlenih v zdravstveni negi in oskrbi Kliničnega centra Ljubljana k sodelovanju s svojimi prispevki. Cilji projekta • Povečati pri zaposlenih v zdravstveni negi in oskrbi pripadnost ustanovi; • povečati zadovoljstvo zaposlenih v zdravstveni negi in oskrbi na delovnem mestu; • omogočiti nov dostop do aktualnih in pomembnih informacij s strani vodstva zdravstvene nege do vseh zaposlenih v zdravstveni negi in oskrbi; • skrajšati informacijske poti med vodstvom zdravstvene nege in zaposlenimi v zdravstveni negi in oskrbi; • omogočiti vodstvu zdravstvene nege nove poti pridobivanja povratnih informacij s strani zaposlenih v zdravstveni negi in oskrbi; • omogočiti vsem zaposlenim v zdravstveni negi hiter dostop do veljavnih strokovnih vsebin zdravstvene nege v Kliničnem centru Ljubljana; • informirati zaposlene v zdravstveni negi in oskrbi o različnih dejavnostih, ki potekajo znotraj Kliničnega centra Ljubljana, o novostih in spremembah na področju zdravstvene nege in oskrbe v svetu; • informirati zaposlene v zdravstveni negi in oskrbi o vsebini dela vodstvenih delavcev znotraj službe zdravstvene nege; • omogočiti zaposlenim v zdravstveni negi in oskrbi objavo izvlečkov in referenc lastnih strokovnih in raziskovalnih del ter pregled nad objavljenimi strokovno raziskovalnimi deli vseh zaposlenih v zdravstveni negi in oskrbi Kliničnega centra od leta 2000 dalje; • nuditi zaposlenim v zdravstveni negi in oskrbi hiter dostop do dokumentov in pravilnikov, veljavnih na področju zdravstvene nege Kliničnega centra Ljubljana. Informatica Medica Slovenica 2004; 9(1-2) 21 Izvedba projekta Metoda dela Delovna skupina za pripravo intranetnih spletnih strani za zdravstveno nego in oskrbo je bila v prvotni obliki sestavljena iz 11 članov (avtorji članka). Spletne strani smo oblikovali v programu Microsoft FrontPage for Windows v skladu s podobo Spletnega portala strokovnega vodstva Kliničnega centra. Aparature, ki smo jih uporabili, so: osebni računalnik, scanner in digitalni fotoaparat. Projekt smo izvajali v uradnem delovnem času in z obstoječimi aparati Kliničnega centra, tako da dodatnih finančnih sredstev nismo iskali. Časovni okvir • Na 25. seji Strokovnega sveta zdravstvene nege Kliničnega centra Ljubljana, ki je potekala 1. oktobra 2002, je bil podan predlog za oblikovanje intranetnih spletnih strani za zdravstveno nego in poziv vsem zainteresiranim, da se javijo glavni medicinski sestri kliničnega centra. • 21. oktobra 2002 je glavna medicinska sestra Kliničnega centra Ljubljana imenovala Delovno skupino za pripravo intranetnih strani za področje zdravstvene nege in oskrbe. • Delovna skupina se je prvič sestala 7. novembra 2002 in nato še šestkrat, zadnjič 13. oktobra 2003. • Spletni portal Področja za zdravstveno nego in oskrbo Kliničnega centra Ljubljana je bil prvič predstavljen na 13. seji Strokovnega sveta zdravstvene nege Kliničnega centra Ljubljana, ki je potekala 16. septembra 2003. Članice kolegija so spletni portal potrdile za objavo. • 6. oktobra 2003 je bil Spletni portal za zdravstveno nego in oskrbo Kliničnega centra Ljubljana predstavljen še na Kolegiju generalnega direktorja Kliničnega centra Ljubljana, ki je še formalno potrdil, da spletni portal lahko objavimo na intranetnih spletnih straneh Kliničnega centra Ljubljana. • 28. oktobra 2003 smo Spletni portal za zdravstveno nego in oskrbo v Kliničnem centru uradno otvorili in predstavili vsem glavnim medicinskim sestram strokovno poslovnih skupnosti, klinik, kliničnih oddelkov in vodjem drugih služb znotraj Službe zdravstvene nege in oskrbe Kliničnega centra Ljubljana. Vsebina Spletnega portala Področja za zdravstveno nego in oskrbo Kliničnega centra Ljubljana Spletni portal trenutno obsega 96 strani in 138 slikovnih enot. .i ¡¿.¿, t -i J. ,, -»¿L «■iy_ L fl- B- Lfbi •—— -fCBU«, • -- ■ Slika 1 Prikaz prve strani Spletnega portala Področja za zdravstveno nego in oskrbo Kliničnega centra Ljubljana Zasnova strani Zgoraj desno sta na vseh spletnih straneh povezavi Pomoč, kjer je razložena zasnova spletnih strani, in Pišite nam, kjer se odpre komunikacijsko okno za 22 Gruden M K et al.: Predstavitev intranetnih spletnih strani uporabo elektronske pošte. Zgoraj levo pod logotipom ustanove pa so v belem okvirčku povezave na Prvo stran (slika 1) in stran, ki je en nivo nazaj od obstoječe strani. Pod temi povezavami je povezava na organizacijsko strukturo Službe zdravstvene nege Kliničnega centra Ljubljana, kjer je predstavljeno vodstvo zdravstvene nege kliničnega centra: glavna medicinska sestra kliničnega centra (slika 2), strokovni svet zdravstvene nege in pomočnice glavne medicinske sestre. -------------------------------— ■ l—TT—-r.l £ ¿i i SJljljl-is ¡i Slika 2 Predstavitev vodstva zdravstvene nege Kliničnega centra Ljubljana Sledi predstavitev svetovalk glavne medicinske sestre ter predstavitev službe zdravstvene nege, ki deluje v okviru bolnišnične dejavnosti Kliničnega centra Ljubljana (slika 3). ■ j--. Slika 3 Predstavitev Službe zdravstvene nege Ortopedske klinike v Ljubljani Pod organizacijsko strukturo Službe zdravstvene nege in oskrbe Kliničnega centra Ljubljana so predstavljene še: Svetovalna služba zdravstvene nege, Služba zdravstvene nege v specialistični ambulantni dejavnosti, Slika 4 Predstavitev Delovne skupine za pripravo intranetnih spletnih strani za zdravstveno nego in oskrbo. Oskrbovalne službe zdravstvene nege in delovne skupine na področju zdravstvene nege (slika 4). r_a. I— " D i ■ " -iS ~2L ¿L rf • Jitfi^f^ [TI—1— i*— C* JEfCT «•,-j— — Oqp.Wt.li 1. f pirtnti itnn»h P«r«ji ii idniaritre nflo In «UB4* E»*** i i § -I ——— SsS^E1------—■ • -- ■ •j* .KflBfl^' »tto—ml.'«^-^ ■------ . . ... .1----- .. r, . Slika 5 Uvodne besede glavne urednice Spletnega portala Področja za zdravstveno nego in oskrbo Kliničnega centra Ljubljana Na prvi strani (slika 1) se pod naslovom nahajajo vsebinske povezave na specifična področja znotraj zdravstvene nege, medtem ko je osrednji prostor prve strani namenjen hitrim povezavam poimenovanim s ključnimi besedami.2 Potencialni uporabniki (npr. pripravniki) lahko tako hitro najdejo zaželjene vsebine preko hitrih povezav (npr. Informacije za pripravnike). V okviru hitrih povezav se nahaja tudi povezava Besede urednice spletnih strani, kjer je opredeljen namen spletnih Informatica Medica Slovenica 2004; 9(1-2) 23 strani in podano povabilo k pogostim obiskom strani ter k sodelovanju uporabnikov s pohvalami, predlogi ter konstruktivnimi pripombami in kritikami (slika 5). Kot že napisano, smo na prvi strani uredili povezave na 13 specifičnih vsebinskih področij zdravstvene nege. Kot prvo smo opredelili filozofijo, strategijo in globalne cilje zdravstvene nege Kliničnega centra. Sledijo področja: etika v zdravstveni negi, ki je zelo pomemben element vsakdanjega dela medicinske sestre; zgodovina zdravstvene nege v Kliničnem centru z življenjepisi vseh dosedanjih glavnih medicinskih sester Kliničnega centra Ljubljana; poklicna podoba medicinske sestre v Kliničnem centru Ljubljana, ki medicinske sestre prikazuje pred bolniki, sodelavci in pred širšo javnostjo v luči samostojne strokovnjakinje s specifičnimi dolžnostmi in nalogami; veljavni dokumenti in pravilniki, ki pravno urejajo področje zdravstvene nege in oskrbe v Kliničnem centru; aktualne informacije in pomembna obvestila za zaposlene v zdravstveni negi in oskrbi, ki se redno 1-krat tedensko ažurirajo; izobraževanje v zdravstveni negi in oskrbi, kjer se nahajajo programi seminarjev za pripravnike, programi internih strokovnih izobraževanj za zaposlene in seznami obstoječe strokovne literature v zavodu; kakovost v zdravstveni negi z internimi poročili o spremljanju kazalcev kakovosti (neželjeni dogodki, zadovoljstvo bolnikov, bolnišnične okužbe itd.); bolnišnična higiena kot kompleksno področje s svojo lastno organizacijsko strukturo in doktrino preprečevanja bolnišničnih okužb; strokovne vsebine v zdravstveni negi s sprejetimi standardi negovalnih postopkov in posegov so temelj kakovosti dela medicinske sestre; zdravstveno-vzgojne brošure za bolnike (slika 6) pomagajo medicinskim sestram pri njihovem zdravstveno-vzgojnem delu; raziskovalno delo v zdravstveni negi vsebuje povzetke diplomskih in podiplomskih del ter drugih raziskovalnih projektov zaposlenih v zdravstveni negi in oskrbi, ter povezave na sorodna področja znotraj slovenskega ali širšega spletnega prostora. ... _ __HIII j»«fiB'J • »h*— ™ I- —■ -------J I - I ... Slika 6 Predstavitev zdravstveno-vzgojnih vsebin za bolnike Zaključek Nadaljnje delo skupine za pripravo intranetnih strani bo usmerjeno v promocijo izdelka znotraj Službe zdravstvene nege in oskrbe Kliničnega centra Ljubljana ter v spodbujanje vseh organizacijskih enot zdravstvene nege in oskrbe k predstavitvi lastne službe, klinike oz enote. Promocijo intranetnih spletnih strani bomo izpeljali preko mreže pedagoških medicinskih sester, ki obstoja v zavodu. Pedagoške medicinske sestre nam bodo služile tudi kot eden izmed virov povratnih informacij o dostopnosti elektronskega medija za zaposlene v zdravstven negi in oskrbi. Evalvacijo doseženih ciljev bomo izpeljali preko anketnih vprašanj, s katerimi bomo v naslednjih mesecih dopolnili Spletni portal Področja za zdravstveno nego in oskrbo Kliničnega centra Ljubljana. Literatura 1. Pisnik Horda A. Odnosi z notranjo javnostjo in načrt komuniciranja. Ljubljana 2003: Dedalus. 2. Rolih R. Vse kar mora vedeti urednik spletnih strani v podjetju. Ljubljana 2003: Uspeh.