Koristna oblika vzgoje kmečke mladine Po zgledu šolskih zadrug na Hrvat6kem so zadnja leta tudi t Snbiji, najpogosteje pri vaških osemletnih šolah, ustasovili veliko število takih zadrug. katerUi člani so niladi uče.nc:. Po nepopolnih podatkih je v te; repobliki, kakor račuuajo, pri-bližno 170 š-olskih zadrug. Sajno v Vojvo-dini deluje nacT-100 teh zadrug; v. požarev-skem okraju jih je deset, v svetozareT-skem okraj.u 16, v kosovskomitroviškem pa je TČlaajenih v te zadruge nad 1000 ueencev itd. Ustatjavljanje šolskdli zadrug se je za-čelo v iežnjii, da bi pouk tiinbolj povezali s prakso in da bi otrokom že oct malega audiilj možnost prklabitve znatija iz kme-tijsiva ra zadružništva kakor tudi prido-bitve drugih koristnih navad. Pomen take vzsgoje je toliko večjd, če vemo, da ostaine znatno število ueencev osemletnih šod po končas&em šalanj bili tndl faki pojavi, da je koristilo tudi sfarejšim, ki so zaoeli posnemati nji'hov zgled. V šolskji zadrugi v Kanienovu so bili otroci na primer prvi proizvajalci io prodajaiai z.godinjega gra-La, nakar so njihovi sta/rši kupovali od zadruge seine, da !bi grah pmfelovali na svojih posestviih. Temu podoben je tudi primer zadruge v ZubHnem Potoku-. Njeni člaei so v svojLh toplih gredah pryj vzgo-jili sadike korenja, paradiižndka, paprike itd. Vse to so napravili pod vodstvom s t rokov n j a kov. Iz doJiodkov, ki jilh dobijo z zadjužaih parcel kakor tudi za dclo pri pr'idelonra-rtju, plačujejo zadružniki razne svoje po-trebe i.n investirajo sredstva za krepitev m nadaljnji razvoj svo/ih zadrug. V naj-vežjem šteTiln zadrag jmajo sklade za-reprodukoijo, za pospeševanje pridelova- nja, za družai>no zabamo življenje itd. Raz&n odvajanja sredstev v te sklade kupujejo zadružiaiki iz. realiziranjh do-hodkov tudi delovne ob-leke, orodje in drii'ge naprave, ki so potrebne pri delu. Redkd «o primeri, da zadružniki niso pra-•vilno uporabili realiziranib. sredstev, so pa tudi taki primeri. ko so zadružiii člani raje kupMi na primer sušilnico za zdra-vilne rastline kakor dvokolesa, rokometne žoge, žoge za odbojko itd^ čeprav so te stvari potrebovali v svojem družabno za-bavnejn življenju. V svojem do^etfanjem delovanju je ve-čina zadrug nalelela na popolno raz'iune-yanje, pomoč in podporo šolskih organov kaikor tudi drugih činitelj^v izven iol-ske uprave. Tu je treba našteti predvsem kmetijske zadruge, nato dru.štva prijate-ljeT otrok, organizacije ljudske mladijie itd. Podpora kmetijskih zadru? je bila v m&terialnem pogiedu ze\o kor':stna za. neovirano delo in uspešno delovanje teb. zadTutg. D. I.