Kriterij današnjih napredovanjMogoče bo kdo rekel: »Kaj le toliko piše Učit. tovariš o napredovanjih?« Res je, o naših napredovanjih je bilo že toliko govora, da so pač upravičene besede, ki jih je izrekel slovenski poslanec pri proračunski debati v narodni skupščini: »Ta (napredovanja) so tako samo po sebi umevne stvari, da bi bil čas, da bi o tem ne bilo treba v naši javnosti več govoriti.« Žalibog, da se moramo vedno znova vračati k temu perečemu vprašanju. V zadnji številki Učit. tov. sem omenil, da so bila napredovanja v vseh strokah drž. uslužbenstva in da so pri pošti dosegla število 200, kar znaša 20 % vsega uradniškega kadra. Ce je lahko napredovalo 20 % uradnikov poštne strokc, tedaj je možno in pravično, da napredujc tudi 20 % učiteljstva, ter je končno čas, da pride tudi učiteljstvo na vrsto. Naša želja in tiho upanje sc nam je končno izpolnilo. V časopisu lahko čitamo, da je napredovalo nekaj ljudskošolskih učiteljev. Ne morem mimo teh napredovanj, ne da bi podčrtal dvoje stvari. Prvič. Napredovalo je tako malo število učiteljstva, da skoro ne moremo govoriti o večjih napredovanjih. Za ilustracijo navajam sledeco statistiko: Na napredovanje caka Pripravnikov 400 IX. skupine 510 VIII. „ 770 VII. „ 790 VI. „ 1100 Napredovalo je 10 18 38 40 10 v % 2,5% 3,5 % 5 % 5 % 0,9 % Skupaj 2570 116 4,5% Dočim je v poštni stroki napredovalo 20 odstotkov od vsega uradništva, je pri učitclj- stvu napredovalo lc 4,5 % od upravičencev ali 2,5 % cd vscga učiteljstva. Račun nam namreč pokaže, da je pri učiteljstvu napredovala lc ena desetina. To je porazna številka, zato upravičeno upamo, da bodo glavna napredovanja šele sledila. Drugič. 2e v zadnji številki sem napisal, da je sedanji kriterij napredovanj, da napredujejo tisti, ki so po rangni listi najstarcjši, t. j. ki najdalj čakajo v nižji skupini. Če že ni mogoče izvesti avtomatičnih napredovanj, tedaj se naj vršijo po starostni vrsti. V svrho strogo objektivnih napredovanj je tudi naša sekcija sestavila rangno listo. Izglcda pa, da se pri napredovanjih premalo upošteva, kar povzroča jezo in zagrenjenost. Današnja napredovanja namreč sploh ne upoštevajo čakalno dobo. Ne bom se spuščal v podrobnsti, navedel bom le nekaj zanimivih primerov: Napredovali so učitelji najrazličnejših datumov, tako da dobi čitatelj vtis, da je izbirala boginja sreče ali pa »strici«. Naj si vsakdo tolmači to kakor si hoče, mislim da si bomo v presoji vsi edini. Tako so napredovali v višjo skupino učitelji, ki so prišli v predhodno skupino aprila ali oktobra 1932., februarja ali novembra 1933, ali celo januarja 1934.! Tako je napredoval učitelj, ki je prišel v predhodno skupino januarja 1934., ter je imel pravico na višjo skupino januarja 1938. Čakal je torej 1 leto in 4 mesece, drugi pa čakajo od leta 1932., t. j. 3 leta in pol! Upajmo, da sledijo v kratkem večja napredovanja, ki bodo upoštevala vse, ki so bili zapostavljeni. Pnti morajo na vrsto vsi, ki čakajo več kot 1 ali 2 leti. Upoštevati pa morajo edino merodajen kriterij — dolžino službe v nižji oz. predhodni skupini. Naša edina zahteva je — pravična in objektivna napredovanja. —a—