KRALJEVINA SRBA, HRVATA 1 SLOVENACA UP RAVA ZA ZAŠTITU RAZRED 63 (3) PATENTNI SPIS INDUSTRIJSKE SVOJINE IZDAN 15 NOVEMBRA 1924. ST. 2254. Usines G. Derihon, Ste Ame. Loncin lez Liege, Belgija. Udušilec sunkov za avtomobile in na oprogah viseče vozove. Prijava z dne 16. julija 1922. Velja od 1. oktobra 1923. Predležeči izum se tiče udušilca sunkov za avtomobile in na oprogah viseče vozove. Namen je, da se omogoči prosto stiskanje in razširjanje obešalne oproge in se samo zavira gibanje pri povratku v srednjo lego. Zaviranje se vrši s konstantno silo v obeh gibalnih smereh ob vsakem oproginem izmahu. Ta re zultat se doseže potom katarakta, kateri ne izlaže nobenega upliva na elastično stiskanje ali iztezanje oproge, to je na gibanja vozilo-vega okvirja napram kolesnim sunkom, ako tečejo kolesa črez razoranosti ceste, temveč katero zmanjšuje hitrost obratnih gibanj napram srednji legi, katera sledijo stiskanju ali iztezanju oprog in sicer mu stavijo konstanten upor nasproti, vseeno kakšno lego zavzemata klip in krilo katarakta drugi nepram drugemu. V risbi je predstavljen kot izvedbeni primer udušilec sunkov po izumu. Slika 1 kaže, na vozilu pritrjenega udušilca sunkov, slika 2 je povečan naris priprave z njegovim krožnim krakom, slika 3 je prečni prerez po črti A, B, slika 4 je podolžni prerez po črti C, D slike 3. Priprava po sliki 1 in 2 obstoja iz jednoga z oljem napolnjenega, ne^ vozilovem okvirju pritrjenega cilindra a z jednim v njegovi notranjosti vlegajenim, kos katarakt dejstvujočim vratilom b, katero je zvezano z vozovo osjo potom krožnega kraka x in z jednim pri y prizgibljenim drogom. Plašč cilindra 1 je opremljen z radijalno prečnosteno 2, in sedeži za kataraktove ventile 3, 4, ki so pritrjeni na pestu 5. se gibljejo v cilindru na obeh straneh prečnestene 2 okrog osi 6. Cilinder je pritrjen na okvirju vozila, dočim so zvezani sedeži 3 in 4 kataraktovih ventilov v vozovo osjo in imajo propustne odprtine 7, katere se more izmenično zapirati s kataraktovim ventilom 8, kateri sedi z lahkim trenjem na cilindričnem delu 9 pesta 5. S to rasporejbo moremo pogrešati ventile, kateri so bili doslej pomeščeni na spodnih straneh sedežev 3 in 4. Snemljivo ventilovo telo 8 koleba prosto na koncu vratila, kateri tvori sam kos s pestom 5, na katerem so pritrjeni sedeži 3, 4 kataraktovih ventilov. Kolebanje kataraktovega ventila 8 odpirajo izmenično propustne odprtine 7 tako, da nadomešča ta ventil koristno doslej običajne ventile. Pri predstavljenem primeru izvedbe je vspo-stavljena zveza med obema cilindrovima izbama potom kanalov 10 v notranjosti cilindra na obeh straneh pr< čnestene 2. Ako se stisne vozova oproga skupaj ali pa se iztegne, kolebajo sedeži 3, 4 kataraktovega ventlia okrog vratila na ta način, da se uležejo njih ploskve 11 oziroma 12 proti ploskvam 11, oziroma 12, tako da se propusti 7 zaprejo oziroma odprejo. Ako se propust 7 navzor nihajočega sedeža kataraktovega ventila odpre, potem zapre navzdol se premikajoči sedež karaklovega ventila k njemu spadajoči prepust 7 in odpre kanal 10, kateri vspostavlja zvezo med obema cilindrovima izbama. V tem trenutku ne nastane nikako zaviranje, ampak med povratnim gibanjem gre propust 7 sedeža kataraktovega ventila zopet doli, se zapre in povzroča konstantno zaviranje, kateri naj bi tudi bil izmah sedežev 3 in 4 kataraktovega ventila. Din. 8.— Patentni zahtev: Udušilec sunkov za avtomobile in na opro-gah viseče vozove, pri katerem je omogočeno prosto stiskanje in istezanje oproge in ki zavira samo povratna gibanja v srednjo lego, označen s tem, da nosi s sedeži katarakto- vega ventila togo zvezano pesto s propusti z lahkim trenjem ob telo kataraktovega ventila, katerega drugo drugemu nasproti ležeča ventilova telesa se izmenično vlegajo na pripadajoča mesta teles kataraktovega ventila, tako, da učinkujejo kot ventili. Adpatent bro/ 2254-. JTitjr. / ..v..-. i-'ji \ * ■ Ad patent broj 22S&