KAS ČASOPIS ASILO SOCIALISTIČNE ZVEZE DELOVNEGA LJUDSTVA OBČINE VRHNIKA i PREDLOG i ZA JAVNO RAZPRAVO PRAVILA Socialistične zveze delovnega ljudstva občine Vrhnika Priloga Številka 2 Januar 1975 PRAVILA Socialistične zveze delovnega ljudstva občine VRHNIKA UVODNE DOLOČBE 1. člen Socialistična zveza delovnega ljudstva občine Vrhnika (v nadaljnjem besedilu: socialistična zveza) je del Socialistične zveze delovnega ljudstva Slovenije. Razvila se je iz Osvobodilne fronte slovenskega naroda in je na samoupravnem socializmu zasnovana prostovoljna in demokratična zveza vseh delovnih ljudi in občanov in vseh njihovih organiziranih socialističnih sil. Socialistična zveza v celoti sprejema temeljna načela statuta Socialistične zveze delovnega ljudstva Slovenije in statuta Socialistične zveze delovnega ljudstva Jugoslavije. 2. člen V občinski organizaciji Socialistične zveze se delovni ljudje in občani kot posamezniki in organizirani v krajevnih organizacijah SZDL, v občinskih družbenopolitičnih organizacijah, družbenih organizacijah in drugih interesnih združenjih povezujejo in združujejo zaradi uresničevanja svojih interesov političnih in samoupravnih pravic ter dolžnosti, ki jih v skladu z ustavo opravljajo v občini kot temeljni družbenopolitični skupnosti in zato, da bi vskladili svojo družbenopolitično aktivnost pri usmerjanju razvoja Socialistične samoupravne družbe v ljubljanski regiji, v SR Sloveniji in v SFR Jugoslaviji. 3. člen Delovni ljudje in občani v socialistični zvezi: — obravnavajo enakopravno in demokratično skupna vprašanja z vseh področij družbenega življenja zaradi usmerjanja družbenega razvoja, krepitve socialističnih samoupravnih družbenih odnosov ter uresničevanja demokratičnih pravic in dolžnosti, svoboščin ter svojih interesov; — soočajo in usklajujejo svoja mnenja in interese ter sprejemajo politične smernice, stališča in sklepe za družbene akcije, s katerimi spreminjajo družbene razmere svojega življenja; dajejo pobude, alternative ali variantne predloge za obravnavanje in odločanje o skupnih vprašanjih v samoupravnih organizacijah in skupnostih, v samoupravnih interesnih skupnostih ter v skupščinah družbenopolitičnih skupnosti, se dogovarjajo o skupnih stališčih in jih uveljavljajo v procesih samoupravnega sporazumevanja in družbenega dogovarjanja ter spremljajo uresničevanje sprejetih sklepov; — oblikujejo načela in merila kadrovske politike, oblikujejo programske usmeritve in družbene kriterije za izbiro kandidatov za člane delegacij in za delegate skupščin družbenopolitičnih in samoupravnih interesnih skupnosti ter za nosilce drugih javnih funkcij; v demokratični, široki in organizirani družbenopolitični aktivnosti predlagajo in določajo kandidate za te funkcije in razpravljajo o njihovem delu, dajejo pobude in predloge ter sprejemajo sklepe za uresničevanje in delovanje delegatskega sistema in delegatskih razmerij; — obravnavajo delo skupščin družbenopolitičnih skupnosti in samoupravnih interesnih skupnosti, drugih organov oblasti in samoupravljanja ter delo vseh nosilcev javnih funkcij, izražajo o tem svoja mnenja in ocene in ga presojajo zlasti glede na zagotovitev javnosti ter odgovornosti pri delu; — se zavzemajo za vsestransko udeležbo mladine in njenih organizacij v družbenem in političnem življenj1 ter za enakopravno uveljavljanje žensk v ekonomski in političnih odnosih; — razvijajo socialistično družbeno zavest in sociali stični patriotizem, oblikujejo in uresničujejo merila so cialističnega samoupravnega obnašanja, krepijo zavestne samoupravno disciplino in odgovornost, si prizadevajo da se pri delu in odločanju na vseh področjih družbenega dela in življenja uveljavljajo sedanji in dolgoročni inte resi delavskega razreda, socialistični humanizem in solidarnost ter se borijo zoper sile, ki ovirajo razvoj socia lističnega samoupravljanja; —■ zagotavljajo pogoje za svojo vsestransko, pravo časno in objektivno informiranost o družbenih dogajanjih doma in v svetu, vplivajo na družbeni sistem informira nja, na uresničevanje vloge tiska in drugih oblik javne; obveščanja in komuniciranja ter na pogoje za enakopra^ no, odgovorno in demokratično uporabo sredstev javnega obveščanja; — določajo in uveljavljajo načela in merila kadrov' ske politike za kadrovanje v vodstva socialistične zveze, volijo in so voljeni ali delegirani v organe socialistične zveze; imajo pravico, da so pravočasno obveščeni o delu in stališčih vseh organov socialistične zveze; — obravnavajo in presojajo delo vseh organizacij, izvoljenih organiov in funkcionarjev socialistične zveze, uveljavljajo odgovornost in odpoklicujejo vodstva Socialistične zveze ali njihove posamezne člane in svoje delegate v organih socialistične zveze; — usklajujejo svoje interese, se dogovarjajo in izv> jajo priprave na splošni ljudski odpor, organizirajo * usposabljajo se za uveljavljanje družbene samozaščite, organizirajo dejavnosti, ki razvijajo moralnopolitične kvalitete; zavzemajo se za podružbljanje obrambnih priprav; za ohranjevanje revolucionarnih tradicij NOB' razvijajo patriotizem ter krepijo bratstvo in enotnost n3 ših narodov in narodnosti, kar vse je pogoj učinkovit« obrambe naše socialistične samoupravne in državne skupnosti. 4. člen Z delegatskimi razmerji v socialistični zvezi uresničujejo delovni ljudje in občani ter njihove organiziranj socialistične sile svoje politične pravice, dolžnosti in ou. govornosti ter zagotavljajo neposredno udeležbo v deL krajevne, občinske, republiške in zvezne organizacij' SZDL ter organizacije SZDL v posebnih družbenopolitičnih skupnostih. Delegat v socialistični zvezi je politični odposlane l v socialistično zvezo povezanih delovnih ljudi in občaiK1 ter njihovih organiziranih socialističnih sil. V org' socialistične zveze, v katere je izvoljen ali delegi deluje na podlagi političnih stališč in smernic, izo* vanih v organizaciji, ki ga je izvolila oziroma dele; Delegat v socialistični zvezi je pri svojem deli, žan ustvarjalno uveljavljati programska izhodišča benopolitičnih organizacij in ustavna načela social nega samoupravljanja. Delegat v socialistični zvezi ima pravico, da s-pove tej dolžnosti. O odpovedi je dolžan obvestiti de, ne ljudi in občane oziroma organizacijo, ki ga je izvoL ali delegirala in navesti razloge za odstop. Delo" ljudje in občani lahko odpokličejo delegata tudi pr' potekom njegovega mandata, Za odpoved in odpoklic & v načelu uporablja enak postopek kot pri izvolitvi. stran 3 5. člen Občinska organizacija socialistične zveze podeljuje bsameznikom in organizacijam za posebne dosežke ružbenopolitične in društvene dejavnosti priznanje z "azivom »Priznanje Osvobodilne fronte slovenskega naroda«. Priznanja podeljuje svečano vsako leto ob obletnici ustanovitve OF — 27. aprila. Podrobnosti o podeljevanju Priznanj OF določa pravilnik o podeljevanju Priznanj osvobodilne fronte slovenskega naroda v občini Vrhnika. ORGANIZIRANOST IN DELOVANJE SOCIALISTIČNE ZVEZE V OBČINI Krajevna organizacija SZDL 6. člen Krajevna organizacija SZDL je temeljna organizacija socialistične zveze v občini Vrhnika. Krajevno organizacijo SZDL ustanove delovni ljudje in občani kot posamezniki in organizirani v osnovnih organizacijah zveze komunistov, zveze sindikatov, zveze socialistične mladine in zveze združenj borcev NOV ter v drugih oblikah interesnega organiziranja, združevanja in povezovanja na območju posameznih krajevnih skupnosti v občini Vrhnika. V krajevni organizaciji SZDL delovni ljudje in občani izražajo in soočajo svoje temeljne življenjske in-irese in potrebe, organizirajo in usklajujejo družbe-Apolitične akcije za zadovoljevanje in urejanje skupne-Ša življenja ter oblikujejo predloge za reševanje posameznih skupnih vprašanj v družbenopolitičnih in samoupravnih organih temeljnih in širših družbenopolitičnih skupnosti. 1. 7. člen '• Krajevna konferenca SZDL je najvišji organ krajevne organizacije SZDL. Krajevna konferenca SZDL je delegacija za izvolitev oziroma delegiranje delegatov v občinsko konferenco socialistične zveze in njene organe ter preko nje v republiško konferenco SZDL Slovenije. Delovni ljudje in občani izvolijo oziroma delegirajo krajevno konferenco SZDL svoje delegate organizira-e v: — vaških, uličnih in drugih krajevnih oblikah delovanja SZDL v katere se združujejo v kraju prebivala; — osnovnih organizacijah družbenopolitičnih orga-n.zacij; — v družbenih organizacijah, društvih in drugih resnih združenjih na območju krajevne skupnosti. Merila in način izvolitve oziroma delegiranja de- >v v krajevno konferenco SZDL določa poseben >. ki je sestavni del pravil krajevne organizacije L" Vrhnika. V krajevni skupnosti Zaplana, Ligojna, Podlipa se-'jajo krajevno konferenco SZDL vsi delovni ljudje *■ )čani z območja te krajevne skupnosti. . - 8. člen *»». Krajevna konferenca SZDL: — usklajuje družbenopolitično aktivnost delovnih udi in občanov ter vseh njihovih organiziranih sociali-ičnih sil na svojem območju; — voli organe konference; — sprejema temeljne politične usmeritve, programe dela ter finančni načrt krajevne organizacije SZDL; — obravnava in ocenjuje delo svojih organov; — sprejema stališča in dogovore za družbenopolitične akcije ter predlaga izhodišča in rešitve za najpomembnejša družbena vprašanja; — oblikuje politične smernice za delo delegacije v skupščini krajevne skupnosti, v skupščinah družbenopolitičnih in samoupravnih interesnih skupnosti ter opravlja nadzor nad njihovim delom; — oblikuje družbena merila za kandidiranje in volitve članov delegacij in za delegiranje delegatov v skupščino krajevne skupnosti, v skupščine družbenopolitičnih in samoupravnih interesnih skupnosti; določa kandidate za člane delegacij v skupščinah družbenopolitičnih in samoupravnih interesnih skupnosti ter kandidate za samoupravne, javne in druge funkcije v krajevnih skupnostih; — voli delegate v občinsko konferenco SZDL; — opravlja druge naloge, ki jih določajo pravila krajevne organizacije SZDL. 9. člen Krajevna konferenca SZDL izvoli izmed svojih članov predsednika (podpredsednika) in sekretarja krajevne konference SZDL. Delo krajevne konference SZDL vodi njen predsednik. Mandat krajevne konference SZDL traja 4 leta. 10. člen Izvršni odbor krajevne konference SZDL je njen politično izvršilni organ. Izvršni odbor izvoli krajevna konferenca SZDL izmed svojih članov in izmed delegatov družbenopolitičnih organizacij. Izvršni odbor krajevne konference SZDL: — vodi krajevno organizacijo SZDL med zasedanji konference; — skrbi, da se uresničujejo programi, sklepi in dogovori krajevne konference; — skrbi za načrtovanje skupnih akcij družbenopolitičnih organizacij in za usklajevanje družbenopolitičnih akcij; — imenuje sekretariate sekcij za posamezna področja družbenega dela, koordinacijske odbore in komisije pri krajevni konferenci SZDL; obvezno ustanovi sekretariat za spremljanje družbenoekonomskega in političnega položaja žensk; — opravlja druge naloge, za katere ga pooblasti konferenca. Za svoje delo je izvršni odbor odgovoren krajevni konferenci SZDL in ji o njem redno poroča. Delo krajevne konference vodi predsednik, delo izvršnega odbora pa sekretar krajevne konference SZDL. 11. člen Krajevna konferenca SZDL in njen izvršni odbor sestavljata sekcije. Sekcije delujejo kot demokratične, neposredne oblike družbenopolitičnega delovanja delovnih ljudi in občanov. V sekciji delovni ljudje in občani obravnavajo naš časopis — prilog družbene probleme, za katere so neposredno zainteresirani, izražajo svoje interese, jih medsebojno usklajujejo, sprejemajo skupna stališča in predlagajo dogovore za neposredne družbene akcije. Gradivo za seje sekcij pripravlja skupaj z izvršnim odborom krajevne konference SZDL sekretariat za posamezno področje družbenega dela in skrbi, da se sprejeta stališča in predlogi sekcij uresničujejo oziroma posredujejo pristojnim institucijam. Občinska organizacija SZDL 12. člen Delovni ljudje in občani organizirani na območju občine Vrhnika v krajevnih organizacijah SZDL, družbenopolitičnih organizacijah, družbenih organizacijah in društvih ter drugih interesnih združenjih v krajevnih skupnostih se zaradi uresničevanja svojih interesov, političnih in samoupravnih pravic ter dolžnosti, ki jih v skladu z ustavo opravljajo v občini kot temeljni družbenopolitični skupnosti, povezujejo v občinsko organizacijo SZDL Vrhnika. 13. člen Najvišji organ občinske organizacije SZDL je občinska konferenca SZDL Vrhnika (v nadaljnjem besedilu občinska konferenca). V občinsko konferenco izvolijo oziroma delegirajo delegate: — krajevne konference SZDL izmed svojih članov, ki so izvoljeni v kraju prebivanja; — občinska vodstva zveze komunistov, zveze sindikatov, zveze socialistične mladine in zveze združenj borcev NOV; —■ občinska vodstva družbenih organizacij, društev in drugih združenj delovnih ljudi in občanov. Podrobnejše določbe o merilih in načinu izvolitve oziroma o delegiranju delegatov v občinsko konferenco SZDL določa poseben sklep, ki je sestavni del teh pravil. Družbenopolitične organizacije, družbene organizacije, društva in druga združenja delovnih ljudi in občanov določijo v svojih statutarnih aktih način izvolitve oziroma delegiranja svojih delegatov v občinsko konferenco. 14. člen Občinska organizacija SZDL Vrhnika in njeni organi usklajuje svoje delovanje in se dogovarja za skupne družbenopolitične akcije, ki so pomembne za več občin, regijo ali širšo družbenopolitično skupnost z drugimi občinskimi organizacijami SZDL. V ta namen ustanavlja skupne organe in oblike dela ter medobčinske svete SZDL. Občinska organizacija Vrhnika določi s sklepom o ustanovitvi skupnih organov tudi njihove pristojnosti, organizacijo ter merila in način njihovega oblikovanja. 15. člen Občinska konferenca opravlja zlasti naslednje naloge: — omogoča in uveljavlja dogovore vseh organiziranih socialističnih sil za usklajeno družbenopolitično aktivnost v občini; — izvoli predsednika, podpredsednika in sekretar občinske konference, predsedstvo, finančno-administr tivno komisijo in nadzorni odbor. Izmed svojih člani izvoli delegacijo v republiško konferenco SZDL Slov nije; —■ sprejema program dela organizacije SZDL v o' čini ter hkrati določa vsebino dela in sestav probletf skih konferenc in drugih organov ter oblik dela t« spremlja in usklajuje njihovo delo; — obravnava najpomembnejša vprašanja samo1 pravnega družbenoekonomskega in političnega sistefl1 ter razvoja socialističnih samoupravnih odnosov, spff jema stališča, sklepe in politične dogovore o njih in P1 njihovem reševanju neposredno sodeluje z občinS^' skupščino, njenim izvršnim svetom in skupščinami S8 moupravnih interesnih skupnosti; — sodeluje pri programiranju razvoja in napredk občine; — opravlja funkcijo delegacije za delegate v drUŽ benopolitičnem zboru občinske skupščine; — daje pobude in predloge za obravnavanje in od ločanje o posameznih družbenih vprašanjih ter jih fle posredno in po delegatih predlaga v obravnavo in odl° čanje skupščinam samoupravnih interesnih skupnost1 občinski skupščini in drugim organom; — obravnava splošna vprašanja kadrovske politik in vzgoje kadrov ter oblikuje načela in merila za izb1, ranje kadrov; — določa skupne programe družbene dejavnosti 1 skupna merila za volitve delegacij v temeljnih in dm, gih organizacijah združenega dela, v krajevnih skupnc stih in drugih samoupravnih organizacijah in skupne stih ter za volitve delegatov v družbenopolitični zbc* občinske skupščine; — zagotavlja družbenopolitične pogoje za demokr^ tično predlaganje in določanje kandidatov za člane d*' legacij v samoupravnih organizacijah in skupnostih, 2 delegate v družbenopolitični zbor občinske skupščine *e kandidatov za samoupravne, javne in druge družben funkcije v občini; [ — obravnava kandidate za člane predsedstva SFft in SRS, za družbenopolitični zbor skupščine SRS, za čl^ ne delegacije zveznega zbora skupščine SFRJ iz SR>[ za člane delegacije zbora republik in pokrajin ter \ nosilce vodilnih funkcij v republiških samoupravnih I oblastnih organih ter o njih izraža svoje mnenje; [ — spremlja delo organov oblasti in organov upra* ljanja v samoupravnih organizacijah in skupnostih nosilcev samoupravnih in drugih javnih funkcij, izra?" o tem svoja mnenja, opravlja družbeno nadzorstvo nS njihovim delom in ga presoja zlasti glede javnosti del in odgovornosti pri delu; ^ — .usklajuje aktivnosti pri informiranju in usp< sabljanju delovnih ljudi in občanov za uspešno uvel j a1 ljanje njihovih interesov ter samoupravnih in politični pravic in dolžnosti; organizira izobraževanje in usposatn ljanje aktivistov Socialistične zveze; — obravnava družbenoekonomski in politični pol'f, žaj žensk ter ustvarja družbenopolitične pogoje za nj^ hovo dejansko enakopravnost v družbi; ^ — sodeluje z organizacijami SZDL v drugih obŽ nah in v medobčinskih organih SZDL; 16. člen Mandat občinske konference traja štiri leta. Občinska konferenca preneha z delom s konstitu0 ranjem nove konference. Nova občinska konferenca iT I stran 5 •jrvi seji izvoli svoje organe in sprejme programske usmeritve. c 17. člen I Seje občinske konference sklicuje predsednik po klepu predsedstva občinske konference, j Seja občinske konference se lahko skliče na pobudo problemske konference, izvršnih odborov, delegatov Iružbenopolitičnih organizacij, ene tretjine krajevnih jtonferenc, medobčinskega sveta in občinske skupščine. I 18. člen 1 Datum in predlog dnevnega reda seje občinske konference objavi izvršni odbor občinske konference braviloma 14 dni pred sejo občinske konference, jf Občinska konferenca sklepa veljavno, če je na seji iavzoča večina vseh članov občinske konference in vse ^elegacije družbenopolitičnih organizacij. Stališča in sklepi sprejeti v občinski konferenci so idogovor delovnih ljudi in občanov ter njihovih organi-tiranih socialističnih sil. Kadar se o njih glasuje, so 'prejeti, če zanje glasuje večina vseh članov občinske tonference in vse delegacije družbenopolitičnih organi-:acij. , O pomembnejših vprašanjih in na zahtevo katerekoli družbenopolitične organizacije je treba pred glaso-'anjem ugotoviti soglasje družbenopolitičnih organiza-ij. Način ugotavljanja soglasja in postopek usklajeva-ja podrobneje določa poslovnik občinske konference. Pravila občinske organizacije sprejme občinska conferenca po predhodni javni razpravi z dvotretjinsko 'ečino glasov vseh članov občinske konference in vseh delegacij družbenopolitičnih organizacij. Isto velja tudi -a njihovo spremembo. 19. člen Občinska konferenca ali njeno predsedstvo ustanavljata na osnovi programa dela občinske organizacije 5ZDL problemske konference. S sklepom o ustanovitvi »predeli občinska konferenca ali njeno predsedstvo de-ovno področje problemske konference, njeno sestavo ;er imenuje njenega predsednika ter določi organ svet), ki bo pripravil gradivo in predlog stališč za sejo problemske konference. SeJo problemske konference vodi njen predsednik. 5ejo problemske konference skliče na predlog njenega predsednika izvršni odbor občinske konference in objavi iatum in predlog dnevnega reda seje praviloma 14 dni 3red sejo. 20. člen Problemska konferenca sklepa veljavno, če je na lejl navzočih večina delegatov. Sklepe sprejema z veči-10 glasov navzočih delegatov. Za uresničevanje stališč in sklepov problemske kon-erence so odgovorni organi SZDL, družbenopolitične in ruge organizacije ter skupnosti, katerih delegati so so-ovali Pri delu problemske konference. 21. člen Če ni s sklepom o ustanovitvi problemske konferen-» drugače določeno, problemska konferenca dela m bstaja toliko časa, dokler ne opravi naloge zaradi ka-ere je bila ustanovljena. Predsedstvo občinske konference SZDL 22. člen Občinska konferenca izvoli predsedstvo kot svoj politično izvršilni organ izmed svojih članov. Občinska konferenca lahko izvoli največ do ene četrtine članov predsedstva, ki niso člani občinske konference. Po položaju so člani predsedstva predsednik, podpredsednik in sekretar občinske konference ter delegati občinskega komiteja Zveze komunistov in delegati občinskega sindikalnega sveta, občinske konference Zveze socialistične mladine in občinskega odbora Zveze združenj borcev NOV. Predsedniki svetov pri občinski konferenci, ki niso člani predsedstva, imajo pravice in dolžnosti članov predsedstva občinske konference. Število in sestav članov predsedstva občinske konference določi občinska konferenca s posebnim sklepom. 23. člen Predsedstvo občinske konference SZDL: — vodi občinsko organizacijo SZDL med zasedanji občinske konference; — skrbi za uresničevanje sklepov in dogovorov, ki jih sprejme občinska konferenca; — skrbi za načrtovanje skupnih akcij družbenopolitičnih organizacij in za usklajevanje družbenopolitičnih akcij o tistih družbenih vprašanjih, ki jih je zaradi njihove vsebine treba usklajevati v občinski konferenci SZDL; — zagotavlja usklajevanje in oblikovanje stališč družbenopolitičnih organizacij o vprašanjih, o katerih razpravlja družbenopolitični zbor občinske skupščine; — predlaga oziroma določa sestavo problemskih konferenc, imenuje predsednika problemske konference in določi organ (svet), ki pripravi gradivo in predlog stališč za sejo problemske konference ter skrbi za uresničevanje njenih sklepov; — določa sestavo svetov koordinacijskih odborov in komisij pri občinski konferenci ter imenuje predsednike in člane teh organov in daje soglasje k poslovnikom teh organov; — ureja ustanoviteljska razmerja s sredstvi javnega obveščanja, založb in drugih ustanov, katerih ustanovitelj je občinska konferenca SZDL; — opravlja druge naloge, ki mu jih naloži občinska konferenca SZDL. 24. člen Seje predsedstva občinske konference SZDL sklicuje in vodi njen predsednik. Predsedstvo sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina njegovih članov. Sklepe sprejema z večino glasov svojih članov in z glasovi vseh delegacij družbenopolitičnih organizacij. Predsedstvo občinske konference SZDL je za svoje delo odgovorno občinski konferenci in ji o njem redno poroča. Izvršni odbor predsedstva občinske konference SZDL 25. člen * • ,iw nredsedstva občinske konference snT&u p— "°iih stevil° stran 6 nas časopis — priloga članov izvršnega odbora določi predsedstvo občinske konference SZDL s posebnim sklepom. Člani izvršnega odbora so lahko izvoljeni za to funkcijo največ dvakrat zaporedoma. 26. člen Izvršni odbor predsedstva občinske konference SZDL: — skrbi, da se izvršijo sklepi in stališča, ki jih sprejmejo občinska konferenca, njeno predsedstvo in drugi organi občinske konference SZDL; — pripravlja gradivo oziroma organizira delo pri pripravljanju gradiva za seje organov občinske konference SZDL; — organizira, vodi in usmerja javno razpravo ter zbira stališča in predloge, ki so se v javni razpravi oblikovali; —■ organizira povezovanje vseh organov in oblik dela organizacije SZDL v občini, vodstev družbenopolitičnih organizacij in delegatov družbenopolitičnega zbora občinske skupščine; — izvršuje proračun dohodkov in izdatkov, pripravlja predlog finančnega načrta ter vodi finančno materialno poslovanje občinske konference; —• opravlja druge naloge, za katere ga pooblasti predsedstvo občinske konference SZDL. 27. člen Delo izvršnega odbora vodi sekretar občinske konference. Za svoje delo je izvršni odbor odgovoren predsedstvu občinske konference SZDL in mu o njem redno poroča. Drugi organi občinske konference SZDL 28. člen Predsedstvo občinske konference SZDL ustanavlja svete za spremljanje družbenopolitičnih razmer na posameznih področjih družbenega dela, za usklajevanje pobud in mišljenj ter oblikovanje predlogov, skupnih stališč in akcije. Z ustanovitvijo sveta določi predsedstvo občinske konference SZDL delovno področje sveta in imenuje predsednika ter člane sveta izmed članov občinske konference SZDL in izmed drugih javnih delavcev v občini. Predsedstvo občinske konference SZDL obvezno ustanovi svet za spremljanje družbenoekonomskega in političnega položaja žensk. mmmiff!mmi!mm;^!^nm>......>wm:.......... 29. člen Svet pri občinski konferenci SZDL: — spremlja družbeno problematiko področja, za katerega je ustanovljen; — opravlja skupaj z izvršnim odborom predsedstva izvršilne naloge za tiste problemske konference, ki obravnavajo posamezna družbena vprašanja s področja, za katerega je bil ustanovljen; — pripravlja skupaj z izvršnim odborom gradivo za seje problemskih konferenc, vodi javne razprave in zbira mnenja, iniciative ter predloge, ki so se oblikovali v javni razpravi ter omogoča njihovo soočenje; — sodeluje z delegacijami in s samoupravnimi organi temeljnih in drugih samoupravnih skupnosti z družbenopolitičnimi organizacijami, z občinsko skupščino in z drugimi družbenimi dejavniki s svojega področja; — vodi nadzor in skrbi, da se uresničujejo sprejeti dogovori in stališča problemskih konferenc; — opravlja druge naloge, za katere ga pooblasti' predsedstvo občinske konference SZDL. 30. člen Delo sveta vodi predsednik, ki ga imenuje predsedstvo občinske konference SZDL praviloma izmed svojih članov. Predsednik sveta, ki ni član predsedstva občinske konference SZDL, ima pravice in dolžnosti člana predsedstva. O svojem delu svet sproti poroča predsedstvu občinske konference SZDL in mu je za svoje delo odgovoren. 31. člen Predsedstvo občinske konference SZDL ustanavlja kordinacijske odbore. Koordinacijski odbori usklajujejo in povezujejo aktivnosti družbenopolitičnih organizaciji družbenih organizacij ter društev in drugih družbenopolitičnih dejavnikov, ki so temeljni nosilci družbenopolitične akcije na posameznih področjih družbenopolitične dejavnosti. Koordinacijski odbori so skupna telesa organiziranih socialističnih sil in so sestavljeni iz njihovih delegatov. Sestav in delovno področje koordinacijskih odborov ■ določi predsedstvo občinske konference SZDL s sklepom o njihovi ustanovitvi. Koordinacijski odbor predlagajo posameznim družbenim dejavnikom razpravo o vprašanjih z njihovega področja, predlagajo stališča in sprožajo pobude za družbeno akcijo. Koordinacijski odbori so odgovorni za svoje delo predsedstvu občinske konference SZDL in organizacijam ter organom, ki so preko svojih delegatov vključeni v njihovo delo. 32. člen Za uresničevanje ustavnih nalog ki jih ima občinska organizacija SZDL v pripravi in izvedbi volitev, ustanovi predsedstvo občinske konference SZDL volilno komisijo. Predsedstvo občinske konference SZDL imenuje predsednika volilne komisije in s posebnim sklepom določi število in sestav članov volilne komisije. 33. člen Občinska konferenca izvoli administrativno-finanČ-no komisijo. Administrativno-finančna komisija pripravlja predloge aktov, ki urejajo administrativno-finančno poslovanje občinske konference in nagrajevanje njenih funkcionarjev, daje navodila in tolmačenja za njihovo izvajanje in opravlja druge naloge, za katere jo pooblasti občinska konferenca SZDL. 34. člen Občinska konferenca SZDL izvoli nadzorni odbor. Nadzorni odbor nadzira finančno-materialno poslovanje organov občinske konference SZDL ter o svojih ugotovitvah poroča najmanj enkrat letno občinski konferenci SZDL. 35. člen Za čimboljše uresničevanje svoje vloge ustanavlja občinska konferenca SZDL njeno predsedstvo in izvršni odbor komisije in delovna telesa. 36. člen Postopke o načinu delovanja občinske konference SZDL, problemskih konferenc, predsedstva občinske konference SZDL in njenega izvršnega odbora določa poslovnik, ki ga sprejme občinska konferenca SZDL. Delo svetov, koordinacijskih odborov, komisij in drugih organov ter oblik dela občinske konference 3ZDL urejajo poslovniki, ki jih sprejmejo ti organi v soglasju s predsedstvom občinske konference SZDL. 37. člen Organiziranost in način delovanja občinske organizacije SZDL v vojnih razmerah določa poseben sklep, ki je sestavni del teh pravil. SZDL in družbenopolitični zbor občinske skupščine 38. člen Občinska konferenca SZDL opravlja funkcijo delegacije za delegate v družbenopolitičnem zboru občinske skupčine in oblikuje stališča o pomembnejših vprašanjih nadaljnjega razvoja družbe in socialističnih odnosov, kadar o njih razpravlja družbenopolitični zbor občinske skupščine. Stališča in smernice za delo delegatov v družbenopolitičnem zboru občinske skupščine oblikujejo družbenopolitične organizacije skupaj v občinski konferenci SZDL in njenih organih. V primeru nesoglasja med delegati v družbenopo-političnem zboru in predsedstvom občinske konference SZDL ter njegovim izvršnim odborom razpravlja občinska konferenca SZDL, ki v funkciji delegacije zavzame stališče o spornem vprašanju. Za svoje delo v družbenopolitičnem zboru so delegati tega zbora odgovorni občinski konferenci SZDL ter so ji dolžni sproti poročati o svojem delu. Delegati družbenopolitičnega zbora občinske skupščine imajo vse pravice in dolžnosti člana občinske konference SZDL dokler opravlja to funkcijo. Varianta: Zadnji odstavek se črta. MATERIALNA SREDSTVA SZDL 39. člen Materialna sredstva za uresničevanje vlog in nalog občinske organizacije SZDL zagotavlja občina iz svojih sredstev, ki jih v ta namen izloči pred razdelitvijo. Izvajanje skupnih nalog, ki so dogovorjene v občinski organizaciji SZDL se zagotavlja s sredstvi, ki jih v ta namen po skupnem prispevajo vsi družbeni nosilci, ki so se za tako akcijo dogovorili. Stroške za izvedbo javnih razprav, ki jih organizira občinska organizacija SZDL, pokrivajo nosilci javnih razprav na podlagi predhodno sprejetega dogovora. 40. člen Način sprejemanja finančnega načrta, porabe finančnih sredstev, oblikovanje skladov, potrditev zaključnega računa in druge zadeve v zvezi s finančno-materialnimi sredstvi je določen s pravilnikom o fi-nančno-materialnem poslovanju, ki ga sprejme občinska konferenca SZDL. KONČNE DOLOČBE 41. člen Pravila občinske organizacije SZDL veljajo z dnem, ko jih je sprejela občinska konferenca SZDL. Ta pravila je sprejela občinska konferenca SZDL Vrhnika na svoji seji dne.. . S sprejemom teh pravil prenehajo veljati določila pravil občinske organizacije SZDL Vrhnika štev... z dne...