in pUiiuv ylUj glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic leto VIII, štev. 3, marec 2018 '.ogatec Postojna Vrhnika Prevozniki in KODA 95 Kandidiranje v zbornično skupščino kazalo Stiki.............................................................................................2 Aktualno............................................................................3 OOZ Logatec...........................................................4 OOZ Postojna........................................................6 OOZ Vrhnika............................................................8 Sekcije...............................................................................10 Napotila.........................................................................12 Prispevki, dajatve...........................................14 Štipendije.....................................................................16 ^ Z? > /T Stiki Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec internet naslov: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 mobi: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 - 12.00 sre 14.00 - 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Sraml predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Sraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel.: (05) 726 17 20 tel.: (05) 720 18 70 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 - 11.00, ter 13.00 - 15.00 Predsednik: Janez Marinčič Sekretarka: Irena Dolgan predsednik Janez Marinčič sekretarka Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si internet naslov: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 mobi: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 - 13.00 sre 15.00 - 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar predsednik Hlebec sekretarka Adela Cankar Krpanov glas Obvestila OOZ Logatec, Postojna in Vrhnika OOZ Logatec Dejan Sraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. 2000 izvodov Grafika 2000 d.o.o. Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. ISSN 2232-3104 Fotografije na naslovnici: Letos sta sneg in hlad pri nas zapolnila ves februar. Foto: splet Izdajatelj: Uredniški odbor. Naklada: Prelom in tisk: Oblikovanje naslovnice. CIP številka: Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: velikost Cena za člane 40 % popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € % strani (A5) 150 € 90 € % strani (A6) 100 € 60 € manjše od % A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. marec 2018 2 Aktualno Spremembe pri prispevkih Posebej bi vas radi opozorili na spremembe pri obračunu prispevkov za socialno varnost (tabele na strani 14 in 15). Spremenila se je minimalna plača — MP in od 1.1. 2018 znaša 824,79 €. Vpliva na izračun regresa za letni dopust, ki se izplača v višini najmanj MP, povečane za 1%. Objavljena je bila povprečna plača za leto 2017 — PP, ki vpliva na izračun prispevkov za samozaposlene. Najnižja osnova je 60% PP, najvišja pa 3,5-kratnik PP. Za družbenike zasebnih družb je najnižja osnova za obračun prispevkov 80% PP, najvišja pa 3,5 kratnik PP. Primorski sejem Se želite predstaviti na Primorskem? Nič lažjega. Rezervirajte si razstavni prostor na jubilejnem 25. Primorskem sejmu, ki se bo odvijal v dvorani Bonifika v Kopru v času od 25. do 27. maja. Novosti in presenečenja so glede na to, da sejem letos slavi 25. jubilej, že v pripravi. Kaj več o tem pa v prihodnjih tednih. Več o sejmu na www.primorski-sejem.si. Za prijavnico in druge informacije pokličite svojo zbornico. C SLOVENSKI PODJETNIŠKI SKLAD Slovenski podjetniški sklad je v Uradnem listu št. 9/2018, 15. februarja objavil javni razpis P1 plus 2018 — Garancije Sklada za bančne kredite s subvencijo obrestne mere. Razpis je namenjen hitrejšemu, lažjemu in cenejšemu pridobivanju bančnih kreditov, ki zagotavljajo rast in razvoj MSP preko novih naložb, posodabljanja tehnološke opreme in zagotavljanja obratnega kapitala v povezavi z investicijami in razvojnim projektom. Podjetjem je tako omogočeno konkurenčno uveljavljanje na trgu, izboljšanje tržnega položaja ter širitev dejavnosti, izboljšanje financiranja obratnih sredstev, povečanje dodane vrednosti na zaposlenega ter ohranjanje in/ali ustvarjanje novih delovnih mest in spodbujanje zasebnih vlaganj ter krepitev razvojno tehnoloških rešitev v podjetju. Ugodnost kredita je izražena v nižji obrestni meri, ročnosti kredita in možnosti koriščenja moratorija pri vračilu kreditov. Garancija Sklada predstavlja povečano možnost pridobitve kredita za tista podjetja, ki nimajo zadostnih jamstev za zavarovanje bančnega kredita ali za podjetja, ki želijo del svojih jamstev sprostiti za nov investicijski ciklus. Skupna višina sredstev je 79,2 milijona evrov, od tega 72 milijonov za izdajanje garancij in 7,2 milijona za subvencioniranje obrestne mere. Na razpis se lahko prijavijo mikro, mala in srednja podjetja s sedežem v Sloveniji in imajo vsaj enega zaposlenega za polni delovni čas in manj kot 250 zaposlenih. Več informacij na spletni strani Podjetniškega sklada: www.podjetniskisklad.si Volilno leto je tu Naj spet začnemo z vremenom? Takšne zime, kot nam jo je prinesel februar, ne pomnimo že nekaj let! Dan pred svečnico so še cveteli zvončki, potem se je pa začelo. Sneg zdržema leži že ves mesec. Cez dan se ogreje malo nad ledišče, če se. Takšne, stabilne zime so spremljale našo mladost. Zadnje desetletje pa je bilo drugače: kot da vreme ne ve, kako bi se še hitreje spreminjalo: dan, dva sneg in hlad, potem odjuga, pa spet malo brozge... No, letos je drugače. Nasploh utegne biti letos kaj drugače še kje, ne le pri vremenu. Volilno leto je, v državnem in lokalnem merilu. Temu ne bodo ubežale ne OZS ne območne zbornice. Priprave so že stekle. OZS razpisuje volitve organov strokovnih sekcij. Vrhniška zbornica — prva med tremi notranjskimi — že vabi k vlaganju kandidatur za svojo skupščino. Proti koncu leta bosta k temu vabili postojnska in logaška. Je izvolitev v organe območnih zbornic vabljiva priložnost za posameznike? Bolj ne, kot da. Neplačane funkcije niso kaj prida močan magnet. Zatorej je potrebna čvrsta, zavedna odločitev za delo, ki največkrat ne prinaša otipljivih rezultatov, zato pa toliko večjo izpostavljenost kritiki in oporekanju sprejetim odločitvam. Še tako poštenim namenom in prizadevanjem ni vedno usojeno uspeti. A to ni razlog, da bi stali ob strani in samo gledali, kako bodo »že drugi odločili«. Sicer se res zgodi, da drugi odločajo o nas. Zatorej pogumno v nov čas. Zapustimo varno opazovalnico in zastavimo jasno besedo. Samo godrnjanje ne vodi naprej. Povzroča slabo voljo, ki je je že sicer na pretek. V Logatcu tokrat pričakujejo uspešnost enkrat že spodletelega širšega projekta Spot, ki ga je zamajal in sesul zunanji partner, ki ni izpolnil vseh zahtevanih pogojev. V Postojni bodo vozniki obnavljali svoje znanje. Spreminjajoči se predpisi posameznih držav od njih terjajo nove in nove veščine ter zadoščanje različnim zahtevam po skoraj vsakem prečkanju meje. Kam bo pripeljala ta zbirokratizira-nost evropskih razsežnosti? NO, Logatča-ni in Vrhničani se bodo še s smučanjem poslovili od zime, potem pa bo vse drugače: pomlad bo potrkala na vrata. Urednik marec 2018 3 Obvestila OOZ Logatec V Slovenski Istri Od upokojitve tajnika Janeza Gostiša se aktualni in nekdanji funkcionarji logaške obrtniške organizacije vsako leto enkrat odpravijo na svoje zasebno srečanje. Doslej so se sedemkrat odpravili na Kras. Februarja letos pa so se podali na ekskurzijo v koprsko zaledje. Ustavili so se pri oljarju Miru Grižonu v Novi vasi. Ogledali so si Tonino hišo v Sv. Petru in znamenitosti Krkavč, ki nam jih je slikovito in navdušujoče predstavil vodič Pavle. Toliko zanimivih detajlov, toliko vsakdanjih resnic in modrosti je natrosil, da je vsak kamen, vsaka oljka, vsak skriti kotiček zaživel pred nami, kot da smo si znani od nekdaj. Tako malo pravzaprav poznamo ta del Slovenije, da je bilo za večino od nas to pravo odkritje! In ko smo se malce utrujeni usedli v Štariji in si postregli s tem, kar je prišlo iz podpeke, se je dan že nagnil. V spomin smo dobili nekaj zgodnjega cvetja — mandlji so bili že v polnem razcvetu — in se prevzeti vrnili domov, polni prevzemajočih vtisov. Takšne ekskurzije ne pozabiš. J. G. Česen je simbol Nove vas z okolico. V zadružnem domu je velika freska s prizorom iz tamkajšnjega življenja. Pred njo sedijo (z leve) Andrej Grom, Bogdan Oblak, Franc Mihevc, Berto Menard, Silvester Pivk, vodič Pavle, Peter Petrovčič, Edvard Šinkovec, Janez Gostiša in Miro Jurca. Foto: Dejan Šraml Najem predavalnice Načrtujete poslovni dogodek ali srečanje, pa ne veste kje bi ga izvedli, ker nimate ustrezno velikega prostora? Lahko najamete veliko predavalnico OOZ Logatec, v pritličju zbornice. Predavalnica je sodobno opremljena, svetla in sprejme od 50 do 100 udeležencev. Na voljo je internetna povezava, pa projektor, platno in tabla. Razporeditev miz in stolov je lahko poljubna in se prilagodi vašim potrebam in željam. Člani naše zbornice imate pri najemu še posebno ugodnost. Pokličite na zbornico in se pozanimajte. Volitve v organe sekcij pri OZS Skupščina Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije je 23. 1. 2018 na 8. seji sprejela sklep o razpisu volitev. Aktivne člane OOZ Logatec vabimo, da se vključijo v organe sekcij OZS ter tudi na ta način sodelujejo pri zastopanju interesov članov pred državo, se povezujejo na strokovni ravni in skupaj z nami gradijo dobro podporno podjetniško organizacijo, ki se bori za boljše pogoje gospodarjenja v obrti, mikro, malih in srednjih podjetjih. Skupščina sekcije Predsednike sekcij pri OOZ Logatecpozivamo, da zaradi zahtevanega postopka (OOZ mora predlogom priložiti tudi sklep o določitvi/izvolitvi poslancev skupščine sekcije) na OOZ Logatec posredujete imena kandidatov za poslanca v skupščini sekcij pri OZS - najkasneje do 6. 3. 2018. Upravni odbor sekcije Kandidate za člane upravnega odbora (klasičen sistem) in za kandidate za predsednika sekcije (mandatarski sistem) lahko predlagajo OOZ, organi zbornice, organi sekcije, lahko pa član sekcije kandidira tudi sam. V primeru, da imate predlog za kandidata ali predsednika upravnega odbora sekcije in želite, da ga predlaga OOZ Logatec, nam imena kandidatov prav tako sporočite do 6. 3. 2018. Z vlogami se bosta seznanila upravni odbor in skupščina OOZ Logatec na seji, ki bo 7. marca. Kandidati morajo s kandidaturo soglašati, zato morajo podpisati soglasje h kandidaturi. Vso dokumentacijo dobite na zbornici, lahko pa vam jo pošljemo tudi po e-pošti. Celotna informacija o razpisu volitev je bila objavljena tudi v februarski reviji Obrtnik podjetnik, ki so jo ta teden v svoje poštne nabiralnike prejeli vsi člani. Hkrati je skupščina OZS razpisala tudi volitve v organe OZS. O vsem tem preberite več na strani 12, kjer je objavljen tudi povzetek pravilnika o volitvah. Davčni obračun V začetku februarja smo na OOZ Logatec izvedli že uveljavljeni seminar Računovodski obračun za 2017 in davčne novosti v 2018. Podjetniki in računovodje iz Logatca so se ga udeležili v velikem številu. Predavala je davčna svetovalka doc. dr. Lidija Robnik, ki je navzoče seznanila z vsebino davčnega obračuna in jih opozorila, na kaj morajo biti pozorni pri njegovi izdelavi. Udeleženci so spoznali tudi davčne novosti v letu 2018, ki jih je, tako kot skoraj vsako leto, kar nekaj. Ne spreglejte: do 31. marca morate oddati davčni obračun. 4 marec 2018 Pripravlja Dejan Šraml COIi LOGATEC Kakšne davčne novosti prinaša letošnje leto, je na seminarju udeležencem pojasnjevala doc. dr. Lidija Robnik (skrajno levo) Člani, predstavite se! Tradicionalni Gregorjev semenj se po ulicah Logatca odvija na marčevsko soboto, ki je najbližja prazniku Sv. Gregorja, letos bo 10. marca. Znova bo sodelovala tudi naša zbornica. Predstavljala bo logaške obrtnike in podjetnike. Če ste zainteresirani za svojo promocijo, vas vabimo, da reklamni in drug promocijski material (brošure, letake, kataloge, panoje, vizitke, svinčnike, koledarje, promocijske vzorce artiklov ...) do 8. marca dostavite na zbornico ali ga prinesete v soboto zjutraj neposredno na našo semanjo stojnico. Vabljeni, da nas obiščete na glavnem prireditvenem prostoru — na trgu pred cerkvijo sv. Nikolaja — ter pristopite k stojnici in prisostvujete dogodku ter skupaj z nami kar neposredno predstavljate svoje podjetje oziroma proizvode. Bogato dogajanje spremljajo tudi kulturne prireditve, s katerimi se predstavijo domača kulturna in turistična društva. Znova bo nastopil tudi OMePZ »Notranjska«. Panoramski pogled na smučišča Katchberga Opomnik - smučarski izlet Zaradi izredno slabih vremenskih razmer smo februarski smučarski izlet prestavili na soboto, 3. marca, ko se smučarski zanesenjaki odpravljamo v avstrijski Kat-schberg. Če so še prosta mesta, se nam lahko še vedno pridružite. Pokličite na zbornico 051 651 538. Zimski športni center Katschberg je skoraj vedno obsijan s soncem, pobočja pa so praktično zmeraj pokrita z naravnim snegom. Na voljo je 30 smučarskih prog v skupni dolžini več kot 70 km. Najdaljša je dolga 6 km z višinsko razliko približno 550 metrov. Smučišča so primerna za vse vrste smučarjev, od začetnikov do profesionalcev. Skupno je na voljo 10 modrih, 50 rdečih in 10 črnih prog. Največjo izbiro bodo imeli srednje dobri smučarji, saj Katschberg nudi po dolžini štirikrat več srednje zahtevnih prog v primerjavi z modrimi in črnimi. Tečaj poslovne angleščine Predvidoma marca bomo začeli s tečajem poslovne angleščine. Interesenti se nam lahko še vedno prijavijo. Tečaj je osnovno-nadaljevalni, zato je namenjen tistim, ki osnove angleščine že poznajo, pa bi jih želeli nadgraditi in izpopolniti ter se pripraviti na uporabo v različnih poslovnih situacijah. Koda 95 - zamudniki Tisti vozniki, ki se rednega usposabljanja za podaljšanja veljavnosti kode po programu za leto 2018 niso uspeli udeležiti na OOZ Logatec decembra 2017, lahko to priložnost na sosednji OOZ Postojna. In sicer v soboto, 14. aprila ob 8.00 v Šolskem centru Postojna. Več na strani 6. Varstvo pri delu, zdravniški pregledi Redno usposabljanje in izpit iz varnosti in zdravja pri delu ter požarne varnosti bo v četrtek, 8. 3., ob 15.00 v prostorih OOZ Logatec. Prijavite se na zbornici. Zdravniški pregledi potekajo po razporedu, praviloma enkrat tedensko. Zaradi čakalnih dob oddajte prijave vsaj dva meseca prej, preden vam poteče obdobni rok. marec 2018 5 Obvestila OOZ Postojna Usposabljanje voznikov za leto 2018 Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna organizira v soboto, 14. aprila 2018 ob 8. uri v sejni dvorani Šolskega centra Postojna, Cesta v Staro vas 2, Postojna redno usposabljanje voznikov za prevoz potnikov in blaga v cestnem prometu za leto 2018. Usposabljanje je namenjeno vsem voznikom, ki imajo v vozniškem dovoljenju že vpisano kodo 95 in morajo opraviti 7-urno usposabljanje za podaljšanje veljavnosti kode. Usposabljanje je namenjeno tako voznikom kategorij D1, D1+E, D ali D+E, kot voznikom kategorij C1, C1+E, C ali C+E. Obseg usposabljanja: 7 pedagoških ur Vsebina usposabljanja: 1. Organizacija prevoznih podjetij, kakovost storitev, graditev pozitivne podobe podjetja in preprečevanje kaznivih dejanj in tihotapljenja ilegalnih priseljencev (polovica časa) - spoznavanje socialnega okolja cestnega prevoza potnikov in blaga ter tržne ureditve; - seznanitev z različnimi pravnoorganizacijskimi oblikami gospodarskih družb in podjetnikov; - organizacija glavnih tipov podjetij za cestni prevoz potnikov in blaga; - naloge podjetja in posameznih oddelkov podjetja; - dejavniki poslovanja podjetja in njihov pomen; - sposobnost z vedenjem prispevati k pozitivni podobi podjetja; - vedenje voznika in podoba podjetja; - pomen kakovosti voznikovih storitev za podjetje; - organizacija dela, komercialne in finančne posledice spora; - pojem odgovornosti in motivacija; - celostno vedenje posameznika (dejavnost — mišljenje -počutje in čustva - fiziološki procesi); - odgovornost za svoje lastno ravnanje; - odnos s sodelavci in nadrejenimi; - odnos poklica, dela, ki ga opravljamo; - prilagajanje družbenemu okolju; - ustrezen vrednostni sistem te moralna in etična načela; - odgovorno ravnanje v prometu, v podjetju, odgovoren odnos do vozila, sodelavcev.; - komunikacija voznika; - osnove delovnega razmerja; - kolektivne pogodbe; - sindikalna organiziranost in vloga sindikatov; - statistika kriminalitete v Sloveniji; - najpogostejša kazniva dejanja (KD) v Sloveniji; - ilegalne migracije v Sloveniji in drugih državah EU; - tihotapstvo ilegalnih priseljencev; - tihotapstvo kot KD; - povezava z mobilnimi delavci; - nevarnosti, ki pretijo na voznike; - voznik kot žrtev različnih kaznivih dejanja (tatvine, izsiljevanja, podtaknjenega tovora — mamil, orožja, ilegalcev, ugrabitve, udeležba v hudih prometnih nesrečah); - preventivna ravnanja voznika za preprečitev kaznivih dejanj in ilegalnih migracij; - ravnanje voznika, ko do dejanja že pride; - posledice takih dejanj za žrtev; - kako so vozniki lahko aktivno udeleženi v kaznivih dejanjih ali ilegalnih migracijah ter kakšne so lahko posledice; - odgovornosti prevoznika. 2. Vrste prevozov potnikov (polovica časa) Vrste prevozov potnikov v domačem prometu: - javni linijski prevoz, - posebni linijski prevoz, - občasni prevoz, - avto taksi prevoz, - stalni izvenlinijski prevoz (Shuttle prevoz), - prevoz skupin otrok v cestnem prometu, in - posebne oblike prevoza. Vrste prevozov potnikov v mednarodnem prometu: - sporazum Interbus o občasnih prevozih potnikov z avtobusi v mednarodnem cestnem prometu; - uredba (ES) št. 1073/2009 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 21. oktobra 2009 o skupnih pravilih za dostop do mednarodnega trga avtobusnih prevozov in sprememba Uredbe (ES) št. 561/2006; - javni linijski prevoz; - posebni linijski prevoz; - občasni prevoz; - prevozi potnikov z izmeničnimi vožnjami. Kotizacija - za člane OOZ Postojna s poravnano članarino (za eno osebo) znaša kotizacija 9,00 € (z DDV); - za zaposlene pri članih OOZ Postojna znaša kotizacija 15,00 € (z DDV); - za člane ostalih zbornic znaša kotizacija 34,00 € (z DDV); - vsi ostali udeleženci plačajo kotizacijo 39,00 € (z DDV). Znesek kotizacije nakažite na račun: Območna obrtno--podjetniška zbornica Postojna, Jenkova ulica 1, Postojna, SI56 1010 0002 9110 568, sklic: SI00 140418, namen: SUBS Na usposabljanje se obvezno prijavite s prijavnico, ki jo dobite na zbornici. Prijave sprejemamo do zapolnitve mest. 6 marec 2018 Pripravlja Irena Dolgan Usposabljanje voznikov na OZS Tisti, ki jim manjka katero od usposabljanj po programih za leto 2014, 2015, 2016 ali 2017, se ga lahko udeležijo na OZS, Celovška 69, Ljubljana. Usposabljanje bo izvedeno ob zadostnem številu prijav. Termini rednega usposabljanja voznikov na OZS: • Program usposabljanja za leto 2014: v nedeljo, 18. 3. 2018, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2017: v nedeljo, 25. 3. 2018, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2016: v nedeljo, 22. 4. 2018, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2015: v soboto, 12. 5. 2018, od 7.00 do 13.00 Termini usposabljanja in prijavnica so objavljeni na inter-netni strani OZS: www.ozs.si. Za prijavo in dodatna pojasnila pokličite na OZS go. Mojco Poje, tel.: 01 58 30 520. Prijavnice in pojasnila lahko dobite tudi na naši zbornici. Davčni obračun Že vrsto let v Postojni organiziramo seminar Davčni obračun ter novosti na davčnem področju, ki se ga udeležujejo predvsem računovodkinje. Letos nam je 6. februarja predavala Jasmina Malnar Molek, svetovalka na OZS. Po končanem seminarju Davčni obračun je sledila predstavitev pomembnejših vidikov oddaje letnih poročil na AJPES. Novosti in spremembe sta nam predstavili vodja izpostave AJPES Postojna Larisa Benassi in višja svetovalka Tanja Benčan. Napovednik dogodkov na LU Postojna • Izdelovanje velikonočnih voščilnic 15. 3. 2018 ob 16. uri Delavnico bo vodila ga. Nadja Rodica Prijave sprejemamo do 12. 3. 2018 • NPK računovodja 140 -urna priprava na preverjanje in potrjevanje NPK računovodja. Prijave sprejemamo do 15. 3. 2018 • Velikonočna namizna dekoracija 26. 3. 2018 ob 17. uri Izdelovanje velikonočne namizne dekoracije, z Melito Jurca. Prijave sprejemamo do 22. 3. 2018. Dodatne informacije in (zaželene) predhodne prijave na: T: 05/721 12 80, E: lu-postojna@zavod-znanje.si Ugoden kratkoročni kredit Ponovno vas obveščamo, da so na razpolago sredstva za najem kratkoročnega kredita. Sredstva so namenjena članom Območne obrtno-podjetniške zbornice Postojna za: - financiranje tekočega poslovanja, - nabavo osnovnih sredstev, - refinanciranje posojil, in - poravnavo zapadlih davčnih in drugih obveznosti. Posojilo se obrestuje po 1,50 % letni obrestni meri, odplačuje se 12 mesecev, višina posameznega zneska je odvisna od vaših prilivov, bonitet, kreditne sposobnosti, in ne sme presegati 20.000 EUR. Cena obdelave zahtevka za vodenje posojila znaša 70 EUR in se plača ob odobritvi posojila. Vlogo za odobritev kredita in sklep dobite na naši zbornici. Jasmina Malnar Močnik med pojasnjevanjem novosti na Ne spreglejte Larisa Benassi (stoje) in Tanja Benčan ( poročil na AJPES. Oddaja davčnega obračuna do 31. marca Poročanje o odpadkih do 31. marca marec 2018 7 Obvestila OOZ Vrhnika Volitve na OZS Skupščina OZS je 23. januarja sprejela pravilnik in sklep o volitvah v organe OZS. Pozivamo člane OOZ Vrhnika, da se aktivno vključite v dogajanje in predlagate kandidate za poslanca v skupščinah posameznih sekcij pri OZS. Predlagajte osebe, za katere veste, da bodo zastopali vaše interese. Predloge nam pošljite na našo OOZ, kjer jih pričakujemo do 10. marca. Več o volitvah na OZS preberite na strani 12. Volitve na OOZ Vrhnika mandat 2018 - 2022 Skupščina OOZ Vrhnika je na seji 17. januarja 2018 sprejela sklep o razpisu volitev v organe OOZ Vrhnika. Povzemamo vsebino sklepa; vse o volitvah pa si lahko preberete na spletni strani zbornice: www.ooz-vrhnika.si. Volitve bodo na sedežu zbornice, Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika potekale v sredo, 16. in 23. maja. Člani zbornice ste razdeljeni na 4 volilne enote (Vrhnika; Borovnica; Bevke, Log, Dragomer, Drenov Grič; Ligojna, Podlipa, Smrečje, Stara Vrhnika, Zaplana). Volite 21 poslancev v skupščino OOZ Vrhnika. Vse člane pozivamo, da predlagate kandidate za poslance v skpščino. Kandidat, ki ga predlagate (lahko jih predlagate več), vam mora podpisati soglasje - obrazec je objavljen v nadaljevanju. Kandidacijska komisija bo pregledala prispele predloge, morebitno manjkajoče število poslancev posamezne volilne enote bo predlagal UO zbornice. Za udeležbo na volitvah boste prejeli vabilo. Za pravilen potek volitev bo skrbela volilna komisija, katere člani ne morejo hkrati kandidati za poslanca. Volitve bodo potekale tajno, lista bo odprta (več kandidatov, kot je potrebnih za izvolitev). Rezultate volitev komisija razglasi takoj po končanih volitvah. Novo izvoljeni poslanci se na prvi seji sestanejo najkasneje 14 dni po volitvah. Na prvi seji izmed sebe izvolijo predsednika zbornice — mandatarja za novo mandatno obdobje. Prav tako izvolijo tudi nadzorni odbor. Predsednik sestavi Upravni odbor in njegov predlog lahko skupščina potrdi že na prvi seji oz. najpozneje v 30 dneh. Člane posamezne volilne enote si lahko ogledate na spletni strani zbornice ali pa pokličite, da vam seznam pošljemo po e-pošti. Prav tako lahko na spletni strani dobite tudi obrazec Predlog in soglasje, ki ga oddate najpozneje do 20. 4. 2018. Sedaj imate možnost, da se aktivno vključite v delo zbornice in predlagate kandidate za poslance v skupščino. Predlagajte osebe, za katere veste, da bodo pripomogli k razvoju organizacije, ki že 42 let uspešno združuje obrtnike in podjetnike, izobražuje, informira, svetuje in jih zastopa pred državnimi in lokalnimi organi. Odločitev je vaša. OBMOČNA 0BKTN0-P0DJETNISKA ZBORNICA VRHNIKA PREDLOG IN SOGLASJE • PREDLOG Predlagatelj predlagam kandidata za poslanca skupščine OOZ Vrhnika za mandatno obdobje 2018 — 2022 Ime in priimek: . Rojen: Stanujoč: (podpis predlagatelja) • SOGLASJE Podpisani kandidat soglašam s predlogom kandidature za poslanca skupščine OOZ Vrhnika za mandatno obdobje 2018 — 2022. (podpis kandidata) Kraj in datum: Vrniti do petka 20. aprila 2018, po pošti, e-pošti ali osebno na zbornico, Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika 8 marec 2018 Pripravlja Adela Cankar Izterjava na podlagi verodostojne listine Plačilna disciplina se je nekoliko izboljšala, vendar imate nekateri med svojimi poslovnimi partnerji še vedno dolžnike in med poslovnimi listinami neplačane račune. Odločite se za izterjavo na podlagi izdanega računa. Zakaj bi na zaslužen denar čakali dlje, kot ste se s poslovnim partnerjem dogovorili ali pa na zasluženo plačilo čakali celo zaman. Tudi vi morate plačati prejete račune, davčne obveznosti... in jih težko, če vam dolžniki ne plačajo vaših. Pri izterjavi neplačanih računov vam lahko pomagamo. Za vas opravimo administrativni del priprave predloga za e-izvršbo na podlagi verodostojne listine. Predlog vložimo na sodišče, ki izda sklep za izvršbo oziroma vodi postopek do poplačila terjatve. Pokličite nas, splača se, gre za vaš denar. Stroške izvršbe in sodno takso vam bo ob uspešni izvršbi vaš dolžnik moral plačati skupaj z glavnico in obrestmi. Najem dvorane Doma obrtnikov Načrtujete srečanje s poslovnimi partnerji, sestanek z zaposlenimi, zunanjimi sodelavci ali kašen drug dogodek, pa ne veste kje bi se dogajalo, ker nimate ustreznega prostora. Za vaše dogodke in srečanja vam lahko damo v najem veliko sejno dvorano v Domu obrtnikov, ki se nahaja v 2. nadstropju. Prostor je opremljen s 50 konferenčnimi stoli, veliko konferenčno mizo in manjšimi mizami (za razpored učilnice), ima brezžično internetno povezavo, platno, projektor za projekcijo in tablo (piši-briši). Razporeditev miz in stolov je lahko poljubna in se prilagodi vašim potrebam in željam. Cena najema znaša 40 € za tri ure + 10 € vsaka nadaljnja ura. V kolikor se odločite za večkraten najem, se lahko dogovorimo za nižjo ceno. Člani naše zbornice s plačano članarino, imate pri najemu prostorov še posebno ugodnost, saj za vas velja 50% popust na zgoraj omenjeno ceno. Pokličite in se pozanimajte. Spomladanski izlet - predlogi do 7. marca V prejšnji številki smo vas pozvali, da nam sporočite predloge za spomladanski izlet. Nekaj jih je že prišlo, dodatne pričakujemo do srede, 7. marca 2018. Če radi potujete organizirano, ste popotnik, če si na izletu želite družbe svojih kolegov, sporočite nam svoje predloge, kam bi radi odpotovali, kaj bi radi videli, mi bomo poskrbeli za cenovno ugoden program in organizacijo. Predloge pošljite po e-pošti. Hvala za sodelovanje. Varstvo pri delu - 23. marec 2018 Za člane in zaposlene delavce organiziramo usposabljanje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva, in sicer za delodajalce in delavce v petek, 23. marca, z začetkom ob 7.30 uri. Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposlene delavce 25 €, za nečlane je cena 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja, te dobite (za namen VPD in VPP) povrnjene v celoti. Usposabljanje in izpit bomo ponovno organizirali v aprilu 2018. Opomnik Do 31. marca ne pozabite oddati davčnega obračuna, poročila o odpadni embalaži in poročila o kemikalijah. Seveda oddaja poročil velja za tiste, ki ste zaveza k oddaji. Ne spreglejte skupnih strani glasila, kjer so objavljene razne zanimivosti in informacije za sekcije, informacije o razpisih, izobraževalnih dogodkih na OZS, sejmih. Še posebej bi opozorili na seminar za prevoznike: KODA 95 za leto 2018 na OOZ Postojna (stran 6) Smučanje - Katschberg - sobota, 10. marec Kot veste, smo zaradi slabih vremenskih razmer smučarski dan, ki je bil predviden 3. 2. 2018, odpovedali. Nov termin za smučanje je sobota, 10. marec, na istem smučišču — Katschberg. Cena smučarske vozovnice je nespremenjena: odrasli 33,50 €, otroci (2003 - 2011) 16,50 €, mladina (1999 -2002) in seniorji (1952 in starejši) 27 €. Nečlani prispevajo še 15 €/osebo za prevoz. Prosim za ponovno prijavo že prej prijavljenih ali novo prijavo novih smučarjev. Prijave so možne do zasedenosti prostih mest na avtobusu. Že vplačana sredstva bomo upoštevali pri obračunu, novo prijavljeni boste za plačilo smučarskih kart prejeli račun, če se smučanja ne boste udeležili in ste že plačali, pa boste sredstva dobili vrnjena. Snega imajo letos v izobilju, temperature pa bodo tudi bolj prijazne, zato vabljeni na bele strmine. Nove prijave in potrditve že oddanih prijavl so možne po telefonu: 755 77 40, 051 619 215 ali na mail: adela.cankar@ozs.si marec 2018 9 Sekcije GOSTINCI Sekcija za gostinstvo in turizem pri OZS je na MDD-SZ poslala zahtevo, da se v Odredbo o določitvi poklicev, v katerih zaposlitev tujca ni vezana na trg dela umesti gostinske poklice - kuhar, natakar, receptor in sobarica. Zahteva je bila delno upoštevana, saj je v Odredbi o določitvi poklicev, v katerih zaposlitev tujca ni vezana na trg dela, po novem dodan tudi poklic kuhar/kuharica. Sprememba je bila objavljena v Ur. listu 5/2018: Odredba o dopolnitvi Odredbe o določitvi poklicev, v katerih zaposlitev tujca ni vezana na trg dela, kamor so po novem med drugim dodali poklic: Kuhar/kuharica (koda 5120); Gre zagotovo za dobrodošlo in pomembno novost ter velik uspeh sekcije za gostinstvo in turizem, saj bo tako omogočeno lažje zaposlovanje tujcev. Drugače pa je v razpisu Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada RS. V razpisu za pridobitev štipendij za deficitarne poklice za šolsko leto 2018/2019, ki je bil objavljen konec januarja, ni gostinskih poklicev, in sicer zaradi povečanja vpisa dijakov v gostinske šole in zaradi premajhnega števila evidentiranih potreb delodajalcev po gostinskih delavcih na Zavodu RS za zaposlovanje. TRGOVCI Katera KP vas zavezuje? Prvo in osnovno vprašanje, na katerega morate odgovoriti je, katera kolektivna pogodba dejavnosti (KP), ali več njih, vas zavezuje. 1. Katera je vaša glavna dejavnost vpisana v Poslovnem registru Slovenije? 2. Ali je ta dejavnost navedena v KP dejavnosti trgovine? KP dejavnosti trgovine velja za vse delodajalce, ki imajo skladno z zakonom kot glavno dejavnost registrirano področje trgovinske dejavnosti G: — 45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil, — 46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili in — 47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili. 3. Ali ima KP dejavnosti trgovine (ali druga) razširjeno veljavnost? Razširjena veljavnost KP pomeni, da velja za vse delodajalce, ki kot glavno dejavnost opravljajo dejavnost, ki spada pod določeno KP. Če KP nima razširjene veljavnosti, velja le za delodajalce, ki so člani delodajalskih združenj, ki so podpisniki te KP. KP dejavnosti trgovine ima razširjeno veljavnost! 10 4. Če vas KP dejavnosti trgovine ne zavezuje po glavni dejavnosti, morate preveriti, ali ste v pogodbi o zaposlitvi z zaposlenimi zapisali, da se ravnate po tej KP. Če ste to zapisali v pogodbo o zaposlitvi, vas zavezuje KP dejavnosti trgovine, kljub temu, da ne opravljate glavne dejavnosti iz področja G (45, 46, 47). 5. Delodajalca lahko zavezujeta dve kolektivni pogodbi. V tem primeru velja, da mora delodajalec v vsakem konkretnem primeru (na primer odmera letnega dopusta, nedeljsko delo), uporabiti tisto, ki je za delavca ugodnejša. Zgornji kriteriji so osnova in nikakor ni nujno, da če imate trgovino v trgovskem centru, da to avtomatično pomeni, da se morate ravnati po KP trgovine! Delo ob nedeljah in praznikih Aneks št. 3 h KP je prinesel nekatere rešitve doslej morda odprtih vprašanj. Pravilo: delavec lahko dela največ 2 nedelji v mesecu in največ 15 nedelj v letu. Omejitve ne veljajo za: — delodajalce, katerim država s posebnimi predpisi zaradi javnega interesa predpiše obvezno opravljanje dejavnosti, — delodajalce, ki opravljajo javno gospodarsko službo ali tržno dejavnost na podlagi zakona, — delavce, ki delajo v okviru zaključenega proizvodnega procesa (priprava in izdelava hrane (npr. pekarna, slaščičarna), transport, distribucija, skladiščenje, lekarne ipd.), povezanega z osnovno trgovinsko dejavnostjo. Aneks navaja izjeme, tako tiste, kdaj delodajalec delavca ne sme razporediti na nedeljsko ali praznično delo, četudi bi se delavec s tem strinjal, pa tudi druge. Obširnejšo razlago določil lahko preberete v prispevku mag. Nine Scortegagna Kavčič na straneh OZS, katerega del smo povzeli. PREVOZNIKI Obvestilo Na svoji zbornici ali na OZS lahko dobite plačilno tabelo — prevoz blaga ali prevoz potnikov za Avstrijo. Avtobusni prevozniki Sektor za cestni promet in logistiko pri MI je na svečnico seznanilo avtobusne prevoznike s postopkom za pridobitev avtobusnih dovolilnic in potniških spremnic avtobusne prevoznike. Dovolilnice so potrebne za vstop praznega avtobusa v nekatere države z namenom, da od tam pripeljejo potnike v Slovenijo. To so Albanija, Belorusija, Kosovo, Makedonija, Maroko, Moldavija, Rusija, Srbija, Turčija in Ukrajina. marec 2018 Sekcije Za pridobitev potniških spremnic ne potrebujete vloge, količina potniških spremnic ni omejena, potrebno je le predhodno opraviti plačilo za poljubno število spremnic, ki znaša 41,73 € tako za zvezek potniških spremnic Evropska skupnost kot za knjižico potniških spremnic Interbus. Dovolilnice in potniške spremnice lahko plačate preko banke (v poslovalnici ali preko elektronske banke) ali neposredno na Ministrstvu za infrastrukturo (Glavna pisarna - 1. nadstropje, pisarna št. 18). V Glavni pisarni Mzl je možno plačati izključno z bančno kartico. Prevzem dovolilnic in potniških spremnic je na sedežu Ministrstva za infrastrukturo, Langusova 4, Ljubljana, v času uradnih ur vsak delovni ponedeljek, sreda ali petek od 9:00 do 12:00 ure in v sredo od 14:00 do 16:00 ure. Vse ostale informacije v zvezi z izdajo navedenih listin lahko dobite na direktni telefonski številki 01 478 82 69 oz. pokličete preko centrale ministrstva na 01 478 8000. Evidenca embalaže Vpis v evidenco na ARSO ter vodenje evidenc embalaže dane na trg tudi za podjetja, ki dajejo v promet manj kot 15.000 kg embalaže letno! Kot ste verjetno že bili obveščeni, vas ponovno opozarjamo na novo obveznost glede vodenja evidenc embalaže in plastičnih vreč ter vpisa na ARSO ter FURS. Novela Uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo je res zelo kompleksna in precej zelo težko razumljiva, na momente dvoumna. V nadaljevanju smo poizkusili obrazložiti obveznosti, tudi s praktičnimi primeri. Besedilo je daljše, vendar predlagamo, da se »prebijete« čez napisano in ugotovite ali ste zavezani ali ne za prijavo. Iz vsega spodaj navedenega (torej kaj je embalaža in kdaj nastane obveznost (tudi, če imate 1 kg embalaže)) sledi, da je obveznost vpisa in poročanja dejansko v praksi za veliko podjetij. Glede na vse navedeno predlagamo, da v kolikor ste v dvomih — posredujete vprašanje nam ali na MOP gp.mop@gov.si. Kdaj nastopi obveznost vodenja evidenc embalaže dane na trg za podjetja? Novela Uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo v 10b členu s 1.1.2018 vzpostavlja novo evidenco o dajanju embalaže v promet. Obveznost velja za embaler-je, pridobitelje blaga in proizvajalce in pridobitelje servisne embalaže. Pomen embaler, pridobitelj in proizvajalec so opisani v 3. členu Uredbe. Vsi navedeni so se dolžni do 31. 1. 2018 vpisati v evidenco, vzpostavljeno pri ARSO ter za leto 2018 voditi evidenco o dajanju embalaže v promet (priloga 1. Navodila za vpis v evidenco ARSO). Ta mora vsebovati podatke o masi embalaže, dane v pomet, ločeno po vrstah embalaže in embalažnemu materialu. Na podlagi vzpo- marec 2018 stavljene evidence bo potrebno o embalažo dani na trg poročati na ARSO do 31.3.2019 za leto 2018. Skladno z navedenim, velja dolžnost vodenja evidence za vsa podjetja, ki prvič dajejo embalažo na trg Republike Slovenije (v nadaljevanju: RS). Kdaj gre za embalažo? Embalaža je vse kar obdaja izdelek, surovine ali neko osnovno enoto in je namenjena za prodajo osnovne enote, zaščito ali transport. Da govorimo o embalaži, ki je predmet novih obveznosti, mora opravljati funkcijo embalaže, v nasprotnem primeru gre za izdelek. Če torej vaše podjetje od dobavitelja kupi zložene kartonaste škatle, ki jih potrebuje za prodajo svojih produktov na trg, ste kupili izdelek. V trenutku, ko ste škatle uporabili za embaliranje svojih produktov, so le te postale embalaža. Enako velja za plastično stretch folijo. Dobavitelj vam jo je prodal kot svoj izdelek. Ko ste svoje izdelke pripravljali na transport in jih ovili s folijo, pa je folija postala embalaža. Kakšna količina je potrebna da nastane obveznost? Za nastanek obveznosti vodenja in vpisa evidenco ni predpisana spodnja meja, zato obveznost velja za vsa podjetja, ki dajejo embalažo na trg, do 15.000. V kolikor pa podjetje v koledarskem letu doseže količino 15.000 kg, je dolžno zagotavljati ravnanje z odpadno embalažo skladno z Uredbo (vključitev v Družbo za ravnanje z odpadno embalažo- shema DROE). Iz navedenega (torej kaj je embalaža in kdaj nastane obveznost (tudi, če imate 1 kg embalaže)) sledi, da je obveznost vpisa in poročanja dejansko za veliko večino podjetij. Kdaj je embalaža prvič dana na trg? Dajanje embalaže v promet pomeni prvič dati na trg Republike Slovenije (ne pa tudi v tujino!) 1. Blago embalirano v RS, ali ga prvič uporabiti, če je embaler tega blaga tudi njegov končni uporabnik V tem primeru gre za embalerja, ki embalira svoje izdelke in jih tako embalirane proda svojim kupcem. Če vaše podjetje izdeluje npr. bombone, ki jih nato pakira v manjše kartonaste škatlice, okoli škatlic ovije folije, vse škatlice skupaj pa zloži in zapakira v eno kartonasto škatlo, je vse navedeno embalaža. Ko več večjih škatel zložite na paleto ter jih ovijete s folijo, tudi slednje predstavlja embalažo. Vse skupaj prodano kupcu na slovenski trg, pa predstavlja embalažo prvič dano na trg. Tudi v kolikor vaše izdelke za vas embalira kdo drug in gre za izdelke pod vašo blagovno znamko, se za embalerja šteje vaše podjetje. Zaradi obširnosti prispevka bomo nadaljevanje objavili v aprilski številki KG, ko bodo morda znani že odgovori ARSO na vprašanja, ki mu jih postavljajo bodoči zavezanci. Napotila Volitve v organe sekcij in organe OZS za mandatno obdobje 2018 - 2022 Skupščina OZS je 23. 1. 2018 na seji sprejela Pravilnik o izvedbi volitev in Sklep o razpisu volitev v organe OZS in organe sekcij v OZS. Po sprejetih aktih je naloga OOZ, da do 15. 3. 2018 odda soglasje za poslanca in sklep o določitvi/izvolitvi poslanca za skupščino sekcije. Prav tako mora vsaka OOZ do 18. 3. 2018 poslati ime poslanca za skupščino OZS. Povzetek Pravilnika o izvedbi volitev Skupščino sekcije sestavljajo poslanci, ki jih izvolijo/ imenujejo OOZ. Član zbornice je lahko izvoljen/imenovan za poslanca pod pogojem, da na dan oddaje kandidature in izvolitve/imenovanja iz naslova članarine nima zapadlih neplačanih obveznosti do zbornice. Član, ki je na OOZ izvoljen/imenovan za poslanca skupščine sekcije, mora izpolniti in podpisati soglasje. Vsaka sekcija izvoli upravni odbor. Ta je lahko izvoljen na klasičen način: skupščina sekcije izvoli člane upravnega odbora, ki izmed sebe izvolijo predsednika; na mandatarski način: skupščina izvoli predsednika sekcije in na njegov predlog potrdi člane upravnega odbora. Upravni odbori sekcij imajo 5 — 7 članov, izjemoma do 11, odvisno od števila članov v posamezni sekciji. OOZ lahko predlagajo kandidate tudi za upravni odbor sekcije, če se voli na klasičen način ali za predsednika, če se ta voli na mandatarski način. Kandidat za člana upravnega odbora ali predsednika sekcije na dan oddaje kandidature iz naslova članarine ne sme imeti zapadlih neplačanih obveznosti do zbornice. Sklic volilne skupščine sekcije se skupaj s kandidatno listo za upravni odbor sekcije ali kandidatno listo za predsednika sekcije pošlje poslancem sekcije. Volilna skupščina je sklepčna, če je na seji navzoča najmanj V2 članov skupščine. Če je skupščina nesklepčna, se nova skliče v roku nadaljnje ure in je sklepčna, ne glede na število prisotnih poslancev. Skupščino OZS sestavljajo poslanci OOZ in poslanci sekcij. Poslanec, ki ga voli/imenuje OOZ ne sme na dan oddaje kandidature imeti dospelih neplačanih obveznosti do zbornice. Postopek evidentiranja kandidatov opravi volilna komisija. Na OZS bodo potekale tudi volitve nadzornega odbora, ki ima predsednika in štiri člane. Nobeden ne sme biti poslanec skupščine OZS in ne član upravnega odbora zbornice. Nadzorni odbor voli skupščina OZS. Tudi za člane NO velja določba o plačanih obveznostih do zbornice. 12 Predsednik OZS — kandidat mora imeti poravnane vse zapadle obveznosti do zbornice. Poleg tega mora imeti najmanj štiri leta izkušenj z delom v organih OZS oz. OOZ. Postopek evidentiranja in volitev vodi volilna komisija. Pomembno je, kdo so zastopniki OOZ na OZS, zato razmislite koga bi lahko predlagali za kandidata za poslanca v skupščini sekcije pri OZS. Ni nujno, da je to predsednik posamezne sekcije na OOZ. Svoji zbornici predlagajte kandidate, da bo zbornica lahko zagotovila ustrezna soglasja h kandidatur, ki so sestavni del predlogov. Sofinanciranje ¡¡SS MM 1 ' JAVNA AGENCIJA sejemskih nastopov SPIRIT SLOVENIJA, javna agencija za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije, ima na svoji spletni strani objavljen javni razpis »Sofinanciranje individualnih sejemskih nastopov podjetij na mednarodnih sejmih v tujini - 2018«. Namen javnega razpisa je uspešno uveljavljanje mikro, malih in srednjih podjetji (v nadaljevanju MSP) na tujih trgih ter zvišanje stopnje internacionalizacije podjetij. Cilj javnega razpisa je podpreti individualne sejemske nastope podjetij v tujini. V letu 2018 je na voljo 1.600.000 evrov. Rok za oddajo vloge je 15.5.2018. Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijave in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov: indiv-sejmi2018@spiritslovenia.si. Vajeniško izobraževanje 20/8/19 V šolskem letu 2018/2019 je v vajeniškem sistemu izobraževanje razpisanih 8 izobraževalnih programov na 14 srednjih poklicnih šolah po Sloveniji. Ti programi so: oblikovalec kovin, mizar, slikopleskar, strojni mehanik, kamnosek, papirničar, steklar in gastronomske in hotelske storitve. Za vpis v vajeniški sistem izobraževanja mora bodoči vajenec predhodno skleniti vajeniško učno pogodbo: http:// www.ozs.si/Za%C4%8Dlane/Vajeni%C5%A1tvo/ Vlogeinobrazci.aspx Pogodba, ki jo podpišeta delodajalec in vajenec se registrira na Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije. Z registrirano vajeniško učno pogodbo se vajenec vpiše do 5. 4. 2018 na šolo, ki izvaja vajeniški sistem izobraževanja. Vajenci imajo pri vpisu prednost in ne sodelujejo v izbirnem postopku. Dejanski vpis v vajeniški sistem izobraževanja, bo potekal do 1. 9. 2018, kljub zgoraj omenjenemu vpisnemu roku. marec 2018 Napotila Prednosti vajeništva za dijake: teorijo iz šole povežeš s prakso v podjetju, pridobiš uporabno znanje za poklic, spoznaš resnično delovno okolje, prejmeš vajeniško denarno nagrado, lažje dobiš zaposlitev. Prednosti vajeništva za podjetja: prenašate znanje in izkušnje na mlajše rodove, bodoče zaposlene usposobite po svojih potrebah in povečujete konkurenčnost, manj tvegate pri izbiri novih zaposlenih, v času poskusnega uvajanja vajeništva ste upravičeni do sofinanciranja Ker je za verifikacijo učnih mest potrebna tudi ustrezna tovrstna usposobljenost mentorjev, v naslednjem prispevku pišemo o tem. Pedagoško andragoški izpit OZS želi čim večjemu številu mentorjev in mojstrskim kandidatom omogočiti pridobitev usposobljenosti, ki je eden od pogojev za verifikacijo učnega mesta in s tem za sodelovanje delodajalcev s praktičnim usposabljanjem in izobraževanjem v srednjem poklicnem, strokovnem in višjem strokovnem izobraževanju. Mojstrskim kandidatom s tem olajša opravljanje četrtega dela mojstrskega izpita. Med številnimi udeleženci OZS kot do sedaj pričakuje tako delodajalce kot njihove zaposlene in kandidate za mojstrski izpit, ki tako pridobe potrebno pedagoško andragoško usposobljenost za verifikacijo učnega mesta, prenos znanja na mlade in sodelavce, kandidati za mojstrski izpit pa so se brezplačno v veliki meri pripravili na 4. del mojstrskega izpita. Seminarje izvajajo tudi številni drugi izvajalci v obeh konzorcijih. Seveda se člani lahko odločijo za udeležbo na objavljenih terminih in lokacijah drugih izvajalcev na spletnih straneh obeh konzorcijev; OZS priporoča udeležbo na izvedbah seminarjev OZS v sodelovanju z OOZ, saj imajo člani in potencialni mentorji na voljo še druge potrebne informacije in storitve; tistim, ki so prijavljeni na mojstrski izpit, pa v sklopu seminarja predavatelja OZS nudita še dodatne usmeritve za 4. del mojstrskega izpita. Vabljeni na brezplačne seminarje za mentorje! 12., 13. in 19. marca na OOZ Ajdovščina 3., 4. in 10. septembra na OZS v Ljubljani Pokličite na svojo zbornico za prijavnico Poleg tega, da si pridobite pedagoško andragoški izpit, morate poskrbeti tudi za verifikacijo učnega mesta. To storite na OZS z ustrezno vlogo. Pozanimajte se na svoji OOZ. Štipendije za deficitarne poklice Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije je 30. 1. 2018 objavil Javni razpis za dodelitev štipendij za deficitarne poklice za šolsko leto 2018/2019 (250. javni razpis), ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz sredstev Evropskega socialnega sklada. marec 2018 Cilj je zagotavljanje ustreznega kadra na trgu dela glede na povpraševanje delodajalcev, spodbujanje vpisa na vrste in področja izobraževanja, ki pospešujejo gospodarski razvoj in izboljšujejo zaposljivost ali zanj ni dovolj zanimanja ter promocija poklicnega in strokovnega izobraževanja. Letak je objavljen na zadnji strani tokratnega KG. Mozaik Podjetnih Telekom Slovenije imetnikom Mozaika podjetnih sedaj nudi 20% popust na vse mobilne pakete, kar je bistveno bolj ugodno kot prej, ko je bil popust zgolj na poslovne pakete, ki so tudi dražji in jih zato niso uporabljali vsi člani. Je pa sedaj potrebno podaljševati ugodnost vsakih 12 mesecev. Podaljša se jih z vlogo 153.6, ki jo dobite na svoji zbornici. Preverite svoje račune in oddajte vlogo za popust. Ugodnosti: - 50% popusta na storitev Prednostna obravnava, - 20% popusta na mesečno naročnino VSEH mobilnih paketov Telekoma Slovenije Finančne spodbude 2018 Če delujete v lesni branži, v turizmu, planirate udeležbo na mednarodnih sejmih, pred vstopom na tuji trg pridobiti podrobno informacije o potencialnem trgu, želite pridobiti certifikat kakovosti, posodobiti elektronsko poslovanje, izkoristite pomoč države. Začni pripravljati svoje predloge že danes. MGRT načrtuje 29 javnih razpisov, od tega 3 za povratna sredstva in 26 za nepovratna sredstva. (link na http://www. mgrt.gov.si/si/kako_do_sredstev/aktualni_razpisi/) Iz najave razpisov je viden poudarek na razvojno raziskovalne projekte in spodbujanje inovativnosti (http:// www.mgrt.gov.si/fileadmin/mgrt.gov.si/pageuplo-ads/Stasa/podjetnistvo_in_tehnologija). Za širši krog podjetij so vsekakor zanimivo, da se bo nadaljevalo sofinanciranje skupinskih in individualnih nastopov podjetij na mednarodnih sejmih), prav tako se bo nadaljevalo sofinanciranje tržnih raziskav in certifikatov kakovosti in nadgradnja elektronskega poslovanje v malih in srednjih podjetij (http://www.mgrt.gov.si/fileadmin/ mgrt.gov.si/pageuploads/Stasa/internacionaliza-cija). Za lesno branžo pa velja izpostaviti, da sta v 2018 predvidena 2 razpisa, eden predvidoma v maju, drugi v novembru za razvoj polizdelkov in uvajanje novih produktov v lesarstvu (http://www.mgrt.gov.si/fileadmin/ mgrt.gov.si/pageuploads/Stasa/lesarstvo). Tisto, kar prav tako velja izpostaviti kot pozitivno je, to, da so predvideni razpisi večletni, kar pomeni, da so bližje večletnemu investicijskemu načrtovanju v podjetjih. Vir: OZS 13 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic — »popoldanci«, ste obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Prispevke plačate najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec, obračun prispevkov vam na predi-zpolnjenem obrazcu (POPSV) do 10. v mesecu za pretekli mesec pripravi FURS in ga potrdite preko aplikacije e-davki najpozneje do 15. v mesecu za pretekli mesec. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 18 ali 27 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino plačate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega poslovanja morate navesti model 12 in nato referenco. S 1. 1. 2018 velja nova višina prispevkov za ZZ za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in je vezana na višino povprečne bruto plače v RS za oktober predhodnega leta (za oktober 2017 znaša 1.621,46 €). Od januarja 2018 do vključno decembra 2018 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2017 oz. 0,53 % od 1.621,46 €, kar znaša 8,59 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2017 oz. 6,36 % od 405,37 €, kar znaša 25,78 €. Plačilo do 20. v mesecu za pretekli mesec. Od 1. 4. 2017 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 33,01 € (Ur. list RS, št. 14/2017). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za februar 2018: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za in- validnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ - 44008 33,01 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2017 - 1.621,46 € 8,59 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2017 - 405,37 € 25,78 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ - 45004 34,37 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Za uživalce pokojnine, ki ste ohranili status s.p. velja, da prejemate lahko največ % pokojnine in se obvezno zavarujete za najmanj % delovnega časa oz. za najmanj 2 uri/dan. Obvezno je plačilo prispevkov od najmanj % minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri - za februar 18 je izračun naslednji: 40 ur februar: PIZ 57,88 €, ZZ 31,97 €, zaposlovanje in starševsko varstvo 0,96 €, skupaj torej 90,81 € prispevkov. Lestvica za polno zavarovanje s.p. - 8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR v februarju 2018: redno delo: 19 dni: 152 ur; praznik: 1 dan: 8 ur; SKUPAJ: 20 dni, 160 ur. IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2018 - lestvice veljajo od 1. 1. 2018 oz. za vsa izplačila v letu 2018!!! Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2018 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je odvisna od višine skupnega dohodka: Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih znaša splošna olajšava v evrih nad do 930,53 543,32 930,53 1.109,74 275,22 + (1660,18 - 1,49601 x bruto dohodek) 1.109,74 275,22 Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 275,22 €. Posebne olajšave za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) - ZA IZPLAČILA V LETU 2018 V letu 2018 lestvica za obračun dohodnine ni spremenjena, sprememba je le pri splošni olajšavi. Nad Do € + % nad € 668,44 16 % 668,44 1.700,00 106,95 + 27 % nad 668,44 1.700,00 4.000,00 385,47 + 34 % nad 1.700,00 4.000,00 5.908,93 1.167,47 + 39 % nad 4.000,00 5.908,93 1.911,95 + 50 % nad 5.908,93 MINIMALNA BRUTO PLAČA od 1. januarja 2018 znaša 842,79 € (Ur. list RS, št. 5/2018). Minimalna plača je mesečna plača za delo, opravljeno v polnem delovnem času. Zajema osnovno plačo, del plače za delovno uspešnost, del plače za poslovno uspešnost in dodatke. V minimalno plačo niso zajeta povračila stroškov v zvezi z delom (npr. povračilo za prehrano, prevoz na delo) in drugi osebni prejemki (npr. odpravnine, jubilejne nagrade). Delavec, ki dela krajši delovni čas, ima pravico do sorazmernega dela minimalne plače. Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obračunati od zneska, ki v letu 2018 ne more biti manjši od 54% zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2018 do 28.2.2018 se uporablja povprečna plača za leto 2016 (1.584,66 €; 54% znaša 855,72 €), za izplačila po 1.3.2018 se uporabljala povprečna plača za leto 2017 (1.626,95), oz. 54% povprečne plače, kar znaša 878,55 €. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: Prevoz na delo: najmanj 70% cene najcenejšega javnega prevoza, če se javni prevoz ne more uporabljati pa najmanj 0,18 € za vsak polni km razdalje med bivališčem, določenim v pogodbi o zaposlitvi do sedeža delodajalca oz. do mesta opravljanja dela (73. člen KP za obrt in podjetništvo); Prehrana: 4,90 €/dan prisotnosti, če delavec dela najmanj 4 ure na dan. Če dela 11 ur ali več na dan, mu pripada pravica do sorazmerno višjega (za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur v višini 0,76 €) povračila za prehrano. (72. člen KP za obrt in podjetništvo). Kilometrina na službenem potovanju: do 0,37 € za vsak prevoženi km ob uporabi lastnega vozila (75. člen KP za obrt in podjetništvo = zgornji znesek po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne vštevajo v davčno osnovo. Kilometrina v višini 30% cene bencina v EUR (sprememba ob spremembi cene bencina) je glede na ceno bencina višja, vendar je davčno priznan odhodek le znesek, ki ga določa Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov.. .Presežek se všteva v davčno osnovo. Regres za letni dopust v letu 2018: najmanj v višini minimalne plače (842,79 €) povečane za 1% znaša 851,22 €. Izplačan mora biti do 1. julija tekočega koledarskega leta oz. v več obrokih, vendar najkasneje do 1. novembra, v primeru nelikvidnosti delodajalca. STOPNJE PRISPEVKOV: Vrsta prispevka Delavec Delodajalec Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50 8,85 Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu 6,36 6,56 Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni - 0,53 Za zaposlovanje 0,14 0,06 Za starševsko varstvo 0,10 0,10 SKUPAJ 22,10 16,10 Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Po lestvici 222 marec 2018 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB - POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate do 28.2.2018 prispevke od najmanj 80% povprečne plače 2016 (1.584,66 €; 80% je 1.267,73 €), za obračun prispevkov od 1.3.2018 dalje uporabljate najmanj 80% povprečne plače za leto 2017. Povprečna plača za leto 2017 je 1.626,95 € (80% JE 1.301,56 €). V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove za izplačila po 1. 3. 2018. Naziv prispevka Stopnja Za plačilo Skupaj prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 24,35 % 316,93 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 175,06 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 5,21 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 497,20 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2018 je osnova dobiček za preteklo leto + obračunani prispevki za socialno varnost, zmanjšani za 25%, preračunano na mesec). Za obračun prispevkov za socialno varnost za januar 2018 je minimalna osnova 60% povprečne plače iz leta 2016 (1.584,66 €; 60% je 950,80 €), od februarja 2018 dalje bo minimalna osnova 60% povprečne plače iz leta 2017 (1.626,95 €; 60% je 976,17 €). Davčni organ za vas sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in vam ga vroči elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. Če podatki v POPSV, ki ga je pripravil davčni organ, niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV davčni organ v sistem eDavki ni odložil, morate sami predložiti OPSVZ obrazec najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Kot zavezanec morate sami v OPSVZ obrazcu posredovati tudi morebitne spremembe osnov, ki so posledica uveljavljanja določenih pravic (bolniški stalež, starševski dopust) ali če se odločite za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove. Za zavezance, za katere so predizpolnjeni podatki v POPSV pravilni in popolni, se dodatna aktivnost v zvezi z obračunom prispevkov ne zahteva. Po določbi šestega odstavka 353.a člena Zakona o davčnem postopku -ZDavP-2 bo v tem primeru POPSV postal obračun prispevkov, ki bo tudi izvršilni naslov v skladu z drugim odstavkom 145. člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. Prispevke pa je potrebno plačati do 20. v mesecu. VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika — 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ - 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ - 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe.se uporablja model 21. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek neplačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo območno zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umetnostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine dodatne informacije pokličite svojo OOZ. Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - FEBRUAR 2018 60 % PP** 3,5 PP*** Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR 976,17 5.694,33 osnova za prispevke je PP za leto 2017 - 1.626,95 €* Prehodni davčni podračun Referenca 976,17 Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 151,31 882,62 Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 86,39 503,95 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 237,70 1.386,57 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 62,08 362,16 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 64,04 373,55 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 5,17 30,18 Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 131,29 765,89 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 0,98 5,69 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 0,98 5,69 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 1,96 11,38 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,37 7,97 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,59 3,42 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 1,96 11,39 Skupaj drugi prisp. 3,92 22,77 PRISPEVKI SKUPAJ 372,91 2.175,23 DŠ pomeni davčna številka zavezanca * Povprečna mesečna bruto plača za leto 2017 (PP): 1.626,95 EUR ** Minimalnaosnovazaprispevke samozaposlenih vletu2018znaša 60 % zadnje znane povprečne letne plače; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom145.členaZPIZ-2):1.626,95x3,5 = 5.694,33 EUR Davčni organ bo sestavil predepolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. maredO 18 Krpanov glas v Štipendije REPUBLIKA SLOVENIJA MINISTRSTVO ZA DELO. ORUŽINO. SOCIALNE ZADEVE IN ENAKE MOŽNOSTI PRIJAVI SE ZA ŠTIPENDIJO ZA DEFICITARNE POKLICE SEZNAM DEFICITARNIH POK - kamnosek/kamnosekinja - mehatronik operater/operaterka - izdelovalec/izdelovalka kovinskih konstrukcij - instalater/instalaterka strojnih instalacij - oblikovalec kovin orodjar/orodjarka - elektrikar/električarka - avtokaroserist/avtokaroseristka - pek/pekarka - slaščičar/slaščičarka - mesar/mesarka - tapetnik/tapetničarka ZA ŠOLSKO LETO 2018/2019 - mizar/mizarka - zidar/zidarka - klepar-krovec/kleparka-krovka - izvajalec/izvajalka suho montažne gradnje - tesar/tesarka - slikopleskar-črkoslikar/slikopleskarka-črkoslikarka - pečar/pečarka - gozdar/gozdarka - dimnikar/dimnikarka - steklar/steklarka Dvojezični izobraževalni programi: - ekonomski tehnik/ekonomska tehnica (IS), ki se izvaja v italijanskem jeziku - mehatronik operater/operaterka (DV), ki se izvaja v madžarskem jeziku - strojni tehnik/strojna tehnica (DV), ki se izvaja v madžarskem jeziku - kemijski tehnik/kemijska tehnica (DV), ki se izvaja v madžarskem jeziku Višina štipendije: 100,00 EUR mesečno, do zaključka izobraževalnega programa. Pomembne informacije: - prejemanje štipendije za deficitarne poklice ne vpliva na višino otroškega dodatka ali druge socialne transferje; - ravno tako ne vpliva na višino plačila dohodnine; - dijak lahko istočasno s štipendijo za deficitarne poklice prejema državno štipendijo/Zoisovo štipendijo; - v primeru, da dijak ponavlja isti letnik oz. ne izpolnjuje pogojev za napredovanje v višji letnik, lahko štipendijsko razmerje miruje, vendar ne več kot eno leto. Več o razpisu na: www.sklad-kadri.si Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije Dunajska 20, 1000 Ljubljana Tel.: 01 434 15 77 www.sklad-kadri.si defidtarne@sklad-kadri.si Štipendije za deficitarne poklice sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Dunajska cesta 20. 1000 Ljubljana t 01 434 10 81 ■ info@sktad-kadri.si wwMf.srips-rs.si 16 marec 2018