Kljub temu, da so poti pred velikolaščansko šolo asfaltirane, pa zaradi ozkosti in stalnega s retra niso najbolj primerne za vzgojo dobrih kolesarjev. Nerodno je tudi to, da je na njih več klancev in šotarji istočasno težko obvladajo kolo in izrajajo predpisana označevanja svojega gibanja. OSAMUENI MENTORJI SOLSKIH DEJA VNOSTI Daleč, daleč so Velike Lašče Skupino šolarjev s kolesi jc mogoče te dni videti pred marsikatcro šolo. Marljivi mentorji učijo učence prvega uporabnega poznavanja pro-metnih predpisov in znakov tcr vključevanja v promet. Pred osnovno šolo »Primoža Trubarja« v Veli-kih Laščah smo se srečali s skupino učenk 6. razreda in učiteljem tehničnega pouka Lojzetum Severjem. Tovariš Lojze je bil dolga leta mentor kolesarskega, strelskega in modelarskega krožka. Zaradi družinskih razmer je moral opustiti del te prostočasne dejavnosti. Da se ne bi nadaljevala tragična bilanca ko je v prometnih nesrečah umrlo kar 25 njegovih učencev in učenk, zaradi premalo spretnega vključevanja v promet, se je odločil, da bo učencem nudil osnove prometne vzgoje med tehničnim poukom. »lmamo 15 šolskih koles,« je pohvalil skrb za materialno plat delovanja krožka, »žal pa še ve-dno ni odprta telovadnica in tudi učiteljev ali zunanjih mentorjev ni za tovrstno dejavnest. I.ah-ko le ugotavljam, da sem osamljen pri tem delu. Velike Lašče so bolj poredko deležne strokovne pomoči iz občinskega centra, učiteljev že tako ni dovolj, krajani prihajajo prepozno domov, da bi bili lahko mentorji šolskim krožkom. Ne smemo pozabiti, da je na šoli okrog šestdeset odstotkov vozačeV.« Zaradi vsega tega ima vse manj otrok vclikola-ščanske šole opravljen izpit za kolesarja. Tistim iz oddaljcnejših hribovskih zaselkov izpit ni nujno potreben, saj se mnogi ne bodo nikdar vozili v šolskem času s kolesom. Drugače je v obcestnih naseljih. Otroci sicer vozijo kolo že prcd vključi-tvijo v prometni krožek. Toda po opravljenem izpitu je njihovo vedenje o cestnih zakonitostih boljše, obnašanje primernejše in smrtna kosa manjkrat zamahne med mlaciimi kolesarji. »Tem nevarnostim sb izpostavljeni predvsem učenci petega, šestega in sedmega razreda,« je postavil starostno ločnico sogovornik. »Fantje in dekleta iz 8. razreda se radi odzovejo vabilu Kme-tijske zadruge Velike Lašče in opravijo izpit za kolesa z motorjem in traktor. S to skrbjo za bodoče voznike kmctijskih strojev je kmetijska zadmga dokazala, da razume ktnetove potrebe in skrbi tudi za njihovo prometno varnost.« STANE JESENOVEC